Werk & Studie alle pijlers

Salaris drogisterij

29-08-2008 22:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag bij de plaatselijke Etos dat ze een parttime collega zoeken voor 20-24 uur. Ik werk nu als secretaresse bij een IT-bedrijf (24 uur / 3 dg per week), wat me op zich goed bevalt, maar ik heb erg veel reistijd (3-4 uur per dag). Tijdens mijn studie heb ik een tijd bij een reformzaak/drogisterij gewerkt, en dat vond ik altijd erg leuk. Ik zit er nu dus over te denken om te solliciteren op deze baan. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is het salaris. Ik verdien nu absoluut niet slecht en ga er van uit dat ik best wat zal moeten inleveren qua salaris, maar daar staat dan wel een hoop "extra" vrije tijd tegenover. Maar ik wil natuurlijk ook weer niet te veel inleveren, want de hypotheek en andere vaste lasten moeten tenslotte ook worden betaald.

Weet iemand hier wat je ongeveer verdient bij een drogist?
en waarom bel je niet gewoon naar de etos? Of ga je solliciteren? Stel dat ze je willen hebben, maar het betaald gewoon bagger, dan kun je gewoon zeggen dat je al iets anders hebt.
Misschien is bellen idd wel een optie. Ik vind het een beetje lullig om langs te gaan en te informeren naar het salaris en als het dan tegenvalt om te zeggen "Oh laat dan maar".
Ik zou even kijken of je via google een CAO voor drogisterijen kunt vinden. (Of misschien valt het onder detailhandel).

En als je dat niet kunt vinden kun je toch gewoon alsnog het gesprek aangaan? Ik heb laatst een gesprek gehad voor een leuke functie maar toen ik de salarisindicatie kreeg bleek dat ik er 1000 euro bruto op achteruit zou gaan. Dus toen heb ik gewoon gezegd: "Sorry, het lijkt me een superbaan maar ik ga er echt veel te veel op achteruit, en dat lijkt me niet de bedoeling."

Konden ze helemaal begrijpen. Dus als jij een gesprek hebt en het blijkt dat je er bij in zou schieten is het helemaal niet raar als je dat gewoon eerlijk zegt. Het is toch logisch dat je niet je zekerheid gaat opgeven voor een (in eerste instantie) tijdelijk contract en er ook nog eens op achteruit gaat?!

Wellicht kunnen ze er in dat geval nog iets bij doen, en zo niet, even goede vrienden hoor. Is in mijn ogen echt niet vreemd.

Succes!

(Ps. overigens moet je je ook afvragen wat die enorme reistijden je kosten. Die heb je zometeen in ieder geval niet meer. Wat is je tijd je waard?)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik heb de CAO inmiddels gevonden, de hoogste loonschaal zit ruim 300 euro bt per maand onder wat ik nu verdien (obv fulltime). Lijkt me ook niet dat je meteen in de hoogste schaal wordt ingedeeld. ;)

Ik maak dit weekend wel een briefje en werk mijn cv bij, en dan geef ik het maar gewoon af en zie dan verder wel.
ik werk bij de kruidvat, als assistent filiaalmanager , dat verdient redelijk, maar als je gewoon als verkoopster haat werken is dat een stuk minder zal er niet meer van kunnen leven dus denkdat je dan rond de 900 verdiend tegenover 30 uur bv
dressup schreef op 29 augustus 2008 @ 22:58:

als je gewoon als verkoopster haat werken is dat een stuk minder zal er niet meer van kunnen leven dus denkdat je dan rond de 900 verdiend tegenover 30 uur bv

Ai, dat is een heel stuk minder dan wat ik nu verdien obv 24 uur.

Ik mag aannemen dat die 900 euro netto is (of ben ik nu heel blond?).
In een winkel werken verdiend niet echt heel veel hoor. Ik las een paar weken geleden een artikel over wat je bij V&D verdiend.

Verkoopster 1100 bruto per maand bij een 40 urige werkweek. en een Floor-Manager( regelt een hele afdeling ) tussen de 1600 en 2100 bruto per maand voor een 40 urige werkweek.
Kun je nagaan.... 29.000 bruto per jaar wordt als modaal beschouwd. Schandalig. Volgens mij is 1.100 bruto bijna uitkeringsniveau.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik heb ooit een blauwe maandag bij het Kruidvat gewerkt, geen idee meer wat ik toen precies verdiende maar veel was het in elk geval niet.

Kun je niet als secretaresse dichterbij huis gaan werken?
Ik heb ook veel in de detailhandel gewerkt (weliswaar altijd als bijbaan) en ik vind dat het bagger wordt betaald. Ik vrees dan ook dat je er substantieel op achteruitgaat. En vergeet ook het fysieke aspect niet; een hele dag staan/lopen in een winkel kan je behoorlijk opbreken, zeker als je (zittend) secretaressewerk gewend bent. Ik vind dat personeel in de detailhandel veel meer respect (en vergoeding) verdient. Niet alleen qua werk maar ook zeker door het gedrag en houding van sommigen klanten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven