Amerikaanse Verkiezingen

08-01-2008 14:09 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat er al allang een topic over geopend zou zijn: De Amerikaanse Verkiezingen. Pas in november 2008 wordt er gekozen, maar nu al actueel lijkt mij met de voorverkiezingen. Wie zal het worden, Clinton, Obama of toch een Republikein. Ik was echt verrast dat Obama hoger scoorde dan Clinton in Iowa. Vandaag de New Hampshire voorverkiezingen. Spannend. En volgen jullie het? Wie voorspel je dat er gaat winnen?
.
Net bekend geworden: de 17-jarige ongehuwde dochter van Sarah Palin is zwanger. Ze gaat binnenkort trouwen met de 17 jarige vader. Tjonge.
Als dochter vijf maand zwanger is, zal ze wel niet vier maand geleden ook nog eens bevallen zijn ;-)

Maar ja, vliegen met gebroken vliezen is al even onwaarschijnlijk...

Er is altijd nog de optie dat straks het kind van dochter "wééken overtijd" komt en ze de dag na de bevalling van haar eerste kind alweer zwanger was.

Maar in wezen toch treurig dat verkiezingstijd om dit soort zaken draait.
.
Vers van de pers:

Vriendje Palin wil helemaal geen kinderen

AMSTERDAM - De 18-jarige Levi Johnston, die binnenkort vader wordt van het kindje van Bristol Palin (17), wil helemaal geen kinderen.

Sarah Palin (44), de Republikeinse kandidaat voor het vice-presidentschap, liet gisteren weten dat haar 17-jarige ongetrouwde dochter zwanger is. Bristol is van plan de baby te houden en met de vader te trouwen, liet Palin in een verklaring weten.

Maar de vader, scholier Levi Johnston, ziet hier helemaal geen brood in. Op zijn MySpace-profiel, dat inmiddels uit de lucht is, laat hij weten geen kinderen te willen. Wel is hij dol op snowboarden, ijshockeyen, met jongens rondhangen en vissen.

De aankondiging van de zwangerschap is een flinke smet op het blazoen van de Palins. In het zwaar conservatieve Alaska, waar de Palins vandaan komen, is het niet echt gebruikelijk om ongehuwd kinderen op de wereld te zetten.

De bekendmaking volgt op geruchten dat het jongste zoontje van Sarah Palin eigenlijk haar kleinzoon is. Ze zou de zorg op zich hebben genomen om haar dochter een schandaal te besparen.
Obama lacht zich een ongeluk!

Oei, oei, oei ongehuwd zwanger raken in het oer conservatieve Alaska :whoops:

Maar buiten al deze ontzettend interessante human interest verhalen (maar niet heus), vraag ik me af of we het nog een keer over de inhoud gaan hebben.

Snap werkelijk niet dat er elke keer weer zo'n MILJOENEN verslindende flauwekul opgezet moet worden.
shining schreef op 31 augustus 2008 @ 22:12:

Ja. En dat er dan een donkere president komt hè. Dat is voor velen alleen al een reden om tegen hem te stemmen.
Dat is ongetwijfeld waar. Net zoals dat voor velen - waaronder ook veel blanken - alleen al een reden is op vóór hem te stemmen.
Helaas is en blijft het uiteindelijk conservatief Amerika en ik zet daarom mijn geld in op John McCain... :|
Gisteren bij Nova: Palin zou lid zijn geweest van een partij dat voor de onafhandelijkheid van Alaska is. Alaska First. Dit is natuurlijk niet in de haak en kan verregaande consequenties hebben als het waar is - dan moet ze aftreden als VP.

Vreemd genoeg was daar niets over op CNN.

Weet iemand hier meer van?
Waanzinnig interessant, die verkiezingen in de VS. Toppunt van politiek spel, waarbij het niet meer (alleen of uberhaupt) om de inhoud gaat, maar wel om: wie doet de slimste strategische zet op het juiste moment. Ik kan er van smullen in ieder geval! Normaal gesproken zit ik op election day om zes uur 's morgens voor de tv (als in de USA de stembussen dichtgaan) om onder het genot van een heerlijk ontbijtje de 'exit polls' te bekijken. Zo spannend! Dit jaar ben ik 'helaas' op vakantie...

Anyway, hoewel Obama voor ligt in de polls (voor wat dat waard is), heb ik nog steeds de vrees dat John McCain het toch gaat winnnen. Ik vond de zet om Sarah Palin als running mate aan te wijzen, een erg slimme. Ze heeft in feite alles wat McCain niet heeft, dus erg tactisch. Helaas voor haar stapelen de schandalen/schandaaltjes zich inmiddels op. Ben benieuwd welke consequenties deze gaan hebben.

Ik volg de verkiezingen in ieder geval op de voet! Leuk dat er een topic over is!
Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.
Niets meer aan doen, met Palin gaat het allemaal vanzelf... De goede kant op voor Obama, hij kan zelfs zo keurig zijn dat hij niet eens reageert op alle lijken die uit haar kast komen vallen.
Ik vraag mij af waarom iedereen zo dweept met Obama? Ik heb eigenlijk niets zinnigs uit zijn mond gehoord. En vanwaar al die 'haat' tegen Palin?

Orchid schreef het al: het lijkt wel alsof we een soort schuldgevoel met Obama afkopen, zo van zie je wel, wij zijn geen racisten want we stemmen Obama...
Nou Miele, ik heb geen schuldgevoel, want ben geen racist. Bovendien woon ik in Nederland en kan dus geen enkele invloed uitoefenen op de uitslag. Maar als je de Amerikaanse geschiedenis eens bestudeert (ben ik zelf nog lang niet klaar mee, dus beslist geen expert), en met name de presidenten en wat er bijvoorbeeld in de jaren zestig gebeurde rond de vermoorde broers Kennedy en Martin Luther King, zijn ze in zwart/wit-opzicht behoorlijk achtergebleven de laatste 40/45 jaar. En is het dus hoog tijd voor verandering. 'Change', zoals Obama zegt. En zijn populariteit dankt hij volgens mij aan zijn charisma. Ondanks zijn gebrek aan ervaring zie ik deze man door zijn gedrag en uitstraling over de hele wereld het verschil gaan maken. Een verschil dat we hard nodig hebben. Hij is in mijn ogen een wereldburger, en dat moeten we allemaal worden.

En de haat tegen Palin. Ik weet vrijwel niets van haar, maar krijg sterk de indruk dat de republikeinen een troef wilde inzetten en een joker te pakken hebben. Normen en waarden, daar gaat het ze toch om? Ze is new born christian, streng in de leer, liet vier maanden geleden haar down syndroom-kindje komen en gaat nu voor een van de zwaarste banen ter wereld, terwijl haar tienerdochter zwanger is? Het spijt me, maar een betere wereld begint nog altijd in je eigen omgeving. Als je het gezin als hoeksteen predikt, zou ik niet met droge ogen voor mijn eigen ambities gaan. Maar dat is mijn mening.
.
Ik geloof niet dat Obama de beloofde change kan brengen. Het is een holle kreet die hij tot op de dag van vandaag nog niet kan onderbouwen. En dus ook gewoon niet doet.

Ik had persoonlijk liever Hillary gezien.

En Palin, dat is in mijn ogen een bewonderingswaardige vrouw. De reacties dat ze met een zwangere dochter en een down kindje thuis zou moeten blijven slaan nergens op. Misschien gaat haar man wel voor de kids zorgen?

Ik denk wel dat een verborgen schuldgevoel ten grondslag ligt aan de populariteit van Obama.
miele schreef op 03 september 2008 @ 19:15:

Orchid schreef het al: het lijkt wel alsof we een soort schuldgevoel met Obama afkopen, zo van zie je wel, wij zijn geen racisten want we stemmen Obama...
Hm, dus je zou als niet-racistisch Amerikaans staatsburger McCain moeten stemmen om te laten zien dat je je niet door ras laat leiden? Wat een kul...
Kaat64 schreef op 03 september 2008 @ 19:29:

. Als je het gezin als hoeksteen predikt, zou ik niet met droge ogen voor mijn eigen ambities gaan. Maar dat is mijn mening.
Volgens mij prediken al die conservatieven het gezin als hoeksteen, dus dat houdt in dat geen een van hen president kan worden. Of ligt het toevallig bij mannen anders??? neeeee, dat is zó 20e eeuw...
Persoonlijk heb ik meer twijfels bij zaken als (de schijn van) machtsmisbruik rondom het ontslag van haar ex-zwager, en de ongeloofwaardige 180 graden draai rondom de "bridge to nowhere"
Die poppenkast van die Amerikaanse verkiezingen is toch een DRAMA! Twee kandidaten die elkaar maandenlang, voor een bedrag van honderden miljoenen dollars, vliegen proberen af te vangen om een populariteitspoll te winnen die met een democratische keuze van de Amerikaanse bevolking hoe dan ook niks te maken heeft. Zie HIER de lijst met kandidaten voor het presidentschap waar de media nul-komma-nul aandacht aan besteden, omdat ze geen honderden miljoenen te besteden hebben. Waar het hier over gaat is 'The Best Democracy Money Can Buy'.
Miele, ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik denk dat Obama's leeftijd en huidskleur op dit moment symbool staan voor verandering en vernieuwing. McCain daarentegen, (grijs/oud) automatisch voor het oude regime. Een schuldgevoel vanuit racisme, dat denk ik niet.

Inhoudelijk wordt bijna niet gerageerd in deze discussie. Om McCain bv. een oorlogszuchtige psychopaat te noemen gelijk aan Bush, verschrikkelijk zeg....... zo overdreven en cliche!

Heb je de democatrische en republikeinse conventie de
Hoezo wordt daar inhoudelijk niet op gereageerd? ik word er mee dood gegooit momenteel. Ik moet trouwens zeggen dat ik, de niet zo grote Obama fan, toch echt geraakt was door zijn speech. Onderschat niet de passies en de motivation hij bij mensen bereikt-- en dat is de eerste stap die in het logge amerika gemaakt moet worden En die conventies, te brilliant voor woorden. Een hoop hoepla en vooral veel balonnen. Alleen maar geschikt om drankspelletjes mee te doen voor de TV.

Ik vind het vooral zo speciaal dat mccain en co zeggen dat alles moet veranderen, dat alles nu fout is, en als er echt chance moet komen, zij dat kunnen doen. Oke, leuk, maar de GOP is nu bijna 8 jaar aan het stuur geweest en heeft tot vorig jaar de controle gehad over de senaat--- dus waar hebben ze het over? Maar niets is mooier dan de manier waarop de pundits nu Palin verdedigen, met precies (en dan ook echt) precies het omgekeerde van wat ze zeiden over Hillary.

Je moet alles maar met een korreltje zout nemen, en dat doen veel mensen in de VS ook, want anders zouden we er massaal depressief van worden.

Ik vroeg mij eigenlijk af, als als als McCain wint, de reactie van de zwarte populatie in grote steden gaat winnen. Ik weet het niet.. het zal een grote teleurstelling zijn en mensen zullen nog stukken cynischer worden, maar zal het nog andere verschijnselen creeren?
McCain wil Democraten in zijn kabinet

Uitgegeven: 7 september 2008 19:48

Laatst gewijzigd: 7 september 2008 19:48

ALBUQEURQUE - Als de Republikein John McCain de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten wint, dan gaat hij Democraten benoemen in zijn kabinet. Dat kondigde McCain aan in een interview met het CBS-programma Face the Nation, dat zondag werd uitgezonden.

De politicus gaf aan dat hij het politieke klimaat in Washington wil veranderen, onder meer door zijn rivalen een plaats aan te bieden in zijn regering. "Ik weet nog niet hoeveel het er zullen zijn, maar het worden er zeker meer dan een", aldus McCain.

--------------

Nou, hier vind ik toch wel iets voor te zeggen. Waarom zo nodig twee partijen. Kan ook het beste uit de twee partijen combineren. Heel vooruitstrevend en baandoorbrekend. Heel goed!
Ik vind dit een hele interresante discussie.

Vooral wat Jaap allemaal schrijft.

Ff OT, 4 jaar geleden heb ik de AV ook gevolgd en was verbijsterd dat GB weer gekozen werd als president. Vond ik raar dat de amerikanen GB weer herkozen nadat hij er zo'n zooitje van had gemaakt. Kan iemand mij dat uitleggen hoe dat kon?

En nu? Ze zullen McCain wel kiezen. Zo raar als de amerikanen denken. Of zie ik het te simpel?
het maakt mij allemaal niets uit wie er wordt gekozen daar in amerika,ik vind het daar toch al een zooitje
Mika65, McCain is niet dezelfde persoon als George Bush! Dat is de hoek waarin de democraten hem proberen te drukken en het lijkt te werken.

Amerika is geen zooitje, erg generaliserende opmerking. Als het je niets uitmaakt, waarom he je dit topic geopend, de reacties gelezen en er zelf een geplaatst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven