Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan niet een kansje wagen, je weet maar nooit Dreamer

Maandag begint weer een nieuw event, waarvoor we dit keer geen eventgewassen hoeven te verzamelen

.

Wel veel stallen neerzetten , die hebben we wel nodig voor de drop-items.

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... tik.15993/



En uiteraard de FAQ

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.15915/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels van beide 3 gekocht. De eerste 2 zijn al klaar en ik heb een Achacha als bijzondere boom. Nu nog maar hopen dat die andere 2 iets bijzonders produceren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder nieuw event!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 juni 2015 @ 20:49:

Ik heb inmiddels van beide 3 gekocht. De eerste 2 zijn al klaar en ik heb een Achacha als bijzondere boom. Nu nog maar hopen dat die andere 2 iets bijzonders produceren Vind jij de Achacha dan niet een prachtige aanwinst????
Alle reacties Link kopieren
Jaa, zeker wel. En ik heb ook nog een kawhai gekregen, dus daar wel blij mee
Later is nu
Hoe gaat het bij jullie met het event? Ik vind het op zich wel een leuk event, veel prijzen te verdienen maar ik krijg wel vaak dezelfde vissen.
Alle reacties Link kopieren
bij mij schiet het niet echt op, moet ik zeggen. De DI gaan niet zo snel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist met het kleine lokaas een supervis gescoord! Kreeg een wolkenrij
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
(oh dear.. daar moeten dan de sieritems van dit event weer op)
Later is nu
Hier leek het in het begin goed te gaan, kreeg al snel de wolkenrij en het eerste sieritem voor er op. Die andere 2 sieritems heb ik nog steeds niet. En de DI blijven inderdaad ook achter nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg met het minste lokaas dus die grote vis, maar dat was eenmalig. Ik kreeg nu steeds dat kleine visje, zowel met groot als klein lokaas, en heb daar dus best veel di voor nodig. Zit ik weer met zo'n wolkenrij met grijze items. En je kunt ook niet echt gáán voor iets bepaalds., want je krijgt random cadeaus. Wel jammer, want de opzet is best leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hohoi



Iemand nog leuke dingen gescoord bij dat event? Ik kreeg juist met het goedekope aas een aantal keren de grote vis, en ging daar uiteindelijk ook steeds voor omdat je dan vaker wat ving, maar heb maar 1 item voor m'n wolkenrij gescoord



En nu zit ik me eigenlijk af te vragen wanneer de volle maan is? Of het event dan, irl was het afgelopen weekend
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Van 't weekend kwam ik er ook achter dat ik zelf geen kiwivoer kan maken. Daarvoor moet ik nog 6x levelen Zit er nu over te denken ze dan maar sv te geven, totdat ik die 24 kiwis heb, die ik nog nodig heb voor een quest en ze dan van 't veld te halen. Ik toch echt niet 24x7000 bd betalen hiervoor
Later is nu
Ik heb helaas ook maar 1 sieritem gekregen tijdens het event. Wel erg jammer, weer een grijze wolkenrij erbij.
Ik heb de staak ook niet compleet. Het middelste item mis ik. De andere 2 items heb ik dan weer 3 keer gekregen. Erg jammer maar wellicht valt het te ruilen volgende keer.



Als het goed is woensdag fokken met de ganzen. Hopelijk het weekend dan BB.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb juist alleen het middelste item gekregen. Helaas niet dubbel, want dan konden we inderdaad ruilen, Ikbenik



Ben ook wel blij met de prijzen die ik wél kreeg hoor, supervoer en BEP en geld, maar zoals Mniekske al zegt, wéér een grijze wolkenrij.
Later is nu
Erg oneerlijk verdeeld dan dreamer!
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint het ganzenfok-event.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ans.16113/



Met uiteraard ook de bijbehorende FAQ



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.16032/
Komen de ganzen na dit event ook als fokdier in het spel? Ik heb best veel stappen overgeslagen bij het fokken. Ben gisteren pas begonnen en al bijna klaar met de quest dus zou leuk zijn als ik de overgebleven ganzen ook nog kan gebruiken na dit event.
quote:mniekske schreef op 12 juli 2015 @ 16:16:

Komen de ganzen na dit event ook als fokdier in het spel? Ik heb best veel stappen overgeslagen bij het fokken. Ben gisteren pas begonnen en al bijna klaar met de quest dus zou leuk zijn als ik de overgebleven ganzen ook nog kan gebruiken na dit event.Ja hoor die blijven in het spel. Binnenkort komt er een nieuwe permanente quest voor de ganzen.
Ah super! Thnx voor je antwoord IBI.
quote:mniekske schreef op 12 juli 2015 @ 17:27:

Ah super! Thnx voor je antwoord IBI.Graag gedaan. Fijn trouwens voor je dat het fokken goed is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Nu begint vollemaan voor 24 uur en dit week-end zijn er weer myst.stallen, met als nieuwe stal, de ijsvogel.......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.16231/
Alle reacties Link kopieren
Maandag begint Hongarije-event......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.16287/



En de bijbehorende FAQ......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.16162/
Hoe gaat het bij jullie op de boerderij?



Ik ben druk bezig met dit event.



Hebben jullie gezien dat we volgende week weer kunnen gaan ruilen? Wel leuk dat dit zo regelmatig komt hopelijk blijft dat zo.



Ik heb het vorige event afgemaakt maar was maar net aan met de gewassen ik vond dat we er veel moesten hebben in 2 dagen. Ik had de eerste nacht er een ander gewas opgezet vanwege de DI maar DI had ik uiteindelijk flink over en gewas was erg krap zelfs supermest moeten gebruiken wat ik normaal alleen doe bij de eerste 2 ladingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven