Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 24 mei 2015 @ 20:50:

Heerlijk toch, zo'n dagje?



Wat ik me af en toe afvraag, vast heel suf, maar waar plassen en poepen de kittens eigenlijk? Of doen ze dat gewoon niet?



Mauw doet aan Pottietraining, dus alles wordt netjes opgelikt van de kittens. Maar het werd al aangegeven ( ja is al mosterd, sorry ), een kattenbak(je) erbij zetten nu is een goed idee.

Fijne avond allemaal
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
ja klopt, we kregen de tip dat met ongeveer 4 weekjes te doen.

Dus we gaan deze week een kittenbakje erbij neerzetten...

Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan
Oh echt? Wat een zuivere kringloop dan! Ze drinken bij Mauw en alles wat eruit komt gaat ook weer terug naar Mauw. Slim.
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 24 mei 2015 @ 20:59:

ja klopt, we kregen de tip dat met ongeveer 4 weekjes te doen.

Dus we gaan deze week een kittenbakje erbij neerzetten...

Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan



Dat gaat vanzelf, let maar op.



......en je hebt dan ook kattengrit overal

Maar da's bijzaak natuurlijk
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 24 mei 2015 @ 21:00:

Oh echt? Wat een zuivere kringloop dan! Ze drinken bij Mauw en alles wat eruit komt gaat ook weer terug naar Mauw. Slim.



Feitelijk is dat bij de pups en kittens zo. In de eerste weken, zo lang ze zogen.

De moederhond of -poes stopt er in ieder geval zéker mee om dat te doen zodra je de baby's vast voedsel gaat geven.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 mei 2015 @ 21:01:

[...]





Feitelijk is dat bij de pups en kittens zo. In de eerste weken, zo lang ze zogen.

De moederhond of -poes stopt er in ieder geval zéker mee om dat te doen zodra je de baby's vast voedsel gaat geven.

Ja, dan komt er wat anders uit natuurlijk.



Leerzaam dit!
Alle reacties Link kopieren
O, ik zit ineens te denken nav het vaste voedsel dat ze straks gaan krijgen; dat worden ook zúlke leuke filmpjes straks.

Ik kan er nu al lol om hebben. Dat je een bak met eten neerzet en dan dat gekrioel en gedoe met dat eten
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Wat hebben de puppies de kittens enorm ingehaald in gewicht. Niet te vergelijken.

Leuk filmpje weer.

Moet Mauw eerst stoppen met zogen voor ze wederom 'geholpen' wordt?
Alle reacties Link kopieren
Zwijmelend weer, zo mooi , zo lief. Arme mauw, ja die gaat zeker weer onder het mes,

Duurt niet lang meer eer de pups eruit gaan en gaan rondhollen en op onderzoek uitgaan.

Je doet het zo goed en zo lief Living, je bent een topper!
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Prachtig om te zien.
Let op Bo in het begin van het filmpje. Ze lijkt te denken: 'Doei! Mij ff te druk hier!'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ongelooflijk druk dus kom ook niet tot nauwelijks toe om in dit topic te reageren en de filmpjes te kijken, maar als ik er even tijd voor vind geniet ik er enorm van!!



Nog altijd enorm bedankt Ltl!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kon een paar dagen nauwelijks online, maar had nu lekker 2 filmpjes te kijken! Wat leuk dat jullie Ted houden! En lekker zo blijven noemen hoor, het klinkt zo lief. Hij ís ook echt een Ted.



De kittens gaan steeds meer op elkaar letten, he? Binnenkort jagen ze achter elkaars staart aan. En verwarren ze hun eigen staart met die van een ander. Dat gaat geweldige filmpjes opleveren!

Fijn dat Tijgertje nu ook een goed adresje heeft. Het is mijn lievelingetje!



Wij hebben een aantal jaar geleden onze kat weg moeten doen, omdat mijn zoon allergisch bleek te zijn. Gelukkig kon ze naar mijn neef, en hielden we dus contact, maar een katloos huis vind ik nog steeds 'leeg'. Ik geniet dan ook enorm van je filmpjes!
Alle reacties Link kopieren
Kess, ik heb dan wel meer tijd en kijk elke dag alle filmpjes achterelkaar. Zo mooi om het verschil te zien vanaf de geboorte. Geweldig dit
het is nooit te laat om te leven
Wat groeit het allemaal hard zeg! En wat enig die pups zo te zien klauteren
Ik geniet elke dag onwijs van al dat kleine grut bij jou, te schattig voor woorden en wat doen ze het goed die dikkertjes

1 ding valt me wel op, zowel de pupjes als de kittens hebben wat moeite met de gladde vloer, ze glijden steeds uit wat schattig is om te zien maar daardoor kunnen ze wat minder vrij bewegen. Ga je misschien, als ze nog actiever worden daar eventueel een tijdelijke oplossing voor zoeken zodat ze echt lekker los kunnen gaan?

(En ik ben het maar vóór X-D: is puur een vraag hoor en ab-so-luut geen kritiek voor iemand op die gedachte mocht komen maar steeds uitglijden schijnt niet zo goed voor de nog zo tere gewrichtjes te zijn.)

Mens wat heb jij het druk met al dat grut maar wel leuk druk

Waar blijft die live-stream

Alle reacties Link kopieren
Update 22# Puppy meets kitten



Vandaag was een heerlijke chaos hahaha helemaal vergeleken met het filmpje van gister.

Wij hebben er van genoten, hopelijk jullie ook weer!



Fijne avond, Liefs van ons



P.s. Vanavond neem ik even de tijd om op wat reacties te reageren
Hahaha leuk filmpje ! Het is gedaan met de relatieve rust, ze willen vrijheid!
Zijn je buren niet blij als alle puppies weer de deur uit zijn?? wat heerlijk zo alles te zien!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha heerlijk, al die buitelende beestjes!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 25 mei 2015 @ 18:45:

Update 22# Puppy meets kitten



Vandaag was een heerlijke chaos hahaha helemaal vergeleken met het filmpje van gister.

Wij hebben er van genoten, hopelijk jullie ook weer!



Fijne avond, Liefs van ons



P.s. Vanavond neem ik even de tijd om op wat reacties te reagerenHeel erg genoten weer van de pups en de kittens wat zijn het toch een geweldig lieve mooie beesten
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nou, nu is het gebeurd hoor! Zowel de pups als de kittens hebben ontdekt dat ze reuze interessante buren hebben.

Ik vrees dat je rust nu over is LTL.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke chaos
Alle reacties Link kopieren
Zo'n leuk topic! En die filmpjes...

Wil zelf op korte termijn een kitten in huis halen. Dus als je er nog eentje over hebt en je woont niet te ver weg dan kom ik wel even buurten hoor, haha.

Enorm leuk om die ontwikkeling zo te zien. Wat een geluid maken die puppy's zeg. Nooit geweten dat daar al zoveel geluid uit kwam.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellig zooitje

Bedankt voor alweer een geweldig filmpje, té schattig gewoon
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven