Geld & Recht alle pijlers

Scheiden en hoe nu verder?

10-03-2015 13:46 1727 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:1981Bloem schreef op 26 augustus 2015 @ 19:25:

Das lief! Vind ik echt lief en zo voelt het ook wel echt.

Vanavond slapen de kids bij mijn ex. En volgens mij heb ik nu weer te veel gedaan. Hij is komen eten....dat is niet erg. Maar nu heb ik wat over is meegegeven....ook niet erg. Maar nu moet ik voor morgen zelf wat anders koken. Ik moet dat misschien niet doen. Maar ik vind het nog fijn om te zorgen voor hem.

Vanavond ga ik op tijd naar bed in elk geval. Ben kapot en morgen ook weer vroeg werken.



Klinkt misschien raar maar ik ben ook blij met jullie!

Goed bezig jij.

Je weet inmiddels dondersgoed dat dit niet de manier voor jou is, maar vindt het nog lastig om daar naar te handelen. Maar dat je al naar jezelf kunt kijken en bedenken dat iets anders moet...



En trouwens, met Sabbaticalmeds in je team kom je er wel!
quote:missvatting schreef op 27 augustus 2015 @ 07:48:

[...]



Goed bezig jij.

Je weet inmiddels dondersgoed dat dit niet de manier voor jou is, maar vindt het nog lastig om daar naar te handelen. Maar dat je al naar jezelf kunt kijken en bedenken dat iets anders moet... !



Grappig, dat je haar een complimentje geeft. Ik zie juist iemand die, na tientallen malen hierop gewezen te zijn dat ze zelf de huidige situatie in stand houdt door achter haar ex aan te blijven lopen om maar in beeld te blijven te krijgen, inmiddels blijkbaar bewust voor kiest om de teleurstelling te incasseren die gaat komen als ex zo serieus wat krijgt met een andere vrouw.



Ik ga niet meer reageren, Bloem. Ik kan geen begrip meer opbrengen voor jouw houding, merk ik, je lijkt niet anders te willen dan dit. Ik verwacht dat dit nog zo lange tijd doorgaat. Ik hoop dat je er uiteindelijk sterk uitkomt, Bloem, jij bepaalt zelf hoe lang dit blijft duren.
quote:paresseuse schreef op 27 augustus 2015 @ 08:03:

[...]





Grappig, dat je haar een complimentje geeft. Ik zie juist iemand die, na tientallen malen hierop gewezen te zijn dat ze zelf de huidige situatie in stand houdt door achter haar ex aan te blijven lopen om maar in beeld te blijven te krijgen, inmiddels blijkbaar bewust voor kiest om de teleurstelling te incasseren die gaat komen als ex zo serieus wat krijgt met een andere vrouw.



Ik ga niet meer reageren, Bloem. Ik kan geen begrip meer opbrengen voor jouw houding, merk ik, je lijkt niet anders te willen dan dit. Ik verwacht dat dit nog zo lange tijd doorgaat. Ik hoop dat je er uiteindelijk sterk uitkomt, Bloem, jij bepaalt zelf hoe lang dit blijft duren.

Ook ik heb bewust even niet gereageerd door de reacties van TO, maar begrijpen doe ik haar heel erg.

Het heeft tijd nodig om tot inzichten te komen, vooral als ze ver van je af staan. Dit is een heel klein beginnetje, ze is ons voor...



Een forum kan heel helend en verhelderend werken, vooral wanneer iemand tijd en energie erin stopt om je te helpen bepaalde zaken waar je last van hebt anders te zien. Ik vind het mooi om dat hier te zien. Ook naar mijn zin veeeeeel te langzaam, maar hé, iedereen heeft recht op zijn of haar ontwikkeling. En als ervaringsexpert kan ik me erg inleven in het gevoel van TO, de strijd die ze voert tussen gevoel en verstand.



Ik vind het dapper en een extra veertje soms kan dan welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 27 augustus 2015 @ 08:03:

[...]





Grappig, dat je haar een complimentje geeft. Ik zie juist iemand die, na tientallen malen hierop gewezen te zijn dat ze zelf de huidige situatie in stand houdt door achter haar ex aan te blijven lopen om maar in beeld te blijven te krijgen, inmiddels blijkbaar bewust voor kiest om de teleurstelling te incasseren die gaat komen als ex zo serieus wat krijgt met een andere vrouw.



Ik ga niet meer reageren, Bloem. Ik kan geen begrip meer opbrengen voor jouw houding, merk ik, je lijkt niet anders te willen dan dit. Ik verwacht dat dit nog zo lange tijd doorgaat. Ik hoop dat je er uiteindelijk sterk uitkomt, Bloem, jij bepaalt zelf hoe lang dit blijft duren.



Helemaal prima. Ik vind het zelf gek dat mensen.....Wie dan ook.....het lang vind duren.

Na 15 jaar een relatie en dan 8 maanden geleden te horen gekregen van de scheiding. Eerst alles afhandelen dus dan is er weinig ruimte voor je gevoel.

Ja ik doe nog veel fout en ben er nog lang niet. En ook mag iedereen zijn mening geven.



Dus als iemand niet meer wil reageren vind ik dat hartstikke prima.
Ik denk bloem en dat is puur de ervaring die ik bij andere mensen in mijn omgeving heb gezien die er net zo voorstonden als jij dat het pas echt tot je doordringt op het moment dat hij werkelijk iets met een andere vrouw begint.

Tot die tijd zal je stiekem blijven hopen dat hij spijt krijgt en met hangende pootjes weer bij je terugkomt.. Tegen beter weten in..helaas..
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet meer dat hij terug komt. Het is meer dat ik hem niet los kan laten. Ik wil nog alles doen en hem helpen. Ik ben jaloers ofzo. Alsof niemand hem anders mag hebben dan ik.

Echt kinderachtig! Vind ik zelf ook. Maar zo voelt het. Als ik zie dat hij online is op WhatsApp en niet met mij voel ik echt een steek in mijn buik. Dat hij verder gaat en ik niet. Het doet gewoon pijn als hij iemand anders vindt nu al.

Hij was ook min of meer mijn eerste vriend, echt serieus dan.



Dat ik nu niet weet wat hij doet vind ik moeilijk en bijna niet te verkroppen.



Het doet gewoon echt pijn.....tot op mijn bot.
Dat gaat weer over, dat slijt vanzelf en ondertussen is het het beste als jij jouw "nieuwe" leven weer gaat leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dilemma-zoveel schreef op 27 augustus 2015 @ 21:52:

Dat gaat weer over, dat slijt vanzelf en ondertussen is het het beste als jij jouw "nieuwe" leven weer gaat leven.



Ja dat weet ik ook ergens. Maar ik weet niet zo goed hoe. Ik app vriendinnen en ik zeg eerlijk waar ik behoefte aan heb maar ik hoor niets en dat vind ik jammer.

Ik heb nu ook geen zin om nieuwe mensen te ontmoeten. Zou ook niet weten hoe.
quote:1981Bloem schreef op 27 augustus 2015 @ 19:18:

[...]





Helemaal prima. Ik vind het zelf gek dat mensen.....Wie dan ook.....het lang vind duren.

Na 15 jaar een relatie en dan 8 maanden geleden te horen gekregen van de scheiding. Eerst alles afhandelen dus dan is er weinig ruimte voor je gevoel.

Ja ik doe nog veel fout en ben er nog lang niet. En ook mag iedereen zijn mening geven.



Dus als iemand niet meer wil reageren vind ik dat hartstikke prima.



Ik vind het niet lang duren voor jij voor jezelf gaat zorgen, ik vind het eerder verbijsterend dat jij gedurende je relatie al niet voor jezelf zorgde. Dat je dat nu nog steeds niet doet is dan niet zo gek.

Dat jij het restje eten aan hem meegeeft terwijl dat betekent dat jij nu morgen weer wat moet koken vind ik enorm veelzeggend. Dat hij het eten aanneemt ook.



Jullie zaten zo te lezen in een (voor mij als buitenstaander) behoorlijk ongezonde dynamiek. Een waarin jij zorgt. Waarin jij alle aandacht richt op hem en niet op jezelf. En hij die zich dat aan liet leunen tot er te weinig meer van jouw persoonlijkheid over was om van te houden.

Ik weet het niet hè, ik gok maar wat op basis van wat jij schrijft en hoe jij hier over komt. Maar jouw gevoel, vechtlust en eigenwaarde ten opzichte van jezelf lijkt zo flinterdun en komt ook niet van gisteren. Een man die zelf helemaal gezond is en een gelijkwaardige relatie wil die zou daar niks mee kunnen. Wat mij doet vermoeden dat hij ook niet de perfecte prince charming is maar dat het iets is wat jullie beiden in stand hebben gehouden. Misschien kom je over een paar jaar tot de conclusie dat deze man eigenlijk niet het beste in jou naar boven haalde...
Maar waar heb je dan precies behoefte aan Bloem?
quote:1981Bloem schreef op 27 augustus 2015 @ 22:03:

[...]





Ja dat weet ik ook ergens. Maar ik weet niet zo goed hoe. Ik app vriendinnen en ik zeg eerlijk waar ik behoefte aan heb maar ik hoor niets en dat vind ik jammer.

Ik heb nu ook geen zin om nieuwe mensen te ontmoeten. Zou ook niet weten hoe.Misschien kan je gaan sporten. Bijvoorbeeld beginnen bij een start-to-run clubje. Goed voor je zelfvertrouwen en fitheid, je zal je krachtiger gaan voelen én je bent er even uit en ontmoet mensen (voornamelijk vrouwen die start to run gaan doen) zonder dat je direct veel hoeft te praten of supersociaal hoeft te doen als je dat niet wil.
quote:bloemetje77 schreef op 27 augustus 2015 @ 22:15:

[...]





Misschien kan je gaan sporten. Bijvoorbeeld beginnen bij een start-to-run clubje. Goed voor je zelfvertrouwen en fitheid, je zal je krachtiger gaan voelen én je bent er even uit en ontmoet mensen (voornamelijk vrouwen die start to run gaan doen) zonder dat je direct veel hoeft te praten of supersociaal hoeft te doen als je dat niet wil.

zou ik niet doen met een eetstoornis.



Liever een leesclub, zangvereniging, kookcursus, zoiets. Maar volgens mij zegt TO dat ze daar even geen behoefte aan heeft
Alle reacties Link kopieren
Ik weet totaal niet waar ik behoefte aan heb. Alles wat ik wil gaan doen voelt heel fout. Dan denk ik....misschien moet ik ook op zo'n site contacten zoeken, maar dat voelt dan nog als vreemdgaan voor mij. Bovendien heb ik echt nul behoefte aan een date of sex of wat dan ook. (hopelijk komt dat ooit terug )



Alles voelt fout en daar baal ik van. Die klote eetstoornis er ook bij ja. Vanavond is gewoon zo'n avond dat ik niets te doen heb. Ik zit al steeds te kijken of hij online is, normaal nooit en nu continue en dan denk ik ook over mezelf; waar ben je mee bezig! Doe normaal!



Ik heb mijn vriendin geappt maar die sturen niets terug, vind ik ook weer lastig.



Ik heb ook niet heel veel mogelijkheden om af te spreken....ze slapen 1 avond in de week bij mijn ex en dat is op de avond dat ik lang moet werken en de dag erna heel vroeg op moet, dan ga je ook niet afspreken.

In het weekend moet ik bijna elke zaterdag werken.

Verder zijn de kinderen altijd bij mij.

Ik merk zelf ook dat ik nu weer in een negatieve spiraal zit of meer in kom. Daarom ben ik blij dat ik naar mijn therapeut kan maandag. Het ging een beetje beter maar nu mijn ex contact heeft met iemand....ook nog de zus van een vriend/klasgenoot van hem. Dat vind ik gewoon zo moeilijk.



Ik ben gewoon echt jaloers, dat ik niet weet wat hij doet en met wie en dat hij het doet. Terwijl ik me super schuldig voel als ik iets doe.

Moet ik zelf wachten tot het goed voelt of moet ik ook al contact gaan opzoeken...of het nu nieuwe vriendinnen of mannen zijn, maar mannen heb ik eigenlijk echt geen zin in.



Oh en wat ik nog niet verteld heb.....zaterdag moet ik eerste de hele dag werken en 's avonds is er iets te doen in een dorp hier verderop en van mijn werk gaan ze daar heen (soort personeelsuitstapje) en ik ga dus ook mee, maar mijn ex gaat er ook heen. Vind ik echt heel lastig. Ik ga wel, maar ik ga sowieso niet te laat naar huis omdat onze dochter haar verjaardag viert zondag.

Maar ik zie er wel tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Bloem, in welke regio zit je? Als je in de buurt zit wil ik best wel even daten of een kop koffie drinken. Hoor het wel
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Boem zou je wel gaan? Misschien is hij daar met haar dan gaat het een pijnlijke scene worden.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,



Ik heb ook getwijfeld of ik zou gaan maar mijn ex zei ook dat hij echt wel rekening houdt met de situatie en hij is maar 1 x een drankje gaan drinken, dat hij geen relatie heeft. Maar dat voelt voor mij als te veel omdat ik nog gevoelens voor hem heb. Ik denk wel dat ik moet gaan omdat ik nu wel een andere band met collega's op kan bouwen.



Ik baal gewoon ook dat de eetstoornis nu heftiger aanwezig is. Ik heb me bv vanmorgen gewogen en ik ben een kilo aangekomen en ik baal dat ik nu gewoon kan eten en zelfs aankom, ondanks de stress.



De angst om dadelijk te veel aan te komen is weer groot maar niet eten of minder lukt me ook niet meer. Daar baal ik gewoon weer super hard van!!
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat fijn is Bloem? Een mindfullness groepje of zoiets. Het gevoel van saamhorigheid, rust en harmonie is erg fijn om te ervaren. Je gaat er niet naartoe om andere mensen te ontmoeten, maar je maakt wel contact met ze. Zonder dat je er wat mee moet. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 28 augustus 2015 @ 08:10:

Weet je wat fijn is Bloem? Een mindfullness groepje of zoiets. Het gevoel van saamhorigheid, rust en harmonie is erg fijn om te ervaren. Je gaat er niet naartoe om andere mensen te ontmoeten, maar je maakt wel contact met ze. Zonder dat je er wat mee moet. Heerlijk.Echt blij wordt je daar ook niet van lijkt me... Ik had echt geen aandacht voor anderen toen ik op mijn meditatiekrukje zat. TO heeft meer aan een leuke hobby, waarin ze haar ei kwijt kan en ook nog eens leuke nieuwe mensen ontmoet. Minfulness doe je voor jezelf, niet om vrienden te maken.
Alle reacties Link kopieren
En Bloem, wees eens eerlijk naar mensen! Vertel dat het niet jouw keuze was om te scheiden, maar dat jouw man zijn vrijheid terug wilde. Dan snappen mensen ook eerder dat je daar verdriet van hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 28 augustus 2015 @ 12:18:

[...]





Echt blij wordt je daar ook niet van lijkt me... Ik had echt geen aandacht voor anderen toen ik op mijn meditatiekrukje zat. Kost trouwens ook handenvol geld, tenzij je bent verwezen door de ggz o.i.d. TO heeft meer aan een leuke hobby, waarin ze haar ei kwijt kan en ook nog eens leuke nieuwe mensen ontmoet. Minfulness doe je voor jezelf, niet om vrienden te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 28 augustus 2015 @ 12:18:

[...]





Echt blij wordt je daar ook niet van lijkt me... Ik had echt geen aandacht voor anderen toen ik op mijn meditatiekrukje zat. TO heeft meer aan een leuke hobby, waarin ze haar ei kwijt kan en ook nog eens leuke nieuwe mensen ontmoet. Minfulness doe je voor jezelf, niet om vrienden te maken.

Ieder ervaart het weer anders. Het hoeft toch niet of of te zijn? Mindfullness lijkt me voor TO ook wel nuttig om het piekeren te verminderen.

Het belangrijkste TO, is om iets te vinden voor jezelf, waar jij je bij kan opladen. Daarnaast zou ik je aanraden om de kinderen een tweede avond bij je ex te laten. Een avond waarop jij die activiteit(en) kan doen die jij wil.
Je schrijft bloem dat je je vriendin appt maar dat ze niet terug appt..

Wat app je je vriendin dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 28 augustus 2015 @ 13:08:

Je schrijft bloem dat je je vriendin appt maar dat ze niet terug appt..

Wat app je je vriendin dan?



Ik heb mijn vriendin geappt hoe haar vakantie was, twee dagen erna was haar dochter jarig en heb ik haar gefeliciteerd (ook een kaartje gestuurd btw...). Ik vind het vervelend omdat ze morgenavond ook bij die feestavond is (waar ik met collega's heen ga) en als ze dan 'normaal' komt praten vind ik dat lastig hoe ik moet doen.

Omdat ik aangeef dat ik me alleen voel en eens af wil spreken en ze dan niet thuis geeft en als er anderen bij zijn kan ze heel joviaal doen. Snap je?
Alle reacties Link kopieren
Verder merk ik dat ik me gewoon slecht voel, echt weer een flinkere dip. Komt ook omdat de kinderen vaker teleurgesteld reageren als ze niet naar hun vader gaan. Ik zeg er niets van en laat niets merken maar het voelt dan wel alsof ze het daar leuker vinden.



Zouden jullie niet naar die feestavond gaan morgenavond als jullie mij waren? Ik twijfel al de hele tijd omdat ik er geen zin in heb, maar ja ik heb nergens zin in!



Verder is er hier niet echt een clubje waar je bij kan, in een dorp is dat niet echt.



Ik heb al zitten kijken op badoo en dat soort sites maar daar heb ik ook geen zin in .



Ik zit een beetje vast.
quote:1981Bloem schreef op 28 augustus 2015 @ 16:35:

[...]





Ik heb mijn vriendin geappt hoe haar vakantie was, twee dagen erna was haar dochter jarig en heb ik haar gefeliciteerd (ook een kaartje gestuurd btw...). Ik vind het vervelend omdat ze morgenavond ook bij die feestavond is (waar ik met collega's heen ga) en als ze dan 'normaal' komt praten vind ik dat lastig hoe ik moet doen.

Omdat ik aangeef dat ik me alleen voel en eens af wil spreken en ze dan niet thuis geeft en als er anderen bij zijn kan ze heel joviaal doen. Snap je?waarom zou je niet normaal met haar kunnen praten? Gesprekststof genoeg. Vakantie, verjaardag kind. Je hebt toch geen ruzie gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven