vrend geeft toestemming voor sex met een ander, raar?

24-09-2008 09:42 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

mijn vriend gaat voor 6 maanden naar het buitenland en aangezien ik dol ben op sex is hij bang dat ik regelmatig vreemd ga. Daarom mag ik van hem nu al een minnaar uitoeken, een man waar hij geen problemen mee heeft dat hij me verwend. Wat vinden jullie hiervan?
en waar blijf je Imk??
Ik vind het raar. Als jullie afspreken dat je sex buiten je relatie mag hebben, lijkt me dat je dan verder zelf bepaald wanneer en met wie dat gebeurd.

Hoe ziet hij dat goedkeuren eigenlijk? Sollicitatiegesprekken? Ik neem aan dat de functie-eisen zich bepreken tot het lichamelijke en dat de kandidaat vanwege de angst van je vriend duidelijk minder interessant voor jou moet zijn dan hijzelf? Lekker dan!
Ik denk dat we die hier niet meer terugzien. Maar misschien vergis ik me en zijn ze nu druk bezig met die "sollicitatiegesprekken".
Als mijn man me zoiets zou voorstellen dan kan hij meteen langer dan 6 maanden wegblijven. M.a.w. hij hoeft niet meer terug te komen. In onze relatie is geen plaats voor een derde.

Maar als jullie hier allebei geen problemen mee hebben dan zie ik het probleem niet. Alleen denk ik dat jij hier wel een probleem mee hebt. Anders zou je ons deze vraag niet voorleggen.
Mijn man zou niet eens met een dergelijk voorstel komen. Die heeft genoeg aan mij en wil alleen maar met mij sex hebben. Maar misschien zijn wij wel weer te burgelijk en moet ik hem dat voorstel ook maar eens doen als hij een dagje naar zijn werk gaat. ;-)
Vrend, wat een magisch woord.......

Was dat een combinatie van vriend en vreemd?

Eens met BGB, angst is een slechte raadgever.

Eens met de mogelijkheid die anderen opperden: heeft hij zelf al iemand geregeld?

Verdere vraag: in hoeverre gaan jullie open zijn?

- Is de wetenschap wel/geen ander genoeg wederzijdse info?

- Of moeten er ook aantallen en data bij?

- Moeten er foto's overlegd worden?

- Wederzijdse kennismakingen?

- Mogen het alleen ONSen zijn of juist één of meerdere vaste minnaars/minnaressen?

- Zetten jullie deze trend voort als vriend terug is?

- ???
kingmarja schreef op 24 september 2008 @ 09:50:

Of hij heeft zelf al een minnares voor die 6 maanden ergens in het buitenland.
Toestemmen dat jij een 'minnaar' gaat zoeken kan ook voor hem een vrijbrief zijn om heerlijk zn gang te gaan...heb je daar al eens aan gedacht? Zou je dat ook oke vinden?
Een man die het goed vindt dat je met iemand anders sext, als hij het maar weet..?

* WEIRD *

(Of ben ik nou oubollig?)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef op 24 september 2008 @ 13:18:

Een man die het goed vindt dat je met iemand anders sext, als hij het maar weet..?

* WEIRD *

(Of ben ik nou oubollig?)

Ik vindt het niet zo vreemd hoor.

Mijn man heeft ook een vriendin maar ik zou er veel minder makkelijk mee om kunnen gaan als ik niet zou weten wie het was.

Sterker nog, als het tussen mijn man en zijn vriendin over zou gaan zou hij van mij een ander mogen maar ook dan zou ik willen weten wie het is.

Ik zit tenminste niet de hele dag op forums mensen af te zeiken, er zijn belangrijkere dingen.

Maar de meesten vinden het dus raar merk ik wel, ik zelf ook wel iets, vandaar dit forum. Wou de meningen van anderen even weten.
Kijk als je vraagt wat een ander er van vind zal je zeker te horen kunnen krijgen dat die het raar vinden. Want niet iedereen zal hier ruimte voor willen of zien in zijn relatie. Het gaat er dus om wat JIJ er van vind en hoe jullie daar in je relatie over denken. je vriend kan je hier blijkbaar in vrij laten, al zal in de praktijk het best nog wel eens kunnen tegenvallen.

Het zal tijd kosten om zelf van het idee af te komen dat dit kan. Want we zitten vaak vastgeroest in hoe het hoort. en vaak zal normaal zijn dat het niet hoort in een relatie. Kun je zelf die gedachten los laten? Kun je je partner hierin ook vrij laten als hij dit ook zal willen (of is daar geen vraag naar?)

En hoe voelt het als het daadwerkelijk gedaan wordt?

Hebben jullie beide gevoel dat jullie relatie rotsvast is en dat jullie daar voor willen gaan, wie je ook tegen komt?

Veel praten dus met elkaar en bekijken hoe dit voelt en wat je ideeen erover zijn.

Een ander? Die heeft jullie relatie niet, kent jullie gevoel niet, het gaat om wat jullie erbij voelen, het is jullie relatie. En het zal al moeite genoeg kosten om het idee van "kan dit wel" van je af te schudden. (als je dat al wil afschudden)

later lees ik de reacties wel maar dit wilde ik eerst er even over kwijt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Een open relatie is prima als jullie het daar beiden mee eens zijn. Een minnaar 'toegewezen' krijgen omdat je anders vreemdgaat, lijkt me echter een verkeerd uitgangspunt....
Peas on earth!
PrinsesOpDeErwt schreef op 24 september 2008 @ 17:01:

Een open relatie is prima als jullie het daar beiden mee eens zijn. Een minnaar 'toegewezen' krijgen omdat je anders vreemdgaat, lijkt me echter een verkeerd uitgangspunt....
Ik krijg hem echt niet toegewezen hoor. Zo heeft mijn vriend het erover gehad om me door een neger te laten verwennen, puur voor de lust, lijkt ons beiden opwindend om het met een donkere man te doen ,en dat ik mijn vriend na elke sexpartij laat weten hoe het was.
Mijn woordkeuze (toegewezen) was om het een beetje te chargeren. Je gaat niet in op wat ik met mijn bericht wil zeggen, namelijk dat het prima is om een open relatie te hebben, maar dat het 'toestaan' van een minnaar om te voorkomen dat je vreemdgaat, is een verkeerd uitgangspunt.
Peas on earth!
Is het niet makkelijker om af te spreken dat wanneer er iets gebeurd met een ander, tijdens de afwezigheid van je vriend, het dan oke is?

Het lijkt me zo'n vooropgesteld plan op deze manier.

Voor hetzelfde geld heb je er helemaal niet zo'n behoefte aan, en gebeurd er niets tot hij weer terug is.
PrinsesOpDeErwt schreef op 24 september 2008 @ 17:28:

Mijn woordkeuze (toegewezen) was om het een beetje te chargeren. Je gaat niet in op wat ik met mijn bericht wil zeggen, namelijk dat het prima is om een open relatie te hebben, maar dat het 'toestaan' van een minnaar om te voorkomen dat je vreemdgaat, is een verkeerd uitgangspunt.
Hij wil graag weten met wie ik sex heb, het is ook de bedoeling dat ik alles in geuren en kleuren vertel na de sex. Als zijn "vreemdgaan" open en eerlijk is mag hij het daar ook van mij, maar ook dan verwacht ik dat hij alles verteld en als het kan een fot verstuurd.
Inmiddels alles gelezen en ik denk dat er veel dingen tussen staan die je wel eens kunt overdenken.

Is het inderdaad angst van zijn kant? En waarom zou hij je niet vertrouwen dan?

Wil hij dit zelf soms? (zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten)

Heeft een open relatie hem altijd wel wat geleken?

Waarom wil hij meebepalen met wie jij het doet?

Ik denk dus dat alle vragen en opmerkingen jullie zeker wat helderheid kunnen geven. Maar nogmaals het is jullie relatie en jullie bepalen zelfs wat daarin wel en niet kan. het moet voor jullie beide goed voelen.

Ik krijg het idee dat jij hier bv nog helemaal niet aan hebt gedacht en dat jouw insteek was om simpel een half jaar trouw te blijven, misschien dacht hij even verder en bedacht hij dat je in dat half jaar ook aan verleiding kunt bloot staan. Wat dan?

Op zich is het niet slecht dergelijke situaties eens te bespreken, is het ook mooi dat je vriend daarin nu gevoel heeft je daarin wat vrij te kunnen laten. Al zal het nogmaals wel eens anders kunnen voelen dan je nu inschat.

Ik kan me ook voorstellen dat hij een "goed gevoel' moet hebben bij de persoon met wie je dit doet. Zelf zijn we swingers (we daten als stel met andere stellen) en daarin speelt dat ook sterk, je moet die man of vrouw leuk vinden wil je je partner "gunnen" Het is nl niet zomaar iets. Dus dat gedeelte snap ik op zich wel al zou ik persoonlijk juist meer gevaren zien in een vaste minnaar omdat je daar toch wat meer intimiteit mee kunt opbouwen. Aan andere kant kan anonieme sex zonder intimiteit je tegen staan.

Raar vind IK het dus niet maar dat komt omdat wij die vrijheid ook gekozen hebben. het is meer dat ik denk dat er nog veel onduidelijk is. De reden die hij opgeeft klinkt inderdaad niet zo aardig, alsof hij je inderdaad bij voorbaat al niet vertrouwd. Alsof hij liever controle heeft en wetenschap dan angst. Ik vraag me af of die angst weg is als je weet met wie je het doet en nog wel met een vast iemand.

Ik zou er dus samen eens veel over praten en alles wat hier wordt aangedragen eens de revue laten passeren. Misschien samen dit topic lezen. Zo wordt er veel duidelijk over gevoelens, verwachtingen enz.

ik denk op zich dat jullie al een vrij open mind hebben als fantasieeen als vrijen met een donkere man al zijn gepasseerd, het zou dus best kunnen zijn dat experimenteren met andere in jullie relatie mogelijk is. maar besef wel dat je veel tegen kunt komen waar je nog nooit bij stil hebt gestaan. Fouten maken hoeft niet erg te zijn mits je kunt leren ervan, mits je na vergeven weer kunt kiezen voor elkaar. Mits je kunt napraten over wat wel of niet goed aanvoelde. maar eerst zal je zelf moeten zien los te komen uit het gevoel van raar en "kan dit wel" want dat is vaak heel vastgeroest, maar wel na de vraag aan jezelf "wil ik dit wel?"
Het is toch fijn dat je man zo open is dat hij je zo vrij laat. Ik zou zeggen genietuh en stuur hem lekker foto's en vertel hem alles in geuren en kleuren. Heerlijk meid, you go!
ik geef altijd iedereen toestemming om met een ander te neuken.......en gekker nog, ik hoef niet eens te weten wie het met wie doet.

is dat openminded of is dat openminded??
geheim1972 schreef op 24 september 2008 @ 17:35:

Is het niet makkelijker om af te spreken dat wanneer er iets gebeurd met een ander, tijdens de afwezigheid van je vriend, het dan oke is?

Het lijkt me zo'n vooropgesteld plan op deze manier.

Voor hetzelfde geld heb je er helemaal niet zo'n behoefte aan, en gebeurd er niets tot hij weer terug is.
Helemaal mee eens!
Nobel van je vriend. Maar volgens mij heeft hij zo'n angst omdat hij haast zeker weet dat je vreemdgaat en als dat dan toch moet gebeuren dan liever met ééntje dan met een gans leger.

Anderzijds stel je dat je zo'n leuke vervangvriend vindt, als je alleen bent, ga je misschien veel contact met hem zoeken ; tijdens 6mnd intensief samenzijn, kunnen er al heel wat (ingewikkelde) gevoelens ontstaan.

Ik zeg wel duidelijk "stel dat" ; want geef toe, zulke vooraf geplande ontmoetingen, zijn niet echt opwindend en absoluut niet spontaan.

Verleiden en sex maken deel uit van een spannend ritueel.

Anyway, veel succes met de sollicitanten.
Hij denkt dus dat je vreemd zal gaan omdat je zoooo dol bent op sex (lekker vetrouwend, als hij dat van jou denkt!)

En nu mag je een neukmaatje zoeken met zijn toestemming! Wow echt te gek!

Tja.. als dat jullie manier is van een relatie, gewoon doen dan. Maar besef wel dat er na zijn 6 maanden wél wat veranderd kan zijn tussen jullie.
- Maar hoe ga je nu die minnaar uitzoeken dan?

- En hoe lang heb je daar de tijd nog voor?

- Wat als de minnaar wordt afgekeurd?

- Mag je eerst een proefritje maken voordat hij naar het buitenland vertrekt? Ik bedoel je zit dan wel voor een half jaar aan die minnaar vast.

- Wat als je die minnaar na 3x neuken niet leuk meer vindt? Mag je dan een nieuwe uitzoeken?

- Wat als die minnaar verliefd op je wordt of jij op hem?

- Wat als die minnaar het helemaal geen half jaar met jou wil volhouden? Mag je dan ook een nieuwe uitzoeken?

Het idee van minnaar zoeken voor een half jaar klinkt namelijk allemaal zo geforceerd.
Jullie willen het dus graag delen met elkaar? (denk wel met foto;'s sturen aan de privacie van de ander overigens)

Oke dat kan de kick zijn, ik denk eigelijk eerder dat swingen dan veel beter bij jullie past dan een open relatie. Het samen beleven en samen ervan genieten met anderen.

DAt is als hij een half jaar afwezig is natuurlijk lastig. Maar misschien kun je bv al wel op swingerssite's inschrijven. Misschien is het een idee om het met een stel te doen (ook minder gevaar aangezien die er samen in staan en ook een relatie hebben die ze vast in stand willen houden)

Maar ook met mannen alleen of mannen die los mogen daten zal je op swingerssite's vaak begrip hebben voor deze relatievorm. Het gaat daar tenslotte om stellen die het vanuit hun relatie willen beleven en verder nergens op uit zijn. Of mannen die geen gedoe willen met vrouwen die meer willen dan sex.
Ik heb geen moeite met open relaties, maar vind het niet zo netjes voor de derde persoon, als de sex die jullie hebben in geuren en kleuren wordt gedeeld en nagenoten met de eerste partner.

Ik zou me in dat geval als derde persoon gebruikt voelen als 'opwindertje' voor de eerste relatie.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven