Mode & Beauty alle pijlers

shirt verknoeid in de was

24-09-2008 10:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een donker shirt met witte mouwen gewassen, heeft er iets afgegeven in de was en nu zijn de mouwen dus niet wit meer maar lichtgrijs, en er zitten ook vlekken op.

Ik heb het opnieuw gewassen met Vanish erbij (hielp niks) en ook nog de vlekken proberen weg te halen met ossengal maar dat ging ook niet.

Weet iemand hoe ik die mouwen nog wit krijg? Ik wil het niet in heel agressief spul wassen want dat wordt dat donkere weer lelijk, maar kan misschien wel de mouwen met de hand "apart" wassen, maar waarmee dan?
vervelend.

Ik weet zo ook geen oplossing, maar vraag gewoon es bij de drogist wat er nog mogelijk is. ik denk overigens wel hoe vaker je het nu nog wast, hoe vaster de vlekken zich gaan hechten..
Ik zou teruggaan naar de winkel. Een shirt wat uit twee kleuren bestaat hoort niet door te lopen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poezewoes schreef op 24 september 2008 @ 10:17:

Ik zou teruggaan naar de winkel. Een shirt wat uit twee kleuren bestaat hoort niet door te lopen.
Poezewoes, het shirt heb ik al vaker gewassen en heeft niet afgegeven maar iets wat ik nog niet zo lang had waarschijnlijk (hoewel ik dat al wel eerder gewassen had maar blijkbaar toch nog afgeeft) 8-P
Ah, ok.

Meestal is er weinig aan te doen. je hebt wel van die middeltjes die doorgelopen kleuren helpen oplossen bij de drogist, maar ik heb er niet echt denderende ervaringen mee....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb het laatst gehad met witte was en een roze dekbed. (Stom he? mijn vriend deed één keer de was...)

Maar toen heb ik dus hier op het forum een tip gekregen voor HG Ontkleurder. Die heb je voor bonte was en witte was. Gekocht bij de supermarkt, halve flesje erin gekieperd en nogmaals gewassen. Alles weer wit!
alleen de mouwen in een sopje bleek leggen? Witte kleding krijg ik daar altijd weer mooi mee. Het wordt ws wel een priegelwerkje, omdat je alleen de mouwen wit wil hebben, maar ik zou het gewoon proberen. Zo kun je hem ook niet meer dragen toch?
Wchfa wit, maar dan alleen de mouwen. Als dat niet werkt is afknippen de laatste oplossing.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou afknippen lijkt me wat voorbarig. Hier is het topic waar ik het over had, er staan echt tal van tips in hoe je je was weer kunt redden.
zomerfreak schreef op 24 september 2008 @ 11:01:

Ik heb het laatst gehad met witte was en een roze dekbed. (Stom he? mijn vriend deed één keer de was...)

Maar toen heb ik dus hier op het forum een tip gekregen voor HG Ontkleurder. Die heb je voor bonte was en witte was. Gekocht bij de supermarkt, halve flesje erin gekieperd en nogmaals gewassen. Alles weer wit!

Bedankt voor de tip zomerfreak!

Ik ben het gelijk gaan kopen en het shirt zit nu in de was, ben benieuwd......
In de was met dat spul? Ontkleurt de rest dan niet ook? Hoop maar dat dat goed gaat, HG is meestal vrij agressief spul...
tip: doe bij iedere was een colorcatcher van Citin ( van die doekjes). Ik doe het nu altijd en nu gaat het altijd goed. Witte was blijft wit (doekjes voor witte was voorkomt dat het grauw wordt).

Alle gekleurde was gooi ik nu zo bij elkaar in, nadat ik eerst onder de was zo'n doekje heb gelegd en zonder dat het ooit nog misgaat. Ideaal.
Die doekjes heb ik ook ooit gehad ja. Eerst uitgetest met een oud wit en rood shirt. Doekje was rood en witte shirt nog helemaal wit! Werkt prima inderdaad :) Toch maar eens halen voor hier, kan alle gekleurde was lekker bij elkaar!
Nou het is redelijk goed gegaan, de vlekjes zijn er niet helemaal uit maar de mouwen zijn wel witter geworden, dus het is weer draagbaar! En de rest van het shirt is niet verkleurd.

Moet alleen niet onverwacht bij de koningin op bezoek moeten X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven