Werk & Studie alle pijlers

Zou jij bij jezelf willen inlinken?

08-09-2008 15:31 36 berichten
Wie lid is van een netwerksite kent het 'probleem'. Iemand wil graag vrienden worden of bij je 'inlinken', maar jij hebt daar niet zo'n zin in. De persoon, niet in het minst uit het veld geslagen door het uitblijven van een antwoord, blijft je echter verzoekjes sturen. Het wordt hoe langer, hoe tragischer. En irritanter, dat ook.

Afijn, zo'n geval heb ik dus bij de hand. Ik blijf hem gewoon negeren, geen punt verder, maar ik vroeg me wel af: zou jij, als jij niet jij maar een ander was, een uitnodiging van jezelf aannemen? Bijvoorbeeld voor LinkedIn. Lijkt me een goede lakmoesproef om te bepalen hoe je er professioneel gezien voor staat.

Wat mezelf betreft: ik twijfel ernstig. :-p
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk - wie wil er niet met mij geassocieerd worden?! :rolling:
Als ik zou vinden dat ik niet eens een uitnodiging van mezelf aan zou nemen, zou ik enorm depressief worden. Dan liever een bord voor m'n kop.
Ik kreeg nota bene afgelopen maand een LinkedIn uitnodiging van degene die ik beschouw als de top in mijn vak. Ik had hem wel een paar keer gesproken, maar echt nooit gedacht dat-ie zou onthouden hoe ik heet, laat staan een uitnodiging sturen.

Dus ja, absoluut, mij moet je erbij hebben in je netwerk. :-D
Ja ik herken het hoor. Mensen die je maar blijven uitnodigen..... Haal dat bord eens weg joh! Hahaha.

Maar ik zou mezelf wel in mijn netwerk willen hoor. Ik ben best leuk!
Tuurlijk zou ik dat doen, ik ben super in mijn werk en handig om te kennen, dus waarom niet? :) :)

Volgens mij is het meest verstandige al die netwerksites niet al te serieus te nemen. LinkedIn is wellicht zakelijk een keer handig maar echt netwerken doe je toch echt slimmer face-to-face. Hyves vind ik voor tieners en op Facebook houd ik mijn internationale contacten bij. Verder maakt het me allemaal niet uit, wie aan wie gelinked is, of wie vriendjes is met wie en hoeveel dan wel niet.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Tuurlijk zou ik een uitnodiging van mezelf aannemen. :-d

Bij hyves is het volgens mij zo dat wanneer je niets doet met de uitnodiging dat er dan na een dag of 10 een herinnering gestuurd wordt. Dan stuurt die persoon niet nog een keer een uitnodiging maar komt het door het systeem van hyves.

Dus hoeft niet altijd geval van bord voor de kop te zijn.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Wat een zelfverzekerdheid hier! :-] Ik heb mijn openingspost maar even aangevuld met hoe ik er zelf over denk.
Natuurlijk niet, ik ben een vervelend die andere mensen irritant vindt. Aan de andere kant kan ik dan samen met mezelf me lekker druk maken over anderen ;-)
Wat een rare vraag joh. Natuurlijk vinden wij ons zelf de moeite waard.
FritsvanEgters schreef op 08 september 2008 @ 17:09:

Wat een zelfverzekerdheid hier! :-] .

alsof je zelf zonder zelfverzekerdheid zit.

jij bent degene die het TRAGISCH vind,dat ze het blijven proberen bij je.

hoezo tragisch?

ben jij zoveel beter dan?

zijn andere mensen jou niet waard dan?

zelfverzekerdheid?

tss my ass...

eerder een misplaatste portie arrogantie van jou kant. :-$
Nee, Danique. Ik dacht meer aan die bekende grap van Groucho Marx, die niet lid wilde worden van een club die hem zou laten toelaten. Maar ik verwacht van jou niet dat je die kent, noch dat je de ironie aanvoelt.
FritsvanEgters schreef op 08 september 2008 @ 19:31:

Nee, Danique. Ik dacht meer aan die bekende grap van Groucho Marx, die niet lid wilde worden van een club die hem zou laten toelaten. Maar ik verwacht van jou niet dat je die kent, noch dat je de ironie aanvoelt.

kij,als je dat van die Groucho erbij vertelt word, het een duidelijker iets.

maar hoe moeten we dat weten?

ik denk niet iederen dag aan Groucho.

en die bekende grap is mij niet bekend.

en de ironie komt niet echt naar voren in je post nee.

:-)-)
Toch wel.

wel?

vertel,want ik snap het niet!

:smile:
Als je jezelf niet de moeite waard vind. Wat doe je dan met een account op die website? Dat klopt toch niet....
*zucht* Ik bedoel niet dat ik mezelf niet de moeite waard vind. Het was a) een grapje, en b) een moment van kritische zelfreflectie. Ik vond die ander niet goed genoeg om hem aan te bevelen aan anderen (want daar gaat het om bij LinkedIn), maar ik dacht daarop direct: vind ik mezelf wel goed (in de zin van: professioneel) genoeg daarvoor? En ik vroeg me af wat ik zou moeten verbeteren om mezelf het keurmerk 'goedgekeurd' te geven. Een manier om even buiten jezelf te staan dus.

Vermoeiend hoor, om alles uit te moeten leggen.
Dan zou ik maar nooit het onderwijs ingaan, Frits.
Ik kan het me wel een beetje voorstellen hoor, Frits, maar dan van de andere kant. Ik vind mezelf professioneel gezien nou niet bepaald een uitblinker. Ik had mezelf dan ook nooit aangemeld voor Linkedin als ik niet gevraagd was door mensen. Ook zou ik nooit iemand toevoegen aan mijn netwerk, uit angst voor jouw type reactie, Frits. Van zo'n reactie zou ik namelijk echt erg verdrietig worden, zoals ik eerder al zei, dus waag ik het maar niet. Gelukkig vinden anderen mij minder sneu dan ik mijzelf vind, want ik heb toch best wat contacten ondertussen.
Zamirah schreef op 08 september 2008 @ 20:41:

Dan zou ik maar nooit het onderwijs ingaan, Frits.

Ik weet het, daar zou ik totaal ongeschikt voor zijn. Iedereen die dat vak uitoefent heeft ongezien mijn bewondering.

En Parnell, ik vind mezelf niet sneu en volgens mij ben jij dat ook niet. Ik denk meer: dit en dat zou ik aan mezelf moeten verbeteren om mijn eigen goedkeuring te krijgen. Dat zit vooral in zaken als discipline, regelmaat en voorspelbaarheid; de 'saaie' maar in de praktijk zeer belangrijke kwaliteiten dus.
Bij LinkedIn is de vraag niet of iemand de moeite waard is, maar of je iemand kent. Ik accepteer wie ik ken, en niet wie ik niet ken. Vrij simpel.
Wat een gelul onzin. Omdat je iemand toevallig kent, voeg je die automatisch aan je netwerk toe? Nou ja, ga je gang.
FritsvanEgters schreef op 08 september 2008 @ 23:12:

Wat een gelul onzin. Omdat je iemand toevallig kent, voeg je die automatisch aan je netwerk toe? Nou ja, ga je gang.
Waarom zou je dat niet doen? Het gaat niet om dikke vrienden, het gaat om zakelijke contacten. En ik weet niet hoe het in jouw vak is, maar in mijn vak is het net zo handig om de CEO van een groot bedrijf te kennen, als studenten, kunstenaars en zzp'ers.
Omdat je zakelijke contacten, net als familie, niet altijd hebt gekozen. Ach, de meeste mensen voeg ik gewoon toe, ik heb echt geen strenge ballotage. Maar als ik iemand ken die ik in zijn werk niet goed genoeg vind, dan komt 'ie er niet in. Ik beschouw zo'n toevoeging aan je netwerk toch als een impliciete aanbeveling.
Vind ik niet Frits. LinkedIn brengt je netwerk in kaart. Bij mij staan er ook exgeliefden en oude klasgenoten in. Netwerken werkt het best als je een extreem ruime opvatting van je netwerk hebt, dus niet alleen je directe vakgenoten. Want ook je buurman/sportmaatje kan je verder helpen in een vak: wie weet doet-ie het wel met de top in je vakgebied, die net iemand zoekt. Via LinkedIn kun je met zo iemand in contact komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven