Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....



Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Goed dat je niet door hebt getraind met je buikspieren! Ik heb ook af en toe bijvoorbeeld rugpijn, en ik zorg echt dat ik dan mijn rug niet belast. Ik denk dat je het verschil tussen spierpijn en iets verrekken echt wel kunt voelen, dus goed dat je er rekening mee houdt. Misschien kun je nog een plank proberen als je nog iets met abs wil doen? Dan hoef je niet te bewegen, wellicht dat je dan net niet die spier belast die nu pijnlijk is. Ik zit midden in mijn legs week5, dus ik ga nu even de laatste ronde doen :P
Alle reacties Link kopieren
@goudlokje: inderdaad niet overbelasten, dan kun je straks helemaal niets meer. Ik heb ook weleens gehad dat een oefening niet ging. Die heb ik dan gewoon vervangen voor iets soortgelijks. Als je de tijd maar volmaakt inderdaad
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Net arms & abs week 5 gedaan. Het was wel te doen, maar het viel me zwaar. Zo'n gevoel dat je het qua kracht wel aan zou kunnen, maar dat je gewoon te moe bent ofzo. En omdat ik de laatste 2 nachten goed geslapen heb, en niet zoveel gedaan heb, vind ik dat een beetje gek. M isschien moet ik nog wat meer gaan eten.
Misschien moe en ook de warmte mijnfietsisgroen? Hier is het in ieder geval erg benauwd. Meer eten zou ook zeker kunnen schelen, jij bent vrij snel afgevallen, dus je eet dan een hoop minder dan je verbruikt. Kan zijn dat het een stuk beter gaat als er meer energie in je lijf zit, heb ik ook wel eens gemerkt.



Hier geen nieuws, vakantie voorbij, dus weer een nieuwe planning i.v.m. werk. Is wel lastig, want er worden op tijdstippen die ik nu ga sporten groepslessen gegeven in de grote ruimte (waar ik BBG deed) dus moet even kijken. En verder heeft hardlopen komende tijd nog prioriteit. Dus...niks spannends te melden hier
Oh, kruidentheetje, geniet nog lekker van je welverdiende vakantie!!
Ik hoop dat de warmte meespeelt! zou goed kunnen. En ik ben mijn calorie inname al aan het opbouwen,dus ik wil ook niet te snel weer veel gaan eten. Beetje balanceren. En wat goed dat je bbg in de sportschool doet. Ik durf dat niet, waardoor ik eigenlijk met net iets te lichte gewichten zit van 3 kilo. Maar aangezien de andere oefeningen tot nu toe nog zwaar genoeg zijn, kan ik af en toe wel een setje lichtgewicht gebruiken ;)



Nu ben ik bij iemand anders op het huis passen, en heb mijn oefeningen met een grote braadpan gedaan, bij gebrek aan beter. De buren moeten wel gedacht hebben, wat staat zij nou met een pan te zwaaien in de tuin? Maar goed, het zit er weer kop. Ik heb heel veel zin in zondag want dan is het abs en cardio, en daar heb ik echt op zitten wachten! ik heb mijn abs de eerste 4 weken nog niet echt gevoeld.
Oh, waarom durf je dat niet? Ik doe het wel in de groepslesruimte, niet midden in de sportschool dat ik tussen iedereen door moet hoppen ofzo soms maakt iemand anders tegelijk ook gebruik van die ruimte, maar vaak ben ik alleen. Maar nu kan dat dus niet meer, want als ik ga zijn er groepslessen bezig. In de tuin lijkt me erg, kan iedereen naar je kijken haha! of is er geen inkijk in de tuin? Abs voel ik ook altijd het minst.
Alle reacties Link kopieren
@mijnfietsisgroen: dat gevoel herken ik. Ik heb soms ook het idee dat ik zoveel sport, dat m'n lichaam echt nog moet wennen en af en toe echt rust nodig heeft. Dat krijg ik nu bijna nauwelijks. Deze hele week ook goed bezig geweest: maandag en woensdag resistance, dinsdag HITT en LISS en gisteren LISS van 37km fietsen.. Ik was gisteren echt even op, dus vandaag heb ik rustdag ingepland. Morgen dan maar resistance en zondag nog een rondje LISS.



Maar het goede nieuws: ik zie echte verschil! M'n buikspieren voelen hard en zijn zichtbaar aan het worden!



Nog twee weekjes volhouden en BBG 1.0 zit er alweer op. Zo snel! Daarna op vakantie en na de vakantie weer verder. Of met BBG2.0 of nog een keer deel 1.
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een sporthorloge besteld, de Polar FT7. Ben heel benieuwd! Alvast voor m'n verjaardag
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen! Ik heb er een weekje uitgelegen in verband met introductieweek. Wanneer ik de tijd heb lees ik alles even terug. Ik begin maandag weer met BBG
@rono ja precies dat gevoel! Terwijl ik toch al minder doe dan in het begin. Toen deed ik rustig 2 groepslessen achter elkaar als LISS en dan op dezelfde dag als resistance nog een uurtje rennen. Nu in elk geval maar 1 hoofdactiviteit per dag. Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Volgens mij is mijn lichaam wel wat van me gewend qua sportieve uitdaging. En leuk dat je verschil voelt en ziet! Moet ook wel als je bijna klaar bent. Staat bbg 2 ook online? Wat is het verschil eigenlijk? Ik ben ook heel benieuwd naar je horloge! Zat er ook al naar te kijken, maar vond het op de een of andere manier toch suf om bijvoorbeeld voor mijn verjaardag te vragen. Houd ons maar op de hoogte!



@fiala: ik hoop dat je het naar je zin hebt! En daarna, welcome back!



@bbg vandaag als LISS 4km hardgelopen en een half uur gefietst. Ik rende voor het eerst 12km/u en toen op het eind liep mijn telefoon vast, dus telde hij er 4 minuten bij op en leek ik langzaam :(. Waar een mens zich druk over man maken. Ik was ook aangekomen terwijl dat theoretisch niet zou moeten kunnen, zal vocht zijn ofzo, maar ik voel me opgeblazen en een beetje naar. Ook alsof al mijn progress weg is. Is onzin, maar omdat ik pas over een week ongesteld moet worden, vind ik het een beetje jammer dat de ellende nu al begint ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de full body van week 2 gedaan. Maar dan wel aangepast. Spiertjes in mijn buik nog steeds zeer pijnlijk. Denk dat ik die even met rust laat en ook de komende tijd het programma daar op aanpas. Doe ik na vier weken de eerste vier weken opnieuw, maar dan ook met alle abs-oefeningen.



Juist de oefeningen waarbij ik moet opdrukken, burpees en met benen omhoog doen vreselijk pijn laag in m'n buik. Plank heb ik nog niet geprobeerd, maar verwacht daar hetzelfde.



Maar het goede nieuws: ik zie nog geen verandering, maar ik merk echt dat m'n conditie met sprongen vooruit gaat! Tis wel zwaar, maar ik houd het veel beter vol dan twee weken geleden en ik herstel ook veel sneller. Weinig spierpijn ook meer. Vanavond Legs & Cardio van week 3! Dat is dezelfde als week 1 en daar ging ik toen behoorlijk stuk op, zal wel mooi zijn om het verschil tov toen te merken. En dat in twee weken je best doen...
Dat is toch al mooi meegenomen goudlokje! ABS komen vanzelf wel weer. Niet overbelasten!



Hier net abs en cardio week 5 afgemaakt. Zwaar maar Lekker! Ook springtouwen is beter vol te houden.
Overtraind raken gaat niet van de één op de andere dag, daarom kan je een tijdje goed en energiek vooruit terwijl je je lichaam toch aan het uitputten bent. De uitputting komt pas later. Dus goed oppassen dames, als je moe bent, veel weerstand voelt en alles veel meer moeite kost kijk dan kritisch naar de balans tussen belasting/herstel/voeding/rust enz.



Mooi dat je resultaat zient Rono, dat motiveert weer en je mag bijna op vakantie!!



Mijnfietsisgroen, BBG2 is meer met gewichten en minder cardio.



Goudlokje, leuk dat jij ook verschil merkt. Je conditie en kracht gaan echt met sprongen vooruit met BBG



Nou, sportze nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Fiala: succes vandaag!



@mijnfietsisgroen: ik ben juist blij dat ik nu eindelijk iets weet voor m'n verjaardag haha, normaal heb ik nooit een idee. Ik vind het een mooi cadeau omdat het echt iets voor mezelf is. Als je moeder bent van twee, is dat al heel wat ;)



@BBG 1 vs BBG 2: ik heb BBG 2 nog niet, maar volgens mij is die ook makkelijk te vinden. Ik denk dat ik nog een keer deel 1 doe, want vooral in m'n armen ben ik nog niet sterk genoeg. Veel arm oefeningen van BBG 1 kan ik nog niet volhouden, dus lijkt het me beter als ik deze nog een keer over doe. Nog genoeg uitdaging! En ik wil dit gewoon blijven doen, dus BBG 2 komt er wel
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, even vanaf mijn zonnige vakantieadres! Ik doe geen bbg hier, dat is echt te warm ('s nachts is het minimaal 28 graden hier en overdag 31), maar ik loop hier wel zonder schaamte in mijn bikini rond Wat dat betreft heeft Kayla voor mij haar doel bereikt

Ik zwem hier wel ontzettend veel, dus mijn LISS krijg ik wel. Ik ga donderdag helaas weer naar huis en dan begin ik weer opnieuw met bbg.

Doeidoei
Uhm... stuff... and things
Gisteren als LISS 20 km hardgelopen! Had zere beentjes maar vandaag alweer over . Met arms en ABS week 6 gedaan. Die burpees met opdrukken vond ik wel zwaar! Rest ging wel goed
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen!



Ik wilde dus alles meelezen en alles, maar dat is niet gelukt omdat mijn laptop stuk was. Ik heb hem sinds vandaag weer terug.



Ik heb nu tot en met week 4 van BBG gedaan, maandag begin ik opnieuw bij week 1
Alle reacties Link kopieren
Wiehoe! Een vinkje bij week 11!!! Nog een week te gaan en ik heb BBG 1 volbracht. Ik ben best trots op mezelf

Aan het begin had ik mezelf voorgenomen om in ieder geval vier weken vol te houden, en nu is het alweer bijna week 12!

Volgende week gaan we op vakantie (woensdag), dus ik hoop in ieder geval legs en abs nog te doen voordat we gaan.

In de vakantie geen BBG, maar wel genoeg beweging. En na m'n vakantie begin ik weer bij week 1 van BBG1.



Ik merk dat het vanaf week 9 wel heel veel gespring is. Afgelopen woensdag Arms dag, maar wel zo'n 90 burpees gedaan! ook flink cardio dus. De laatste twee weken ongeveer begin ik echt goed verschil te zien, dat motiveert enorm om door te gaan

Een groot nadeel is dat ook m'n borstomvang afneemt... En dat was al niet veel.



Maar goed, hoe gaat het bij iedereen? Het is zo stil de afgelopen week!
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Alle reacties Link kopieren
hoi! Ik ben net wakker na 14 uur slapen Gisteren thuis gekomen van vakantie en tijdens de reis amper geslapen, dus had het even nodig. Straks weer gezonde dingen in huis halen, ik denk dat ik morgen alweer start met BBG, heb eigenlijk wel weer zin in een goede work-out



@Rono, wat fijn dat je nu zoveel verschil begint te zien!
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, Rono!

@Fiala, waarom begin jij weer bij week 1?

Succes weer, Kruidentheetje!



Hier gaat het ook nog steeds goed! Net week 3 afgerond. Vermijd mijn lage buikspieren nog, maar kon wel weer push-ups doen. Voorzichtig opbouwen werkt goed! Voel me steeds fitter. Ook de LISS-trainingen lopen lekker. Deze week in de sportschool begonnen met hardlopen. 2x2 minuten 😁. Ik vind het altijd zwaar, vooral mijn kuiten dan. Hoop het de komende weken te kunnen opbouwen. Zou het geweldig vinden als ik bijv 20 minuten kan hardlopen. Veel verder dan 10 minuten ben ik eerder nog niet gekomen. Op de fiets of crosstrainer haal ik gelukkig wel goed de 35-45 minuten.



Qua lijf merk ik wel een beetje verschil, maar ben er nog lang niet.
Alle reacties Link kopieren
@Goudlokje81 Ik begin weer bij week 1 omdat tussen mijn week 3 en week 4 bijna twee weken vakantie tussen zat en mijn week 4 was erg prut. Dus ik wil het nieuwe collegejaar met week 1 beginnen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het trouwens ook, maar dan omdat ik vorige week een buikspieren heb verrekt ofzo en daardoor de ABS oefeningen niet of nauwelijks heb kunnen doen. Hoop dat ik daar over anderhalve week vol mee aan de slag kan!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag goed begonnen met legs :D
Hoi meiden, mag ik mee schrijven?



Ik ben Ayraa en ik ben net klaar met legs&cardio van week 3. Phoe wat had ik het zwaar! Veel gezweet maar heb 'm gedaan

Ik doe overigens niet 7 minuten (ik kan tijdens de workouts nergens makkelijk de tijd lezen) maar ik doe elke circuit 2 keer en dat zie ik dan als 7 minuten. Dus in totaal doe ik beide circuits dan 4 keer.



Vóór Kayla was ik net begonnen aan krachttraining in de sportschool, maar ik wil graag wat kilo's afvallen dus besloten om voornamelijk Kayla te doen maar daarnaast ook nog wekelijks wat krachtoefeningen met gewicht bijhoud (deadlift, squatten en bankdrukken).



Naast de workouts van Kayla let ik ook op m'n eten omdat ik dus af wil vallen. Het gaat alleen erg moeilijk omdat ik een schildklier afwijking heb. Dit weet ik sinds kort, en slik nu sinds een kleine 3 weken medicijnen hiervoor. Mijn schildklier gaat te traag waardoor ik oa een te trage stofwisseling heb (dat betekent: sneller aankomen en moeilijker afvallen). Maar ik zet door, hopelijk ook met motivatie van jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven