Mode & Beauty alle pijlers

Ik ben dun, welke kleding staat mij?

19-09-2008 17:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi , wie dan mij advies geven..

Ik weet niet zo goed welke kleding er echt goed bij mijn figuur past. En ik wil me ook zo graag eens vrouwelijk voelen.

Ik ben dus dun. Ik heb wel borsten en billen maar bv, dunne benen (te dun naar mijn zin) en smalle heupen. Mijn figuur lijkt wel op die van Wendy v. Dijk. Helaas..want ik zou heus graag wat aankomen maar dit is nu eenmaal mijn bouw. Heb het al vele malen geprobeerd, nu niet meer. Ik moet het nu maar eens accepteren.

Rokjes durf ik niet aan ivm mijn te dunne benen.

Laarzen passen toch nooit (altijd te wijd)

In strakke broeken lijken mijn benen stokjes. :'-(

Soms, zoals vandaag kom ik helemaal verdrietig thuis na een middagje winkelen. Want wat staat mij nou eens leuk en maakt me minder dun....

Heel erg bedankt alvast!
heb je billen? Zo ja, dan staat jou eigenlijk alles. Zeker als je het figuur van Wendy van Dijk hebt. Heb je een taille? Nou, dan heb je niets te klagen en moet je gewoon naar de juiste winkels waar ze een speciale petit afdeling hebben.

geen taille: fake deze door een hele brede riem over een lange blouse te doen als je een spijkerbroek of rok draagt.

geen kont: geen strakke broeken of de juiste broeken met lift effect. de vooral geen skinnyjeans aan, dat is echt not-done, ook bij hele dunne benen.
Ah je hebt dus wel billen, had ik niet goed gelezen t t t. Nou, een zorg minder voor jou.
.....ehmmm.....alles?
Ik denk dat een hamburgerdieet je goed staat. Bovenstaande probleempjes verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. :jump:
Ik denk dat je trots moet zijn op je slanke lijf!! Geniet ervan... er is altijd wel iemand die een ander te dik of te dun vind en waarschijnlijk is dat ook vaak bij jouw gebeurd. Je bent slank.. so what! Heel veel dingen zullen je goed staan. Leuk jurkje/tuniek met een leging. Mooie spijkerbroek.. Verder zou je met laagjes kunnen werken... blouse/shirtje met een vest.

Kijk wat Wendy v. Dijk draagt.. google eens op haar naam en afbeeldingen.. wie weet kom je dan op leuke ideeen.
Er is zoveel kleding voor vrouwen die mager, slank zijn. Ook ik heb een klein maatje en dat vind ik echt een voordeel. Alles staat wel vind ik. Er zijn genoeg do's and dont s op Google te vinden hoe je je het beste kunt kleden.

Die tip van Goudvis vind ik ook een super goede tip. Tip van mij is: ga eens naar een goede kledingzaak en laat je adviseren.

Meis, wees blij wat je hebt want er zijn veel vrouwen, meiden die zo met je willen ruilen! :flower:
Kom op mensen, dit is typisch weer 'je mag niet zeiken want je bent dun'. Wordt toch ook niet gezegd tegen dikke vrouwen?

Ik denk dat jurkjes je goed staan. Vooral jurkjes die net onder je borsten zitten ingesnoerd en die dan voor de rest redelijk los vallen over de rest van je lijf. Ook strakke jurkjes staan goed, maar dan moet je -in mijn opinie- wel wat borsten en heup hebben. Om je benen dikker te laten lijken kun je pumps dragen met een riempje om de enkel. Je benen lijken er ook wel wat korter door.

Dat van die laarzen heb ik ook, maar bij duurdere Italiaanse zaken kun je meestal wel scoren. Ok, ik heb echt heel erg dure laarzen, maar het hoeft niet per se Gucci te zijn natuurlijk.
Voor dikke, normale en dunne benen:

http://www.duoboots.nl/

Met het figuur van Wendy van Dijk is naar mijn mening niks mis en alles staat haar. Heel eerlijk gezegd denk ik dat het meer aan het zelfbeeld van Oker ligt. Menig vrouw zou gaarne met haar ruilen.
Tip: Koop het boek van Trinny & Susannah:

Stijlgids voor ieder figuur....

Kies de kleding die bij je past...

Vergeet je maat...

Ontdek je vorm...

Verander jezelf...

ISBN nr: 978 90 6305 349 9/NUR 452

Topboek!! Met supertips!

Succes verzekerd.
Bedankt voor jullie reacties!!

Het ligt misschien ook wel voor een deel aan mijn zelfbeeld (want waarom zou ik als heel slanke vrouw mij minder mooi voelen.) maar het beeld van tegenwoordig is toch dun afkraken hoor. Kijk bv maar eens in hoeveel topic Wendy v Dijk bv compleet wordt afgekraakt, vooral om haar figuur.

Als je dun bent mag iederen ook opmerkingen tegen je maken lijkt. bv; joh, eet eens wat meer anders waai je nog weg, goh, dunner moet je niet worden hoor enz enz.

Dat doet ook pijn. Evengoed als je een rechtsstreekse opmerking maakt tegen een (iets) te dikke vrouw.

Maargoed dat moest er even uit.

Ik kan zeker wat met jullie tips! Bedankt ook voor die sites met laarzen. Een jurkje staat mij ook wel leuk maar dan niet met een legging eronder want daar zijn mijn benen echt te dun voor.

Dus dat wordt dan een gewone spijkerbroek.

En ik ga ook op jacht voor dat boek!

Naar een kledingzaak om advies te vragen vind ik altijd zo eng. Weet niet waarom. Dan kijken ze zo naar mijn figuur. Maar misschien moet ik dat maar eens doen.
[quote]Oker schreef op 19 september 2008 @ 17:26:

Rokjes durf ik niet aan ivm mijn te dunne benen.

Laarzen passen toch nooit (altijd te wijd) [quote]

Ik heb ook altijd problemen omt goede laarzen te vinden (ook te groot), maar zoals Digitalis zei kan je bij de wat duurdere Italiaanse zaken wel goed shoppen!! Bij Cinderella hebben ze trouwens ook laarzen voor mensen met 'slanke benen/kuiten, die ook nog redelijk betaalbaar zijn.
Oker, je zegt dat je dun bent en dat je je ook weleens vrouwelijk wilt voelen. Dat sluit elkaar niet uit hoor! Ik ben zelf ook dun, en kan eigenlijk bijna alles dragen. Eigenlijk juist de dingen die mijn figuur accentueren, want als ik een wijd geval aan heb en mijn figuur erin verstop ziet dat er juist raar uit. Probeer eens anders naar jezelf te kijken (misschien helpt het te bedenken dat veel mensen graag dun willen zijn en jij bent het gewoon!). Zoek de dingen die je mooi vindt aan jezelf en probeer die delen door middel van je kleding te benadrukken. En trek je niet te veel aan van opmerkingen van anderen. Ik heb het zelf ook meegemaakt en het inderdaad niet leuk. Maar je zult merken dat wanneer jij je goed in je vel voelt zitten, je die opmerkingen ook makkelijker van je af kan laten glijden.
En anders kun je nog altijd je verdriet wegeten zonder dat je je probleem erger maakt, wat dat betreft zouden veel dikkere vrouwen zekers met je willen ruilen! X-D

Geen leggings idd, en hele strakke spijkerbroeken kunnen ook een beetje te dun maken qua benen, wat wijder vallende pijpen of pantalons staan dan beter denk ik. Volgens mij kun je wel wat sites met tips vinden als je googled. :)
Ik ben ook dun...helaas heb ik hier altijd veel opmerkingen over gekregen, zovan eet je wel genoeg etc. Die mensen maakten mij ontzettend onzeker en gaven mij echt het gevoel dat ik afstotelijk was om naar te kijken. Waarschijnlijk voelen die mensen zichzelf vooral heel dik als ze naast jou staan. Ik vind persoonlijk dat wendy van dijk echt een geweldig figuur heeft.

Wat ik meestal minder vind staan bij dunne vrouwen met smalle heupen is trouwens een nette zwarte broek. Wel mooi: een spijkerbroek in een goed model,,dus geen skinny jeans maar gewoon met rechte pijpen. en een eenvoudig shirtje erop, bijv. http://www.arkclothing.co...lory_Cardiagan3_1_205.jpg
He bedankt weer!

Een spijkerbroek met recht pijpen en een laag heupmodel staat mijn inderdaad volgens mij het beste (weet iemand hier nog een tip voor merk spijkerbroek?)

En met dat ik me graag vrouwelijker wil voelen komt omdat ik juist ook vaak wijde kleding draag bv zo'n wijde broek om te verhullen dat ik dun ben. Of ik draag juist graag shirts tot over mijn billen omdat ik niet zoveel heup heb. Tja, dat is niet zo vrouwelijk.

En helaas,..als ik verdrietig ben heb ik juist geen trek in eten..

Dus dat wegeten gaat niet zo op. Bovendien eet ik vanmezelf al een heleboel, mijn man kijkt vaak zijn ogen uit. Waar het allemaal blijft weet ik ook niet, het wordt in ieder geval niet omgezet in vet @-(
Heeeeel veel koolhydraten eten (brood, pasta en aardappelen o.a.) dat wil nog weleens helpen ;-)

Levis heeft meerdere modellen spijkerbroek, daar moet er eentje tussen zitten die jou goed staat. Zelf draag ik niet erg veel spijkerbroeken dus ik zou verder niks weten ff...

Ben je ook lang? (dan kan ik wat gerichter meedenken)
hoi Minny, ik ben best lang 1,75m Het lijkt langer bij mij omdat ik dun (slank zeg ik eigenlijk liever) ben. Bedankt voor je meedenken!
Het boek van Trinny en Susannah moet je niet kopen hoor. Dat gaat maar één klein hoofdstukje over een dun iemand en de rest gaat over hoe je korte nek, brede dijen etc kunt verhullen.
Oker, Zelf draag ik veel van EDC. (Esprit) Zij hebben leuke broeken met allerlei zakken, ritsjes ed zodat het niet opvalt als je wat dunner bent. Meestal zit er ook een riem bij. Omdat die broeken wat kleiner uitvallen heb je meestal een maat meer nodig dan normaal. Ik heb met EDC damesmaat 34. Door alle frutsels en friemels kun je gerust een leuke top met een kort vestje erop dragen. Door een grovere broekriem te dragen op een heupbroek lijken je heupen breder en kun je ook kortere shirts ed aan.

Spijkerbroeken vind ik moeilijker. Het liefste Replay maar vaak slaag ik beter op de markt met een onbekend merk en dan een BOOTCUT broek. Een heupbroek waarvan de pijpen onder wijder worden.

Afgelopen dinsdag een jurkje gekocht. Een leuk bruin gebreid jurkje met een flinke riem op de heupen en een grote sjaal die je op allerlei manieren kan dragen. Inderdaad geen legging eronder maar een donkere iets wat grovere panty (60 dernier) met bruine laarzen. :-d

Je zou eens bij Didi kunnen kijken. Zij hebben ook vaak leuke kledingsadviesen. Zwart maakt dun dat weet ik wel :-|

Het belangrijkste moet je echter wel onthouden. Zolang jij je niet happy voelt met je lijf kun je de mooiste kleren kopen die er maar zijn maar dat helpt niet. Probeer je lichaam te accepteren meis! :flower:

(zegt iemand die dat ook heel moeilijk vindt...kuchhh)
Wat een herkenning. ook ik ben heel dun en word echt niet goed van al die opmerkingen "wat ben jij dun zeg" alsof ik dat zelf niet zie ;-) Persoonlijk vind ik dat je als dunne meid heel veel aan kan het gaat erom dat je het zelf leuk vind staan en dat ook uitstraalt. Ik vind een jeans altijd wel wat voller maken en een witte legging is juist aan ons formaat besteed. Ik ben dol op jurkjes en heb er dus ook heel veel. Zijn jouw laarzen ook te wijd als je er een jeans in draagt? Succes!
P.s. ik vind wendy van Dijk een geweldig leuke meid en ook een mooi lijntje hebben
ioni schreef op 20 september 2008 @ 14:02:

Het boek van Trinny en Susannah moet je niet kopen hoor. Dat gaat maar één klein hoofdstukje over een dun iemand en de rest gaat over hoe je korte nek, brede dijen etc kunt verhullen.

Hoe kom je daar nu bij? @-(

Het boek heeft 20 hoofdstukken, waarvan er 12 zijn gewijd aan een bepaald type figuur/lichaamsvorm. En ieder hoofdstuk over die lichaamsvormen heeft evenveel bladzijden.

Ben jij niet in de war met 'What not to wear'?

Dit boek heet namelijk 'Stijlgids voor ieder figuur'.
Bedankt voor jullie reacties!

Vandaag ga ik shoppen en zal jullie tips meenemen..

Ik hoop zo dat ik iets zal vinden waar ik blij mee zal zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven