Lijf & Lijn alle pijlers

Vakantie voorbij, nu (echt) beginnen met afvallen!!

16-08-2015 22:14 557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt, de vakantie is voorbij en nu wil ik (eindelijk) gaan beginnen met afvallen.

Moet zeker zo'n 15 a 20 kg afvallen, dus een flinke klus. Alhoewel ik wel eens vaker afgevallen ben, dus ik weet dat ik het kan.



Ik hou alleen zo van lekker eten, hapje 's avonds etc. Maar wat heb ik deze zomer (en vakantie) weer gebaald van mijn lijf. Naar het zwembad maar niet op je gemak zijn, naar het strand en hopen dat je geen bekende tegenkomt. Heel triest maar o zo waar!



Ik heb nu besloten dat ik dat niet meer wil, ik wil me gewoon goed en gezond voelen met een daarbij behorend lijf en dus moet het roer om en wel vanaf morgen!

Wie doet er mee, zodat we elkaar kunnen steunen en tips kunnen delen? Op naar een gezond gewicht!



Liefs Mylo
Alle reacties Link kopieren
Happy, petje af hoor. Ondanks alles toch gezonde keuzes maken. Je komt er wel, zodra het lichamelijk wat beter gaat zul je zien dat de kilo's er wel af gaan. En doordat je nu gezond eet, zal je lichaam ook sneller herstellen, dus win-win he.

Hier een dikke yes!!! Ondanks alles was het vanmorgen 91,4 dus toch weer een beetje er af. Langzaam maar zeker ga ik toch richting de 8
Alle reacties Link kopieren
Elleke, super!!! gefeliciteerd, fijn dat je nu resultaat ziet. dat motiveert! als je zo druk bent met je huis verbrand je denk ik ook ongemerkt heel veel calorieën. Schiet het al wat op, wanneer wordt de keuken geplaatst? hoe gaat ie er uit zien?



Famke, hoe gaat het bij jou? Hou je het vol? en waar zijn de anderen… aviv, dora, lily, suus, aardbeitje, ….?



owl, het klinkt flink heftig wat je hebt mee gemaakt. knap dat je tijdens je herstel ook nog bezig bent met gezond eten.



mylo fijn dat de knop weer om is! het kerstjurkje moet inderdaad mooi gaan passen. heb je al een jurkje op het oog? mooi in het lang?



bij mij gaat het mwah… ik hou me aan de calorieën omdat ik mijn eten invoer in de app, maar wat ik eet is niet zo gezond als voorheen. Ontbijt en lunch gaan nog wel, maar daarna zit ik te smokkelen. Niet te veel avond eten, maar wel een dropje, en vijf chipjes, en een beschuitje rookvlees. Allemaal niet zo goed en het vult niet. ik zit nu met trek maar ja… net wel goed gesport. hopelijk morgen weer echt goed bezig. het is zo fijn om 's ochtend een mooi resultaat op de weegschaal te zien!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Gaat hier wel goed. Ik heb mijn app even achterwege gelaten en merk wel dat ik meer eet dan toen ik het bijhield. Maar dat is qua hoeveelheid. Wat ik eet is wel normaal. Dus geen extra snaaierij.

Ben benieuwd naar de weegschaal vrijdag... Als ik niet (genoeg) afval moet ik toch myfitnesspal weer gebruiken, maar die ben ik zat .



@Elleke: mooi zo!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ja gruffalo, ik vind het ook verdacht stil hier. We zijn volgens mij maar met een paar over. Maar ik ben in ieder geval vast van plan om vol te houden. Er zijn nu 5 kilo's af en er moeten er nog een deel af. Misschien heb je gelijk, het verbouwen verbrand energie en dat heft waarschijnlijk het minder gezonde eten op. En als ik dan toch blijf sporten gaat het nu wel langzamer maar we komen er wel.

Ja, en dan de keuken. Dat gaat redelijk. Alles is gestript, er zit al een nieuw plafond in, volgende week komt de stukadoor (en dan wachten tot het droog is ) nog tegelen en dan kan de keuken er in. Gaat toch wel even duren maar het is niet anders. Ik krijg straks een keuken aan 2 kanten, een mooi groot fornuis, geen bovenkastjes meer en allemaal laden. Oh ja, en een hele grote koelkast
Alle reacties Link kopieren
Is een heel gedoe zo'n verbouwing van een keuken hè maar uiteindelijk levert het ook iets moois op.

Namelijk een grote koelkast voor alle gezonde dingen haha.

Goed dat je gemotiveerd blijft hoor!!



Famke dat herken ik, niet slecht eten naar wel iets losser dan toen ik het bijhield. Ga t nu ook weer invoeren. Helpt toch om t te zien op de een of andere manier. Alhoewel ik er ook bijzonder klaar mee ben dat bijhouden.



Gruf geen jurkje op t oog hoor maar wil gewoon weer eens iets echt leuks kopen zonder te hoeven denken oh nee daar moet je slanker voor zijn.

Vond de kerst wel een mooi doel.
Alle reacties Link kopieren
Famke, dat bijhouden kost inderdaad tijd en is lasting, maar het helpt mij ook om bij te houden of ik nog wat mag hebben of dat het genoeg is voor de dag. Gister had ik zo'n dag dat ik de hele dag trek had. maar ik zat al op mijn maximum calorieen. had ik de app niet gehad dan had ik zeker wat gegeten. iaan de andere kant krijg je op een gegeven moment ervaring, dan weet je wel hoeveel kcal het is wat je eet. Ik hoop dat het morgen mee valt!



elleke leuk om te zien straks de opbouw van je nieuwe keuken! nu nog kaal, maar straks zomaar in een paar dagen wordt het prachtig. Maar dan moet je denk ik nog twee weken zonder keuken gaan eten? dat lijkt me erg lastig. heb je nog voldoende in de vriezer?



mylo, mooi doel! volgens mij hangen de jurkjes zo langzamerhand al weer in de winkel, is een mooie motivatie om daar vast rond te kijken.



ik had gister een dag met veel trek. eten hielp nauwelijks leek wel. als ik niet aan het lijnen was geweest dan hadden we vast gisteravond nog wat frietjes met mayo besteld, o ik had er zo'n zin in! maar niet gedaan, en op tijd gaan slapen zodat ik niet meer kon gaan snaaien.



komend weekend komt een flinke uitdaging. ik moet op reis voor mijn werk. zondagmiddag er heen vliegen, dan zondagavond uitgebreid en luxe dineren. de volgende ochtend ontbijtbuffet en dan lunch bij de klant. en 's avonds op het vliegveld even snel avondeten. Zo'n buffet en diner kan ik nog wel aanpassen, dan is een salade ofzo geen probleem. deze keer geen toetje, waar ik zo dol op ben. maar de lunch en het eten op het vliegveld wordt lastig. een maaltijdreep mee nemen gaat ook niet, ik ben met een paar collega's en dan vind ik het raar zo'n reep te eten terwijl zij even ergens gaan zitten eten. nou ja we zien wel, het is natuurlijk ook afhankelijk van wat er op zo'n vliegveld te krijgen is.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, vanavond eten we bij mijn moeder. En ik ben zo iemand die geen kleine porties kan maken. Dus in de vriezer zit nog nasi, bami, allerlei soorten stamp, spaghettisaus en noem maar op. We zullen het wel overleven.
Alle reacties Link kopieren
Haai meiden!



Lang niet gesproken (gezien wilde ik al zeggen 😁😁). Ik ben weer goed opgeknapt na keelontsteking en ook wel echt megadip met sporten, eten en gemotiveerd zijn. Dus sorry voor de afwezigheid!



Ik zie nog een paar bekenden en wat nieuwe namen volgens mij.



Gruffalo: je gaat goed he? Altijd een uitdaging; die zakenreisjes! Goed dat je op tijd was gaan slapen. Knap hoor!



Mylo: ik doe mee met je kerstdoel! Idd; niet je als eerste afvragen; pas ik hier wel in of lijk ik dik? Maar juist zoiets als: Is dit de juiste kleur voor mij?



Elkeke; druk aan het verbouwen dus! Intensief maar leuk. Wij hebben in de afgelopen 3 jaar ook 2 x wat verbouwd. Erg stoffig 😩😩😩😩.



Ik ga weer helemaal in de gezonde routines en het ongezondere, maar lekkere met mate, en dan echt af en toe. Ik wil niet te spastisch doen, maar de kilo's moeten er wel verder af natuurlijk! Vanochtend even 30 day shred gedaan. Verder goed en gezond gegeten. Niet te weinig, ook niet teveel.
Alle reacties Link kopieren
Suus lang niet 'gezien' haha.

Toch apart dat we allemaal zo goed en gemotiveerd begonnen en bijna allemaal een enorme dip hebben gehad.



Nooit honger gehad en toch in een dip, heel vreemd. Denk dat gezellig met de omgeving meedoen ook wel een rol speelt. En dingen in huis voor de kids en dan makkelijk ook een dropje nemen terwijl ik dat eerder niet kocht.



Nou ja het is toch een lange termijn project dus het geeft niet, we zijn mens en we doen ons best.



Fijne (gezonde) dag allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Ja Mylo, dat is ook zo. Bij mij kwam de dip echt doordat ik keelontsteking kreeg, kon niet meer hardlopen of s avonds echt thuis sporten, wel doorwerken en voor kids zorgen en dan komt het ff niet meer goed.



Ik moet ook zeggen dat ik van minder eten nu ook echt naar "anders eten" aan het gaan ben. Meer toede vetten; avocado, noten, magere yoghurt en kwark, veel bessen, frambozen, meer groene groenten etc. ik weeg me de komende 2 weken niet, omdat ik eerst weer helemaal in de gezonde flow wil komen en niet gefrustreerd wil raken als de kilo's niet meteen meewerken 😁😁😁😀😀.



Hoest met de rest? Leuke plannen voor het weekend?



Groetjes suus
Alle reacties Link kopieren
vanmorgen weer gewogen en…... in 6 weken tijd van 84 naar 77,1 gegaan, yeah!! mijn bmi was 27,1 en is nu 24,9 dus 'gezond' volgens het voedingscentrum. op naar de 71



Suus, leuk dat je weer terug bent. en helemaal weer fris en fruitig, en met minder maar gezond eten. volgens mij is dat ook de enige manier om het vol te houden, je gaat je dan ook beter voelen. Ik vind het ook belangrijk om wel lekker te eten. ik mag al zo weinig eten, dat wat ik eet moet dan ook wel fijn zijn anders hou ik het ook niet vol.



Elleke dat gaat wel goed komen met zoveel in de vriezer. en het is allemaal gezond toch?



Mylo het is inderdaad opvallend dat er tegelijkertijd zoveel mensen een dip hadden (hebben). dingen in huis voor de kinderen is lastig, ik heb het hier ook. ik heb er van af kunnen blijven maar afgelopen week had ik zo'n zin in mijn favo chocolade (chocolonely met zeezout/caramel). ik heb toen 2 stukjes genomen en het smaakte voor geen meter. het was te boterig, zoetig mwah niks lekker meer. zo vreemd?



succes vandaag meiden!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Mmmmm toch de app maar weer doen...

0,2 aangekomen.

Báál! Het is niet enorm, maar niet de bedoeling.

Ben nu 3 kilo kwijt.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Lees straks even terug.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
famke jammer! maar 3 kilo blijft mooi!



ik heb mijn koffer gepakt, ga zo even lunchen en dan op naar Schiphol. Vanmorgen om half acht heb ik al een uur gelopen. hopelijk gaat het komende twee dagen ook goed, ik heb voor de zekerheid twee maaltijdrepen mee genomen, maar ik hoop vooral dat er lekkere salades zullen zijn. geen overheerlijke toetjes nemen deze keer, dat zal de grootste uitdaging zijn tot over een paar dagen!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Jammer Famke, maar idd, je gaat zo lekker, dus "keep up the good work"!



Gruffalo; heb je verlichting bij het lopen? Of loop je in een woknwijk? Om 7.30 uur is het nog donker toch?
Alle reacties Link kopieren
@gruffalo: veel succes met je werkreis. Je bent zo goed mogelijk voorbereid, dat is al mooi toch?



@suus: Ik ga ook wel door hoor. Niet met de app heb ik besloten. Dus ik probeer het toch op eigen gevoel te doen (ook al pakte dat niet heel goed uit deze week). Ben ook aan het trainen voor een hardloopdoel, dus ik moet gewoon goed/genoeg eten. En ik voel druk en onrust als ik me er steeds mee bezig moet houden dat ik elke calorie in moet voeren.

Probeer het hardlopen en gezond leven op de voorgrond te zetten en hoop dan toch wat af te vallen.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Gruf zet hem op op reis! Met mate zou moeten kunnen als je op reis bent denk ik.



Famke prima toch dat je het op een manier doet die voor jou werkt. Het moet ook een lange termijn gezond plan zijn waar je je goed bij voelt en die resultaat oplevert. Langzamer is meestal ook beter zeggen ze.



En bij jou ook eigenlijk hè Suus.



Hier vandaag weer eens gewogen, nu 4,1 kg afgevallen en we gaan gestaag verder 😉



Fijne dag ladies!
Alle reacties Link kopieren
Al dik vier kilo mylo! Mooi resultaat.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Ja is ook zo maar er is dan een stemmetje dat klaagt had meer kunnen zijn. Maar goed voor nu tevreden zijn en weer verder. Aan het woord 'had' hebben we nu niets!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde!

Wel blij met mijn 3 kilo op zich, maar had beslist meer kunnen zijn...



Probeer nu te denken: als er steeds elke week maar wat af is. Al is het niet veel...
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
He Mylo dat gaat goed, meer dan vier kilo!!



Famke, als je zo veel sport en gezond eet dan is het toch ook te verwachten dat er eind deze week wat af is?



Suus hoe gaat het bij jou met het afvallen? ik ging om half acht lopen en kon toen de zon op zien komen. was erg mooi. maar inderdaad, het wordt telkens lastiger een tijd te vinden om te kunnen lopen nu het weer meer donker wordt.



Bij mij ging het zondag en maandag overdag wel oke, maar gistermiddag ging het fout. We hadden een lange drukke dag gehad toen we op het vliegveld wat gingen eten....en daar kon ik pizza bestellen aaahhhh ik kon het niet weerstaan. en het stomme is dat de pizza helemaal niet zo lekker was. gecombineerd met de lunch bij de klant (linzensoep en erg lekkere, redelijk magere kebab met wat frietjes) is het een halve kilo er bij vanmorgen



Vandaag maar meteen een erg strenge dag gepland, en ga er van uit dat het er weer snel van af is.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ah Gruf valt ook niet mee om als je voor je werk weg bent te lijnen. Knap dat je de dagen redelijk doorgekomen bent en als je dan een lange dag hebt gehad en moe bent vindt niemand t vreemd dat je iets eet wat bij de hand is.

Alleen jammer dat het je niet zo smaakte :(.



Hier wel een goede dag vandaag en gister ook, net boerenkool gegeten zonder worst. Straks nog kopje koffie en eventueel een augurk als ik trek krijg.



En soms ben je ook net even zwaarder hè Gruf kan per dag verschillen. Misschien morgen beter.



Stil hier hè, waar zijn alle positieve meiden gebleven??!?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Hier een stille meelezers. Ik zou graag willen gaan schrijven hier. Baalde dat het zo stil was en wat kan je dan beter gaan doen dan meeschrijven



Ik moet wel veel meer afvallen dan de meeste hier toch wel 30 kilo. Dat is heel erg veel en super stom dat ik het zo ver heb laten komen maar goed! Ben nu sinds half september mijn eten aan het omgooien en gezond te gaan eten. Dit gaat eigenlijk best goed. Vanaf 1 november start ik ook met sporten bij de sportschool en ga daar een speciaal traject volgen om af te vallen.



Ik werk in een winkel op het station en sta daar heel de dag tussen het lekkere eten dat is dan ook mijn grootste valkuil maar nu lukt het me goed om de verleiding te weerstaan. Hopelijk vinden jullie het oké dat ik kom meeschrijven
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo: wat jammer dat de pizza dan ook nog eens niet goddelijk was...:-( . Maar hé een keer zondigen is écht niet erg.



Doedel: van harte welkom. Altijd leuk meer meeschrijvers! Wat ben je al goed bezig. Misschien heb je wel weer hele goede tips voor ons als je met het traject bent gestart!



Mijn weegschaal is vanavond gesloopt door mijn man... GRRRRR! Hij had een ton met lood, die wilde hij wegen om te verkopen... Nou je raad het vast: error. Man en ton zijn denk ik te zwaar geweest.

Ik heb de batterij eruit en en er weer in gedaan en toen stond ie weer op 0.00 dus ik dacht hij is gered... Niet dus.

Als ik er nu op ga staan weeg ik 28 kg



Ben ik toch maar mooi in een week 44 kilo kwijt
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Zal proberen om voor vrijdag een nieuwe weegschaal aan te schaffen. Probeer er morgen al één te halen (erg toch? dat ik zo gefixeerd ben op de cijfers.). Heb het gewoon nodig als soort van stok achter de deur. Ik heb nu steeds in mijn hoofd: och ik kan toch niet wegen, dus ik kan net zo goed....



Maar snel op bed om te voorkomen dat ik ga snaaien.
tsja.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven