Hoe kom ik op jullie over?

30-08-2008 14:38 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja de vraag lijkt me duidelijk. Na wat getwijfeld te hebben toch maar gesteld.

Hoe kom ik hier op Viva over? Dan kan ik daaraan gaan werken nl.

Graag serieuze maar niet al te kwetsende reacties alsjeblieft. Je kan het ook gewoon zeggen. ;-]
En wat maakt dat je dan wel een baan hebt en nu niet?

Het spreekt van ernstige en ook nog eens hardnekkige vorm van onverantwoordelijk gedrag.

Iedereen doet wel eens wat stoms, maar jij blijft er in. Is begeleidend wonen en financieel beheer niet iets voor jou?

Om jezelf tegen jezelf te beschermen? Want, heel simpel en heel hard, je kunt het niet.
Brummetje schreef op 30 augustus 2008 @ 16:14:

[...]

Nógmaals dat is pas december of zelfs januari volgend jaar! (Zit nog een beetje te twijfelen of ik misschien 1 maand dubbel zal betalen.) Dán heb ik echt wel een baan hoor!

Dus hou er nou eens over op. (Iedereen.)
Ik vind je eng positief voor iemand die topics opent over dat ze geen baan kan houden. En ik ga er zeker niet over ophouden, JIJ wou punten voor je psych, toch?
Wat ik vooral vind Brum is dat je nogal kinderlijk/ onvolwassen overkomt. Ik schatte je een jaar of 19 maar zie net dat je al 24 bent. Misschien dat daar een aantal problemen door ontstaan, zoals het niet kunnen houden van een baan.

Het feit dat je onderschrift luidt dat je een Iphone krijgt zegt denk ik al genoeg. Niets mis mee maar gewoon wat onvolwassen.
Hoe kom je op me over?

Onvolwassen, labiel, gemakszuchtig. Je kan niet tegen kritiek, hebt weinig realiteitszin, je gebruikt ziektegedrag als excuus.

Al met al geen prettige indruk.
Brummetje schreef op 30 augustus 2008 @ 16:15:

[...]

Commentaren over hoe ik overkom kan ik wat mee.

Zeker kan je dat. Sterker nog, jij kan een heleboel. Alleen, je komt op mij over als iemand die er niets mee doet. Je lijkt mij iemand die erg hard kan klagen over hoe moeilijk en gemeen en oneerlijk het allemaal is, en er alleen maar over wil praten in plaats van die energie te stoppen in het daadwerkelijk veranderen. Je komt op mij over als iemand die zijn energie krijgt uit het feit dat anderen met haar meepraten, -huilen, -klagen.

En dat vind ik zonde van je, Brum.

Ik raad je aan om wél die topics op te zoeken onder je eigen Mijn Viva, en ze pagina voor pagina uit te printen. Als je dat uberhaupt al wil doen ipv de psych haar werk te laten doen en onbevooroordeeld haar mening aan te horen en daarmee aan het werk te gaan. Dat laatste lijkt mij namelijk het allerverstandigst.

Dit topic lijkt mij omgekeerd het aller-ónverstandigst. Het voegt voor jou niets toe en draagt bij aan een gevoel van irritatie bij de posters hier (al is dat laatste hun en mijn eigen probleem).

succes.

TD
Capibara schreef op 30 augustus 2008 @ 16:20:

[...]

We zullen zien...

Maar je reactie hierop is wel weer tekenend voor hoe je overkomt. Als er kritiek komt die je niet wilt horen ga je er weer vol tegenin en klopt er niets van wat we zeggen. De negeermodus dus. Je wilt liever geen dingen horen die je niet aanstaan, ook al doe je het wel zo voorkomen in je openingspost. Wat is er mis mee als mensen zeggen dat je je prioriteiten beter moet stellen: éérst een baan, dàn een huis, en dáárna eventueel pas geld gaan uitgeven aan gadgets?
Ja dat mogen hun, maar mag ik dan uitleggen dat het pas eind van het/volgend jaar is?!
Brummetje schreef op 30 augustus 2008 @ 17:59:

Ja dat mogen hun, maar mag ik dan uitleggen dat het pas eind van het/volgend jaar is?!

Natuurlijk mag je dat. Ik denk alleen niet dat je eind van dit jaar of begin van volgend jaar je zaakjes zover op orde hebt dat je aan een i-phone toe bent. Of geloof je zelf wel dat je dan al een baan hebt, door je proeftijd heen bent, en een huis hebt met daarin alle spullen die je nodig hebt? Ik denk namelijk van niet. En totdat dat allemaal wèl op orde is zou ik dat geld voor een i-phone lekker op een spaarrekening laten staan voor al dat soort dingen. Er zijn namelijk belangrijkere dingen in het leven dan een (veel te dure) telefoon.

Maar goed, zoals ik al eerder schreef: leer eerst eens prioriteiten stellen, dat is op het moment waarschijnlijk de allerbelangrijkste tip die ik je kan geven.

En o ja, probeer eens iets te doen met alle tips en adviezen die hier gegeven worden, daar word je namelijk echt niet slechter van.
Snap je het dan werkelijk niet? Het maakt niet uit. Al is het over twee jaar. Het gaat er om dat je prio daar ligt en niet bij het eerst zorgen dat je je eigen financiele zaakjes op orde hebt. Wat je dan koopt moet je zelf weten. Sowieso wel, maar het is ongelooflijk dom, en nog dommer dat je het niet snapt.

Sorry, maar ik heb er geen andere woorden voor. Mensen doen stomme dingen. Maar jij blijft het doen en leert helemaal niets. Maar de stupiditeit gaat zo ver dat ik soms twijfel aan je echtheid.
Nou ik heb zoveel mogelijk opgeschreven van wat jullie hier neer hebben gezet.

Wat betreft baan: Ik kan ook nog reageren op vacatures van een hotel (zijn verschillende vacatures) en daar stond bij: Zoekt u vast werk? Zoekt u woonruimte? Dat hebben wij voor u!

Ben benieuwd wat dat inhoud. Mss appartementen bij het hotel ofzo.

Maar nogmaals: ik wil liever nog niet op mezelf wonen!
domnaiefmutsje schreef op 30 augustus 2008 @ 18:08:

Snap je het dan werkelijk niet? Het maakt niet uit. Al is het over twee jaar. Het gaat er om dat je prio daar ligt en niet bij het eerst zorgen dat je je eigen financiele zaakjes op orde hebt. Wat je dan koopt moet je zelf weten. Sowieso wel, maar het is ongelooflijk dom, en nog dommer dat je het niet snapt.

Sorry, maar ik heb er geen andere woorden voor. Mensen doen stomme dingen. Maar jij blijft het doen en leert helemaal niets. Maar de stupiditeit gaat zo ver dat ik soms twijfel aan je echtheid.

Dus jij denkt dat ik zo dom ben, dat áls ik tegen die tijd nog geen werk heb, iig nog geen geld om m dan te kopen, dat ik het wel doe?

...
Nee, is lekker makkelijk bij mama. Want die kan dan jou supporteren en hoef je nooit rekenschap af te leggen voor je eigen leven. I-de-aal!!
Zucht, nou doe je alsof ik nooit op mezelf wil.

Jeetje! Ik ben net bij mijn ex weg, mag ik ff hier bij mijn ouders mijn leven een beetje op orde proberen te krijgen!!! Zonder dat ik gelijk ook nog naar kamers moet gaan kijken. Kan niet alles tegelijk.

Dus... daar heb ik momenteel écht ff GEEN ZIN in. Sorry.
Gottegottegot, wát een vooringenomenheid hier zeg. Jullie hebben je leventje allemaal perfect voor elkaar zeker? Fijn he, om dat hier zo te etaleren en Brum en passant neer te zetten als een labielo, zonder baan, zonder huis, die niks kan, niks vohoudt, van alles beloofd maar niks waar maakt, die niks leert etc. Hoezo, niet psychologiseren? En nog ff fijn oordelen ook.

Lekker voelt dat zeker?

MissC, ben jij tegenwoordig ook van de offtopicpliessie. Waarvan akte dan. Niet dat ik me er ook maar iets van aantrek.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Zamirah schreef op 30 augustus 2008 @ 16:08:

Shit, hee...dit topic krijgt vast ook weer 5738 blz...
Mijn idee..op zich wel een " prestatie" toch??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ja, ik ga er van uit dat je het ook doet.

Bij je ouders, mja, ieder zijn ding. Maar als je in een hotel kan werken met woonplek en je doet het niet omdat je nog geen zin hebt.. tja.. soms heb je simpelweg geen keuze en moet je iets doen wat minder ideaal is.

HpL, ze vraagt naar meningen, die krijgt ze. Alles wat je daar neerzet he? Dat komt rechtstreeks uit Brum zelf. Zie andere topics. Labiel, ja, dat is ze. Zonder baan is ze ook, geen huis, a la, komt vaker voor als je net uit elkaar bent, niks kunnen zegt ze zelf (vanwege gebrek aan talent of vanwege piep au miauw) beloofd inderdaad niet veel en maakt ook niet veel waar, inderdaad niets leert. Niks psychologie, puur wat ze neerzet.

En ja, ik erger me best wel eens aan mensen zoals Brum. Nee, het leven gaat bij mij alles behalve ideaal. Maar ik neem wel de verantwoording daarvoor en verschuil niet achter onzinnigheden.
Dit is een uiterst serieuze opmerking.

Het leger, daar zou Brum in moeten worden gezet. Baan, kost en inwoning, de ideale situatie om wat verantwoording te leren en wat discipline en ook nog eens een bedje strak opmaken. Een schop onder haar donder (mantel der liefde gaat haar alleen maar meer de put in helpen) en ophouden met het gezeur en gewoon DOEN.

Het stomme is dat ik nog best begaan ben ook met Brum. Zo zonde hoe je je leven kan verpesten op zo een jonge leeftijd.
HoiPippiLangkous schreef op 30 augustus 2008 @ 18:26:

Gottegottegot, wát een vooringenomenheid hier zeg. Jullie hebben je leventje allemaal perfect voor elkaar zeker? Fijn he, om dat hier zo te etaleren en Brum en passant neer te zetten als een labielo, zonder baan, zonder huis, die niks kan, niks vohoudt, van alles beloofd maar niks waar maakt, die niks leert etc. Hoezo, niet psychologiseren? En nog ff fijn oordelen ook.

Lekker voelt dat zeker?
De enige die Brum op die manier neerzet is Brummetje zelf, al maanden lang. Ze ettert zich een weg door het forum heen, krijgt keer op keer alle begrip en profileert zich precies zoals jij zegt.
Brum, je komt op mij onvolwassen over, je denkt erg zwart-wit, en je hebt totaal geen inlevingsvermogen.

Zoals bijv. deze week je een topic opent over je moeder dat ze erg veel tegen je zeurt. Dat is natuurlijk niet leuk, maar jij opent een topic over het contact met je ouders opzeggen. De redenen die je daar noemt daar zou vrijwel niemand het contact voor opzeggen. Maar jij bent op dat moment zo boos dat je bij wijze van de relatie zou verbreken met je ouders.

Je bent snel op je teentjes getrapt en hebt voor elke tip (in je vorige topics) wel iets er tegenin te brengen zodat je het niet uit kan voeren.

Je schuift verantwoordelijkheden van je af.

Dit alles is serieus gemeend, en ik hoop dat je er iets aan hebt. Vind het ook een beetje flauw dat een aantal posters er weer gelijk op inhakken en het zo naar een 'rel' topic helpen. Natuurlijk het is niet slim om een dure aankoop te doen als je geen eigen baan hebt, maar om daar nu zo vreselijk op door te gaan... We doen allemaal wel eens iets wat geen schoonheidsprijs verdient, toch?

Brum heel veel succes, maar probeer mensen IRL te vragen hoe je op hen overkomt, daar heb je m.i. meer aan dan hier op het forum, ook al kan dat nog moeilijker en confronterender zijn!
...
Kinderachtig

Irritant

Dom

Agressief

Puberaal

Maar goed, wie ben ik....
Livre schreef op 30 augustus 2008 @ 18:51:

[...]

De enige die Brum op die manier neerzet is Brummetje zelf, al maanden lang. Ze ettert zich een weg door het forum heen, krijgt keer op keer alle begrip en profileert zich precies zoals jij zegt.

Ja schat, dat wéét ik. Ik reageer niet voor niks nooit op haar topics. Maar wat er nu gebeurt vind ik gewoon te ver gaan. Bijna iedereen die hier reageert lijkt het nodig (leuk?) te vinden om dat allemaal te bevestigen en er een oordeel aan te hangen.

Ik ben niet vies van recht door zee commentaar geven, ik ben niet van zachte heelmeesters. Maar in dit geval zie ik het toch anders.

Als je van iemand vindt dat ze labiel is, waarom zou je dat dan doen? Waarom niet gewoon; meid, haske goed dat je naar die psych gaat en klaar? Ook (juist!) als ze er zelf om vraagt.

Dat snap ik dus niet, echt niet.

Dit doet me zo denken aan die 'sessies' uit de opleiding. FF met de hele klas één iemand grondig 'analyseren', onder het mom van 'voor zijn / haar bestwil / ze vraagt er zelf om'. Nooit aan meegedaan. Altijd gezegd wat ik vond van dergelijke sessies en weggegaan.

Het lullige is namelijk dat het bijna altijd gebeurde met mensen die niet in de groep passen, zoals nu ook met Brum hier.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Brummetje schreef op 30 augustus 2008 @ 18:09:

Nou ik heb zoveel mogelijk opgeschreven van wat jullie hier neer hebben gezet.

Wat betreft baan: Ik kan ook nog reageren op vacatures van een hotel (zijn verschillende vacatures) en daar stond bij: Zoekt u vast werk? Zoekt u woonruimte? Dat hebben wij voor u!

Ben benieuwd wat dat inhoud. Mss appartementen bij het hotel ofzo.

Maar nogmaals: ik wil liever nog niet op mezelf wonen!
Weten je ouders dat ook?
Wat is zo belangrijk aan de mening van een vreemde? Alleen jij weet wie en wat je wil zijn, toch? Be that person, dan!...
Wat maakt het jou uit hoe je over komt? Ga jij jouw eigenwaarde nou ophangen over hoe je over komt op een forum?

WTF? aandacht te kort of zo?

Sorry dat ik zo kort door de bocht ben, maar ik zou het liever dicht bij mezelf zoeken, en niet op een forum,

Hoe reageren mensen irl op je, hoe voel JIJ je daarbij,

krijg je terug wat je uit straalt, hoe sta je in je schoenen ten opzichte van mensen die dicht bij je staan, vriend, ouders, mensen die je veel ziet, en die veel voor je betekenen.

*edit* en hoe je overkomt?

als iemand die een schop onder haar reet nodig heeft, hatsekidee, in aktie, niet meer zeiken, maar doen!
Hmmmm, na het lezen van bovenstaande berichten wil ik je geeneens kennen...
Ook even iets positiefs voor jou; ik vind je ondanks al het bovenstaande (waar ik het ook mee eens bent) ook wel een doorzetter. Ik bedoel 111 pagina's over een baan, waarbij je op 100 van die 111 pagina's niet erg aardig benaderd werd.

Vergeet niet om af en toe ook nnaar je pluspunten te kijken, na zulk commentaar had bijv ik allang opgegeven en was ik nooit meer wedergekeerd naar t vivaforum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven