Entertainment alle pijlers

Weten jullie nog...?

10-09-2008 20:46 15 berichten
De sleutels van Fort Boyard

zucht...

wát een fantastisch programma was dat toch. Het is al zo'n 18 jaar niet meer op tv en nóg mis ik het regelmatig.

De begintune, de opdrachten om de sleutels, horloge en passe-partout, de tijgerkooi.....

Ik zou zó graag zelf een keer meedoen maar de nederlandse omroepen gaan het nooit meer uitzenden, helaas helaas!

Wie heeft hier nog meer goede herinneringen aan? Wie weet of je de afleveringen nog ergens terug kan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens de Franse zender op tv moeten opzoeken. Daar is het namelijk nog elk weekend (echt de halve middag ofzo) te zien. Ook goed om je Frans op te halen ;-)

Nederlandse afleveringen heb ik geen idee van: youtube misschien??

Veel plezier!
Gevonden op you tube: tune

Ik voel me gelijk weer 11 jaar!
Girl-1983, geen idee of ik een franse zender heb. Waarschijnlijk wel, ik zal eens gaan zoeken. Ik versta er vast een klap van, maar dat maakt niet uit. Nostalgie nostalgie!
Ja en op jacht naar de schat, met die helicopter!
Leuk he!

Op de Fransman: het is gewoon al leuk om te zíen. Al dat geleuter tussendoor versta ik ook niet, maar de spellen op zich snap je toch wel ook zonder dat Frans.

Heb t ff opgezocht en het komt op TV5; zit volgens mij vrij standaard op de kabel, want wij hebben ook geen extra pakketten enzo.

In de vakantie wel een aantal keer gezien, hoop niet dat het tijdelijk was ofzo!
Wat leuk dat je erover begint. Ik was deze zomer in la Rochelle (frankrijk). Ford Boyard ligt daar in zee. Vond het leuk om te zien dat het echt bestond. Bij veel televisie series verwacht ik nl op een geven moment dat dingen in scene zijn gezet en locaties zijn opgeleukt. Maar dat was hier niet. Lekker echt.

Maar dit bracht ook idd allemaal mooie beelden naar boven van dat programma. Wat was dat leuk. We keken er altijd met de hele familie naar. Was toen nog maar een puber...
ik keek t altijd stiekum op mijn kamer... t kwam te laat volgens mam...

dan heeeeeel zachtjes de tv aan, en een handdoek bij de deur zodat mam geen lichten onder de deur door zag schijnen op de overloop ....

ja retespannend dat programma !!
Was dat hele programma al weer totaal vergeten. Weet ook niet meer precies hoe het ging, wel dat ik het heel spannend vond!
Yamuna schreef op 10 september 2008 @ 21:05:

ik keek t altijd stiekum op mijn kamer... t kwam te laat volgens mam...

dan heeeeeel zachtjes de tv aan, en een handdoek bij de deur zodat mam geen lichten onder de deur door zag schijnen op de overloop ....

ja retespannend dat programma !!

:rofl:

Ik zie het al helemaal voor me. Die handdoek ook, daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Geniaal..
Haha Yamuna, dat herken ik wel. Stiekem tv kijken met handdoek voor de deur... Ik hing dan ook nog een sok voor het sleutelgat omdat ik dacht dat mn ouders daar doorheen zouden spieken, haha.

Ben nu op youtube aan het kijken. Heerlijk!
Liselotte4 schreef op 10 september 2008 @ 21:20:

[...]

:rofl:

Ik zie het al helemaal voor me. Die handdoek ook, daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Geniaal..
mijn moeder was slim , ik gelukkig ook ;-)
Jaaaaaaaa we gingen er met de hele familie voor zitten, echt heel gaaf X-D kon d'r ook helemaal in opgaan qua fantasie, geweldig ;-)
Ik vraag me nog steeds af of er ooit mensen net te laat bij het hek aankwamen waardoor ze er niet meer onder door konden. En of dan de tijgers de kooi binnen kwamen....

Was het trouwens niet met Bas Westerweel?? Wat doe die tegenwoordig?
Ik vond het ook leuk toen!

op wikipedia is er ook een hele pagina aan besteed waarop staat dat er nadat er ernstige ongelukken zijn gebeurd waaronder 1 met dodelijke afloop dat het in oa nederland van de buis is gehaald,dat wist ik niet eens...

Bas Westerweel:(van wikipedia ook)

Halverwege de jaren 1980 begon Westerweel als jong talent bij de AVRO. Hij nam, aanvankelijk samen met Leonie Sazias, de presentatie van het programma Toppop over van Kas van Iersel. In het seizoen 1987-1988 (het laatste jaar van Toppop) was hij de enige presentator. Hij presenteerde onder meer enige tijd het programma De Sleutels van Fort Boyard en het kindermatinee Alles Kits. Hij zou uiteindelijk 17 jaar voor de AVRO werken. Verder werkte hij onder meer mee aan het Het Klokhuis.

Sinds 2002 werkt Westerweel als creative director bij een bureau voor communicatie, advies en reclame gericht op kinderen en jongeren, genaamd "Keesie". In 2005 sprak hij de stem in van Plankton voor de Nederlandstalige versie van de film over SpongeBob SquarePants.

Sinds september 2005 presenteert hij voor Teleac het programma Bij ons thuis; vanaf begin maart 2006 is hij te zien in het programma McDonald's kitchen van LLiNK en vanaf augustus 2006 in Zomerzin van Llink. In september 2006 doet hij mee met de speciale VIP editie van Peking Express. In het najaar van 2006 presenteert hij voor TELEAC het programma Hoofdstad Weesp. Westerweel neemt in het voorjaar van 2007 deel aan het SBS 6-programma Sterren dansen op het ijs.

Bas Westerweel is getrouwd met actrice Babette van Veen, en heeft vier kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven