Down

22-09-2008 10:12 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
...........
anoniem_73564 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 22:52
Reden: Oud
99.04% gewijzigd
Zij zijn echt te ver gegaan!

Jou valt niets te verwijten, je bent duidelijk genoeg geweest.

Voel je niet schuldig.

Fijn dat je laatste vriendje wel echt lief was. Je voelt dan duidelijk het verschil, toch? Je verdient respect, voor jouw lijf en jouw nee, en als zij dat niet kunnen opbrengen, zijn zij fout, en niet jij.

Sterkte! :hug:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als je je om zo'n futuliteit 3 jaar na dato nog druk maakt, kun je beter naar 'n psych gaan.
Wordt het niet eens tijd dat jij naar een psych gaat Elninjoo?!

Eens met Elmervrouw. Het is niet aan jou te wijten, zij zaten duidelijk fout. De beide heren in kwestie hebben waarschijnlijk nog nooit gehoord van respect hebben voor een duidelijk antwoord. En laat duidelijk zijn dat jij níet dom bent!

Kaart het toch eens aan met je beste vriendin. Zij kent je en kan jou een schouder bieden.
Als ze niets met die ex wilde moet ze 'm vooral niet bij haar laten slapen terwijl haar ouders niet thuis zijn. Nogal domme actie. Dat hij iets probeert kun je 'm moeilijk kwalijk nemen, maar hij heeft haar niet verkracht, dus wat zeurt ze dan nog? Als ze het echt hadden gewild hadden ze zich niet tegen laten houden, 2 jongens zijn sterker dan 1 meisje, dus zo'n vaart zal 't niet gelopen hebben. Gewoon 'n goede les dat je jongens/mannen waar je niets mee wilt niet mee naar je huis moet nemen en als je dat zelf niet zo ziet maar er 'n trauma van maakt, dan heb je psychische hulp nodig.
Een futiliteit? Aangerand worden in je eigen huis? Te horen krijgen 'laat hem er gewoon even in joh, dan is hij ook weer blij' terwijl je wordt vastgehouden door twee randdebielen?

Laat je nakijken Elninjoo.

Brownie, waarom schaam je je zo? Juist het delen met anderen die misschien ook zulke dingen hebben meegemaakt laat je zien dat je niet de enige bent met een ervaring als deze en dit opkroppen maakt je heel ongelukkig schrijf je. Heel goed dat je er over schrijft en ik zou het zeker je vriendin ook vertellen.

Wat maakt je zo down als ik vragen mag? De ervaring? Of je eigen reactie op de gebeurtenis? Moet je er dan maar vanuit gaan dat iedere man een roofdier is? Dat zou toch geen leven zijn? Je maakte een inschattingsfout door toch weer contact te zoeken met je ex na het incident maar dat is iets wat je nu niet meer zou doen toch?
Elninjoo, waardeloos, die reacties van jou.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
eleonora schreef op 22 september 2008 @ 11:27:

Een futiliteit? Aangerand worden in je eigen huis? Te horen krijgen 'laat hem er gewoon even in joh, dan is hij ook weer blij' terwijl je wordt vastgehouden door twee randdebielen?
Ze zijn opgehouden terwijl ze met 2 ongetwijfeld veel sterker waren dan haar, dus van echte bedreiging is geen sprake want dan hadden ze wel doorgezet.
Elninjoo, je reacties zonder levensvreugde, vol van kritiek op anderen en in de overtuiging dat je zo'n beetje gods gift aan de wereld bent zijn over het algemeen gewoon ronduit vermakelijk door absurditeit. Maar in dit topic zijn je reacties een manifestatie van zielloze kille stupiditeit.

Brownie is net 20 jaar en heeft jouw cynische levenshouding godzijdank niet en is oprecht en terecht van slag dat iemand haar vertrouwen zo grof heeft beschaamd.

Wanneer jij je daarin niet kunt inleven, dan verbaast dat hier vermoedelijk helemaal niemand. Maar laat die reacties gewoon achterwege. Ze hebben geen enkel nut. Behalve dan wellicht om jouw ziekelijke woede tegen iedereen die jong is nog eens te tonen.
Elninjoo, je rellen om maar aandacht te krijgen wordt nu echt een beetje zielig. Dat jij jezelf dagelijks voor gek zet moet je zelf weten, maar de hatelijkheid en venijnigheid waarmee je anderen probeert te kwetsen vind ik alle grenzen van fatsoen overschrijden. Op een afstand zou ik zeggen dat jij inderdaad rijp bent voor een psychiater.
Ben het toch wel met Elninjoo eens hoor...

Vervelende ervaring, maar als hij goed genoeg is om haar 's avonds weer op te halen, was het blijkbaar allemaal niet zo spannend...
net of dat 'lieve mona' gezemel wat bij kan dragen aan de ontwikkeling van zo'n meisje, zo zal ze alleen nog maar meer gaan zwelgen
Twee zielen, een gedachte Omen.

Brownie, je bent aangerand in je eigen huis, die jongens hebben een strafbaar feit gepleegd, wist je dat? Het komt veel voor dat mensen dan toch denken dat ze zelf aanleiding daartoe hebben gegeven, maar dat is niet zo. Ik vind het juist stoer uit jou verhaal dat je duidelijk je grenzen hebt aangegeven en nee hebt gezegd! Dat betekent dat je sterk in je schoenen staat.
Vind het ook raar dat ze toch contact met 'm heeft gezocht erna. Verder lijkt het me -eerlijk gezegd- ook geen bezoek aan een psychiater/-loog waard. Er is gelukkig niet 'meer' gebeurd dan een vervelende strubbeling. Wel heel stom van die twee kerels en er wordt door hen heel laconiek over lichamelijke intimiteiten ('laat 'm er ff in joh') gedaan. Ik had erop geslagen.
In retroperspectief kunnen bepaalde gebeurtenissen er opeens heel anders uitzien. Omdat je inmiddels meer kennis hebt opgedaan en meer ervaring hebt.

De enige fout die jij destijds gemaakt hebt is dat je na die vervelende gebeurtenis je ex toch weer gebeld hebt om je te komen halen. Dom. Kan er niks anders van maken. Maar je bent er zonder echte kleerscheuren vanaf gekomen. Dus ik zou zo zeggen dat het goed is dat je het nu ziet voor wat het was : een hele foute actie van je ex en zijn vriend. En dat je door deze ervaring te erkennen niet zo snel nogmaals in zo'n situatie terechtkomt.

Dat is het enige wat je hier mee kan. Van leren. Door in het vervolg duidelijk je grenzen aan te geven.
Inderdaad. Zand erover, niet meer over peinzen, je verandert er toch niets aan.
Tja, het is nu eenmaal een bekend fenomeen dat mensen schokkende dingen een tijdlang weg kunnen stoppen in hun hoofd om toch maar zo normaal mogelijk door te blijven functioneren.

Ik heb zelf eens van een leerling (toen ik nog in het VO werkte) te horen gekregen dat hij van plan was een collega van mij te vermoorden. Ik was daar zo door geschokt dat ik het spontaan een dag vergeten ben/verdrongen heb/geblokkeerd heb. Pas toen ik de volgende ochtend wakker werd schrok ik me rot en heb ik die lerares/schoolleiding etc. ingelicht. Achteraf was ik echt boos op mezelf: wat als hij echt haar had vermoord in de tussentijd?! Ongelofelijk.

Dat Elninjoo, Justme, etc. het raar vinden/zich niet kunnen voorstellen dat het zo werkt betekent niet dat het niet voorkomt. Pas als je zelf dergelijke dingen meemaakt weet je hoe dat werkt, denk ik.
Ik ben trouwens wel benieuwd Brownie wat de trigger is geweest om er nu na bijna 3 jaar zo mee bezig te zijn.
MissMara schreef op 22 september 2008 @ 11:47:

Tja, het is nu eenmaal een bekend fenomeen dat mensen schokkende dingen een tijdlang weg kunnen stoppen in hun hoofd om toch maar zo normaal mogelijk door te blijven functioneren.

Ik heb zelf eens van een leerling (toen ik nog in het VO werkte) te horen gekregen dat hij van plan was een collega van mij te vermoorden. Ik was daar zo door geschokt dat ik het spontaan een dag vergeten ben/verdrongen heb/geblokkeerd heb. Pas toen ik de volgende ochtend wakker werd schrok ik me rot en heb ik die lerares/schoolleiding etc. ingelicht. Achteraf was ik echt boos op mezelf: wat als hij echt haar had vermoord in de tussentijd?! Ongelofelijk.

Dat Elninjoo, Justme, etc. het raar vinden/zich niet kunnen voorstellen dat het zo werkt betekent niet dat het niet voorkomt. Pas als je zelf dergelijke dingen meemaakt weet je hoe dat werkt, denk ik.

Dat klopt wel ja. Ik heb dat met heel veel dingen (ik doe gewoon heel veel stomme dingen) gehad. Is er nog opgetreden tegen die leerling?

Maar aan de andere kant: ik vind het niet een vreselijke ervaring, wat TO vertelt. Klinkt lullig, maar het had veel erger kunnen zijn. Je kunt er inderdaad enkel nog lering uit trekken: beter je grenzen bewaken, desnoods fysiek worden, geen kerels mee naar huis nemen.
Digitalis schreef op 22 september 2008 @ 11:51:

[...]

Dat klopt wel ja. Ik heb dat met heel veel dingen (ik doe gewoon heel veel stomme dingen) gehad. Is er nog opgetreden tegen die leerling?

Maar aan de andere kant: ik vind het niet een vreselijke ervaring, wat TO vertelt. Klinkt lullig, maar het had veel erger kunnen zijn. Je kunt er inderdaad enkel nog lering uit trekken: beter je grenzen bewaken, desnoods fysiek worden, geen kerels mee naar huis nemen.

Ja, die leerling is geschorst/van school getrapt, dat weet ik niet meer precies.

En wat raar dat je zegt dat jij het geen vreselijke ervaring vindt. Het is toch niet jouw ervaring? Hoe kun je dat voor een ander invullen?
Het is niet dat ik me dat niet kan voorstellen MissMara.

Ik vind het gewoon geen schokkende gebeurtenis.
En TO vond dat blijkbaar ook niet, anders had ze ex niet gebeld om haar op te halen. Na jaren vertroebelen herinerringen en het kan best zo zijn dat ze er in haar hoofd iets groters van gemaakt heeft dan het was.
__justme__ schreef op 22 september 2008 @ 11:54:

Ik vind het gewoon geen schokkende gebeurtenis.

Daar snap ik echt niks van, van zo'n opmerking

1) het is niet jouw ervaring, of iets schokkend is of niet is subjectief.

2) dan nog: het vastgehouden worden terwijl tegen je wil aan je borsten en vagina gezeten wordt noem jij niet schokkend?! Daar kan ik niet bij hoor.
MissMara, natuurlijk kan ik het niet voor een ander invullen. Ik vul het dan maar voor mezelf in. Ik denk niet dat er veel te analyseren valt bij een -loog. Ik ben zelf ook een paar keer aangerand geweest, maar de conclusie die ik eruit trok was dat ik niet goed genoeg mijn grenzen aangaf en dat de desbetreffende kerels gewoon horken waren. Daar had ik niet echt een psych voor nodig. Ik denk zelfs dat in dit soort gevallen het juist slechter is om met een professional te praten. Vaak worden er toch weer allerlei idiote dingen bijgesleept (helaas ervaring mee).
Elninjoo, wat denk je dat jou reactie bij haar oproept? Zwelgen dat ze (in jou ogen) dom is???

Is het dom om een ex in huis te nemen, is elke ex een potentiele verkrachter? "Dat hij iets probeert, kun je hem moeilijk kwalijk nemen", pardon???

Gelukkig is erna niets gebeurd.

Dat ze de ex nog op belde om haar naar haar oma te brengen, begrijp ik niet helemaal maar dat was toen. Ik neem aan dat TO daar nu ook wel anders over denkt. TO, sterkte, reken het jezelf niet aan en praat erover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven