Wie post het meest op het forum? (boardreader)

29-08-2008 12:45 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

BGB was de afgelopen week 'kampioen posten' op het forum als geheel, Summerdance op 'Relaties', IvyRosa op 'Seks', Rits op 'Kinderen' en jaap op 'actueel'. :nerd:

Met het risico iets te onthullen wat iedereen al weet, behalve ik... Op de site Boardreader.com worden de statistieken van het forum bijgehouden. Je kan er bijvoorbeeld op vinden welke forummer in de afgelopen week het meest gepost heeft, zowel op het forum als geheel als per pijler.

Dit is de top 10 voor de afgelopen week voor het gehele forum.

blijfgewoonbianca 421

Rits 311

Summerdance 302

IvyRosa 292

syennaj 283

Geleerd 256

Aruba 182

meds 181

elninjoo 177

iry 153

Dit voor Relaties:

Summerdance 188

Geleerd 158

blijfgewoonbianca 140

iry 125

meds 88

IvyRosa 78

Dushi74 74

badmeester 56

Julus 54

Vleermuis28 51

HIER kun je ook alle andere categorieën vinden. Scroll naar 'Top 10 forums on Viva' en klik op het vierkantje achter de betreffende pijler.
Ja

en

dus

?

Zoooooo, wéér een post erbij X-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wondertje is dan ook na de NIETjes het grootste topic qua posts dus zo vreemd is het niet.
En inderdaad zeg. Wat MV op vakantie ofzo?
cherrytomaatje schreef op 29 augustus 2008 @ 13:37:

[...]

Ze schrijven op het topic 'Een wondertje in 2009?'. Als iemand een week lang heel veel op 1 topic post is het natuurlijk goed mogelijk dat op de rest van het forum niemand hem/haar kent... maar qua aantal posts toch kampioen is.
Okee, dat verklaart alles. Die titel is zo tenenkrommend dat ik zo'n topic nooit zal aanklikken. X-D
Grappig, zo'n lijstje. Wat ook "grappig" is is dat je als je goed bent met zoekmachines de gegevens van de persoon achter de nick kunt achterhalen.

Nou ja grappig... het was even schrikken toen ik erachter kwam.
Dat moet je natuurlijk even toelichten Pink11.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Inderdaad Pink. Geen paniekzaaien als t niet nodig is enzo? Lijkt mij dat de persoon achter de nick zo vindbaar is als de persoon zelf wil.
Ik googlede eens op mijn naam, uit nieuwsgierigheid wat er over me te vinden was. Ik kreeg toen o.a. een link naar een forum waar ik actief op was, mijn echte naam stond in de zoekmachinelink gelinkt aan mijn nick. Ik had bij het forum zo'n veld moeten invullen waarbij privacy was gewaarborgd. Maar dat was dus niet het geval geweest.

Ik sprak er een paar maanden later over met een journalist die bezig was met een artikel over google, en het effect ervan op de privacy. Het verbaasde hem niets, hij wist dit al. Hij zei dat er meerdere manieren waren om google te gebruiken, dat je ook "dieper" kunt zoeken, wat dat ook moge zijn, en dat je dan dit soort gegevens ook van beter beveiligde fora te zien kunt krijgen.

Hoe het zit als je niet je gegevens invult in het "privacy gewaarborgde veld" maar andere gegevens weet ik niet, of dan via je ipdinges ook te achterhalen is op welke fora je onder welke nick post.
pink11 schreef op 29 augustus 2008 @ 14:07:

Grappig, zo'n lijstje. Wat ook "grappig" is is dat je als je goed bent met zoekmachines de gegevens van de persoon achter de nick kunt achterhalen.

Nou ja grappig... het was even schrikken toen ik erachter kwam.
Bedoel je personen die op verschillende fora dezelfde nick gebruiken en daar verspreid privé informatie posten die alles bij elkaar een puzzel leggen over de persoon achter de nick?

Of bedoel je wat anders?
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
pink11 schreef op 29 augustus 2008 @ 14:20:

Ik googlede eens op mijn naam, uit nieuwsgierigheid wat er over me te vinden was. Ik kreeg toen o.a. een link naar een forum waar ik actief op was, mijn echte naam stond in de zoekmachinelink gelinkt aan mijn nick. Ik had bij het forum zo'n veld moeten invullen waarbij privacy was gewaarborgd. Maar dat was dus niet het geval geweest.

Ik sprak er een paar maanden later over met een journalist die bezig was met een artikel over google, en het effect ervan op de privacy. Het verbaasde hem niets, hij wist dit al. Hij zei dat er meerdere manieren waren om google te gebruiken, dat je ook "dieper" kunt zoeken, wat dat ook moge zijn, en dat je dan dit soort gegevens ook van beter beveiligde fora te zien kunt krijgen.

Hoe het zit als je niet je gegevens invult in het "privacy gewaarborgde veld" maar andere gegevens weet ik niet, of dan via je ipdinges ook te achterhalen is op welke fora je onder welke nick post.
Maar het is toch ook super super dom om je echte naam in te vullen als je je ergens registreert? Net zoals je wachtwoord wat je voor je mail gebruikt niet hetzelfde mag zijn als het wachtwoord dat je op diverse fora gebruikt.
Gekruist.

By the way, daarom is het beter om ook niet je echte gegevens in de verborgen informatie neer te zetten.
pink11 schreef op 29 augustus 2008 @ 14:20:

Ik had bij het forum zo'n veld moeten invullen waarbij privacy was gewaarborgd. Maar dat was dus niet het geval geweest.

Dat is dus fout geweest van dat betreffende forum.

Verder: ja tuurlijk kunnen de betere google-users méér dingen tevoorschijn toveren dan huis-tuin-en-keuken-users. Neemt niet weg dat een IP van iemand normaal gesproken nooooooit zichtbaar is ergens.

Wél kun je idd mét een ip veel dingen achterhalen.
Courage schreef op 29 augustus 2008 @ 14:23:

Gekruist.

By the way, daarom is het beter om ook niet je echte gegevens in de verborgen informatie neer te zetten.

Inderdaad, dat heb ik er wel van geleerd.

En het is denk ik wel zo dat je een enorme wizzkid moet zijn om alles boven water te kunnen halen, of er eentje in moet huren. Ik ben daar doorgaans niet bang voor, maar houd het wel in mijn achterhoofd.

Het is misschien wel goed om te weten wat er kan op dat gebied.

Ik vind lijstjes waarop te achterhalen is wie het meeste post op welke fora eigenlijk ook al niet zo grappig.
Angel, hoe zit dat eigenlijk met de gegevens op "mijn viva" zijn die openbaar? Of alleen voor vrienden?
elninjoo schreef op 29 augustus 2008 @ 14:23:

[...]

Maar het is toch ook super super dom om je echte naam in te vullen als je je ergens registreert? Net zoals je wachtwoord wat je voor je mail gebruikt niet hetzelfde mag zijn als het wachtwoord dat je op diverse fora gebruikt.

Je nick is zichtbaar, en vaak mag je aankruizen wat nog meer zichtbaar mag zijn, zoals een emailadres, website, en dergelijke. Ik vul daar altijd nee in.

Om te registreren willen fora ook je eigen naam, en een emailadres. Omdat er met dikke letters staat dat privacy gewaarborgd is, vulde ik het wel in. Je kunt je sowieso niet laten registreren zonder geldig emailadres.
aankruizen = aankruisen.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
pink11 schreef op 29 augustus 2008 @ 14:49:

[...]

Je nick is zichtbaar, en vaak mag je aankruizen wat nog meer zichtbaar mag zijn, zoals een emailadres, website, en dergelijke. Ik vul daar altijd nee in.

Om te registreren willen fora ook je eigen naam, en een emailadres. Omdat er met dikke letters staat dat privacy gewaarborgd is, vulde ik het wel in. Je kunt je sowieso niet laten registreren zonder geldig emailadres.

Dat vind ik dus naief. Je weet toch niet wie er achter 'n forum zit? Nu is dit toevallig een groot bedrijf, maar veel fora zijn gewoon opgericht door mensen zoals jij of ik en daar zitten altijd wel losers bij die je hele privacy overhoop kunnen gooien mochten zij dat willen. Ik heb nog nooit mijn echte naam gebruikt op forums. Als er verplichte velden zijn voor namen dan vul ik gewoon El als voornaam en Ninjoo als achternaam in.

Ook heb ik voor elke nickname gewoon 'n apart yahoo of gmail adres zodat alle spam die je dankzij forumregistraties ontvangt niet op mijn persoonlijke mail terecht komt.
Courage schreef op 29 augustus 2008 @ 15:06:

Haha, en daarvoor hebben we een editfunctie :-P
Weet ik, maar had even geen zin om te editten ;-)
Alle data die gepubliceerd wordt, kan daarna door iemand anders gerangschikt worden en overzichtelijk worden gemaakt.

Dus daar 'moet' je bij stilstaan als je 'publiceert'.

Alleen auteursrecht, en eh... ik weet niet hoe dat zou heten maar zeg maar 'productrecht' kan dat nog weer belemmeren.

Om zo'n manier zijn er bijvoorbeeld sites die prijzen en producten vergelijken. Maar dus kennelijk ook van die forum-sites.

Gelukkig klopt deze niet - is wel relaxed want zegt dus nog niks. Maar je moet inderdaad niet te naief zijn met internetten. Maar daar wordt tegenwoordig toch continu voor gewaarschuwd? (Hyves versus solliciteren etc. etc.).
Weet ik Courage, maar daarom ben ik niet blij met statistieken die worden bijgehouden over wie het meeste post.

En met Hyves ben je je ervan bewust dat je je hele hebben in het openbaar gooit, maar ik was het me niet bewust toen ik onder een nick postte op het ander forum. Nú wel.
Aruba schreef op 29 augustus 2008 @ 14:33:

Angel, hoe zit dat eigenlijk met de gegevens op "mijn viva" zijn die openbaar? Of alleen voor vrienden?
Ehm wat je bij je profiel invult, dat kan iedereen zien die ingelogd is. Als je meeleest (zonder nick dus) kun je geen profielen bekijken. Dat bedoel je toch? (Mag duidelijk zijn dat Angel5 "mijn viva" zelf nooit gebruikt X-D )
Courage schreef op 29 augustus 2008 @ 15:11:

Alle data die gepubliceerd wordt, kan daarna door iemand anders gerangschikt worden en overzichtelijk worden gemaakt.

Dus daar 'moet' je bij stilstaan als je 'publiceert'.

Alleen auteursrecht, en eh... ik weet niet hoe dat zou heten maar zeg maar 'productrecht' kan dat nog weer belemmeren.

Vrije nieuwgaring bedoel je? Internet is inderdaad wat dat beteft openbaar. Net zoals (ik noem maar wat hoor) de Esta bv hier een onderwerp voor in hte magazine kan komen pikken.
pink11 schreef op 29 augustus 2008 @ 15:16:

Weet ik Courage, maar daarom ben ik niet blij met statistieken die worden bijgehouden over wie het meeste post.
Ik heb de site nog niet bekeken die in de openingspost stond. Maar ik vind het op zijn zachtst gezegd dat er statistieken van viva openbaar zijn, terwijl de vivasite-bezoeker geen stats kan zien op de site zelf. Zal het eens aan Naomi vragen, of dit mag en etc.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven