Entertainment
alle pijlers
Kenner in kamer, klassieke of filmmuziek?
vrijdag 25 juli 2008 om 21:52
Als muziekliefhebber luister ik veel stijlen muziek:Jazz, folk, soul, alternative, blablabla....
Ik heb nu weer eens zo'n fase dat ik hunker naar wat nieuwe muziek.
Ik zoek nu rustige muziek met : viool, cello , piano of allemaal.
Kernwoorden (EN/OF):
melancholisch, romantisch, gedragen, droevig, teder, dromerig, meeslepend, liefelijk.
Ik vind in dit genre Trois Gymnopédies van Erik Satie erg mooi, maar ik zoek nieuwe componisten, die bijvoorbeeld fimmuziek maken. Ik weet het dat ik kan Googlen, maar een ervarings-tip is altijd handig.
Ken jij een prachtig nummer waarvan je denkt dat het mij tot ontroering kan brengen?
Laat me het dan even weten:
--Naam componist
--Titel
(--in welke film?)
--Eventueel omschrijving compositie
-Youtubelink
PS. Ik ben dus NIET op zoek naar van die vrolijke, drukke en pingelende klassieke muziek...
Alvast bedankt!
Ik heb nu weer eens zo'n fase dat ik hunker naar wat nieuwe muziek.
Ik zoek nu rustige muziek met : viool, cello , piano of allemaal.
Kernwoorden (EN/OF):
melancholisch, romantisch, gedragen, droevig, teder, dromerig, meeslepend, liefelijk.
Ik vind in dit genre Trois Gymnopédies van Erik Satie erg mooi, maar ik zoek nieuwe componisten, die bijvoorbeeld fimmuziek maken. Ik weet het dat ik kan Googlen, maar een ervarings-tip is altijd handig.
Ken jij een prachtig nummer waarvan je denkt dat het mij tot ontroering kan brengen?
Laat me het dan even weten:
--Naam componist
--Titel
(--in welke film?)
--Eventueel omschrijving compositie
-Youtubelink
PS. Ik ben dus NIET op zoek naar van die vrolijke, drukke en pingelende klassieke muziek...
Alvast bedankt!
zaterdag 2 augustus 2008 om 00:11
maandag 1 september 2008 om 22:18
Zo lang niet geweest om jullie tips nog te feed backen...Echt heel
stom...ik had als een nerd allemaal reacties op blaadjes geschreven met mijn idee over de composities die ik nog zou belusiteren...Papiertje zoekgeraakt...
Maar ik ga nog ff wat losse flodders feedbacken. Ga het gewoon weer luisteren .
stom...ik had als een nerd allemaal reacties op blaadjes geschreven met mijn idee over de composities die ik nog zou belusiteren...Papiertje zoekgeraakt...
Maar ik ga nog ff wat losse flodders feedbacken. Ga het gewoon weer luisteren .
maandag 1 september 2008 om 22:46
maandag 1 september 2008 om 22:48
Tips voor leefnu:
F. Schubert - Arpeggione Sonata D. 821, http://www.youtube.com/watch?v=KT1n-woNg6o
C. Franck - Sonate voor viool en piano in A gr., http://www.youtube.com/watch?v=8wmTm_--d2Q
Heerlijke muziek!
F. Schubert - Arpeggione Sonata D. 821, http://www.youtube.com/watch?v=KT1n-woNg6o
C. Franck - Sonate voor viool en piano in A gr., http://www.youtube.com/watch?v=8wmTm_--d2Q
Heerlijke muziek!
maandag 1 september 2008 om 22:55
Roeflien, ik ben ze nu aan het luisteren...Zitten wel aansprekende stukken bij. Was er zelf niet opgekomen.
Zelf vind ik dit vioolstuk ook wel mooi, simpel, kort maar ontroerend:
a million stars
Zelf vind ik dit vioolstuk ook wel mooi, simpel, kort maar ontroerend:
a million stars
maandag 1 september 2008 om 23:00
Meisje, meisje, je bent wel een dwingelandje.
Ik geef je nav je eerste post, dus niet na al die sturingen die je later gaf, het volgende (en het maakt me niet eens zoveel uit of het is wat je zoekt, ik vind het zelf nl. schitterend.
Een kruising tussen een The Godfather-achtige begrafenis en een dramatische scene uit...pak 'em beet.. Schindler's List (dat tragische viooltje).
Goldfrapp - Horse Tears
Ik geef je nav je eerste post, dus niet na al die sturingen die je later gaf, het volgende (en het maakt me niet eens zoveel uit of het is wat je zoekt, ik vind het zelf nl. schitterend.
Een kruising tussen een The Godfather-achtige begrafenis en een dramatische scene uit...pak 'em beet.. Schindler's List (dat tragische viooltje).
Goldfrapp - Horse Tears
maandag 1 september 2008 om 23:00
maandag 1 september 2008 om 23:09
@dorothyGale
Haha, ja ik vind al de tips leuk hoor, ook al is niet alles wat ik zoek. Ik hou er van om nieuwe dingen te horen.
Maar goed, wat jij als suggestie doet is met zang hoor ik. Echt nog nooit gehoord, vernieuwend. De viool op de achtergrond vind ik wel mooi. Jammer van dat Sesamstraatgeluidje , als je weet welke ik bedoel . Maar nee, in z'n totaliteit ook niet helemaal een weerspiegeling van mijn ziel haha...
Maar keep them posting!
Haha, ja ik vind al de tips leuk hoor, ook al is niet alles wat ik zoek. Ik hou er van om nieuwe dingen te horen.
Maar goed, wat jij als suggestie doet is met zang hoor ik. Echt nog nooit gehoord, vernieuwend. De viool op de achtergrond vind ik wel mooi. Jammer van dat Sesamstraatgeluidje , als je weet welke ik bedoel . Maar nee, in z'n totaliteit ook niet helemaal een weerspiegeling van mijn ziel haha...
Maar keep them posting!
maandag 1 september 2008 om 23:33
Haha, dat is inderdaad het vreemde bij die (klassieke) musici, altijd strak in het pak en bloedserieus.
De mad rush is voor zover ik weet niet in een film gebruikt, komt van een cd ("solo piano") waar voornamelijk de 6 "metamorphosis" van Glass opstaan. Ook een aanrader overigens, als je ervan houdt
De mad rush is voor zover ik weet niet in een film gebruikt, komt van een cd ("solo piano") waar voornamelijk de 6 "metamorphosis" van Glass opstaan. Ook een aanrader overigens, als je ervan houdt
maandag 1 september 2008 om 23:36
Dit wordt een gok, want ik heb eigenlijk weinig klassiek. Wat ik wel heb is fijne ambient/minimal muziek, voor een belangrijk deel akoestisch, maar vaak ook met toevoeging van wat elektronica en soms wat vocalen. Bereid je voor op een kleine trip.
Uit mijn collectie:
Artiest - albumtitel (label)
Ryan Teague - Coins and crosses (Type Records)
Jóhann Jóhannsson - Englabörn (Touch Music)
Eluvium - Copia (Temporary Residence)
Ludovico Einaudi - Divenire (Ponderosa)
Ludovico EInaudi - La Scala: Concert (BMG)
MONO & world's end girlfriend - Palmless Prayer & Mass Murder Refrain (Temporary Residence)
Sickoakes - Seawards (Type Records)
Helios - Ayres (Type Records)
Carbon Based Lifeforms - [World of Sleepers] (Ultimae Records)
Deadbeat - New World Observer (Scape)
Adrian Klumpes - Be Still (Leaf)
Goldmund - Two Point Discrimination (Western Vinyl)
Deaf Center - Pale Ravine (Type Records)
Sylvain Chauveau - Un Autre Décembre (Fat Cat)
RJ Valeo - September (Type Records)
En, ietsje meer 'upbeat' maar nog steeds wel chill:
Andrew Pekler - Nocturnes, False Dawns & Breakdowns (Scape)
Deadbeat - Journeyman's Annual (Scape)
Goede start, want nog dicht bij klassiek: Divenire van Ludovico Einaudi en de plaat van MONO & world's end girlfriend (laat je niet afschrikken door de titel; heeeel erg mooie soundscapes met strijkers!).
Als dit in je straatje past, dan zijn Scape, Type Records en ECM de labels waar je waarschijnlijk nog meer van je gading kunt vinden.
Uit mijn collectie:
Artiest - albumtitel (label)
Ryan Teague - Coins and crosses (Type Records)
Jóhann Jóhannsson - Englabörn (Touch Music)
Eluvium - Copia (Temporary Residence)
Ludovico Einaudi - Divenire (Ponderosa)
Ludovico EInaudi - La Scala: Concert (BMG)
MONO & world's end girlfriend - Palmless Prayer & Mass Murder Refrain (Temporary Residence)
Sickoakes - Seawards (Type Records)
Helios - Ayres (Type Records)
Carbon Based Lifeforms - [World of Sleepers] (Ultimae Records)
Deadbeat - New World Observer (Scape)
Adrian Klumpes - Be Still (Leaf)
Goldmund - Two Point Discrimination (Western Vinyl)
Deaf Center - Pale Ravine (Type Records)
Sylvain Chauveau - Un Autre Décembre (Fat Cat)
RJ Valeo - September (Type Records)
En, ietsje meer 'upbeat' maar nog steeds wel chill:
Andrew Pekler - Nocturnes, False Dawns & Breakdowns (Scape)
Deadbeat - Journeyman's Annual (Scape)
Goede start, want nog dicht bij klassiek: Divenire van Ludovico Einaudi en de plaat van MONO & world's end girlfriend (laat je niet afschrikken door de titel; heeeel erg mooie soundscapes met strijkers!).
Als dit in je straatje past, dan zijn Scape, Type Records en ECM de labels waar je waarschijnlijk nog meer van je gading kunt vinden.
anoniem_69259 wijzigde dit bericht op 01-09-2008 23:47
Reden: Nog wat albums gevonden
Reden: Nog wat albums gevonden
% gewijzigd
maandag 1 september 2008 om 23:43
@wankelevenwicht
Divenire van Ludovico Einaudi Hey bedankt! Dit klinkt inderdaad als iets waar ik wel van hou. Heeft ook wat Iers én wat klassieks. Mooie klanken. Beetje melancholisch maar niet duister. Ja, zoiets zoek ik. Hoe kom je daar nou zomaar mee in aanraking dan? Ik heb nog nooit van deze componist/pianist gehoord.
Divenire van Ludovico Einaudi Hey bedankt! Dit klinkt inderdaad als iets waar ik wel van hou. Heeft ook wat Iers én wat klassieks. Mooie klanken. Beetje melancholisch maar niet duister. Ja, zoiets zoek ik. Hoe kom je daar nou zomaar mee in aanraking dan? Ik heb nog nooit van deze componist/pianist gehoord.
maandag 1 september 2008 om 23:49
maandag 1 september 2008 om 23:51
@wankelevenwicht
Dat nummer van Mono world's end girlfriend is wel sferisch ja. Ik heb op Youtube volgens mij een cover er van door een andere groep, het begin klinkt erg mooi. Op een gegeven moment komt er wel zo'n psychedelic chaos stuk, daar ben ik niet zo'n fan van eigenlijk...Maar daarna wordt het wel wee leuk funky opgepakt...aan creativiteit in ieder geval geen gebrek:
Worlds end girfriend
En ja ik hou ook erg van de combnatie electronisch met akkoestische instrumenten. Dus leuk die tips.
Dat nummer van Mono world's end girlfriend is wel sferisch ja. Ik heb op Youtube volgens mij een cover er van door een andere groep, het begin klinkt erg mooi. Op een gegeven moment komt er wel zo'n psychedelic chaos stuk, daar ben ik niet zo'n fan van eigenlijk...Maar daarna wordt het wel wee leuk funky opgepakt...aan creativiteit in ieder geval geen gebrek:
Worlds end girfriend
En ja ik hou ook erg van de combnatie electronisch met akkoestische instrumenten. Dus leuk die tips.