Ramadan & de warmte

03-07-2015 19:37 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



De Ramadan is natuurlijk weer begonnen. Ik weet dat de mensen die hieraan meedoen niet mogen drinken.



Maar ook niet met deze warmte? Ik vraag het mezelf zo af en ik kon het ook niet vinden op internet.



Misschien zijn er hier mensen die meedoen aan de Ramadan?



Groetjes!
Live your life
quote:haakje schreef op 05 juli 2015 @ 08:47:

[...]





Neem zelf even een slokje water. Wat heeft dit met water mogen tijdens de ramadan te maken?Niet eten en drinken overdag zorgt bij veel (met name Marokkaanse) jongeren voor nog kortere lontjes dan normaal. Ik zie voor deze jongeren sowieso niet het nut van vasten in als je je verder als een raddraaier en complete idioot gedraagt. Als het vasten bedoeld is om tot bezinning te komen dan is dat kwartje bij hun in ieder geval niet gevallen.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 juli 2015 @ 12:54:

[...]





Niet eten en drinken overdag zorgt bij veel (met name Marokkaanse) jongeren voor nog kortere lontjes dan normaal. Ik zie voor deze jongeren sowieso niet het nut van vasten in als je je verder als een raddraaier en complete idioot gedraagt. Als het vasten bedoeld is om tot bezinning te komen dan is dat kwartje bij hun in ieder geval niet gevallen.



Ah zo bedoel je.

A- ik zit er dagelijks tussen en merk dat er juist veel meer rust en besef heerst. De jongens waar je op doelt worden scherp veroordeeld.

B- niet Iedere marokkaan is moslim, ten overvloede nog maar eens.

C- ik was in Egypte tijdens de ramadan ooit en dat was ook geen feest qua gedrag van sommige locals daar. Volwassen mannen met name. Dat deel ik inderdaad met je: Het kwartje valt soms erg slecht. Kijk maar eens naar de vechtpartijen rond thanksgiving en kerst uitverkoop in sommige landen, is niet alleen moslims voorbehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook dagelijks tussen haakje en ik merk het wel degelijk.

Vorige week al een grote vechtpartij en sinds gisteren extra politiecontrole aangezien er tijdens een andere vechtpartij bedreigingen geuit zijn en er met messen is gezwaaid.

Als het zo veroordeeld wordt door hun eigen gemeenschap waarom zie ik dan niemand s'avonds de raddraaiers aanspreken en worden ze niet gewoon binnen gehouden?



En dat jij in Egypte was tijdens de ramadan zegt natuurlijk helemaal niets.

In moslimlanden leven ze tijdens de ramadan namelijk op een ander tempo en wordt er aan alle kanten rekening mee gehouden.

Hier hoort het gewone leven door te gaan en wordt er gelukkig geen rekening mee gehouden.



En werkelijk??? Vechtpartijen tijdens uitverkoop vergelijken met vechtpartijen door korte lontjes vanwege seksgebrek/honger/dorst?
quote:granny71 schreef op 05 juli 2015 @ 15:07:

Ik zit er ook dagelijks tussen haakje en ik merk het wel degelijk.

Vorige week al een grote vechtpartij en sinds gisteren extra politiecontrole aangezien er tijdens een andere vechtpartij bedreigingen geuit zijn en er met messen is gezwaaid.

Als het zo veroordeeld wordt door hun eigen gemeenschap waarom zie ik dan niemand s'avonds de raddraaiers aanspreken en worden ze niet gewoon binnen gehouden?



En dat jij in Egypte was tijdens de ramadan zegt natuurlijk helemaal niets.

In moslimlanden leven ze tijdens de ramadan namelijk op een ander tempo en wordt er aan alle kanten rekening mee gehouden.

Hier hoort het gewone leven door te gaan en wordt er gelukkig geen rekening mee gehouden.



En werkelijk??? Vechtpartijen tijdens uitverkoop vergelijken met vechtpartijen door korte lontjes vanwege seksgebrek/honger/dorst?Die dolle dwaze dagen in de Bijenkorf zijn echt levensgevaarlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 05 juli 2015 @ 16:39:

[...]





Die dolle dwaze dagen in de Bijenkorf zijn echt levensgevaarlijk!

Wat dacht je van kledingbeurzen



Gelukkig kan ik die vermijden maar (de gevolgen van) ramadan helaas niet.
Bij mij in de buurt is het juist heerlijk rustig. Nu wonen hier sowieso geen echt asociale mensen, maar mijn buurjongens voetballen graag hier voor de deur en dat is weleens wat lawaaieriger dan ik het graag zou zien. Nu zitten ze de hele dag binnen of onder de bomen in de schaduw te chillen.
Ik (islamitische achtergrond maar uit een beperkt religieus nest) doe al 3 jaar niet meer mee aan de ramadan. Ik vind de dagen gewoon te lang, niet vol te houden als je gewoon fulltime werkt. Voor mij dan. Veel respect voor bijvoorbeeld mijn collega's die het wel gewoon doen zonder steken te laten vallen. Een paar werken met dit warme weer ook gewoon buiten.
quote:granny71 schreef op 05 juli 2015 @ 15:07:

Ik zit er ook dagelijks tussen haakje en ik merk het wel degelijk.

Vorige week al een grote vechtpartij en sinds gisteren extra politiecontrole aangezien er tijdens een andere vechtpartij bedreigingen geuit zijn en er met messen is gezwaaid.

Als het zo veroordeeld wordt door hun eigen gemeenschap waarom zie ik dan niemand s'avonds de raddraaiers aanspreken en worden ze niet gewoon binnen gehouden?



En dat jij in Egypte was tijdens de ramadan zegt natuurlijk helemaal niets.

In moslimlanden leven ze tijdens de ramadan namelijk op een ander tempo en wordt er aan alle kanten rekening mee gehouden.

Hier hoort het gewone leven door te gaan en wordt er gelukkig geen rekening mee gehouden.



En werkelijk??? Vechtpartijen tijdens uitverkoop vergelijken met vechtpartijen door korte lontjes vanwege seksgebrek/honger/dorst?



Wat een vreemde reactie.

Ik wilde juist zeggen dat in Egypte het ook geen feest was, ik vond de sfeer daar erg opgefokt en griezelig. Veel opstootjes en naar gedoe, en de reden die men zelf gaf was dat het ramadan was.

Dus jouw reactie kan ik niet plaatsen.

Verder denk ik dat de relletjes die nu spelen in scene gezet zijn om te kunnen plunderen. Net als de feestdagen bij ons wordt het moment van bezinning en naastenliefde dus door sommigen uit hun verband gerukt.

Niet alleen aan deze moslims voorbehouden, was en is mijn punt.
Ik merk nooit iets van overlast en rellen tijdens Kerstmis of Pasen, maar het is wel altijd met de ramadan bal. Als de ramadan afgelopen is, kun je ook nooit naar de bioscoop, want dan schijnt het een gebruik te zijn om daar eens lekker de boel van eieren te maken. Ik heb nog nooit gehoord dat na afloop van Pinksteren gelovigen een bioscoop op stelten zetten.
Dan begrijp je mijn woorden maar expres verkeerd pientje.
quote:haakje schreef op 06 juli 2015 @ 06:44:

Dan begrijp je mijn woorden maar expres verkeerd pientje.



Kun je dus nagaan hoe slecht en ongezond die hele ramadan is. Zo niet logisch allemaal. En tegen "ongelovigen" durven te beweren dat het zo fijn en goed voor de saamhorigheid is.

Van de week stond mijn dochter in haar korte broek , dat dragen we hier als het + 25 graden is, werd ze uitgescholden voor k****rhoer. Ze was haar fiets aan het pakken. Ze keek om, maar zag geen ander meisje of vrouw staan, zag ze die gek, anders kan ik het niet zeggen, en keek haar aan. Schatte ze die kerel op een jaar of 23. Nog niet eens een baldadige puber, maar een volwassen kerel, qua leeftijd dan, geestelijk ben je m.i niet echt in orde lijkt me als je een jong meisje zo uit durft te schelden.. Kijk, dan is bij mij echt alle realtiteitszin weg om medelijden met die lui te hebben als ze niet mogen eten en drinken. Schiet toch op . Ze kiezen hier zelf voor. Ze was echt heel bang en fietste snel weg. Fijn hoor die ramadan. "Ramadam maakt meer kapot dan je lief is". En het stopt niet alleen bij die ramadan als je de media ziet en hoort.
quote:jo-elise schreef op 06 juli 2015 @ 07:55:

[...]





Kun je dus nagaan hoe slecht en ongezond die hele ramadan is. Zo niet logisch allemaal. En tegen "ongelovigen" durven te beweren dat het zo fijn en goed voor de saamhorigheid is.

Van de week stond mijn dochter in haar korte broek , dat dragen we hier als het + 25 graden is, werd ze uitgescholden voor k****rhoer. Ze was haar fiets aan het pakken. Ze keek om, maar zag geen ander meisje of vrouw staan, zag ze die gek, anders kan ik het niet zeggen, en keek haar aan. Schatte ze die kerel op een jaar of 23. Nog niet eens een baldadige puber, maar een volwassen kerel, qua leeftijd dan, geestelijk ben je m.i niet echt in orde lijkt me als je een jong meisje zo uit durft te schelden.. Kijk, dan is bij mij echt alle realtiteitszin weg om medelijden met die lui te hebben als ze niet mogen eten en drinken. Schiet toch op . Ze kiezen hier zelf voor. Ze was echt heel bang en fietste snel weg. Fijn hoor die ramadan. "Ramadam maakt meer kapot dan je lief is". En het stopt niet alleen bij die ramadan als je de media ziet en hoort.Maar had het iets met de ramadan te maken dan? Of was het gewoon een gestoord type die hetzelfde geroepen zou hebben als het geen ramadan was?
quote:meivogel schreef op 06 juli 2015 @ 08:34:

[...]





Maar had het iets met de ramadan te maken dan? Of was het gewoon een gestoord type die hetzelfde geroepen zou hebben als het geen ramadan was?We weten allemaal dat die lui niet normaal functioneren met die extreme hitte en dan geen druppel drinken. Ik weet ook niet of hij dan niet gescholden zou hebben, dat interesseert me hoe dan ook niet. . Het boeit me WEL dat zo'n gast uit die hoek WEER dat woord gebruikt tegen een jong meisje die totaal niets doet. En dan eisen ze respect van ons?? Wat een lachertje toch eigenlijk dit volk. Niet meer serieus te nemen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 05 juli 2015 @ 22:21:

[...]



Verder denk ik dat de relletjes die nu spelen in scene gezet zijn om te kunnen plunderen.

De rellen in de schilderswijk "relletJES" noemen geeft al aan dat je de ernst van de situatie duidelijk niet inziet.

En de vechtpartijen waar ik het over heb zijn niet de rellen in de schilderswijk.

Dat zijn vechtpartijen in een hele andere stad.

Deze vechtpartijen komen puur door hele korte lontjes en hebben geen aanleiding nodig blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 06 juli 2015 @ 08:34:

[...]





Maar had het iets met de ramadan te maken dan? Of was het gewoon een gestoord type die hetzelfde geroepen zou hebben als het geen ramadan was?



Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met een psychische stoornis, hoogstens met een religieus/culturele kortsluiting.



Veel allochtone jongens wordt van jongs af ingeprent dat fatsoenlijke meisjes zich bedekken, verhullende kleding dragen en een hoofddoek, zoals de Koran het voorschrijft. Vrouwen en meisjes die zich daar niet aan houden zijn hoeren.

En meisjes die in korte broek, minirok of bikini rondlopen zijn kankerhoeren.



Vergeet niet dat zulke jongens ook nog eens heel preuts worden opgevoed. Praten over sex is taboe.

Als ze dan op straat met dit weer worden geconfronteerd met verleidelijk en schaars bedekt vrouwenbloot dat ze niet aan mogen raken, borrelt de frustratie over zo veel tegenstrijdigheid tussen wat ze thuis geleerd hebben en wat ze op straat zien, spontaan naar boven.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 05 juli 2015 @ 12:54:

[...]





Niet eten en drinken overdag zorgt bij veel (met name Marokkaanse) jongeren voor nog kortere lontjes dan normaal. Ik zie voor deze jongeren sowieso niet het nut van vasten in als je je verder als een raddraaier en complete idioot gedraagt. Als het vasten bedoeld is om tot bezinning te komen dan is dat kwartje bij hun in ieder geval niet gevallen.





Juist die jongeren zouden veel beter Ramadan kunnen vieren door hun mobieltje en internet niet te gebruiken.

Dat is pas afzien voor je geloof !!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 06 juli 2015 @ 11:20:

[...]





Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met een psychische stoornis, hoogstens met een religieus/culturele kortsluiting.



Veel allochtone jongens wordt van jongs af ingeprent dat fatsoenlijke meisjes zich bedekken, verhullende kleding dragen en een hoofddoek, zoals de Koran het voorschrijft. Vrouwen en meisjes die zich daar niet aan houden zijn hoeren.

En meisjes die in korte broek, minirok of bikini rondlopen zijn kankerhoeren.



Vergeet niet dat zulke jongens ook nog eens heel preuts worden opgevoed. Praten over sex is taboe.

Als ze dan op straat met dit weer worden geconfronteerd met verleidelijk en schaars bedekt vrouwenbloot dat ze niet aan mogen raken, borrelt de frustratie over zo veel tegenstrijdigheid tussen wat ze thuis geleerd hebben en wat ze op straat zien, spontaan naar boven.Ik weet het. "Gestoord type" is ook een verkeerde woordkeus; ik bedoelde niet daadwerkelijk psychisch gestoord. Maar hoewel ik begrijp waar het vandaan komt, ergert het me mateloos. Mijn eigen dochter heeft er ook mee te maken. Ik herken dat tussen twee moralen zitten wel enigszins, als vrij streng katholiek opgevoed meisje in de jaren zestig/zeventig. Maar dat dit leidt tot zulk respectloos gedrag, heeft volgens mij meer te maken met de opvoeding dan met geloof/achtergrond. Je kunt je kinderen heel goed leren dat ze hun normen niet aan anderen moeten opleggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 06 juli 2015 @ 12:55:

[...]





Ik weet het. "Gestoord type" is ook een verkeerde woordkeus; ik bedoelde niet daadwerkelijk psychisch gestoord. Maar hoewel ik begrijp waar het vandaan komt, ergert het me mateloos. Mijn eigen dochter heeft er ook mee te maken. Ik herken dat tussen twee moralen zitten wel enigszins, als vrij streng katholiek opgevoed meisje in de jaren zestig/zeventig. Maar dat dit leidt tot zulk respectloos gedrag, heeft volgens mij meer te maken met de opvoeding dan met geloof/achtergrond. Je kunt je kinderen heel goed leren dat ze hun normen niet aan anderen moeten opleggen.Die jongens leren dat ze meervoudig superieur zijn, want zowel moslim als man. Als klein jongetje al leren ze de baas te spelen over hun zusjes en daarna over hun moeder. Dus voor een vrouw hebben ze al weing respect, en voor een ongelovige vrouw die de moslima kledingvoorschrften overtreedt, hebben ze nul respect. Zoals gezegd: dat is een kankerhoer.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 07 juli 2015 @ 02:48:

[...]





Die jongens leren dat ze meervoudig superieur zijn, want zowel moslim als man. Als klein jongetje al leren ze de baas te spelen over hun zusjes en daarna over hun moeder. Dus voor een vrouw hebben ze al weing respect, en voor een ongelovige vrouw die de moslima kledingvoorschrften overtreedt, hebben ze nul respect. Zoals gezegd: dat is een kankerhoer.



Tuurlijk.

Want autochtone pubers en mannen zijn immer respectvol naar schaars geklede dames.

Er liep hier net een groepje elfjarigen in hotpants langs, de volwassen mannen (veertig plus) kwijlden vol respect en de opmerking 'hem erin willen hangen' was duidelijk vol liefde en niets dan tederheid.

' daar moet een piemel in' is een typisch marokkaans volksliedje. En het woord kankerhoer, of sowieso de vrouw uitmaken voor slet etc zijn allemaal Marokkaanse termen.

Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 07 juli 2015 @ 10:07:

[...]





Tuurlijk.

Want autochtone pubers en mannen zijn immer respectvol naar schaars geklede dames.

Er liep hier net een groepje elfjarigen in hotpants langs, de volwassen mannen (veertig plus) kwijlden vol respect en de opmerking 'hem erin willen hangen' was duidelijk vol liefde en niets dan tederheid.

' daar moet een piemel in' is een typisch marokkaans volksliedje. En het woord kankerhoer, of sowieso de vrouw uitmaken voor slet etc zijn allemaal Marokkaanse termen.





Autochtone tokkies en hufters bestaan ook.

Maar de al jarenlang doorgaande zwembadterreur tegen meisjes, die er regelmatig toe leidt dat zwembaden moeten worden gesloten, komt voor het overgrote deel op het conto van allochtone jongens. Te groot verschil tussen wat ze thuis leren over hoe een meisje zich moet kleden en gedragen, en wat ze zien in het zwembad. Dus kortsluiting in de bovenkamer en die meisjes zijn vogelvrij.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:haakje schreef op 07 juli 2015 @ 10:07:

[...]





Tuurlijk.

Want autochtone pubers en mannen zijn immer respectvol naar schaars geklede dames.

Er liep hier net een groepje elfjarigen in hotpants langs, de volwassen mannen (veertig plus) kwijlden vol respect en de opmerking 'hem erin willen hangen' was duidelijk vol liefde en niets dan tederheid.

' daar moet een piemel in' is een typisch marokkaans volksliedje. En het woord kankerhoer, of sowieso de vrouw uitmaken voor slet etc zijn allemaal Marokkaanse termen.





Dat is zeker ook waar. Daarom zei ik dat het meer met opvoeding te maken heeft dan met achtergrond. Of het moet misschien sociale achtergrond zijn, maar daar twijfel ik aan, want er zijn ook veel zogenaamde hoogopgeleiden die er wat van kunnen. (Maar dan mag je er niets van zeggen als jonge meid, want het is een grapje en je moet ergens tegen kunnen.)



edit: Nu ik er beter over nadenk: sociale achtergrond zegt natuurlijk ook niet perse iets. Ik denk dat het zowel met opvoeding als met innerlijke beschaving te maken heeft.
anoniem_187771 wijzigde dit bericht op 07-07-2015 12:28
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 07 juli 2015 @ 12:19:

[...]

want er zijn ook veel zogenaamde hoogopgeleiden die er wat van kunnen.O ja, ik vang genoeg gesprekken van universiteit-jongens/mannen op waar mijn haren echt recht overeind van gaan staan. Respect naar vrouwen is ver, heel ver te zoeken. Als ik er te lang over nadenk, word ik er echt een beetje ongelukkig van. Of het nou moslims, katholieken of hoog- of laagopgeleide mannen zijn... waar is het respect gebleven? (maar dat is weer een andere discussie)
Alle reacties Link kopieren
Rotgedrag is niet voorbehouden aan moslims en dat is waar deze discussie steeds weer om draait; het zijn de Marokkanen die zus en zo. Maar eerlijk he jongens, verkrachtingen en respectloos gedrag naar vrouwen - in verschillende gradaties - zijn toch zo oud als de mensheid? Dat preutsheid van huis uit leidt tot excessieve gedragingen in de buitenwereld is een logisch gevolg van onderdrukking van natuurlijke (seksuele) impulsen.
quote:Sensy12 schreef op 07 juli 2015 @ 12:48:

Rotgedrag is niet voorbehouden aan moslims en dat is waar deze discussie steeds weer om draait; het zijn de Marokkanen die zus en zo. Maar eerlijk he jongens, verkrachtingen en respectloos gedrag naar vrouwen - in verschillende gradaties - zijn toch zo oud als de mensheid? Dat preutsheid van huis uit leidt tot excessieve gedragingen in de buitenwereld is een logisch gevolg van onderdrukking van natuurlijke (seksuele) impulsen.http://regio.tpo.nl/2015/ ... in-kanaleneiland-utrecht/

De politie krijgt erg veel ellende en shit over zich heen. Niet normaal meer. Volgens mij zijn die gasten nog nooit zo gestoord geweest. "Geteisem pur sang". Opvoeden die gasten. Dat hebben al die ouders laten liggen. En nu zitten wij met die ellende. Theeleuten in de moskee heeft prioriteit bij hun. Elk jaar is er gedonder, dit jaar spant volgens mij wel de kroon. Op naar volgend jaar.
quote:jo-elise schreef op 07 juli 2015 @ 12:54:

[...]





http://regio.tpo.nl/2015/ ... in-kanaleneiland-utrecht/

De politie krijgt erg veel ellende en shit over zich heen. Niet normaal meer. Volgens mij zijn die gasten nog nooit zo gestoord geweest. "Geteisem pur sang". Opvoeden die gasten. Dat hebben al die ouders laten liggen. En nu zitten wij met die ellende. Theeleuten in de moskee heeft prioriteit bij hun. Elk jaar is er gedonder, dit jaar spant volgens mij wel de kroon. Op naar volgend jaar. Wat een smerig vies tyfustuig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven