Geld & Recht alle pijlers

huisdier ziek - geen geld

26-08-2015 23:54 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisdier is ziek en heeft behandeling nodig. Eigenlijk is het niet zo'n leuk dier. Gedragsproblemen enzo.

Het gaat heel veel kosten om het beestje te laten behandelen. Geld dat ik eigenlijk niet heb.

Ik heb nu een dilemma. Vervelend dier laten behandelen of een andere oplossing? (Asiel, inslapen)

Ik heb het geld niet, en ik vind het al niet zo'n leuk dier. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het beestje te laten doodgaan aan een behandelbare aandoening.

Ik weet wat ik zou moeten doen, maar dat kan niet zomaar allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Dat dierenartsen geld troggelen ben ik het niet mee eens.

Maandag nog bij de dierenarts geweest met een baby ara om te testen op dodelijke en gewone ziektes. Wou hem ook graag laten seksen.

Het enigste wat de arts moest doen was 3 veren eruit trekken en wat ontlasting voor de ziekte check. Toen gaf hij aan dat dit een dure check is (100 euro) en ik beter eerst de uitslagen af kon wachten voordat ik de vogel zou laten sekse. Omdat dit 55 euro kost. Mocht de vogel dan een dodelijke ziekte dragen dan is dat weggegooid geld gaf hij aan. En zo maak ik zulke uitspraken vaker mee van vogel en dierenartsen
Alle reacties Link kopieren
Mijn dierenarts rekent ook niets extra voor het knippen van de nagels van m'n konijnen als ik voor hun jaarlijkse shotje kom.
Shoot first, ask questions later!
Het ligt er aan wat voor dier het is en wat het beestje mankeert ik heb ook wel eens in een situatie gezetten dat mijn kat ziek was en veel moest betalen voor behandeling ik had aangegeven dat ik het niet in keer kon betalen maar in termijnen dat kon bij mijn dierenarts, je zou dit kunnen na vragen.
quote:Bromelia schreef op 27 augustus 2015 @ 17:41:

[...]



Een huisdier is een huisdier, dat vergelijk je niet met mensenlevens.Ze je dit nou echt??? Dieren leven ook hebben ook een hart en gevoel! Sommige kunnen geen kinderen krijgen en vinden een leuke hondje om dan voor te zorgen heel wat, en ik heb 2 katjes waar ik stapel gek op ben en heel veel van hou en goed voor ze zorg.
quote:Mano82 schreef op 28 augustus 2015 @ 08:21:

[...]





Ze je dit nou echt??? Dieren leven ook hebben ook een hart en gevoel! Sommige kunnen geen kinderen krijgen en vinden een leuke hondje om dan voor te zorgen heel wat, en ik heb 2 katjes waar ik stapel gek op ben en heel veel van hou en goed voor ze zorg.Ja dat meen ik echt. Een huisdier kan en mag je niet vergelijken met mensenlevens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mano82 schreef op 28 augustus 2015 @ 08:21:

[...]





Ze je dit nou echt??? Dieren leven ook hebben ook een hart en gevoel! Sommige kunnen geen kinderen krijgen en vinden een leuke hondje om dan voor te zorgen heel wat, en ik heb 2 katjes waar ik stapel gek op ben en heel veel van hou en goed voor ze zorg.



Ja en als een dier overlijdt heb jij daar vergelijkbaar veel verdriet van als iemand die een kind verliest?

Onvervangbaar, voor altijd alles kapot??

Doe normaal. Natuurlijk zijn dieren en mensen helemaal niet gelijk.



Als je dat echt vindt moet jij je wel heel klote voelen als je de vlooien van je kat doodt. Ik zou het tenminste vreselijk vinden als ik allemaal mensen uitmoordde, ook al had ik helemaal geen enkele band met ze.

Ja, vlooien leven ook, hebben een hartje en gevoel. En torretjes, de hamster....



Ik geef zonder twijfel alles op inclusief mijn leven voor mijn kinderen. Jij ook voor de kat?
quote:Mano82 schreef op 28 augustus 2015 @ 08:21:

[...]





Ze je dit nou echt??? Dieren leven ook hebben ook een hart en gevoel! Sommige kunnen geen kinderen krijgen en vinden een leuke hondje om dan voor te zorgen heel wat, en ik heb 2 katjes waar ik stapel gek op ben en heel veel van hou en goed voor ze zorg.Gequoot omdat ik dit zo lief vind
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
WasteOfSpace, volgens mij is dit een smakeloze grap en wil je enkel een discussie uitlokken.

Wie of wat is dat huisdier ? Ik geloof er niets van.
Alle reacties Link kopieren
quote:nagellakje schreef op 28 augustus 2015 @ 07:42:

Dat dierenartsen geld troggelen ben ik het niet mee eens.

Maandag nog bij de dierenarts geweest met een baby ara om te testen op dodelijke en gewone ziektes. Wou hem ook graag laten seksen.

Het enigste wat de arts moest doen was 3 veren eruit trekken en wat ontlasting voor de ziekte check. Toen gaf hij aan dat dit een dure check is (100 euro) en ik beter eerst de uitslagen af kon wachten voordat ik de vogel zou laten sekse. Omdat dit 55 euro kost. Mocht de vogel dan een dodelijke ziekte dragen dan is dat weggegooid geld gaf hij aan. En zo maak ik zulke uitspraken vaker mee van vogel en dierenartsenIs het niet zo dat die check door een laboratorium moet worden gedaan en dat de dierenarts dit doorberekend naar de klant. Als dat zo is zijn eigenlijk de onderzoeken in het lab zo duur en niet de dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
quote:rexy schreef op 28 augustus 2015 @ 10:03:

WasteOfSpace, volgens mij is dit een smakeloze grap en wil je enkel een discussie uitlokken.

Wie of wat is dat huisdier ? Ik geloof er niets van.Dat zie je wel vaker dat iemand met een verhaal komt (verzonnen of niet) en dat de forummers elkaar in de haren vliegen en je niets tot weinig van "de TO" hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 28 augustus 2015 @ 10:07:

[...]





Is het niet zo dat die check door een laboratorium moet worden gedaan en dat de dierenarts dit doorberekend naar de klant. Als dat zo is zijn eigenlijk de onderzoeken in het lab zo duur en niet de dierenarts?klopt Lisa, doet de arts niet zelf. Maar ik bedoel ook niks met die kosten hoor.. Maar dat de dierenarts wel aangeeft dat ik anders misschien kosten voor niks maak vind ik dan wel netjes..
Enkele jaren geleden is mijn inmiddels overleden kater vergiftigd geweest. Door wie? Waarom? Ben ik nooit te weten gekomen.

In ieder geval was het diertje volgens de DA vergiftigd geweest.

Ik ben toen 20 dagen ELKE dag met kat naar de DA moeten gaan voor een spuitje. En ja: zelfs op zondag. DA zei dat het heel erg belangrijk was om echt elke dag met kater langs te komen, anders zou hij het niet halen. Gedurende die 3 weken moest ik niets betalen: DA zei dat hij het wel achteraf zou regelen.

Na de laatste spuit toen ik vroeg hoeveel ik hem schuldig was ( verwachtte echt een heel fors bedrag!) zei DA tegen mij: Ik ben zo ontzettend blij dat T (naam kat) erbovenop gekomen is, ik stel voor dat je mij alleen de kosten van de spuitjes betaalt, de consultaties hoef je niet te betalen.

Ik was sprakeloos: zo'n groot hart voor onze dieren dat die man heeft!! Ik heb in totaal 110 Euro betaald

slechts, MAAR achteraf ben ik bij hem teruggeweest met een kistje wijn en een grote doos pralines. Dat was wel het minste dat ik kon doen. Er zijn echt wel DA met een groot hart!
Alle reacties Link kopieren
Ik word wel een beetje moe van die mensen die het topic kapen met hun gelul over het verschil tussen mens en dier.



Volgens mij gaat het om de situatie van TO en dat je een dier niet aan zijn lot overlaat. Waarom wel geld voor inslapen maar niet voor een behandeling?

TO lijkt hij beslissing te hebben gemaakt, haar dier moet gewoon dood, desnoods al lijdend en wij moeten ja en amen zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 28 augustus 2015 @ 08:32:

[...]





Ja en als een dier overlijdt heb jij daar vergelijkbaar veel verdriet van als iemand die een kind verliest?

Onvervangbaar, voor altijd alles kapot??

Doe normaal. Natuurlijk zijn dieren en mensen helemaal niet gelijk.



Als je dat echt vindt moet jij je wel heel klote voelen als je de vlooien van je kat doodt. Ik zou het tenminste vreselijk vinden als ik allemaal mensen uitmoordde, ook al had ik helemaal geen enkele band met ze.

Ja, vlooien leven ook, hebben een hartje en gevoel. En torretjes, de hamster....



Ik geef zonder twijfel alles op inclusief mijn leven voor mijn kinderen. Jij ook voor de kat?Mensen en dieren zijn zeker gelijkwaardig! Kom op zeg! Omdat een dier niet dezelfde taal spreekt ben jij maar beter? Dieren zijn niet achterbaks, liegen niet, houden onvoorwaardelijk van je, zijn je trouw. Mijn allerbeste vriend is mijn oudste ara. Zal hem nooit wegdoen en hoop over 50 jaar nog steeds lol met dat beessie te hebben. Toen ik mijn huidige partner leren kennen gaf ik aan dat hij nooit zal moeten vragen te kiezen tussen hem of de ara*s. Hij verliest. Nu nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 augustus 2015 @ 12:40:

Ik word wel een beetje moe van die mensen die het topic kapen met hun gelul over het verschil tussen mens en dier.



Volgens mij gaat het om de situatie van TO en dat je een dier niet aan zijn lot overlaat. Waarom wel geld voor inslapen maar niet voor een behandeling?

TO lijkt hij beslissing te hebben gemaakt, haar dier moet gewoon dood, desnoods al lijdend en wij moeten ja en amen zeggen.



Heb ik nou enkele posts van TO gemist of zuig jij gewoon dingen uit je duim?

Hoe weet jij om hoeveel geld het gaat en of dat dus enigszins in verhouding staat tot de kosten van inslapen? Misschien kost de behandeling wel 5000 euro, weten wij veel.

En waar zie jij staan dat de beslissing is dat het diertje dood moet?

Op basis van de posts van TO zou je juist eerder kunnen concluderen dat dat niet haar beslissing is.



Maar mensen gaan hier al vanaf pagina 1 aan de haal met het verhaal dus inmiddels worden gissingen blijkbaar feiten.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Dat weten we inderdaad niet, maar aangezien TO het zelf heeft over 'een behandelbare aandoening' ligt 5000 euro niet direct in de lijn der verwachtingen.

Daarnaast gok ik zomaar dat de reacties ietsje anders waren geweest als er niet 3x in de OP had gestaan dat het een vervelend dier is. Kennelijk is dat voor TO een overweging, daar slaan veel mensen op aan. Vind ik niet zo heel gek verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:nagellakje schreef op 28 augustus 2015 @ 10:17:

[...]





klopt Lisa, doet de arts niet zelf. Maar ik bedoel ook niks met die kosten hoor.. Maar dat de dierenarts wel aangeeft dat ik anders misschien kosten voor niks maak vind ik dan wel netjes..Het is ook fijn om te weten dat een dierenarts niet alleen aan zijn inkomen denkt maar ook aan het dier en aan de portemonee van de klant.
quote:viva-amber schreef op 28 augustus 2015 @ 12:40:

Ik word wel een beetje moe van die mensen die het topic kapen met hun gelul over het verschil tussen mens en dier.



Volgens mij gaat het om de situatie van TO en dat je een dier niet aan zijn lot overlaat. Waarom wel geld voor inslapen maar niet voor een behandeling?

TO lijkt hij beslissing te hebben gemaakt, haar dier moet gewoon dood, desnoods al lijdend en wij moeten ja en amen zeggen.Waar staat die zin te vinden??
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 27 augustus 2015 @ 09:57:

[...]





Nou, dan ben ik de uitzondering op de viva-huisdieren-regel.



Er zijn wel meer regels trouwens. Je laat je kind nooooooooooooooooooooooooooooooit alleen. Je laat je kind niet huilen, je slaat je kind nooit, en kinderen zijn altijd lief en braaf.

De viva-vrouw heeft gestudeerd, werkt hard voor haar geld, doet haar huishouden in een handomdraai, heeft een man die de ramen lapt en stofzuigt, heeft nooit ruzie en is dol op haar (schoon)ouders. Ze heeft flink wat spaargeld en zorgt ervoor dat ze, wat er ook gebeurt, niet in de schulden komt. Als je buiten die normen valt, kun je rekenen op een fikse dosis sarcasme, een stapel vervelende opmerkingen en een snufje schop-onder-je-kont.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Hulp pakt ze niet aan en op alternatieven reageert zij niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:nagellakje schreef op 28 augustus 2015 @ 12:50:

[...]





Mensen en dieren zijn zeker gelijkwaardig! Kom op zeg! Omdat een dier niet dezelfde taal spreekt ben jij maar beter? Dieren zijn niet achterbaks, liegen niet, houden onvoorwaardelijk van je, zijn je trouw. Mijn allerbeste vriend is mijn oudste ara. Zal hem nooit wegdoen en hoop over 50 jaar nog steeds lol met dat beessie te hebben. Toen ik mijn huidige partner leren kennen gaf ik aan dat hij nooit zal moeten vragen te kiezen tussen hem of de ara*s. Hij verliest. Nu nog.



Ik vind dieren en mensen ook niet gelijkwaardig. Wij hadden een geweldige hond, gered uit het asiel. Was echt een onderdeel van ons leven. Toen kwam mijn man te overlijden en een paar weken erna moest ik de hond in laten slapen. Aan wie denk je dat ik dacht toen ik me maanden lang, zo niet jaren, door te huilen in slaap liet vallen?

Het verlies van onze hond stond niet in verhouding tot het verlies van mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit niet iemand is die serieus is. Anders zet je inderdaad niet 3x in de OP dat het maar een vervelend beest is.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 28 augustus 2015 @ 16:59:

[...]





Ik vind dieren en mensen ook niet gelijkwaardig. Wij hadden een geweldige hond, gered uit het asiel. Was echt een onderdeel van ons leven. Toen kwam mijn man te overlijden en een paar weken erna moest ik de hond in laten slapen. Aan wie denk je dat ik dacht toen ik me maanden lang, zo niet jaren, door te huilen in slaap liet vallen?

Het verlies van onze hond stond niet in verhouding tot het verlies van mijn man.



Dat begrijp ik ook heel goed.. Dat zou bij mij hetzelfde zijn..

Wat ik meer bedoel, waarom zou je beessie geen rekening van bijv 300 euro waard zijn? Omdat het een dier is? Maar vervolgens wel vakanties kunt betalen.. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. In dat opzicht vind ik dieren en mensen gewoon gelijkwaardig. Mensen die naar de kapper gaan, pedicure, dokter, tandarts, maar balen van een rekening voor je dier, dat klopt in mijn ogen niet.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om gelijkwaardigheid, lijkt me. Gelijkwaardig zijn we wel als mens en dier, maar we zijn niet hetzelfde, niet gelíjk. Dieren gaan zelf ook anders met hun zieke diergenoten om, die worden verstoten, aangevallen of zelfs vermoord. Het bewustzijn is anders. Dat maakt ze niet mínder, maar wel anders. Een dier kan, als hij ernstig ziek is, niet in een andere gesteldheid leven, het dier wórdt pijn, ziekte. Een mens kan daarnaast nog met andere dingen bezig zijn.



Waarom zou je een dier hetzelfde benaderen als een mens, dat zal hij bij jou ook niet doen. En ik ben een verschrikkelijke dierenvriend en softie, maar ik vind dat je een dier waar jij verantwoordelijk voor bent moet behandelen zoals het het beste voor het dier is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven