hondje Chico doodgetraps door LEIPO

03-09-2008 17:24 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baasje: Chico huilde, ik zag een traan

Door ADRIANNE DE KONING

ROTTERDAM - De droom van de 12-jarige Giovanni verandert afgelopen zaterdag razendsnel in een nachtmerrie. Eindelijk, na weken zeuren, krijgt Giovanni tot zijn grote vreugde een hondje: Chico.

Een Mechelse Herderspup. FOTO WIKIPEDIA

Maar de herderspup wordt op weg naar zijn nieuwe thuis voor de ogen van de Rotterdamse tiener doodgetrapt door een vage bekende. Alleen omdat de viervoerter, opgegroeid op de begane grond, de trap niet op durft.

Als de trotse Giovanni voor het eerst met de pup van negen maanden naar huis loopt, voegt een kennis van de oude eigenaar zich bij hem en een vriendje. Hij wordt als snel agressief. ,,Ik denk dat hij vreesde dat we niet met de hond konden omgaan,’’ zegt Giovanni.

Onderweg krijgt het hondje de eerste schoppen, als hij niet verder wil lopen. Op de trap van de portiekwoning gaat de verdachte helemaal los. ,,Ik zei dat hij een dierenmishandelaar was, dat hij moest stoppen, maar dat deed hij niet. Ik was niet bang, maar wel erg boos. Chico deed niets. Hij huilde. Ik zag een traan bij zijn oog.’’

Eenmaal boven heeft Chico het moeilijk. Na een telefoontje naar zijn moeder besluit Giovanni hem uit te laten. Op straat zakt de pup door zijn poten. Hij schuimbekt en schudt. Enkele uren later blijkt hij het niet te redden. Hij bezwijkt. Tot groot verdriet van Giovanni.

Later op de avond ziet de broer van de oude eigenaar de ‘hondenbeul’ rondlopen, alsof er niets is gebeurd. ,,Hij zei: ‘Dood is dood’,’’ vertelt hij. ,,Maar dat pikten we niet. We belden de politie en toen hij wilde vluchten, lieten we hem struikelen. Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt een beest zo te schoppen. De volgende keer is het zijn kind of zijn vrouw. Hij is vaker veroordeeld voor geweld.’’

Giovanni is blij dat de 34-jarige Rotterdammer nog zeker twee weken vastzit. Maar bovenal heeft hij het erg moeilijk. ,,Ooit wil ik weer een hond, om te bewijzen dat ik écht goed voor hem kan zorgen.’’

zie ook:

Man vast om doodschoppen hond

Ik hoop dat de dader een passende straf tegemoet kan zien OM......

een beetje ongeloofwaardig.

[ Citeer ] Jan - Spijkenisse - 03/09/08 - 16:37:44 2581054

reactie op: hondenliefhebber-rotterdam

ik zal mn 2 jarige rottweiler wel op die gek afsturen! kijken of dat ie dan nog zo stoer doet!!! ...... dan kunnen wij zeggen... ach dood is dood!!!! want dat verdient deze dwaas!!

zou ik maar niet doen want anders krijgt jouw hond straks een spuitje omdat hij die vent heeft gebeten die even daarvoor een andere hond heeft doodgetrapt...

[ Citeer ] apie - zoetermeer - 03/09/08 - 16:21:10 2581010

walgelijk!!! Mocht ik maar 10 min. mijn gang gaan met dit vreselijk iets wat voor mens moet doorgaan. Jammer dat vierendelen tegenwoordig verboden is, want dat verdient hij, gewoon t celletje in of nog erger taakstraf of boete is niet genoeg.

[

[ Citeer ] zingali - Wildervank - 03/09/08 - 15:45:04 2580881

echt een heel triest verhaal en een nog triester persoon die dit heeft aangericht. nederland moet dit soort mensen echt gaan aanpakken want het wordt van kwaad tot erger. harde maatregelen vind ik zeker op zijn plaats. moord is moord, of het nou op een dier of mens is. een mens is immers ook een dier alleen zien wij dat niet zo omdat we ons zo geweldig vinden.

[
AnnBritt79 schreef op 03 september 2008 @ 21:29:

[...]

RosieRo, die "echte, dure Franse" of wild; ik heb ruim een jaar lang van een minimuminkomen geleefd met torenhoge vaste lasten. Ik wou dat ik er het geld voor had gehad; dan had ik het absoluut gedaan! Maar dat had ik niet, dus ik kocht "goedkope" kipfilet en rundergehakt in de aanbieding, want ik hou van vlees.

En nogmaals; ik ben het absoluut met je eens dat het in de massa-, maar ook bio-industrie zeker nog stukken beter kan. Daar hoop ik ook op en inmiddels ben ik -gelukkig- in de positie om me wel wat meer te kunnen veroorloven, wat dat betreft.

Maar waar het in dit topic om gaat, is dat je zomaar even een hond doodtrapt. Het heeft geen enkele functie, helemaal niets, behalve heel veel verdriet bij de mensen die dit wordt aangedaan en de zinloze pijn die zo'n beestje lijdt.

nouja, bot gezegd, als je echt van dieren houdt eet je dan dus noodgedwongen geen vlees of af en toe een beetje maar dan duur.

en tuurlijk, zo'n gewetenloze hufter heeft gewoon een draadje los en geen enkel respect, geen enkel geweten, die leeft op het niveau van een mestkever. Arm joch, die zit met een trauma nu.

uiteraard geldt dat niet voor de gemiddelde vleesconsument, maar nogmaals, die hypocrisie in de reacties zie ik wel: o we houden zo van dieren, maar we kopen wel bij de kiloknaller puur dierenleed.
RosieRo schreef op 03 september 2008 @ 21:29:

[...]

ja, ben ik met je eens, ik geloof best dat zo'n opmerking mensen irriteert maar ik vind het zo tenenkrommend dat mensen met een stalen smoel zeggen dat ze van dieren houden en ondertussen dierenleed consumeren! Zo dom en hypocriet vind ik dat, sorry maar daar KAN ik bijna niet laconiek op reageren.

de overheid moet zeker meer doen, helemaal mee eens, de veehouderij moet zodanig hervormd worden dat de veeboeren er geen nadeel van ondervinden. die kunnen het uiteindelijk ook niet echt helpen en die mensen moeten ook leven. Snap ik.

maar ook een gezin met opgroeiende kinderen kan keuzes maken. ik ben niet rijk maar wij eten altijd duur, verantwoord vlees. niet elke dag, 2 x per week ofzo. vaker hoef je ook geen vlees te eten, je kan kiezen voor goed en weinig of veel en slecht.

Niet altijd een wijzend vingertje hebben naar andere. Zelf kan je ook veel doen aan dierenleed. En dan bedoel ik niet om iedereen op een forum tegen de haren in te strijken die het gewoon zielig vindt voor een doodgeschopte hond.

Jammer dat dit soort dingen altijd in deze discussies verzaken.

-misschien op een ander gebied (dan hier verkondigen op het forum) je inzetten tegen dierenleed? Begin bij jezelf zou ik zeggen -
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Frans vlees zou ik dan weer niet zo snel kopen ivm transport, milieuvervuiling ed, maar ook ivm versheid. Waarom uit Frankrijk halen wat we ook in Nederland hebben?
Digitalis schreef op 03 september 2008 @ 21:30:

Zeg RosieRo, ook scharrelvlees komt van dieren die worden gedood om jouw prakkie te versieren. Ooit weleens nagedacht over plastic schoenen en vegetarier worden?

jazeker, ben ook een tijdje vegetarier geweest.

maar an sich ben ik niet tegen het doden van dieren, ik geloof wel dat wij mensen als het ware ontworpen zijn als vleeseters en ik vind dieren doden niet per se verkeerd.

het gaat mij om de manier waarop we bij leven met die beesten omgaan. dood moet je toch :)
Ik hou echt van (huis)dieren. Maar eet gewoon vlees. Van een koe ja, en van varkens en kip.

Ik eet bijv geen vlees van konijnen, hazen, eenden, reeën, herten, lammetjes, kuikentjes. Dat staat me tegen.
mylenevalerie schreef op 03 september 2008 @ 21:35:

[...]

Niet altijd een wijzend vingertje hebben naar andere. Zelf kan je ook veel doen aan dierenleed. En dan bedoel ik niet om iedereen op een forum tegen de haren in te strijken die het gewoon zielig vindt voor een doodgeschopte hond.

Jammer dat dit soort dingen altijd in deze discussies verzaken.

-misschien op een ander gebied (dan hier verkondigen op het forum) je inzetten tegen dierenleed? Begin bij jezelf zou ik zeggen -

grappig dat je dat zegt, je weet denk ik niet wat ik precies al wel en niet doe op dat gebied.

mijn vorig beroep had hiermee te maken en prive hou ik me daar ook mee bezig.
Margaretha2 schreef op 03 september 2008 @ 21:35:

Frans vlees zou ik dan weer niet zo snel kopen ivm transport, milieuvervuiling ed, maar ook ivm versheid. Waarom uit Frankrijk halen wat we ook in Nederland hebben?
ja, dat is een groot nadeel, maar ik ben ooit op een franse kippenboerderij geweest die was echt zo okee. die boerderij verkoopt hier in de buurt ook.
RosieRo schreef op 03 september 2008 @ 21:37:

[...]

jazeker, ben ook een tijdje vegetarier geweest.

maar an sich ben ik niet tegen het doden van dieren, ik geloof wel dat wij mensen als het ware ontworpen zijn als vleeseters en ik vind dieren doden niet per se verkeerd.

het gaat mij om de manier waarop we bij leven met die beesten omgaan. dood moet je toch :)
Nou ja, eigenlijk vind ik dat dieren, net als mensen, dood moeten gaan van ouderdom. Maar goed, ik begrijp het allemaal wel. Maar ook mensen die bio-industrievlees eten trappen doorgaans niet zomaar even een hond dood, en passant. 't Is zo zinloos, terwijl eten minder zinloos is.
Brummetje schreef op 03 september 2008 @ 21:38:

Ik hou echt van (huis)dieren. Maar eet gewoon vlees. Van een koe ja, en van varkens en kip.

Ik eet bijv geen vlees van konijnen, hazen, eenden, reeën, herten, lammetjes, kuikentjes. Dat staat me tegen.

ja, want die hebben van die lieve oogjes en die zie je in bambi op het ijs spelen en dat is ziehielig!

I rest my case, zucht..
Waar gaat dit nou over?

Over een hond die doodgetrapt is over de bio industrie? 8-P
RosieRo schreef op 03 september 2008 @ 21:42:

[...]

ja, want die hebben van die lieve oogjes en die zie je in bambi op het ijs spelen en dat is ziehielig!

I rest my case, zucht..
Impala is lekker. Volgens mij zitten die ook in The Lion King.
..ik moet de hele tijd denken aan de Vegan Streaker....
superstar_2 schreef op 03 september 2008 @ 21:45:

Waar gaat dit nou over?

Over een hond die doodgetrapt is over de bio industrie? 8-P

hahahaha, nouja, het is ook wel offtopic ja.

ik ben effe weg met de hond, later!
RosieRo schreef op 03 september 2008 @ 21:49:

[...]

hahahaha, nouja, het is ook wel offtopic ja.

ik ben effe weg met de hond, later!
Rosie Ro, niet om het een of ander maarre.....wat eet jou hond nou zoal??
Een misselijkmakend bericht, ik kan niets anders zeggen.
Perel schreef op 03 september 2008 @ 21:51:

[...]

Ik denk scharrelvleesbrokken ;-)
Wanneer iemand een pupje doodschopt, is er iets heel erg mis met die figuur. Ik kan alleen maar hopen dat ik van zulke brute mishandeling nooit zal getuige zal zijn. Want dan krijgt-ie het net zo hard terug.

En tegen de bio-industrie ageren is een mooi streven, maar nogal misplaatst op dit topic naar mijn smaak. Altijd vervelend wanneer iemand met zijn stokpaardje andermans ellende probeert weg te relativeren.
.
Rosie Ro, wat heb je hier nu mee bereikt? We zijn toch boos om die vent die een hond doodtrapt? Waarom nou zo doen?

Ik ben vegetarier, maar geen haar op mijn hoofd om zoiets als bio-industrie en zielige beestjes in een onderwerp als deze te gaan verkondigen.

Ik vind het echt nergens op slaan. Het gaat toch om dat hondje? Niet om de bio-industrie problemen?

Open dan een ander topic, maar ga dat niet hier doen.

Vind nu dat het rotte van die vent naar de bezoekers van dit topic wordt getrokken. Die vent spoort niet, maar kijk eens wat jullie op je bord hebben liggen??
Er is veel dierenleed in de bio-industrie.Het is alleen zo jammer dat de mensen die er tegen zijn dat fanatisme over zich hebben waardoor je ze bijna niet serieus kan nemen, terwijl ze op zich voor een goede zaak bezig zijn.
Perel schreef op 03 september 2008 @ 21:51:

[...]

nou, eerst biologisch hondevoer, toen een beetje ingewikkeld zelfgemaakt eten met hart en pens (van de bioslager!) en nu vanwege een ziekte moet hij speciaal voer en dat is helaas van ordinair slachtafval.
complicated schreef op 03 september 2008 @ 21:59:

Wanneer iemand een pupje doodschopt, is er iets heel erg mis met die figuur. Ik kan alleen maar hopen dat ik van zulke brute mishandeling nooit zal getuige zal zijn. Want dan krijgt-ie het net zo hard terug.

En tegen de bio-industrie ageren is een mooi streven, maar nogal misplaatst op dit topic naar mijn smaak. Altijd vervelend wanneer iemand met zijn stokpaardje andermans ellende probeert weg te relativeren.
dan heb je het niet begrepen, ik relativeer de daden van deze randdebiel niet, ik bekritiseer het in mijn ogen hypocriete gedrag van mensen die roepen dat dit zo erg is. Het IS ook erg, maar waar je zelf aan meedoet is net zo erg.
Perel schreef op 03 september 2008 @ 22:17:

Er is veel dierenleed in de bio-industrie.Het is alleen zo jammer dat de mensen die er tegen zijn dat fanatisme over zich hebben waardoor je ze bijna niet serieus kan nemen, terwijl ze op zich voor een goede zaak bezig zijn.
ik zie niet in wat er zo fanatiek aan is wat ik zeg.
Snauwde ze. Na drie postings binnen 7 minuten X-D
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very Cherry schreef op 03 september 2008 @ 22:38:

Snauwde ze. Na drie postings binnen 7 minuten X-D
ik vind het normaal om iedereen een fatsoenlijk antwoord te geven dus als er drie mensen wat zeggen dan zijn dat drie posts...kannikookniksaandoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven