optellen in Numbers

15-07-2015 08:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lukt mij niet om een eenvoudig overzichtje te maken in numbers van uitgaven.

Ik gebruik een standaardrekeningoverzicht, op de een na laatste kolom bij hoeveelheid zet ik het bedrag maar hij telt de bedragen in de laatste kolom (waar balans boven staat) niet bij elkaar op. Ik krijg wel heel ingewikkelde formules als ik wat aanklik bij functie. Wie kan mij uit de brand helpen, het is vast heel simpel.

Ik heb de helpfunctie geprobeerd maar die kent het begrip optellen niet en met google kwam ik niet verder, het probleem is waarschijnlijk te simpel voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt een of ander spreadsheet programma? Excel bijvoorbeeld?



SUM( ... ) of SOM( ... )
quote:ivo70 schreef op 15 juli 2015 @ 09:00:

Je gebruikt een of ander spreadsheet programma? Excel bijvoorbeeld?



SUM( ... ) of SOM( ... )Ik vermoed dat ze Numbers gebruikt. Geen idee hoe ik daar zo op kom
Alle reacties Link kopieren
Nee het heet Numbers maar het lijkt wel op excel, het is de mac uitvoering van excel zeg maar. Ik ben een beetje cijferblind dus ik raak al snel de weg kwijt met dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Helpt dit?



https://www.youtube.com/watch?v=PcCN9fNXJR4
Er staat bij formule een = teken, als je daar op klikt maakt hij de som, net als bij excel
Alle reacties Link kopieren
appel en dilemma bedankt voor de tips helaas lukt het niet. Ik kan ook niet overweg met excel trouwens en gelukkig werk ik niet op de boekhouding.

Ik maak wel een tabel in pages en dan neem ik de getallen over vanuit de rekenmachine, dan lijkt het net echt.
Als je op een leeg vakje staat zie je links "42, een klokje en een = teken, als je op de = teken staat zie je daar de functie som staan, dan staat tussen haakjes het bereik van de cellen. Als je daar zeg maar a1 tot a6 wil is de som =sum(a1:a6).

Succes!

De haakjes zijn wel belangrijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dilemma, ik zal toch nog wat pogingen wagen. Toen ik het net probeerde kreeg ik allerlei kleurtjes, formules en er staan woorden als balans ideal en balans opname.

Ik heb tot nu toe een bestaand format gebruikt en daar de gegevens in gewijzigd en dat ging wel goed maar nu heb ik een regel meer als het bestaande format en nu gaat het dus fout. Ik moet denk ik gewoon helemaal opnieuw beginnen en het voorbeeld goed wissen. Ik weet niets van boekhouden dus ik gebruik waarschijnlijk ook heel verkeerde termen bij opzoeken en invullen denk ik. Wat een ellende.
Is niet nodig, allleen het bereik van de cellen aanpassen dus bv ipv a1:a6 wordt het a1:a7
Zet anders even je berichten aan, kan ik je een pb sturen
En, nog gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt dilemma! Bedankt!
Ah super, mooi anders had ik gezegd mail het even door maak ik de koppelingen, als je nog wat wil weten, roep je maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven