Werk & Studie
alle pijlers
De zwaarste baan ter wereld....vind je?!
zondag 21 september 2008 om 11:42
Naar aanleiding van een oproep voor de Viva, vrouwen die zich wegcijferen, vraag ik me wederom iets af. Waarom beweren huisvrouwen regelmatig dat ze de zwaartste baan ter wereld hebben? Of in elk geval dat het heeeel zwaar is. Ik weet niet hoor....maar de eerste 16 maanden nadat mijn jongste dochter geboren was bleef ik thuis en ik vond het helemaal niet zwaar. Sterker nog, ik had genoeg tijd om me te vervelen nadat het huis blonk. 2 uur koffiepauze met de buurvrouw, een beetje forummen, een beetje tv kijken...noem maar op. Nee hoor, dan kreeg ik het toch echt drukker nadat ik weer ging werken!
Alles wat huisvrouwen doen, doe ik namelijk naast mijn werk. Dus nadat ik thuiskom van een dag werken doe ik nog waar huisvrouwen een hele dag voor thuis moeten blijven. Moet iedereen zelf weten hoor....maar is dat nou echt zo zwaar? Ik vond van niet!
Toevoeging: Mijn punt is eigenlijk, is het niet bizar dat men vaak beweert dat de hele dag thuiszitten voor het huishouden zwaarder zou zijn dan werken en daarnaast nog het huishouden doen?! Ik heb beiden gedaan en vind persoonlijk het tweede zwaarder, dubbel werk en zo...
Alles wat huisvrouwen doen, doe ik namelijk naast mijn werk. Dus nadat ik thuiskom van een dag werken doe ik nog waar huisvrouwen een hele dag voor thuis moeten blijven. Moet iedereen zelf weten hoor....maar is dat nou echt zo zwaar? Ik vond van niet!
Toevoeging: Mijn punt is eigenlijk, is het niet bizar dat men vaak beweert dat de hele dag thuiszitten voor het huishouden zwaarder zou zijn dan werken en daarnaast nog het huishouden doen?! Ik heb beiden gedaan en vind persoonlijk het tweede zwaarder, dubbel werk en zo...
dinsdag 23 september 2008 om 22:22
Hier op het forum weet ik niet of het echt ongevraagde kritiek is, vaak ben je dan toch al verwikkeld in een discussie die er iets mee te maken heeft, direkt of indirekt. Ik zou dat dan ook minder erg vinden denk ik. Maar wat ik al eerder heb gezegd; het gaat om de balans. Ik denk dat al die kritiek een onvrede is met het ontbreken van die balans bij die vrouwen zelf.
Gelukkig lijk je me nuchter genoeg om er niet van wakker te liggen
Hebben mannen wel eens van die teksten trouwens? Ik kan het me nl niet voorstellen....
Gelukkig lijk je me nuchter genoeg om er niet van wakker te liggen
Hebben mannen wel eens van die teksten trouwens? Ik kan het me nl niet voorstellen....
dinsdag 23 september 2008 om 22:23
Waarom zou ik er niet leuk uitzien voor mezelf , voor mijn wederhelft ( ook niet onbelangrijk ) en waarom ook niet voor de slager of de kassamevrouw voor mijn part ?
Ik héb niet eens een fleecetrui .
En waarom zou je als thuisblijfmiep geen gelegenheid hebben om een leuke jurk bij aan te kunnen ? Geeft er dan nooit eens iemand een feest ? Ben je met je zwabber vergroeid ? Staat die jurk niet bij je krulspelden en je zware sjekkie in je linkermondhoek ? Of bedenk je nu dat als je thuisblijfmoeder bent dat jezelf , je familie en vrienden vast ook nooit iets stijlvols doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 23 september 2008 om 22:24
:
dinsdag 23 september 2008 om 22:25
dinsdag 23 september 2008 om 22:26
Dat wiolde ik o0ok weten BGB, doe je het ook niet gewoon voor jezelf? dat leuke aankleden en jezelf een beetje verzorgen? De enige keren dat ik 's morgens in een sportbroek op het schoolplein verschijn is als ik daarna ga rennen. Dan douche ik bij thuiskomst en gaat gewoon dat leuke jurkje of shirtje weer aan hoor.
dinsdag 23 september 2008 om 22:31
dinsdag 23 september 2008 om 22:33
dinsdag 23 september 2008 om 22:36
Dat is dus wel aan het veranderen Bianca. Misschien ook afhankelijk van wat voor soort mensen je om je heen hebt. Ik ken op dat ene kennisje na ook serieus niemand in mijn omgeving die niet werkt realiseer ik me nu. Ik zie mezelf dus wel in staat om een vrouw te vragen wat voor werk ze zou willen doen oid. Lomp, misschien, maar het komt eigenlijk gewoon niet in me op dat iemand er voor kiest om niet te werken.
dinsdag 23 september 2008 om 22:37
Je hoeft niet eens een werkende moeder te zijn om kritiek te krijgen; zelfs als werkende stiefmoeder krijg ik kritiek. Het komt regelmatig voor dat iemand mij denkt te moeten vragen waarom ik niet minder ga werken of zelfs stop met werken om zo voor de kinderen te kunnen zorgen. Ik heb het laatst nog eens met Wuilesman besproken maar hem worden dat soort vragen kennelijk niet gesteld terwijl het toch echt zíjn kinderen betreft. Maar ach, onze ongebreidelde carriéredrang combineert toch al twijfelachtig met de noden van het nageslacht. Gelukkig maar dat hij zoveel kinderen heeft. We rekenen erop dat tenminste één van hen moet kunnen slagen in het leven. Op eigen kracht dan natuurlijk, wij zijn aan de arbeid, uiteraard.
dinsdag 23 september 2008 om 22:41
ik zit nog even te denken, maar buren werken allemaal, collegas werken allemaal (goh ), vrouwen en mannen van collegas werken allemaal, vriendinnen en vrienden werken allemaal, partners van vrienden werken allemaal.... Ik begin me eigenlijk af te vragen waar al die thuisblijfmoeders dan zijn... blijkbaar niet in mijn omgeving!
Misschien dat als Kruimel naar school gaat dat ik ook wel te maken ga krijgen met de schoolplein maffia (2 kanten op ) maar nu leef ik blijkbaar op een nogal geisoleerd eiland
Misschien dat als Kruimel naar school gaat dat ik ook wel te maken ga krijgen met de schoolplein maffia (2 kanten op ) maar nu leef ik blijkbaar op een nogal geisoleerd eiland
dinsdag 23 september 2008 om 22:43
dinsdag 23 september 2008 om 22:43
dinsdag 23 september 2008 om 22:45
Nou ja, weet jij veel, misschien is het wel oprechte interesse, van iemand die zelf het erg prettig vind om thuis te kunnen zijn voor de kinderen en zich niet goed voor kan stellen dat dat voor anderen anders is. Ik denk niet zo snel dat iets bot bedoeld is. Op een paar rare exemplaren na denk ik dat de meeste mensen dit soort vragen met de beste bedoelingen stellen.