De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 30 juni 2015 @ 01:18:

Heb je zoveel reistijd naar huis dan, dat je het niet aandurft om gewoon naar huis te gaan na een werkdag als het wat warmer is?Ik ga niet in een bloedhete plaktrein zitten. Woensdag ga ik wel met de trein naar huis. Dan is het ongeveer 31 graden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 30 juni 2015 @ 08:10:

Hoe het nu gaat weet ik niet. Ik ben gestopt met de medicijnen en een hoop afgevallen.

Ik verwacht dat je dan gewoon zult gaan zweten. Als je stopt met de medicijnen zou ik ook verwachten dat je het niet zweten ook niet meer als bijwerking zult hebben.



quote:Gisteren heb ik nergens last van gehad, dus ik heb goede hoop dat ik de komende dagen ook wel red. De komende dagen zijn een grote test voor mij. Helaas in mijn hoofd wil ik nog steeds deze temperaturen niet, dit zijn geen temperaturen voor Nederlanders. Zeker niet als je buiten werkt of op plekken zonder airco. Ik heb het geluk dat wij airco op kantoor hebben, dat scheelt weer een beetje.

Bij mij ligt het eraan waar ik in het gebouw ben. Op mijn kantoor duurt het een paar dagen voordat daar de warmte doordringt, gerekend vanaf de eerste hittedag. In de hal en in sommige lokalen blijft het nog iets langer koel. Op andere plekken, de leslokalen op de eerste en tweede etage wordt het snel bloedheet. In geval van winter wordt het daar snel te koud. De leerlingen hebben daar natuurlijk ook last van.



Gelukkig voor de leerlingen worden er geen lessen meer gegeven. Deze week is de laatste week voor de zomervakantie. Het personeel moet doorwerken tot en met vrijdag (docenten) of tot en met volgende week dinsdag (OOP).
World of Warcraft: Legion
quote:blue_lagoon schreef op 29 juni 2015 @ 21:12:

[...]





Ik heb mezelf vernoemd naar het wellness resort in IJsland.
Ik ga morgenmiddag tussen 1 en 4 in de open vriezers liggen bij de AH XL tussen de patat.
quote:Daantje1970 schreef op 30 juni 2015 @ 08:10:

[...]





Ik ga het wel opsommen. Vorig jaar gebruikte ik nog medicijnen die als bijwerking hebben dat je niet zweet. Gevolg is dat bij hitte je lichaam de hitte niet kwijt kan. Als het dan zo heet is kreeg ik last van hoofdpijn, benauwdheid en koorts. Een soort hitteslag. Mijn hoofd was dan bloedheet en mijn lijf ijskoud. Ik lag dan in bed met het dekbed over mij heen, een nat washandje op mijn hoofd en de ventilator op mijn hoofd gericht. Totdat de hitte voorbij was. Dan liep ik nog wel een paar dagen met hoofdpijn.



Hoe het nu gaat weet ik niet. Ik ben gestopt met de medicijnen en een hoop afgevallen. Gisteren heb ik nergens last van gehad, dus ik heb goede hoop dat ik de komende dagen ook wel red. De komende dagen zijn een grote test voor mij. Helaas in mijn hoofd wil ik nog steeds deze temperaturen niet, dit zijn geen temperaturen voor Nederlanders. Zeker niet als je buiten werkt of op plekken zonder airco. Ik heb het geluk dat wij airco op kantoor hebben, dat scheelt weer een beetje.





Ik zweet ook amper, geen klotsende oksels voor mij. Vond vroeger ook niet fijn als erg heet word, maar nu door medicatie is het een regelrechte hel.



Ik ga nu stofzuigen en de vaat en was doen, even een uurtje met alles open knallen. En dan relaxen, ik zie net dat het nog meevalt vandaag waar ik woon. 24 graden. Dat is nog wel oke.



Woensdag t/m zaterdag 30+ dat maakt mij echt ziek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 29 juni 2015 @ 23:10:

[...]





Deze zal jou perfect staan!



http://www.gekrompertje.n ... jn_gejank_heen_praten.jpg
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:MiekeLeRoi schreef op 29 juni 2015 @ 23:21:

[...]





O, wat vervelend. Nou, veel binnen blijven dan maar. Succes!Inderdaad, veel binnen. Dankje!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Net naar de AH op de hoek geweest, klein stukje dus het viel we mee



Sinds gisteren zijn de darmen aan het dwars liggen dus moest wit brood halen en nog wat 'zoute' spullen (zoals olijven, rookvlees, chips) om te zorgen dat ik niet uitdroog.



Het zweten begon toen ik met twee tassen 5 trappen op moest naar de 3e verdieping en ik zit nu dus met een broodje en een kopje thee uit te zweten. Ook ik kan mezelf niet koelen dus zal het de komende dagen heel relaxed zijn.



Nu 20 graden in de slaapkamer (alles dicht) en 23 graden in de huiskamer met de balkondeur aan de schaduwzijde open. Wordt vervolgd..................
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 30 juni 2015 @ 09:50:

Ik ga morgenmiddag tussen 1 en 4 in de open vriezers liggen bij de AH XL tussen de patat.Ik had exact hetzelfde idee toen ik er net langs liep!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat klinkt dat heerlijk Hipster! Mag ik bij jou slapen vanavond ?

Pfff, je kon me echt uitwringen gisteren en met slapen was het al niet te doen. En dan te bedenken dat het ergste nog moet komen vanaf vandaag. Het is ook al loeiheet nu en het wordt nog een stuk heter dan gister.



Haha Feeksje, goed idee om tussen de patat te vertoeven! En Hans, fijn dat je in ieder geval 1 reis niet hoeft te maken, dat scheelt toch weer.



Wat ik ook zo jammer vind, is dat de temperaturen steeds meer naar boven worden bijgesteld. Zaterdag 37 graden met een gevoelstemperatuur van -jawel-... 44 graden!! Ik moet die dag ook nog werken, dus misschien moet ik maar in bikini gaan en een opblaasbadje binnen neerzetten Ga ik daar in de pauze even in liggen en dan weer door.



Viva-Amber, Scrooge is wel de laatste met wie wij geassocieerd kunnen worden, toch? Wij zijn juist dól op de decembermaand
Alle reacties Link kopieren
Arme Jen, moeten werken met die temperaturen moet echt hels zijn!! *een koele knuffel*



Even een tip voor jullie allemaal: momenteel is er een aanbieding bij de Etos op alle bad- en doucheproducten. Inslaan dus!! Ik ga extra Finn Sauna van Therme inslaan!!



Sterkte allemaal!

*wil ook komen logeren bij Hipstercat*
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 30 juni 2015 @ 09:50:

Ik ga morgenmiddag tussen 1 en 4 in de open vriezers liggen bij de AH XL tussen de patat.



Haha, nu moet ik denken aan die aflevering van Married With Children waar de Bundy's in de zomer hun kampeerstoeltjes bij de diepvriesafdeling in de supermarkt hadden gezet en daar gingen bivakkeren voor verkoeling



Daar moet ik dikwijls aan denken als ik met dit weer in de supermarkt ben!
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 30 juni 2015 @ 10:38:

Haha Feeksje, goed idee om tussen de patat te vertoeven!





Friet

Weet je nog, het is friet
Alle reacties Link kopieren
Hahahaa, toen ik het typte dacht ik al aan je Ik denk dat Feeksje in dezelfde regio als ik woont



Goede tip, ik heb vanmorgen ook weer gedoucht met de Finn Sauna, en zeker als je even wacht met afspoelen voelt het daarna echt koel op je huid!
Alle reacties Link kopieren
[quote]blue_lagoon schreef op 30 juni 2015 @ 11:08:

[...]





Haha, nu moet ik denken aan die aflevering van Married With Children waar de Bundy's in de zomer hun kampeerstoeltjes bij de diepvriesafdeling in de supermarkt hadden gezet en daar gingen bivakkeren voor verkoeling



Ja, ze waren dom maar niet zo dom!



Ja hoor, kom maar logeren wel je eigen luchtbedje meenemen. Het nare is alleen dat je dan zo'n pest end in die vieze snikhitte, in dat vieze OV, heen en weer moeten rijden.
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Echt heel erg dat je moet werken Jen



Ik douche met Alpi Fresh Kruiden Kuurbad Eucalyptus Munt, ook heel erg fris!!
It's hip(ster) to be square!
Jeetje, heb nu al hoofdpijn en ben opgezwollen. Lijkt wel alsof ik elke slok vocht vasthoud.

Heb gelukkig een plan en bijna vakantie. Donderdag en ik tel af
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van de zomer tot een temperatuur van 23 graden, alles daarboven is hel in dit kikkerlandje..



Gelukkig staat de zon pas in de namiddag op mijn flatje en is het nu nog heerlijk koel binnen. Sterkte iedereen met de hitte, laten we een regendans doen
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt ook lekker fris Hipster! Alles met munt/menthol en eucalyptus is wel fijn ook geloof ik



En Unlundun, erg is dat he? Ik heb ook snel dikke handen en dikke voeten, ik spoel ze bij elke mogelijkheid af met koud water. Maar vocht vasthouden doe je verder niet zo veel aan geloof ik. Leuk dat je al af kan tellen in ieder geval!



Oh Louise, dan kunnen we dus ook nog een dagje bij jou logeren ? Ook sterkte inderdaad!



Ik heb dan weer het geluk vandaag en morgen vrij te zijn.. Daarna donderdag, vrijdag en zaterdag werken. Als ik klaar ben zaterdagavond spring ik gewoon met kleren en al in de eerste de beste sloot die ik tegenkom Dan kan ik zondag weer in een niemandalletje op de bank hangen met de gordijnen dicht!
Alle reacties Link kopieren
Net even buiten geweest, wat een hel was dat. De zon brandt letterlijk op je huid, ook al is het ''maar'' 22 graden. Binnen blijven dus!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Het is erg heet buiten maar als je fietst staat er een beetje wind. Niettemin de ventilator aan nu en ik ruik heerlijk naar body mist.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik het hele huis schoon gemaakt. Vanavond strijk ik alles weg. Zolang ik de komende dagen maar niets hoef te doen. Ik word depressief van dit weer. Iedereen in mijn omgeving weet het inmiddels. Ik haat het als iedereen om me heen in de tuin zit te kletsen, eten, spelen en feestjes viert. Ik heb geen zomerkleding, draag gewoon een lange broek en een t-shirt. Ik zie zo op tegen die vieze plaknachten.



Fijn om hiet medestanders te vinden. Ik kijk uit naar september en oktober. Over drie weken gaan we op vakantie en als we terug komen is het al weer half augustus..... Ik kan niet wachten...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Dikke verkoelende knuffels iedereen



blue_lagoon, wat een mooie uitleg van je naam! Ijsland staat hoop op mijn verlanglijstje voor vakantielanden, samen met Canada.



Ik begon vroeg om 6 uur met alles open te doen, toen daalde de kamertemp naar 21 graden. Alle klusjes voor 9 u vanochtend al gedaan.

Nu is het weer 28 graden, alles is dicht, ventilator staat aan, trucje met bevroren fles water werkt toppie! Even verkoeling gezocht bij de sportschool die airco heeft, dat was fijn, maar omg die muur van warmte als je naar buiten komt... Heeft wel geholpen want ik heb nu iets minder hoofdpijn en de douche met eucalyptus douchegel heeft ook geholpen.



Voor mensen die de zomerhitte haat niet snappen leg ik het heel dramatisch uit waarom het voor mij zo is, maar dat zal ik niet herhalen...
Ik kwam hier om jullie sterkte te wensen met dit weer, maar sorry MiaTaske, met die laatste opmerking (die ik niet eens ga quoten omdat ik het walgelijk vind) verlies je echt al mijn begrip. Dan heb je blijkbaar echt geen flauw idee hoe het is om misbruikt te worden (en wees blij). Het zou je sieren als je die opmerking zou verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Aangepast Krullevaer en mijn excuses heb het juist erbij gezet omdat ik het helaas maar al te goed weet (en het voor mij verklaart waarom ik die drukkende hitte zo erg storend vind)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven