Psyche
alle pijlers
Hoe kom ik op jullie over?
zaterdag 30 augustus 2008 om 14:38
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:18
Nouja, bijna allemaal dan Liev
Maar Shi, MissC, Pink (en mss vergeet ik er 1 of 2) staan meteen klaar met hun psychologie van de koude grond. En ik vind het vaak ook niet zo voorzichtig geformuleerd, de irritatie spat van het scherm bij een aaantal posts.
Maar Shi, MissC, Pink (en mss vergeet ik er 1 of 2) staan meteen klaar met hun psychologie van de koude grond. En ik vind het vaak ook niet zo voorzichtig geformuleerd, de irritatie spat van het scherm bij een aaantal posts.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:19
Lieve brum,
Is het niet beter om mensen in je omgeving de vraag te stellen?
Laat ze dan een stukje schrijven over je en in wat voor een relatie staan tot betrekking met jou.
( je moeder zal een andere beschrijving geven dan een vriendin bv)
Schrijf zelf ook een stukje over jezelf,hoe zie je jezelf.
Uiteindelijk moet je vooral tevreden zijn met jezelf.
Kijk dan ook waar je zelf last van hebt en niet wat een ander daarvan vindt.
De mensen in je omgeving staan veel dichterbij.
Ik denk dat de mensen hier te veel afstand hebben om de vraag breder te kunnen beantwoorden.
Een goede psych zal overigens dit allemaal zelf samen met jou kunnen achterhalen.
Succes!
Is het niet beter om mensen in je omgeving de vraag te stellen?
Laat ze dan een stukje schrijven over je en in wat voor een relatie staan tot betrekking met jou.
( je moeder zal een andere beschrijving geven dan een vriendin bv)
Schrijf zelf ook een stukje over jezelf,hoe zie je jezelf.
Uiteindelijk moet je vooral tevreden zijn met jezelf.
Kijk dan ook waar je zelf last van hebt en niet wat een ander daarvan vindt.
De mensen in je omgeving staan veel dichterbij.
Ik denk dat de mensen hier te veel afstand hebben om de vraag breder te kunnen beantwoorden.
Een goede psych zal overigens dit allemaal zelf samen met jou kunnen achterhalen.
Succes!
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:23
Je komt op mij over als een niet zo snugger kind, dat graag in het middelpunt van de belangstelling staat, en negatief gedrag niet schuwt om die aandacht te krijgen. Je bent iemand die vaak om advies vraagt en er nooit iets mee doet. Sterker nog: die ieder advies wegredeneert, want advies opvolgen betekent jezelf verbeteren, en een beter mens worden betekent minder aandacht. En is dus niet wenselijk.
Sterkte Brum, met je verschrikkelijke leven. Dat het je maar vaak in de belangstelling mag doen staan.
Sterkte Brum, met je verschrikkelijke leven. Dat het je maar vaak in de belangstelling mag doen staan.
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:32
Ik ben geen fan van Brummetje maar maar een ander kan niet "beslissen" dat ze een verschrikkelijk leven heeft. Ja ik lees ook, lees ook dat ze iets wilt veranderen dus niet content is met haar leven. Maar geloof me, van onze woorden pakt ze het niet op. Al maanden worden dingen tegen haar gezegd en het enige wat ze doet is het of negeren of kwaad worden. Laat haar peut haar maar helpen, die wordt daarvoor betaald.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:48
Werk hoop ik volgende week. Maar daar gaat dit topic niet over.
Gestopt omdat ik ging verhuizen.
Dat ik hier nog geen nieuwe heb, is omdat m'n psych nu op vakantie is. Ze zou me bellen als ze terug is (a.s week). En zij heeft ook mijn dossier zeg maar, en zij weet misschien wel een goede van het Riagg hier. Waar ze mijn dossier naar op kan sturen/mailen.
Ik ben niet zo'n extreem geval wat geen week zonder psych kan.
Maar goed daar gaat dit topic ook niet over.
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:50
Eens met bovenstaande. Vooral ook omdat je elk topic waar je reageert naar jezelf lijkt te willen toetrekken, door te vertellen hoe vreselijk het in jouw situatie/relatie wel niet is/was, in de hoop dat er iemand op ingaat. Verder negeer je inderdaad alle adviezen en pogingen om je te helpen of weet je keer op keer een weerwoord te verzinnen waarom je situatie toch niet zo erg is en waarom je het gegeven advies niet wilt, kunt of hoeft op te volgen.
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:52
zaterdag 30 augustus 2008 om 15:53
Daar gaat het topic inderdaad niet over, het geeft wel een beetje weer waar het topic wel over gaat. Is hoe je overkomt.
Als zijnde iemand die altijd excuses klaar heeft staan waarom ze geen verantwoording neemt voor serieuze zaken.
Als iemand die, als het er werkelijk op aan komt, toch niet wil.
Als iemand die alle goede raad in de wind slaat
Als iemand die negatieve aandacht ook aandacht vindt
Eigenlijk dezelfde mening als de anderen.
Wat vindt je daar nu van?
Als zijnde iemand die altijd excuses klaar heeft staan waarom ze geen verantwoording neemt voor serieuze zaken.
Als iemand die, als het er werkelijk op aan komt, toch niet wil.
Als iemand die alle goede raad in de wind slaat
Als iemand die negatieve aandacht ook aandacht vindt
Eigenlijk dezelfde mening als de anderen.
Wat vindt je daar nu van?
zaterdag 30 augustus 2008 om 16:02
Baseer je dat omdat het in mijn onderschrift staat? Ik mag daar toch wel naar uitzien? (Heb niet voor niks mijn abbo opgezegd.) Kom op, hoe lang is dat nog?! Tegen die tijd heb ik echt wel een baan hoor.
Ik kan er nou eenmaal niks aan doen om het nu woensdag te laten zijn! (Woensdag heb ik een assessment.)
En die geestelijk hulp heb ik net uitgelegd.
Geen idee hoeveel sollicitaties ik hier al heb gedaan. En ik heb nog niks gedaan om eigen woonruimte te krijgen, omdat ik dat nog niet wil. (Dat topic was omdat ik op dat moment gewoon heel boos was en ik nogal zwart-wit denk.) En dat gaat een beetje moeilijk, zonder werk.
zaterdag 30 augustus 2008 om 16:05
zaterdag 30 augustus 2008 om 16:20
We zullen zien...
Maar je reactie hierop is wel weer tekenend voor hoe je overkomt. Als er kritiek komt die je niet wilt horen ga je er weer vol tegenin en klopt er niets van wat we zeggen. De negeermodus dus. Je wilt liever geen dingen horen die je niet aanstaan, ook al doe je het wel zo voorkomen in je openingspost. Wat is er mis mee als mensen zeggen dat je je prioriteiten beter moet stellen: éérst een baan, dàn een huis, en dáárna eventueel pas geld gaan uitgeven aan gadgets?