De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Het enige voordeel is dan weer dat het blijkbaar niet benauwd wordt, maar meer een droge warmte. Dat maakt het wel iets dragelijker.

Vandaag nog maar even "genieten" van een niet zo'n warme dag. En vanaf morgen zien we wel weer verder
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat we een hoge prijs moeten gaan betalen voor het relatief koele voorjaar. Ik trek me maar op aan de gedachte dat september en oktober dit jaar hopelijk weer eens normaal gaan verlopen en dat daarmee de ergste ellende over 2 maanden weer achter de rug is.



Vera8, dankjewel! Dit komt toch heel anders over dan het onbegrip en de kortzichtigheid van een aantal mensen in dat andere topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 28 juni 2015 @ 23:19:

[...]

...of naar een plaatje, zoals deze:



[img]http://www.schoolkrant-opslach.nl/wp-co ... rond-8.jpg[/img]
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vanmorgen vroeg alweer zo bloedheet, dat belooft wat.. In de woonkamer staat de teller alweer op 25 graden, en daar voelt het als een verademing vergeleken met de slaapkamer :(

Voor zaterdag staat de gevoelstemperatuur op 41 graden overdag! Dat zijn woestijntemperaturen joh, en dan nog durven mensen dit een koud kikkerlandje te noemen



Wat het andere topic en sommige reacties betreft; ik zie vooral mensen ongenuanceerd zijn die denken dat wij alleen balen als het 35+ graden is. Ja, dan snap ik dat ze vinden dat wij niet zoveel te klagen hebben, want zo vaak komt dat inderdaad ook weer niet voor hier. Hetzelfde dacht ik in eerste instantie namelijk ook een beetje over winterhaters; die 2 weken sneeuw en ijs per jaar wegen toch niet op tegen al die maanden warmte?? (Als het überhaupt al 1 dag vriest met de Nederlandse winters).

Het gaat echter helemaal niet (alleen) om -35 graden of +35 graden.. ik denk dat voor de 'diehards' inderdaad maar een paar weken per jaar écht fijn zijn, of dat nou met 30 graden is in de zomer voor de liefhebbers, of met een maximumtemperatuur van 0 graden overdag voor ons in de winter. (Waarbij het voor ons moeilijk voor stellen is dan 15-20 graden nog steeds te 'koud' is, en het voor hen moeilijk voor te stellen is dat 15-20 graden voor ons nog veel te warm is).



Ik zie overigens ook genoeg begrip over en weer! En hier hebben we sowieso de plek om lekker te mopperen af en toe, toch? Al stel ik dan wel voor dat het volgende topic van ons dan maar gewoon "De Jankerds United" of "Zeiksnorren met Zweetsnorren" of 'Dramaqueens met zonnesteek" heet, dan is dat maar meteen duidelijk voor iedereen



Sterkte allemaal!
Alle reacties Link kopieren
"Zeiksnorren met Zweetsnorren"



It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het heerlijke plaatje hans



En ja, ik denk dat als het echt twee weken zo heet blijft dat er best problemen gaan ontstaan in dit land dat daar helemaal niet op is ingesteld.



Je krijgt dan altijd last van bruggen die niet meer dicht gaan omdat ze door de hitte zijn uitgezet en idem dito voor de treinrails en als je dan staat weg te smelten op een of ander NS station terwijl je lekker naar huis wilt wordt je ook niet blij! Hetzelfde voor in de file staan, in een auto wordt het vele malen heter dan de buitentemperatuur; fijn op het asfalt met nog meer hitte gevende auto's om je heen.



Onze huizen zijn gebouwd om warmte vast te houden (isolatie) en niet om hitte te weren dus dat is ook niet fijn en de, hier in Amsterdam, nieuw aangeschafte trams van een aantal jaren geleden hebben voor 2/3 ramen met tegen het plafond een ienie-minie raampje waar je met je 1 meter 67 niet eens bij kan. Metro's ook zulke ongein, en als er al een aircosysteem is dan werkt dat nooit!



Echt, geloof me, na een week lopen er veel en veel meer mensen te klagen!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan wel een die-hard zomerhater, ik word ook moe van het gezeik over het weer en het onderlinge onbegrip.



Doe mij maar winter, maar ik weet gewoon dat het iedere zomer warm wordt, dat gun ik de vele zonliefhebbers van harte, ik kruip die dagen in mijn schulp en wacht rustig de herfst af.



De massa hysterie (die de media creëert) dat er nu een hittegolf aankomt stoort me enorm, evenals de paniek in de winter als er lange files staan omdat het een beetje gesneeuwd heeft.

Vroeger (toen alles beter was ) kwam je bij ijzel een uurtje later op je werk, en deed je bij een hittegolf geen panty aan maar gingen we gewoon door met het leven.



Nu lees ik hier boze mensen ze dat niet met korte broek en spaghettibandjes naar hun werk mogen, is dat nou echt zoveel koeler dan een rok en blouse/t-shirt?

Vanochtend bij de apotheek werd ik geholpen door een oudere dame met een miniem hemdje aan - bah!



Nog vreselijker dan de zomer vind ik de klotsende oksels die daar tegenwoordig bij lijken te horen!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Het wordt inderdaad telkens erger wat betreft de warme (zeg maar gerust bloedhete) dagen deze week. Zaterdag in de zuidelijke gebieden een stuk boven de 30 graden en het koelt dan niet verder af dan 22 graden. 22!! Hoe moeten wij in godsnaam slapen? Gelukkig duurt de hittegolf tot en met 9 juli, daarna is het afgelopen met de zomerse temperaturen. Het lijkt alsof het zo ''koud'' was de afgelopen maanden dat wij mensen dit weer ''verdienen''. We verdienen recordkoude temperaturen de komende jaren! Door al die warmte van de afgelopen decennia moet het echt eens meer gaan vriezen, willen we de oude temperatuur terugkrijgen. De herfsten beginnen te lijken op nazomers, de winters beginnen geleidelijk meer te lijken op een tweederangs lente en de lentes kennen al zomerse tot tropische temperaturen. Dat is toch niet normaal..



In iedergeval sterkte voor iedereen, laten we duimen op een sombere en koude herfst!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Fijn he, Hipster, OV en goed isolerende huizen? En ja, ik neem ook aan dat zelfs voor veel zomerliefhebbers 35-40 graden te veel van het goede is. Stroomt het hier misschien gezellig vol (Klotsende oksels inderdaad graag bij je houden -al heb ik er zelf helaas ook veel last van )



Ja dat wordt een lachertje Sebastiaan, zaterdagnacht, ik hou mijn hart vast (ik was vannacht al in staat om op de bank te gaan liggen, of op de koele badkamervloer). Misschien slaap ik vanavond wel onder de douche, af en toe de koude straal aan

Ik blijf ook maar hopen dat alle hittegolven, tropische dagen in de lente, lange zomers, hete nazomers en warme winters van de afgelopen jaren op de een of andere manier opgespaard en gecompenseerd gaan worden. Maar ik vrees van niet



Wat mij gedurende de dag nog een beetje helpt, is handen en polsen onder stromend koud water houden (ik heb al bejaardenhanden omdat ik dat natuurlijk al 100x op een dag heb gedaan ) Ook fijn voor het slapengaan. Hetzelfde geldt voor koude voeten maken; of onder de koude straal van de douche of in een teiltje koud water -van dat water kan je na 5 minuten thee zetten, maar voor een paar minuten is het even koel.
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 29 juni 2015 @ 10:29:

Ik zie overigens ook genoeg begrip over en weer! En hier hebben we sowieso de plek om lekker te mopperen af en toe, toch? Al stel ik dan wel voor dat het volgende topic van ons dan maar gewoon "De Jankerds United" of "Zeiksnorren met Zweetsnorren" of 'Dramaqueens met zonnesteek" heet, dan is dat maar meteen duidelijk voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Nog even over mijn opmerking over het onbegrip en de kortzichtigheid in dat andere topic. Met "dat andere topic" bedoelde ik niet het moeite-met-de winter-topic, maar dit hittegolf-topic.
Al stel ik dan wel voor dat het volgende topic van ons dan maar gewoon "De Jankerds United" of "Zeiksnorren met Zweetsnorren" of 'Dramaqueens met zonnesteek" heet, dan is dat maar meteen duidelijk voor iedereen





Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijke reacties op dat topic, krijg bijna de neiging om ons te verdedigen maar dat is al gebeurd. Een beetje respect voor de zomerhaters en winterliefhebbers mag ook (wij hebben ook respect voor de winterhaters en zomerliefhebbers en wij lachen hun nooit uit als ze over kou zeuren).



Er is op Facebook een bericht verschenen van Noodweer Nederland (die normaal waarschuwt als er ernstig veel neerslag valt of hevig onweert) over een hitteplan. Het zou mogelijk recordwarm worden zaterdag 38 graden op sommige plaatsen kunnen worden of nog meer. Of het ook uitkomt weet ik niet, maar het zál boven de 30 graden op de meeste plaatsen worden. Dat weet ik zeker. In mijn omgeving 34 graden, dat is volgens mij bijna een record!! Amerikaanse weermodellen (onder andere Wetteronline) geven zelfs woestijntemperaturen aan van 40 graden, bijzonder genoeg weermodellen die heel betrouwbaar zijn! De Nederlandse weermodellen houden het bij 30 tot 35 graden.



De verwachtingen worden telkens slechter! Volhouden maar!



Ik heb ook nog een goede tip, jen! Gewoon een fles bijna helemaal (niet helemaal, anders barst ie als ie in de vriezer gaat) met water vullen en dan in de vriezer stoppen. Vlak voor het slapengaan eruit halen en voor je ventilator zetten. Als je dan je ventilator aandoet, stroomt er koude lucht in je kamer. Totdat het water is ontdooid dan, maar dat duurt wel even. Binnen een uur zal je dan wel in slaap moeten komen. Het werkt!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Bloedheet buiten, het voelt nu al als 25+. Ik moet er niet aan denken hoe die 30+ gaat voelen..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Zo, daar ben ik weer!



Sebastiaan, ik herken helemaal wat je zegt! Ik word ook zo rustig van bewolkt en kouder weer… de wereld lijkt dan opeens ‘reiner’ te zijn. En dan vooral als het mistig of regenachtig is. Ik hou van die prachtige witte mist. En het is ook inderdaad zo raar in dit land…. Als het voorjaar koud is geweest moet het per se weer gecompenseerd worden met een hittegolf in de zomer. Maar is de herfst warm geweest, is er niets te voelen van ijzige kou in de winter….



Dank je wel voor je sterktewens, Vera!... ben ik nog op tijd om mijn verhaal naar de redactie van VROUW te posten?



Feeksje, met mensen als jullie heb ik ook echt te doen. Mensen die letterlijk ziek worden van de hitte. En ook die ouderen…. Zitten ze te zeuren dat de winter gevaarlijk is voor ouderen ivm griep en zo, maar je zou het bij hitte haast nooit zo “erg uitgedrukt” horen als bij kou, terwijl het ook zeer link is!



Lammy, de meeste mensen zijn echt kortzichtig. Waar zij van houden (de zomer in dit geval dus) moet geaccepteerd worden en het kan simpelweg gewoon niet dat iemand daar een hekel aan heeft. De ego- mentaliteit ook wel genoemd: “ik hou ervan dus moet iedereen ervan houden.” Laat ze maar janken, wij zijn bijzonder en uniek.



Ik ben ook niet het type dat graag in een shirtje en een rokje rondloopt. Als je dan ziet hoe de meisjes er tegenwoordig bij lopen, van die mini korte broekjes waar hun achterste bijna uitsteekt. Snap niet dat ze zich zo durven te vertonen. En dat zal inderdaad, zoals hipstercat al zei, niet veel schelen vergeleken met een lange broek. En het is prettiger om langere kleding te dragen omdat de zon ook zo sterk is. Zo heb ik vandaag een shirt met lange mouwen aan. Kwam mijn collega: “Heb jij het niet warm?” (apart dat ze dat vroeg, aangezien zij een t shirt met korte mouwen aan had en net als ik een lange broek. XD)



Ik ben ook benieuwd of we hier over een tijdje nieuwe posters binnen zien komen, die het te warm vinden en, net als ons, verlangen naar de kou!



Nou, ben ik ook weer even bijgelezen en bijgepraat. Ik moest ook meteen aan jullie denken toen ik het weer las vanmorgen over de ramp die eraan gaat komen. We gaan gewoon zo veel mogelijk aan elkaar denken en een topicknuffel uitdelen voor alle zomerhaters!



EN…. Dit moet gezegd worden nav het verhaal over het hittegolf-topic: Wij zijn de meest respectvolle en tolerante mensen, omdat wij, zoals Sebastiaan al vertelde, die zomerliefhebbers gewoon in hun waarde laten. Pluimpje voor ons!



xxx
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ff meeschijven:

Hallo, ik ben Mia en ik haat de zomer(hitte) (en hou van de winter).



Net zoals Sebastiaan heb ik het nu al bloedheet en de ventilator aan. Ik lees graag trukjes mee, ik zal die onthouden van de koude fles. Ik heb veel van die plastic flesjes al in de vriezer gedaan, ik doe er altijd een takje verse munt erin, dat is heerlijk. Ook de koude water compressen en koud water over polsen en voeten. Ik smeer nu voetenbalsem van de kruidvat bijna overal op, die heeft extra menthol, heeeeerlijk!



Wat doen jullie met koken? Ik heb vandaag extra blikjes soep, knakworsten, bapao's en poffertjes gehaald. Naast de gerookte kip, tomaatjes, komkommer en andere salades. Heb gisteren alvast wat gezonde prutjes gekookt (quinoa/rijstpudding en polenta) die ook zo de magnetron in kunnen.



En tips voor koeler stofzuigen? Dat haat ik als t zo warm wordt en moet t helaas elke dag doen ivm huisdieren...
Alle reacties Link kopieren
Welkom in de club Mia!



Wel Mia ik ben schoonmaakster als beroep helaas heb ik geen tip voor koeler stofzuigen al merk ik wel dat ik de stofzuiger op de laagste stand zet (zo blaast dat ding minder warme lucht) en bij de laatste nieuwe stofzuigers doet dat niets aan de zuigkracht voor de rest doe ik alles rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Mia.



Heb zwetend zitten eten vanavond (het druppelde uit mijn haren, bah) en voelde me net zo vies dat ik mijn tweede douche vandaag niet langer wilde uitstellen. Zit nu fris gedoucht en zonder kleren op de bank. Erg jammer, ik hou van mooie kleren, maar het is gewoon te heet. Ook wat body mist opgespoten, ik ruik weer lekker. Voor zolang het mag duren.



Maar goed, de zomer is sowieso geen seizoen voor mooie kleren.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, kimmeke & blue_lagoon! Goede tip kimmeke, ware t niet dat onze stofzuigen geen laag/hoog stand heeft. En arme jij met dit weer de hele dag schoonmaken



Heb eten overgeslagen door t zweten, dus I feel you blue_lagoon (incl mooie kleren & zomer)!
Hoi Mia. Je kunt overwegen om een stofzuigrobot aan te schaffen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt erg goed te werken.



Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vandaag wel mee vond vallen. Het was hier het grootste deel van de dag bewolkt en er stond wel een lekker briesje. Dus dat was nog goed te doen, vond ik. Vandaag heb ik nog gewoon gekookt, maar vanaf morgen wordt het veel salades en pastasalades. Veel eten hoef ik met dat hete weer toch niet.
Of 's morgens heel vroeg opstaan, alle deuren en ramen opengooien en dan gaan stofzuigen. Beetje met de Franse slag door je huis en de rest van de dag lekker niksen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabela schreef op 29 juni 2015 @ 20:29:

Of 's morgens heel vroeg opstaan, alle deuren en ramen opengooien en dan gaan stofzuigen. Beetje met de Franse slag door je huis en de rest van de dag lekker niksen.



Dat doe ik hier dus ook!

En ik gooi oude katoenen dekbedden over de bank en stoel zodat ik die niet hoef te stofzuigen als ze vol met kattenharen zitten maar zo de wasmachine in kan doen. Ook heb ik grotendeels vinyl dus dan kan ik daar ook met de vloerzwabber en een vloerdoekje ff doorheen.



Vanmorgen nog gestofzogen (zweette me te pletter en het was pas 21,5 graden in huis ) en waarschijnlijk moet ik dat woensdag (cv monteur) nog een keer doen maar daarna stel ik het zo lang mogelijk uit!
It's hip(ster) to be square!
Ik doe hier nu ook echt niks in huis, behalve het hoogstnoodzakelijke. Dan maar even een zooitje, jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Yeah eindelijk lekker weer...nah na na na nah



This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gister heb ik staan verhuizen. Dat was niet fijn.

Mijn nieuwe huis is op t noorden en vandaag goed te doen, alle ramen open en de wind die binnen blies (en nog blaast) Ik ben net terug van zeer intensief sportten en moet zeggen dat dat ook goed werkt, ik kreeg het koud op t laatst. Morgen weer.



Ik zie ernstig op tegen de hitte. Heb morgen en overmorgen ook nog tentamens, daarna gelukkig vakantie.. Donderdag heb ik nog een lange dag maar vrijdag lig ik in de tuin in het opblaas zwembad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven