Entertainment alle pijlers

Wendy is over haar top

11-09-2008 17:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oprecht: met de mega flop Million dollar wedding lijkt Wendy van Dijk op een afgang af te stevenen, en wat mij betreft volkomen terecht. Voor mij is ze zo overhyped dat dit (al zou het een goed programma zijn) gewoonweg niet kon lukken.

Het is teveel Wendy, mensen zijn het zat. Ushi was geweldig en ze heeft behoorlijk wat in haar mars, maar hier zit Nederland niet op te wachten.

Misschien dat ze een gek typetje in Koefnoen kan spelen, of een one-womanshow op poten kan zetten voor een klein publiek maar wat mij betreft is het over en uit met de mega-shows, teveel van hetzelfde met sneue gasten a la Jambers en overdreven gedoe.

Wendy neem een break, en laat je een jaartje niet meer op tv zien.
Al dat soort programma's zijn nep.

Ik zat zelf ooit met mijn vader in het allereerste seizoen van 'De Surpriseshow' in 1987. Alleen de zogenaamde 'overval' is echt, in verband met de natuurlijke reactie van mensen, de rest is allemaal in scène gezet.

Mijn vader heeft als musicus eens meegedaan aan 'De Uitdaging' met Angela Groothuizen. Hij mag op verjaardagen graag anekedoten over de grote volksverlakkerij waar de publieke omroep aan meewerkt en zo. Als ouwe (salon)communist zit hem dat natuurlijk niet lekker.

Wil je meer details Miss Mara? Die mail ik je dan wel even X-D
Volgens mij is Wndy niet zozeer over haar top, maar vooral eindelijk door het ijs gezakt. Hart in Aktie was al helemaal niks (je zag inderdaad al dat je bedonderd werd, en dan dat hele RTL/SBS niveau, pff). Ushi vond ik erg leuk, maar ja, daar kun je niet mee bezig blijven. En toen... kwam Xander, en kon Wendy weer op belangstelling rekenen. En toen Xander weer wegging was het weliswaar verdrietig, maar voor haar carrière helemaal niet verkeerd ! Vervolgens kwam en ging Chris en overleed haar vader, eigenlijk was er door de roddelbladen altijd wel wat te schrijven over Wendy. Volgens mij is dat haar enige verdienste: ze kan de bladen lekker vullen. Verder is het volgens mij in alle opzichten een lichtgewichtje.
Ja?

Weleens in een film gespeeld bijvoorbeeld? Een pittige rol waarin je behoorlijk wat aan emotie moet overbrengen? Of gedaan alsof je een Japanse journaliste bent voor het oog van de camera? Of voor een zaal met duizend mensen gestaan en een live programma gepresenteerd?

Je kunt van Wendy vinden wat je wil maar ze verstaat haar vak. Er zijn vele mindere goden op de TV, die niet live zouden kúnnen, al zouden ze het willen.
Het presenteren van Wendy gaat volgens mij niet veel verder dan een autocue oplezen. In al die grote live shows krijgt ze het niet voor elkaar om er bovenuit te stijgen of er iets van haarzelf in te leggen, ze blijft inwisselbaar met b.v. Nance of Tooske: dezelfde blonde Barbiepopjes. Maar je hebt gelijk: ze is zeker niet de slechtste in haar vak en soms acteert ze best aardig.
Ik vind haar altijd zo nep...ik weet niet. Ze komt op mij niet oprecht over. Ik heb ooit een interview met haar opvolgster bij Hart in Aktie gelezen (Natasja Froger). Die zei dat de cameraploeg verbaasd was dat zij door bleef schilderen als ze klaar waren met filmen.... Volgens mij bedoelt ze dus dat Wendy meteen stopte als het niet meer hoefde. Maar goed, ik ken 'r niet in het echt verder (maar uiteraard spui ik wel even mijn mening :)).
Vond Wendy eigenlijk alleen maar "goed" toen ze bij Villa Felderhof was. Heb een traantje meegepinkt toen ze het had over haar breuk met X. Voor de rest ben ik ook geen fan.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik vind Wendy van Dijk best wel leuk eigenlijk. Ik denk alleen dat ze momenteel een slecht programma maakt.
Jullie zijn gewoon allemaal jaloers omdat zij het met Chris én Xander heeft gedaan

;-)
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef op 12 september 2008 @ 14:44:

Jullie zijn gewoon allemaal jaloers omdat zij het met Chris én Xander heeft gedaan

;-)
:rofl:
Ja, dat zal het wel zijn .... Maar die Erland die ze nu heeft, daar heb ik vroeger nog mee samengewerkt en dat is een bijzonder onsympathieke man. Hij was wel héél erg knap (ziet er nu nog niet verkeerd uit, maar vroeger was hij echt shocking handsome). Ik ken meer mensen die hem van vroeger kennen en die hebben allemaal geen goed woord voor hem over, hij heeft een ENORM ego. Maar ja, Wendy kijkt denk ik vooral naar de buitenkantjes.
Ik vind haar leuk. Programma is wel beroerd.
zoefie schreef op 12 september 2008 @ 12:10:

Het presenteren van Wendy gaat volgens mij niet veel verder dan een autocue oplezen. In al die grote live shows krijgt ze het niet voor elkaar om er bovenuit te stijgen of er iets van haarzelf in te leggen, ze blijft inwisselbaar met b.v. Nance of Tooske: dezelfde blonde Barbiepopjes. Maar je hebt gelijk: ze is zeker niet de slechtste in haar vak en soms acteert ze best aardig.

Nance en Tooske (hoewel ik die laatste dus niet erg ged vind, persoonlijk) kunnen óók iets wat anderen niet kunnen, hoe inwisselbaar ze ook lijken te zijn.

Ik heb me een tijd met nieuw presentatie talent bemoeid, heb weekenden met aanstormende presentatoren doorgebracht om te kijken of er potentieel tussen zat voor nieuwe, op stapel staande, programma's maar er kwam bitter weinig uit.

Hoe inwisselbaar de bovenstaande vrouwen ook lijken, toch is kunnen presenteren een redelijk uniek talent. Ook als het van autocue moet. Mensen die dat zonder kunnen, zoals een Sophie Hilbrand of een Yvon Jaspers zijn helemáál dun gezaaid trouwens. En het is niet dat er geen mensen zijn die willen presenteren. Ik had hele kaartenbakken vol aanmeldingen en toch kom je maar zelden iemand tegen waar de camera genoeg van houdt om een programma te kunnen presenteren.
elfin schreef op 12 september 2008 @ 12:33:

Ik heb ooit een interview met haar opvolgster bij Hart in Aktie gelezen (Natasja Froger). Die zei dat de cameraploeg verbaasd was dat zij door bleef schilderen als ze klaar waren met filmen.... Volgens mij bedoelt ze dus dat Wendy meteen stopte als het niet meer hoefde.
Ja Natasje Froger, die is lekker betrouwbaar :rofl: tuuuurlijk zegt ze dat over haar voorgangster.
Stressed is just desserts spelled backwards
Eleonora, ik begrijp van jou dat het presenteren dus een stuk moeilijker is dan het eruit ziet. In hoeverre mag een presentator dan buiten de autocue om nog zelf iets toevoegen ? En worden die teksten altijd door de redactie geschreven of heeft de presentator daar ook invloed op ? Ik vind zelf dat een programma pas gaat werken als de presentator z'n eigen ding doet. Beau doet dat bijvoorbeeld, en Martijn Krabbé. De dames doen geloof ik vooral wat hen opgedragen is.
Ik heb haar nooit leuk gevonden....en dat Ushi en van Dijk, daarvan heb ik al helemaal nooit begrepen wat ''Nederland'' daar leuk aan vond....

Maar...Ik kijk liever naar Wendy dan naar Tooske!!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
zoefie schreef op 13 september 2008 @ 08:55:

Eleonora, ik begrijp van jou dat het presenteren dus een stuk moeilijker is dan het eruit ziet. In hoeverre mag een presentator dan buiten de autocue om nog zelf iets toevoegen ? En worden die teksten altijd door de redactie geschreven of heeft de presentator daar ook invloed op ? Ik vind zelf dat een programma pas gaat werken als de presentator z'n eigen ding doet. Beau doet dat bijvoorbeeld, en Martijn Krabbé. De dames doen geloof ik vooral wat hen opgedragen is.

De meeste presentatoren zullen inderdaad zelf hun teksten aanpassen zodat ze voor zichzelf lekker bekken. Ook staat lang niet alles wat er tijdens een programma gezegd wordt op de autocue, het hangt een beetje van de voorkeur van de presentator af of er hele zinnen uitgeschreven worden, of steekwoorden, of bijvoorbeeld het officiële stukje wel uitgeschreven en dan een aanwijzing als "vraag stellen" zonder de vraag uit te schrijven, zodat de presentator al naar gelang het programma loopt zelf een vraag bedenkt.

Liveshows zijn overigens inderdaad heel moeilijk om te presenteren, sowieso is presenteren zoals Eleonora ook al zegt echt een vák, maar een liveshow presenteren is daar weer de overtreffende trap van. En ook in liveshows heb je weer gradaties, Boulevard bijvoorbeeld is ook live, maar is weer een stuk makkelijker dan Idols vanwege het gebrek aan publiek, aan locatiewisselingen, aan camerawisselingen en het feit dat de andere presentatoren er ook zijn.

Je moet je voorstellen dat er tijdens een programma als Idols ongeveer 5 mensen tegelijk in je oor aan het tetteren zijn over allerlei verschillende dingen (bijvoorbeeld over welke camera je moet pakken, of bijvoorbeeld je iets vertellen wat er aan de andere kant van de zaal gebeurd zodat je daar op kunt reageren, dat soort dingen) en dat je tegelijkertijd heel relaxed moet overkomen, duidelijk moet praten, een bepaalde boodschap moet overbrengen, betrokken moet zijn, etcetera. En dan moet je ook nog eens zélf het overzicht bewaren van wat er om je heen gebeurd, staan er ook nog eens tig mensen gebaren te maken die je ook moet vertalen, ga zo maar door.
Am Yisrael Chai!
Ik weet het al: die Wendy kan nog zo over haar top zijn (of niet), ik ga het haar niet nadoen :-)
Maar die Mary mogen ze wat mij betreft er gelijk uitknikkeren, 't is net een hele foute travo...

http://www.nu.nl/img.db/1284200+s(120!x120!)

1 postief puntje van Wendy...ze heeft Dyanne + skinny jeans gedumpt. Dat scheelt!!!

Ik zeg; wendy zonder sneakers = beter
Echt waar? Ik dacht dat ze weer "vrienden" waren. Dus ze heeft die verwaande Dyanne de bons gegeven? Mooi zo. Dyanne werd toen gevraagd of zij de naam "It's a Wendy" had verzonnen (wat ook waar is). Ze kon die verwaande uitdrukking niet van haar gezicht houden toen ze het bevestigde. Ik ben gelijk op 'r afgeknapt.
VlammendeTroela schreef op 13 september 2008 @ 09:08:

Ik heb haar nooit leuk gevonden....en dat Ushi en van Dijk, daarvan heb ik al helemaal nooit begrepen wat ''Nederland'' daar leuk aan vond....

Maar...Ik kijk liever naar Wendy dan naar Tooske!!
Tooske vind ik ook werkelijk niets hebben. Dan heeft Wendy toch net dat beetje extra. Buiten het feit dat ik die Bestiaan Ragas een flapdrol vindt maar dat heeft natuurlijk geen invloed ;-)
Zoefie, leuk dat je het vraagt over hoe het zit met presenteren en teksten en zo.

De meeste presentatoren van grote programma's schrijven hun teksten zelf met behulp van hun redactie en dat zijn dan weer mensen die ze erg goed kennen. In de redactie van programma's zit weinig verloop. Mensen kennen elkaar door en door. Er wordt ook gerepeteerd, herschreven, bijgeschaafd enzovoort voor zo'n live show en welke presentator je het ook vraagt, ze vinden het allemaal geweldig om te doen maar ook doodeng. Niet voor niks neemt Robert ten Brink altijd zijn vrouw mee en is Linda de Mol nergens zonder Simone v/d Ende. Hoewel het makkelijk lijkt is het iedere keer weer ontzettend spannend om live (of zelfs niet eens maar), ten overstaan van een publiek je ding te doen.

Namen van kandidaten, nummers die gezongen gaan worden, uitvoerende artiesten, jaartallen, stukjes achtergrondinformatie, dat soort dingen staan vaak op de autocue maar de gesprekken met kandidaten natuurlijk niet. Ook niet bij zo'n emotioneel soms heel heftig programma als Idols.

Paul de Leeuw bijvoorbeeld heeft alleen steekwoorden om mee te werken, doet veel uit zijn hoofd, warmt in de regel zijn eigen zaal op voor de uitzending. Een uniek talent, vind ik. Je kunt van hem houden of hem haten, wat hij doet, doet niemand anders in Nederland hem na.

Je zou denken dat er zát mensen zijn die dit zouden kunnen maar geloof me, dat valt tegen. Ik heb vele, vele presentatie wanabees voor mijn neus gehad het merendeel is gewoon niet goed genoeg. Kunnen de toon niet vinden, hebben geen flair, zijn niet welbespraakt of intelligent genoeg, zijn niet origineel, zijn te nerveus, zijn niet goed te verstaan, hebben geen gevoel voor de camera, kunnen niet in een team werken, zijn te veel op zichzelf gefocusd, laten zich uit het veld slaan als iemand bijdehand is of kunnen de druk niet aan, want er wordt nogal wat van je verwacht, en ga zo maar door.

En dan heb je ook nog een onmisbare X factor nodig, die 'je nais sais quoi' die een ander ontbeert en die heb je niet per se als je aantrekkelijk bent om te zien, als de camera aangaat moet er 'iets' gebeuren. Zelfs het mooiste gezicht kan op slot gaan als er een rood lampje gaat branden. Ik heb de prachtigste mensen zien vervagen als er een camera ging lopen. Mooi is geen garantie, iets wat veel mensen wel denken, die denken, ik ben knap, klaar. Kom maar op met die camera. Jammer joh, zo simpel is het niet.

En een live show, weleens gehoord hoe dat gaat? FV haalt het al even aan. Ik heb meer dan eens in de regie wagen gezeten waar de regisseur in zit te tetteren welke camera wat moet doen en de opnameleider toetert daardoorheen tegen de technici en andere medewerkers, die daarop (omdat men elkaar meestal niet kan zien en dus alles via de mobilofoon doet) weer reageren. Dit alles wordt ook door de presentator gehoord. Het is af en toe een kakofonie waarin de presentator een oceaan van rust, vriendelijkheid en zelfverzekerdheid moet zien te zijn.

Ik zeg pet af en hoed ook, ik zou gek worden na een minuut.
Leuk om te lezen, volgens mij heb je een spannend beroep !
Ik heb een tijdje terug het genoegen gehad om in het publiek te zitten bij Paul......wat een improvisatietalent is dat zeg. Ik heb 2 uur lang zitten genieten!
Wendy's programma blijkt niet zo goed bekeken te worden.

http://www.mediacourant.nl/?p=6198

Mooie discussie ook, onder het bericht. :-]
Is niet zo gek, Paul de Leeuw is weer terug. En als je programma dan toch al flut was, dan ben je je kijkers kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven