Lange relatie loopt niet lekker

24-03-2015 16:45 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee. Nu heb ik zelf een probleem waar ik niet uitkom. Mijn vraag of jullie dit herkennen en advies hebben.



Mijn man en ik zijn beiden midden 40. We zijn ongeveer 20 jaar getrouwd. We houden zielsveel van elkaar en toch loopt de relatie niet lekker.



Het lijkt alsof we de sleur niet kunnen doorbreken. We verschillen erg in karakter. Dat vond ik vroeger juist zo leuk, nu irriteert het mij. Ik wil plannen maken, erop uit, ben onlangs van baan gewisseld. Mijn man daarentegen houdt niet van veranderingen. Het lijkt wel of de afgelopen jaren onze karakters steeds meer gaan botsen. De intimiteit is er nog wel, maar in de slaapkamer spatten de vonken er helaas ook niet echt meer af.



Mijn man wil geen relatietherapie. Daar hebben we het al eens over gehad.



Hoe kunnen we de sleur doorbreken en onze relatie weer nieuw leven inblazen?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat hééééééérlijk, heel goed dat je het dus gewoon even ter sprake hebt gebracht en daarmee dicht bij jezelf bent gebleven! Nu kun je er nóg meer van genieten.



Geweldig, het is je zo gegund!







Alle reacties Link kopieren
Wat een enthousiaste reacties van jullie!

Ik zit op dit moment wel heel erg in een positieve flow. Flink aan 't klussen, lieve vriendinnen om mij heen en de meest geweldige aannemer . Ik ben een mazzelaar!



Mijn gevoelens over de scheiding en mijn man, duw ik heel professioneel weg. Toch weet ik inmiddels dat ik die pijn niet moet opbergen, maar moet verwerken. Net als onze kinderloosheid. Mijn therapeut, mijn vriendinnen en jullie helpen mij daar erg mee. Ondanks dat ik de pijn nu wegduw, ben ik niet bang om met deze pijnen aan de gang te gaan. Dat is heftig, confronterend en zwaar, maar ik durf het aan.



Geronimo, jouw reactie maakte mij nieuwsgierig (ik bedoel dit niet op de ronddelige manier hoor; het is interesse. Maar dat klinkt zo suf...). Wat zit jij in een moeilijke situatie. Ik zie ook overeenkomsten in ons verhaal, niet eens zozeer in de feiten, maar in het gevoel. Ik heb niet alles gelezen, maar ik krijg de indruk dat er bij jou de rek uit is: moegestreden. Ik ben dus niet zo goed in relaties, durf ook geen adviezen te geven, maar hoop dat er punten gezet gaan worden waardoor jouw toekomst een mooie toekomst wordt!
Alle reacties Link kopieren
Morgen is mijn badkamer af, ofwel zit het werk van mijn aannemer erop....
Alle reacties Link kopieren
In je badkamer misschien maar hij blijft vast nog wel 'klussen'



Dapper van je dat je de confrontatie met je gevoelens m.b.t. je ex-man en kinderloosheid aandurft te gaan. Stapje voor stapje, Rome is tenslotte ook niet in 1 dag gebouwd. Je aannemer zal je hopelijk extra kracht geven in dit moeilijke proces
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 01 september 2015 @ 23:26:

Morgen is mijn badkamer af, ofwel zit het werk van mijn aannemer erop....



Alle reden voor een feestje om te vieren dat de badkamer af is

Wat een leuke wending heeft jouw leven genomen, Raider!

Natuurlijk is daarmee eea nog niet weg en verwerkt, maar dit is je OOK gegeven.

Ik vind je stoer dat je het geopperd hebt en goed uitgepakt heeft.

Het leven bestaat imo uit kansen aannemen als ze zich voordoen en dat het zo snel is, had jij ook niet voorzien, blijkbaar was het gewoon hoog tijd om je weer eens levendig te voelen.

misschien wel juíst nu!

Geeft toch moed en zin om verder te gaan met eigen leven, sowieso een meerwaarde.

Eea kan best samengaan, na zo'n rotperiode mag de zon best schijnen in jouw leven.



Alles wat jou doet stralen is okay!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Heb net een gedeelte gelezen en snap in grote lijnen wel het een en ander. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen en fijn dat je weer eens lekker kan genieten van de leuke momenten met je minnaar Mag ook wel na al die tijd he. Ga geen tijd steken in je ex partner. Dat hij er zo'n strijd van maakt, van de verdeling zegt meer over hem. Geeft imo aan dat jij hem meer bezig houdt dan je zelf denkt. Hij kan je niet volledig loslaten. Laat je advocaat het oplossen en ervoor zorgen dat jij gewoon krijgt waar je recht op hebt. Je ex kan hoog en laag springen maar alles krijgen lukt hem toch niet.



Het ga je goed Raider!
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Als ik jou was zou ik nu mijn kamer laten verbouwen, of je slaapkamer. Haha. Maar eigenlijk denk ik dat jullie het zo leuk hebben dat hij, ook al is er geen verbouwing meer, toch wel blijft komen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vertrouw je niet meer op je intuïtie? Je had misschien niet door dat je ex vreemd ging maar je voelde wel degelijk aan het het veel meer mis was dan je zou denken op basis van wat je schreef. Het leek voor veel buitenstaanders hier allemaal best mee te vallen maar jij voelde al aan dat er iets echt fout zat.



Niet zo hard zijn voor jezelf. Je kan nu eenmaal niet alles weten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 01 september 2015 @ 23:18:



Geronimo, jouw reactie maakte mij nieuwsgierig (ik bedoel dit niet op de ronddelige manier hoor; het is interesse. Maar dat klinkt zo suf...). Wat zit jij in een moeilijke situatie. Ik zie ook overeenkomsten in ons verhaal, niet eens zozeer in de feiten, maar in het gevoel. Ik heb niet alles gelezen, maar ik krijg de indruk dat er bij jou de rek uit is: moegestreden. Ik ben dus niet zo goed in relaties, durf ook geen adviezen te geven, maar hoop dat er punten gezet gaan worden waardoor jouw toekomst een mooie toekomst wordt!



Ik vraag me af of iemand goed is in relaties aangezien het toch met 2 mensen gedaan moet worden. Ik heb me verdiept in wat een midlifecrisis nu eigenlijk is voor mannen en zoek het op en het is op het lijf van je man geschreven. Het enige verschil met die van mij is dat ie niet vreemd is gegaan en een toekomst met mij wil maar daar houdt het ook op. Dat lijkt essentieel maar het sloopt je zo enorm dat je zelf eigenlijk niet weet of je door wil. Bij jou maakt jouw man de beslissing maar die van mij maakt er geen één maar verder is niets goed.



Ik begrijp dus helemaal dat je een hoop herkent. Je wil je man niet kwijt maar als hij zich zelf kwijt is dan bestaan er goed bedoelde adviezen als geduld en "stand by your man" maar dat betekent ook jarenlang incasseren. Het advies is afstand nemen, je eigen ding blijven doen en geduld hebben en van hem houden. Die laatste 2 kan ik maar als je ze moet combineren met de eerste 2 krijg je automatisch een verwijdering waar je beide voor je zelf leeft. Kip en ei verhaal dus. Ik weet het niet meer. Wel super lief dat je er naar gevraagd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang door ploeteren Geronimo? Waarom is de angst voor conclusies en de gevolgen daarvan zo groot? Je hoeft niet te antwoorden hoor. Zo bedoel ik deze post niet.



Ik wilde mijn huwelijk niet opgeven. Ik wilde ervoor vechten. Ik zie een huwelijk als iets kostbaars, waar je samen zuinig op bent, waar je samen in groeit, samen je weg vindt in je omgang met elkaar (want we veranderen en ontwikkelen zelf ook). Maar wat gebeurt er, zonder een van beide de schuld te geven, als er op 1, enkele of meerdere vlakken dat 'samen' niet meer bestaat? Als mijn man niet vreemd was gegaan, denk ik dat we nu samen waren. Worstelend, maar samen. Maar gelukkig??? Ik snap jewel.
RT, leuk om te lezen. Het is je gegund!
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie allemaal mij dit zo gunnen! Ik word daar best een beetje stil van...



Vandaag gaan we op gepaste wijze mijn badkamer in gebruik nemen! (Lees: bad vol schuim, drankje erbij en stilzitten, want met ons 2-en in bad, stroomt het snel over )
Alle reacties Link kopieren
:flirting



Het is jullie zo gegund, geniet er samen van in bad.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke manier om je badkamer te dopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:RaiderTwix schreef op 02 september 2015 @ 14:50:

Hoelang door ploeteren Geronimo? Waarom is de angst voor conclusies en de gevolgen daarvan zo groot? Je hoeft niet te antwoorden hoor. Zo bedoel ik deze post niet.



Ik wilde mijn huwelijk niet opgeven. Ik wilde ervoor vechten. Ik zie een huwelijk als iets kostbaars, waar je samen zuinig op bent, waar je samen in groeit, samen je weg vindt in je omgang met elkaar (want we veranderen en ontwikkelen zelf ook). Maar wat gebeurt er, zonder een van beide de schuld te geven, als er op 1, enkele of meerdere vlakken dat 'samen' niet meer bestaat? Als mijn man niet vreemd was gegaan, denk ik dat we nu samen waren. Worstelend, maar samen. Maar gelukkig??? Ik snap jewel.sorry, ik maak hier geen gewoonte van
Alle reacties Link kopieren
Geronimo, probeer ik al die tijd keurig het linkje niet te laten vallen, begint ze zelf over die oude nick



Het blijft raar: enerzijds is houden van soms niet genoeg om een relatie te laten werken, anderzijds kan je van iemand blijven houden terwijl er rationeel alles aan wordt gedaan (bewust of onbewust) om een relatie om zeep te helpen.



Ik weet niet hoe de toekomst eruit ziet met mijn aannemer. Mocht er een relatie komen, vind ik het heel belangrijk dat zowel hij als ik grenzen stellen. Inmiddels heb ik geleerd dat ik er op langere termijn niet gelukkiger van word om aan mijn eigen grenzen voorbij te gaan. Maar ja, eerst maar eens kijken hoe het 'ons' vergaat. Hij is net naar huis (we slapen niet bij elkaar).. Hij is zo leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Het is zo heerlijk om elke eer te lezen hoe je geniet
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik geniet zeker van deze tijd: de aanleiding is niet leuk, maar samen met vriendinnen en aannemer bezig zijn met mijn nieuwe huis geeft me energie. Er is ook heel veel werk verzet. Slaapkamer en huiskamer zijn zo goed als klaar. Ik heb al wat meubels bij diverse kringloopwinkels vandaan. Ik vind het helemaal leuk om die een Bertje op te knappen. Vandaag een hele mooie spiegel (ook kringloop, zo gaaf!) op de kop getikt. Wel een foutje in de planning: ik heb nog geen bed. Daar ga ik morgen achteraan. Maar daar zal vast wel wat levertijd op zitten. Dat wordt dus nog even behelpen op m'n luchtbed.



Maandag moet ik weer aan 't werk. Ook daar heb ik zin in.



Wel jammer dat mijn aannemer is uitgeblust. Vond het erg gezellig! Ik denk dat we elkaar morgen weer zien.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal leuk, Raider.

Geniet ervan.

Er moet nog iets te verlangen overblijven, he

Slaap lekker, op je luchtbed, haha!

(dat houd jij vast nog wel ff vol tot aan levering en anders Ikea, die schijnt echt goede bedden te hebben (de sultans geloof ik).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Eh, uitgeblust moet zijn uitgeklust. Straks denken jullie dat ik hem helemaal heb afgemat .
Alle reacties Link kopieren
Niet zo'n heel rare gedachte, hahaha
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 03 september 2015 @ 23:53:

Niet zo'n heel rare gedachte, hahaha
Alle reacties Link kopieren
RT; you animal.....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ikea bedden en matras hesseng (imitatie Hästens) slaapt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of Twix hem gaat gebruiken om te slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven