Werk & Studie
alle pijlers
De zwaarste baan ter wereld....vind je?!
zondag 21 september 2008 om 11:42
Naar aanleiding van een oproep voor de Viva, vrouwen die zich wegcijferen, vraag ik me wederom iets af. Waarom beweren huisvrouwen regelmatig dat ze de zwaartste baan ter wereld hebben? Of in elk geval dat het heeeel zwaar is. Ik weet niet hoor....maar de eerste 16 maanden nadat mijn jongste dochter geboren was bleef ik thuis en ik vond het helemaal niet zwaar. Sterker nog, ik had genoeg tijd om me te vervelen nadat het huis blonk. 2 uur koffiepauze met de buurvrouw, een beetje forummen, een beetje tv kijken...noem maar op. Nee hoor, dan kreeg ik het toch echt drukker nadat ik weer ging werken!
Alles wat huisvrouwen doen, doe ik namelijk naast mijn werk. Dus nadat ik thuiskom van een dag werken doe ik nog waar huisvrouwen een hele dag voor thuis moeten blijven. Moet iedereen zelf weten hoor....maar is dat nou echt zo zwaar? Ik vond van niet!
Toevoeging: Mijn punt is eigenlijk, is het niet bizar dat men vaak beweert dat de hele dag thuiszitten voor het huishouden zwaarder zou zijn dan werken en daarnaast nog het huishouden doen?! Ik heb beiden gedaan en vind persoonlijk het tweede zwaarder, dubbel werk en zo...
Alles wat huisvrouwen doen, doe ik namelijk naast mijn werk. Dus nadat ik thuiskom van een dag werken doe ik nog waar huisvrouwen een hele dag voor thuis moeten blijven. Moet iedereen zelf weten hoor....maar is dat nou echt zo zwaar? Ik vond van niet!
Toevoeging: Mijn punt is eigenlijk, is het niet bizar dat men vaak beweert dat de hele dag thuiszitten voor het huishouden zwaarder zou zijn dan werken en daarnaast nog het huishouden doen?! Ik heb beiden gedaan en vind persoonlijk het tweede zwaarder, dubbel werk en zo...
maandag 22 september 2008 om 10:21
maandag 22 september 2008 om 10:30
maandag 22 september 2008 om 10:35
Jouw huis is vast blinkend schoon met al dat gezuig van jou....
Het is in mijn optiek gewoon niet "de zwaarste baan ter wereld" zoals veel huisvrouwen plachten te beweren. En tot nu toe lees ik ook niks dat mij daarvan kan overtuigen. Dat het saai is weet ik ook wel, maar zwaar? Neuh, vond ik niet.
Overigens...al die dingen die moeten gebeuren, die gebeuren ook bij werkende vrouwen. Dus...nogmaals...waarom zouden sommigen daar de hele dag voor thuis moeten zitten?
Het is in mijn optiek gewoon niet "de zwaarste baan ter wereld" zoals veel huisvrouwen plachten te beweren. En tot nu toe lees ik ook niks dat mij daarvan kan overtuigen. Dat het saai is weet ik ook wel, maar zwaar? Neuh, vond ik niet.
Overigens...al die dingen die moeten gebeuren, die gebeuren ook bij werkende vrouwen. Dus...nogmaals...waarom zouden sommigen daar de hele dag voor thuis moeten zitten?
maandag 22 september 2008 om 10:46
Ik vond het thuiszijn dus zwaarder dan werken toen ik een huilbaby had. En een huilpeuter for that matter.
Tot zoon 20 maanden was, en ik niet meer om het uur eruit hoefde snachts en de hele dag met hem in touw was om maar een half uur m stil te krijgen, vond ik het de zwaarste baan op aarde.
Nu niet meer, nu vermaakt hij zichzelf, en straks gaat ie naar school en heb ik alle tijd om me te vervelen.
Maar toen? Ik zat liever op mn werk dan dat ik thuis was, omdat thuiszijn met kind en huishouden vele malen zwaarder was dan op mn werk aanwezig zijn.
Tot zoon 20 maanden was, en ik niet meer om het uur eruit hoefde snachts en de hele dag met hem in touw was om maar een half uur m stil te krijgen, vond ik het de zwaarste baan op aarde.
Nu niet meer, nu vermaakt hij zichzelf, en straks gaat ie naar school en heb ik alle tijd om me te vervelen.
Maar toen? Ik zat liever op mn werk dan dat ik thuis was, omdat thuiszijn met kind en huishouden vele malen zwaarder was dan op mn werk aanwezig zijn.
maandag 22 september 2008 om 10:49
Er " moet " niks . Dat is een keuze . Jij kiest ervoor om het erbij te doen en dat vul je dan hoogstwaarschijnlijk anders in dan iemand die dat fulltime doet . Misschien doe jij dingen net iets minder vaak of minder grondig of op een totaal andere manier . Ik heb het nooit " zwaar " gevonden , wel ; niet-onbelangrijk en tijdrovend als je het naar MIJN ! maatstaven goed wilt doen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 22 september 2008 om 10:52
maandag 22 september 2008 om 10:55
We hebben allebei een 40-urige job. Daarnaast het huishouden is gewoon ^%$(^$W#. (sorry voor het taalgebruik) Ik vind het erg saai. Wat moet dat moet idd, maar een huishouden in een te kleine flat is niet fijn, het komt er te vaak op neer dat opruimen meer probleem verplaatsen is en was hangt altijd in de weg. (volgend jaar verhuizen, HOERA!!)