Je boodschappen voor je neus weggekaapt

29-08-2008 16:47 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet toch niet gekker worden! Was vandaag bij de supermarkt, had net mijn boodschappen afgerekend, had nogal veel. Na het inpakken ontdekte ik dat ik maar 2 broden in mijn tas had, terwijl ik er toch echt 3 had gepakt. Op de bon stonden ook 3 broden gescand. Had degene na mij dus mijn brood mooi meegekaapt (wat ik had betaald!). Da's makkelijk verdient! Op andermans zak teren en de vogel was gevlogen natuurlijk. Ik dit gelijk gemeld bij de kassa, maar nee zij wist ook niet waar die man heen was. Lekker allemaal weer. Kun je voor andermans brood betalen. Ze was wel zo redelijk om het geld voor het (gestolen) brood terug te geven wat ik wel heel aardig vond. Hoe dit heeft kunnen gebeuren snap ik niet. Ik leg altijd beurtbalkjes aan het begin en aan het eind van mijn boodschappen. Volgens mij is dit echt opzet geweest. Maar wat doe je ertegen?
Wat vind jij belachlijk Hans dat iemand eerlijk is X-D
Haha, nee, maar die enorme heibel die hier in dit topic ontstaat, over één brood.
World of Warcraft: Legion
Ach ja het is wel vermakelijk op een rustige zaterdagavond zo'n topic
Jolietje, ik ben niet iemand die mensen aanvalt en dat was ook helemaal mijn bedoeling niet. Ik dacht dat je er zelf ook wel de humor van in kon zien.

En eerlijk is eerlijk, als (met nadruk op als) iemand inderdaad bewust iets van mij steelt, dan zou ik dat ook irritant vinden.

Of ik er een topic voor zou openen is een ander verhaal.
Jolietje79 schreef op 30 augustus 2008 @ 21:06:

[...]

Dat kun je vinden, dat is jouw mening, maar ik vind dat het om het principe gaat dat je eerlijk bent en spullen die je per ongeluk meeneemt teruggeeft aan degene van wie het is.

Ook als je er thuis pas achter komt dat er een brood tussen je boodschappen zit dat niet van jou is?

Ik kan me goed voorstellen dat iemand voor een simpel brood niet terug gaat naar de supermarkt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Jolietje79 schreef op 30 augustus 2008 @ 21:06:

[...]

Dat kun je vinden, dat is jouw mening, maar ik vind dat het om het principe gaat dat je eerlijk bent en spullen die je per ongeluk meeneemt teruggeeft aan degene van wie het is.

dus eigenlijk vind jij dat diegene een advertentie moet plaatsen in de supermarkt met 'brood per ongeluk meegenomen, wil de eigenaar mij bellen op.. '

of dat er straks bij jou wordt aangebelt. Ding Dong. Ja sorry ik had uw brood mee genomen per ongeluk. alstublieft.
Jolietje79 schreef op 30 augustus 2008 @ 20:50:

[...]

O, o, o, overdrijven is ook een vak.....

Kijk, dat is nu echt een schot voor open doel hoor!

Geen grotere kennis dan zelfkennis :rolling:
Heyjij schreef op 30 augustus 2008 @ 22:02:

[...]

dus eigenlijk vind jij dat diegene een advertentie moet plaatsen in de supermarkt met 'brood per ongeluk meegenomen, wil de eigenaar mij bellen op.. '

of dat er straks bij jou wordt aangebelt. Ding Dong. Ja sorry ik had uw brood mee genomen per ongeluk. alstublieft.

Vervolgens is het liefde op het eerste gezicht en ze leefden nog lang en gelukkig.

Ja, ik vind dat mensen dit zouden moeten doen. :heart:
Wat een deceptie, dit topic. Ik verheugde mij op een prachtige tekst over hoe iemand het voor elkaar had gekregen een volle kar betaalde boodschappen te stelen (en dacht 'dat scheelt een hoop geld per maand, ik dat ook doen!' ). maar helaas, het gaat om 1 brood en dan ook nog van degene die in een eerder topic vond dat de HEMA medewerker onbeschoft was toen ze moeilijk deed over het ruilen van een niet ingepakt hoeslaken zonder bon.

Wel een vermakelijk topic, dat dan weer wel.
Zo vond ik in een winkelwagentje eens 2 pakjes sigaretten....

Die heb ik een roker in mijn kennissenkring gegeven, en die was er erg blij mee. Maar degene die ze gekocht had zal niet zo blij zijn geweest :)

Maar goed, was een typisch geval van eigen schuld, dikke bult.
Beurtbalkje komt uit de regio Gelderland trouwens, op TV Gelderland is daar vorig jaar een wedstrijd over geweest ;-]

Mij is het nooit overkomen dat ik dingen meeneem van anderen of dat er boodschappen zijn meegenomen van de klant voor mij. Moet echter wel goed opletten, anders stopt zoonlief alles van de klant achter mij ook in mijn tassen O.o

Maar ik dacht ook dat er een hele kar met boodschappen was gejat ipv een brood wat ws per ongeluk door vorige klant is meegenomen. Vind ervan uitgaan dat het met opzet is gebeurd wel heel negatief. ja want hij was zo snel weg (had wel weinig boodschappen) Ehm als ik weinig heb ben ik meestal ook snel weg, soms nog sneller dan de klant voor mij trouwens....
Een Nederlands gezin ging kamperen in Polen. Ze arriveerden bij de camping, parkeerden auto + caravan en gingen zich inschrijven bij de receptie. Toen ze bij de auto terugkwamen was hun caravan verdwenen.

Ze reden linea recta naar de lokale politie om aangifte te doen van diefstal van de caravan. Toen ze het bureau weer uitkwamen was ook hun auto gestolen.

Kijk ... die mensen mogen zeggen: het moet niet gekker worden. Wie dat zegt als ze een brood laat liggen in de supermarkt is nogal eeeehhhhh ..... nou ja vul zelf maar in.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
dannas schreef op 30 augustus 2008 @ 22:14:

Wat een deceptie, dit topic. Ik verheugde mij op een prachtige tekst over hoe iemand het voor elkaar had gekregen een volle kar betaalde boodschappen te stelen (en dacht 'dat scheelt een hoop geld per maand, ik dat ook doen!' ). maar helaas, het gaat om 1 brood en dan ook nog van degene die in een eerder topic vond dat de HEMA medewerker onbeschoft was toen ze moeilijk deed over het ruilen van een niet ingepakt hoeslaken zonder bon.

Wel een vermakelijk topic, dat dan weer wel.
TO moet geloof ik eerst de balk uit haar oog halen voor ze zeurt over de splinter van een ander......pfff wat een gemiep om niks...... ik ga hier gauw weg ...
Eowynn_ schreef op 30 augustus 2008 @ 20:59:

Dat brood zag bij wie hij terechtkwam en is uit pure wanhoop bij iemand anders in de tas gesprongen ;-)
:rofl: :rofl: :rofl:
Kom ik weer met een "dat heb ik ook meegemaakt" verhaal.

Wij gingen na een vakantie boodschappen doen bij een supermarkt in Frankrijk. We waren met drie gezinnen waarvan twee met een camper en onze caravan hing achter één van deze campers. Komen we terug van boodschappen doen, inderdaad caravan weg, gewoon foetsie, helemaal weg. Ik zal je de details verder besparen maar het was niet makkelijk om die parkeerplaats op te komen als kampeerder en later eraf ook niet maar met een gestolen caravan dus blijkbaar wel.

Alle kleren, kampeerspullen erin en ook nog eens veel cash geld. Maar het ergste waren de verdwenen knuffels van mijn stiefzoontje. Dat kind was helemaal overstuur. Ook nog vanwege zijn nieuwe Geox schoenen (die zo heerlijk ademen). Dat is veel erger dan die materiële zaken want hij heeft het er nu nog wel eens over (4 jaar na dato).

Nu had ik ook een topic mogen openen dus :)
Heyjij schreef op 30 augustus 2008 @ 22:02:

[...]

:rofl:
tonkje schreef op 30 augustus 2008 @ 22:10:

[...]

Vervolgens is het liefde op het eerste gezicht en ze leefden nog lang en gelukkig.

Ja, ik vind dat mensen dit zouden moeten doen. :heart:
En als ze gaan trouwen zegt de ambtenaar van de burgelijk stand. Zij hebben elkaar ontmoet toen hij haar een brood bracht nadat deze per ongeluk in zijn tas was terechtgekomen. Ze keken elkaar boven het brood diep in de ogen en bam de bliksem sloeg in. Liefde op het eerst gezicht.

Dat is pas erg Lovable
Eowynn_ schreef op 30 augustus 2008 @ 21:05:

Ik vind het eigenlijk wel typerend dat het eerste wat in je opkomt is dat iemand dat brood gejat heeft. Waarom zou iemand dat niet gewoon per ongeluk in zijn tas hebben gestopt?

Dat je als eerste denkt aan diefstal zegt heel veel over jou.
Helemaal eens met die laatste zin!

Als iemand je brood werkelijk steelt zal die het wel beduidend minder hebben. Beter zou zijn als die persoon hulp vroeg, maar als je zoveel boodschappen kunt doen dat het niet opvalt dat een ander met je brood gaat lopen ben je vast in de gezegende toestand dat je deze week nog wel een brood kunt kopen.
citroentekkel schreef op 31 augustus 2008 @ 08:44:

[...]

En als ze gaan trouwen zegt de ambtenaar van de burgelijk stand. Zij hebben elkaar ontmoet toen hij haar een brood bracht nadat deze per ongeluk in zijn tas was terechtgekomen. Ze keken elkaar boven het brood diep in de ogen en bam de bliksem sloeg in. Liefde op het eerst gezicht.

Laten we voortaan express broden tussen de boodschappen van anderen stoppen! :)
Misschien komt er ook eentje in de tas van Jolietje terecht. Zij ook weer blij.
Jolietje79 schreef op 30 augustus 2008 @ 20:44:

[...]

Ja mensen, het is gezellig dat jullie komen eten maar helaas, we eten vanavond alleen een boterham met pindakaas. Tja, want ik kan niet altijd maar toegeven aan mijn kooplust! eet smakelijk!
Huh? Dat brood was toch gejat???? 8-P
Niet meer, als Tonkje's suggestie wordt opgevolgd. Zoals ik al zei, heeft Jolietje haar brood weer terug en dan kan iedereen een boterham met pindakaas krijgen, net zoals dat jongetje in de barre winterkou.

http://www.youtube.com/watch?v=D6LgzMXkuC4
hans66 wijzigde dit bericht op 01-09-2008 23:15
Reden: Even reclamefilmpje erbij gezet!
% gewijzigd
Waar je je druk om maakt :ass:
Je kunt natuurlijk altijd vragen of Jezus Gristus het brood voor je wil vermenigvuldigen. Ik heb eens gelezen dat hij dat namelijk kan enzo. Ook met wijn schijnt hij heel fijne dingen te kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven