Actueel
alle pijlers
De waanzin van Palins kandidatuur
donderdag 11 september 2008 om 18:57
Ik open even een apart topic over dit onderwerp. Matt Damon heeft in een interview met CBS zijn verbijstering uitgesproken over McCains keuze voor Palin als running mate.
En eigenlijk heeft hij volkomen gelijk. Een vrouw die kort geleden burgemeester was van een onbetekenend dorpje, en die nu een krappe twee jaar gouveneur van Alaska is, krijgt de 'nuclear code' als McCain het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt. Goed, zo'n vaart zal het niet lopen, maar ook zonder de kernkoppen kan ze voor genoeg ellende zorgen.
Is het niet gek? Iemand die nu volslagen onbekend is, kan binnen een paar maanden de machtigste man/vrouw op aarde zijn. Sommigen noemen het 'levende democratie'. Ik noem het eerder volkomen labiel en angstaanjagend onvoorspelbaar.
Link via Elsevier naar interview met Damon
En eigenlijk heeft hij volkomen gelijk. Een vrouw die kort geleden burgemeester was van een onbetekenend dorpje, en die nu een krappe twee jaar gouveneur van Alaska is, krijgt de 'nuclear code' als McCain het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt. Goed, zo'n vaart zal het niet lopen, maar ook zonder de kernkoppen kan ze voor genoeg ellende zorgen.
Is het niet gek? Iemand die nu volslagen onbekend is, kan binnen een paar maanden de machtigste man/vrouw op aarde zijn. Sommigen noemen het 'levende democratie'. Ik noem het eerder volkomen labiel en angstaanjagend onvoorspelbaar.
Link via Elsevier naar interview met Damon
donderdag 11 september 2008 om 22:11
Da's een beetje een oorzaak van de problemen van Amerika. Ze bemoeien zich overal mee en terwijl heel de wereld denkt: Neeeee! doen ze ja. Het lullige is dat bv onze Balkenende (of Jeep the Hoopsjeefer:-)) daaar vrolijk als een schoothondje achteraan hobbelt. Wanneer Amerika iets doet heeft dat gevolgen voor de hele wereld. Waar Amerika geen gebrek aan heeft: arrogantie..
donderdag 11 september 2008 om 22:37
donderdag 11 september 2008 om 22:42
Schat, je hebt gewoon een ongelooflijk knuffelbare nick.
Ja, Palin heeft geen ervaring, maar dat maakt haar gelukkig niet automatisch incompetent. Best kans dat ze er nog iets van zou maken, ook al is ze nogal hypocriet (en laten we eerlijk zijn, welke politicus is dat niet?).
Toch stem ik op Obama. Ook al mag ik natuurlijk niet stemmen, en zou ik Obama onmiddelijk boycotten als hij in Nederland zou runnen. Maar ach, beter een halve mening, dan geen enkele, nietwaar?
Ja, Palin heeft geen ervaring, maar dat maakt haar gelukkig niet automatisch incompetent. Best kans dat ze er nog iets van zou maken, ook al is ze nogal hypocriet (en laten we eerlijk zijn, welke politicus is dat niet?).
Toch stem ik op Obama. Ook al mag ik natuurlijk niet stemmen, en zou ik Obama onmiddelijk boycotten als hij in Nederland zou runnen. Maar ach, beter een halve mening, dan geen enkele, nietwaar?
donderdag 11 september 2008 om 23:32
Ik ben (was?) gaandeweg een Obama fan geworden (heb ik zelfs eens een topic voor geopend, na de speech in Berlijn) waar Frits als een van de eerste present was om óók Obama af te kraken trouwens... (op wie moeten de Amerikanen dan stemmen Frits?)
Maar ik moet zeggen dat ik ook erg geschrokken ben van die Pig opmerking. Tuurlijk had hij het wel over Palin. Wat ontzettend laag zeg. Wie is hier nu het varken vraag ik me dan af...
Maar ik moet zeggen dat ik ook erg geschrokken ben van die Pig opmerking. Tuurlijk had hij het wel over Palin. Wat ontzettend laag zeg. Wie is hier nu het varken vraag ik me dan af...
.
donderdag 11 september 2008 om 23:45
Het punt is, net zoals in Nederland, dat politiek al lang niet meer over inhoud gaat, maar over uitstraling. En, ja, die heeft Palin. Want het is een sterke vrouw en ze doet 't em toch maar. De ene na de andere fout en ze komt ermee weg. Ongeacht of je het eens bent met haar standpunten of niet, kan ik me goed voorstellen dat veel Amerikaanse vrouwen daar van gecharmeerd zijn en eindelijk een vrouw in het Witte Huis willen.
Las dat als er niet snel wat schandalen gevonden worden over haar, de kans erg groot is dat Mc Cain gaat winnen, ze heeft hem wel uit het slop getrokken, goede zet geweest. En gebrek aan ervaring? Ze heeft een hele staf om zich heen en lijkt me capabel genoeg om erin te groeien. (0verigens vind ik het maar een enge vrouw met standpunten die uit de jaren vijftig komen en absoluut niet van deze tijd zijn).
Las dat als er niet snel wat schandalen gevonden worden over haar, de kans erg groot is dat Mc Cain gaat winnen, ze heeft hem wel uit het slop getrokken, goede zet geweest. En gebrek aan ervaring? Ze heeft een hele staf om zich heen en lijkt me capabel genoeg om erin te groeien. (0verigens vind ik het maar een enge vrouw met standpunten die uit de jaren vijftig komen en absoluut niet van deze tijd zijn).
vrijdag 12 september 2008 om 11:23
Het is inderdaad waanzin (in mijn ogen dan) dat ze Palin als VP hebben gekozen.
Aan de andere kant. Deze vrouw is zo controversieel (?) en negatief in het nieuws dat het niet uitmaakt en zelfs in haar voordeel werkt.
Hebben juliie 'The Secret' gezien. Daar wordt op een gegeven moment gezegd dat Amerikaanse Verkiezingen vaak worden gewonnen door de gene die het meest (negatief) in het nieuws is. It's the law of attraction. Hoe meer aandacht hoe meer resultaat. Dikke kans dus dat de Reps met Palin gaan winnen, juist omdat ze zo controversieel is en veel aandacht krijgt. Die Bidden bijvoorbeeld is helemaal niet meer in beeld.
Misschien heeft Obaman dat ook wel gedacht: 'maakt niet uit hoe als ik de aandacht maar weer op mij gevestigd krijg. Positief of negatief, maakt mij niet uit....' Vandaar de varkens/lipstick grap.
Aan de andere kant. Deze vrouw is zo controversieel (?) en negatief in het nieuws dat het niet uitmaakt en zelfs in haar voordeel werkt.
Hebben juliie 'The Secret' gezien. Daar wordt op een gegeven moment gezegd dat Amerikaanse Verkiezingen vaak worden gewonnen door de gene die het meest (negatief) in het nieuws is. It's the law of attraction. Hoe meer aandacht hoe meer resultaat. Dikke kans dus dat de Reps met Palin gaan winnen, juist omdat ze zo controversieel is en veel aandacht krijgt. Die Bidden bijvoorbeeld is helemaal niet meer in beeld.
Misschien heeft Obaman dat ook wel gedacht: 'maakt niet uit hoe als ik de aandacht maar weer op mij gevestigd krijg. Positief of negatief, maakt mij niet uit....' Vandaar de varkens/lipstick grap.
vrijdag 12 september 2008 om 14:34
Nee niet gezien, maar het is te hopen dat Obama en zijn aanhangers tot inkeer komen en het beledigen van Palin overlaten aan vrouwen als Hillary Clinton. Dan is gelijk haar gehele strategie om zeep geholpen. Al die vrouwen die nu nog zwevende kiezers zijn voelen zich nu beledigd door Obama en stappen massaal over naar Palin. Niet omdat ze het eens zijn met bijv. haar standpunten tav abortus, maar omdat ze een vrouw is.
vrijdag 12 september 2008 om 14:37
vrijdag 12 september 2008 om 17:13
vrijdag 12 september 2008 om 19:17
Het is toch niet aan mij om een van de twee teams fantastisch te vinden? En ook totaal niet interessant. Maar goed, al met al zou ik dan kiezen voor Obama, ook vanwege de inhoud. ('Wat was dat ook alweer?' - 'Nou ja, wat ie wil doen, zoiets. Weet je nog?')
En over dat andere: is een varken minder dan een pitbull?
vrijdag 12 september 2008 om 21:30
Gister was die mooie docu van Michael Moore weer op tv ter ere van 9/11. Man, man, wat een gedoe daar in de VS als er ook maar een fractie waar van is... Inderdaad geldschieters van campagnes die mooie contracten krijgen als de door hen gesponsorde kandidaat ook president wordt...
Las ook dat Amerikanen inderdaad helemaal niet kijken naar verkiezingsprogramma's maar kiezen degene die bij hun sociale klasse hoort of met wie ze een biertje willen drinken. Ik zeg niet dat wij het hier in NL goed hebben qua politiek, maar zo erg als de VS is het niet...
Las ook dat Amerikanen inderdaad helemaal niet kijken naar verkiezingsprogramma's maar kiezen degene die bij hun sociale klasse hoort of met wie ze een biertje willen drinken. Ik zeg niet dat wij het hier in NL goed hebben qua politiek, maar zo erg als de VS is het niet...
zaterdag 13 september 2008 om 08:42
Ik vind het ook de grootste grap dat uitgerekend haar 17-jarige dochter zwanger is, aangezien Palin van mening is dat kinderen op school geen seksuele voorlichting behoren te krijgen omdat dit ze juist aanzet tot het doen van sex. Erg bekrompen als je het mij vraagt. Gelukkig komt het met Palin's dochter en kleinkind wel goed, omdat het me een hechte familie lijkt, maar haar stelling heeft ze hiermee zelf wel onderuit gehaald.
zaterdag 13 september 2008 om 16:00
Ben het eens met frits, het is heel, heel ernstig en toont het totale verval van het systeem aan.
Gisteren in nova dat interview gezien? Palin werd gevraagd naar haar buitenlandervaring: nul
Haar anti-terreur ervaring: nul. (maar ze was WEL heul veul met energiewinning bezig, en dat was vlgs haar 'ook een soort anti-terreur')
de grootste afgang kwam nog: op de vraag of ze achter de bushdoctrine stond, was ze verward en lepelde een algemeen praatje op over de president die de burger moet beschermen.
Het was pijnlijk duidelijk dat ze niet WIST wat de bushdoctrine was! Mijn betrokkenheid bij de politiek in de vs gaat niet verder dan daglijks cnn.com lezen en zelfs IK weet wat de bushdoctrine is!
de interviewer souffleerde haar en toen gaf ze ene zeer, zeer povere reactie.
het toont aan dat het gaat om toothpaste smiles en slogans, terwijl hun beleid ook ONS milieu en ONZE vrede en ONZE economie beinvloedt.
Gisteren in nova dat interview gezien? Palin werd gevraagd naar haar buitenlandervaring: nul
Haar anti-terreur ervaring: nul. (maar ze was WEL heul veul met energiewinning bezig, en dat was vlgs haar 'ook een soort anti-terreur')
de grootste afgang kwam nog: op de vraag of ze achter de bushdoctrine stond, was ze verward en lepelde een algemeen praatje op over de president die de burger moet beschermen.
Het was pijnlijk duidelijk dat ze niet WIST wat de bushdoctrine was! Mijn betrokkenheid bij de politiek in de vs gaat niet verder dan daglijks cnn.com lezen en zelfs IK weet wat de bushdoctrine is!
de interviewer souffleerde haar en toen gaf ze ene zeer, zeer povere reactie.
het toont aan dat het gaat om toothpaste smiles en slogans, terwijl hun beleid ook ONS milieu en ONZE vrede en ONZE economie beinvloedt.
zaterdag 13 september 2008 om 21:25
Maar ik denk eerlijk gezegd dat er ook veel mensen op Obama stemmen omdat hij zwart is (bijvoorbeeld Oprah Winfrey).
Ik vind het een redelijk briljante zet van McCain. Er zullen inderdaad veel vrouwen zijn die enkel op een vrouw stemmen, en met een vrouw als kandidaat-vice-premier zal dat wel goedkomen. Had Obama hetzelfde gedaan, dan gaf ik hem meer kansen. Ik gok op McCain.