Relatie met kleuterjuf van je kind

06-10-2015 18:34 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik zit een beetje me de handen in het haar. Halverwege de maand juli heeft mijn vrouw een punt gezet achter ons huwelijk en heeft voor haar collega van het werk gekozen. We hebben 1 dochtertje van 3 jaar en hebben school op de hoogte moeten stellen van de nakende echtscheiding.

Mijn dochter heeft 2 kleuterjuffen en hadden allebei gereageerd dat ze het erg vonden voor ons gezin.

Nu ben ik geruime tijd met 1 van haar juffen aan het babbelen geweest (1 maand) over mijn stukgelopen relatie en zij over het feit dat ze de 'ware' nog niet is tegengekomen. Langzamerhand zijn we naar elkaar toe gegroeid. Zowel zij als ik hebben overwogen of we een relatie zouden aangaan omdat het heel wat problemen met zich zou kunnen meebrengen voor haar op de school.

We hebben besloten de stap te zetten, maar weten niet goed hoe de school gaat reageren, laat staan het oudercomité als ze op de hoogte zijn van onze relatie.

We willen de school wel informeren, maar weten niet goed hoe dit aan te pakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou niet willen dat ze haar werk verliest omwille van onze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zo'n verhaal en dat werd wel een probleem! Probleem met school/werkgever, andere ouders en de andere ouder van het betreffende kind. Niet doen zo lang het kind in klas van deze juf zit, is het enige zinnige wat ik er over kan zeggen.
quote:peecee schreef op 06 oktober 2015 @ 19:48:

Een ouder die zijn privé leven vertelt aan een juf Is een zeer slechte zaak.zo zal juf partij kiezen voor vader en Is moeder de klos. klagen over je ex doe je maar bij je oudersHoe is moeder de klos dan? Een kleuterjuf kan voor zover ik weet geen mensen uit de ouderlijke macht ontzetten en gaat ook niet over de hoogte van de alimentatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:chelseabarky schreef op 06 oktober 2015 @ 19:32:

Fijne reacties hier en had deze trouwens verwacht.

Ik kan hier niet mijn heel levensverhalen uit de doeken doen want dan zijn jullie 3u verder.

Mijn dochter staat nog steeds op de eerste plaats laat dat duidelijk zijn voor iedereen. Ik sta continu voor haar klaar ook al is het mijn week niet om voor haar te zorgen ga ik ze 's middags van school halen en 's avonds om toch die momenten bij haar te zijn. Dus deze criticasters mogen afhaken. Zowel de kleuterjuf en ikzelf staan stil bij het feit wat dit bij haar teweeg zou brengen en hoe we dit het beste 'geleidelijk' kunnen aanbrengen op termijn. We zijn geen onmensen en staan ook stil welk gevoel dit bij haar zou oproepen.



Wat mijn vrouw betreft en mijn scheiding is dat mijn zaak hoe ik hiermee omga. Ja ik heb dit snel verwerkt (aangaande van de dingen die er gebeurd zijn), nee dit komt niet doordat er ineens iemand anders in mijn leven is. Het is niet omdat zij beslist heeft de relatie te verbreken ik eenzaam en alleen, diep bedroeft in een hoekje moet gaan zitten treuren tot mijn 60ste??? Ik heb de fase van verdriet, eenzaamheid, woede, relativeren en opstaan al gehad..... Ik was niet op zoek naar een nieuwe relatie....



Het is geen hals over kop relatie, maar iets waar we beide over nagedacht en over gesproken hebben en natuurlijk ook op date geweest zijn om elkaar te leren kennen. Nee het is niet uit eenzaamheid. We merken dat we het heel goed met elkaar kunnen vinden.



Wat de school betreft hebben jullie gelijk dat ze niets met mijn privéleven te maken hebben. We beseffen dat het nog te vroeg is om ze in te lichten (als we ze gaan inlichten). We willen ons gewoon wat voorbereiden en meningen horen over of we dit moeten doen en zo ja hoe? Het feit is dat we niet zomaar hand in hand over straat kunnen wandelen en zij niet zomaar door de dag haar wagen voor mijn deur kan parkeren. Dat zou opvallen hier in het dorp en ouders zullen dat ook zien en vragen stellen, roddelen, etc.toch mis ik iets in jouw verhaal, en het is mij opgevallen dat anderen dat ook hebben, namelijk, zijn jullie ook allebei VERLIEFD op elkaar? Of vult de ander slechts de leemte op?
Alle reacties Link kopieren
Ja wij zijn allebei verliefd op elkaar. Het is geen leemte opvullen want die vraag heb ik mij ook gesteld:' Is deze relatie een antwoord op mijn eenzaamheid? Speelt de goede band tussen mijn dochter en haar mij parten?' Het antwoord is nee. Ik heb dit ook met haar besproken. De verliefdheid is gegroeid...het is niet van de ene op de andere dag er gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je moet doen, geen idee. Het lijkt mij allemaal nogal pril en ik heb zelf ook in de situatie gezeten dat ik relaties opzocht toen het net uit was met de vorige. Die relaties houden geen stand is mijn ervaring.



Ik zou wel alle mogelijke scenario's even afwegen voor je dochter. Wat als de relatie na een paar maanden toch stuk gaat? Wat dan? Er bestaat een kans dat je dan nieuwe ex je dochter anders gaat behandelen. Wat als het een nare breuk wordt? Dan moet je wel je kind nog ophalen. Wat als de biologische moeder het kind bij de nieuwe relatie van papa moet ophalen? Dat worden zelden elkaars beste vriendinnen. Wat als je dochter de juf als nieuwe moeder/verzorgende ("jij bent me moeder niet!") niet wil accepteren, en niet meer naar de KDV wil omdat zij daar is? Je kind heeft dan feitelijk geen veilige omgeving meer. Thuis is niet prettig en de opvang ook niet.



Kortom, ik zou persoonlijk kijken of je kind niet naar een ander KDV (of school, of wat het dan ook is) kan als dat nodig is. Ook zou ik persoonlijk wat advies inwinnen over de emotionele gevolgen van een kind als die ineens de juf ook thuis op de bank ziet zitten, zeker nu de relatie met de moeder van het kind nog maar zo kort geleden is verbroken.



Wat mij wat steekt is dat in je vraagstelling de emoties/gevoelens van je dochter nergens naar voren komen. Dat lijkt mij prio nummer 1. Hoe jij het als volwassene verder oplost met andere volwassene lijkt me iets waar je wel uit (kunt) komen. Een emotioneel beschadigd kind herstellen lijkt me lastiger. Dat verwijt heb ik overigens ook naar de moeder, dat die blijkbaar ook al direct een ander heeft.



Ik ben een kind uit een gescheiden relatie en ik heb altijd gevonden dat mijn beide ouders altijd veel te licht gedacht hebben over nieuwe relaties aangaan en wanneer zo'n nieuwe partner onderdeel wordt van het gezin.



Mijn advies is: Als je die relatie zo graag aan wilt gaan, breng je dochter naar een andere opvang/school. En doe dat in hele rustige stapjes. Niet morgen je kind naar een andere opvang en overmorgen de voormalige juf van je kind aan tafel bij het avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Jeroen. Mijn dochter is prioriteit want we hebben de items die je opnoemt ook samen besproken. Het feit dat ze bij mij in de zetel komt zitten het eerst komende halfjaar als mijn dochter thuis is is klein. Ik wil niet dezelfde fout als mijn ex-vrouw maken.

Hoe het naar mijn dochter verwoorden als het echt serieus wordt is waar we nog over moeten nadenken en praten. Andere school laten gaan lijkt me moeilijk omdat ik ze dan ook van haar vertrouwde vriendjes en omgeving weg haal.

Zoals je merkt zijn zowel ik als zij ermee bezig hoe dit het beste aan te pakken om de impact bij mijn dochter zo klein mogelijk te houden in de toekomst.

Het is ook nog vroeg om het een serieuze relatie te noemen, maar we willen het wel een kans geven.
Alle reacties Link kopieren
In juli een punt achter een huwelijk gezet door 2 mensen met een dochter van 4 a 5 jaar.

Mama heeft een nieuwe relatie met een collega.

Papa heeft een nieuwe relatie met de kleuterjuf.

De scheiding is nog niet rond.

Half oktober komt de vraag wat te doen richting de werkgever van het nieuwe liefje....



Ik zou er eens goed voor gaan zitten. Het bovenstaande nog eens rustig en kritisch lezen. En stel jezelf dan de vraag: Wat zijn de consequenties van de keuzes van deze 4 volwassenen op het verdere leven van een kleuter meisje. Je dochter.... Aan haar ben jij / zijn jullie verantwoording verplicht. Niet aan de school. Niet aan de oudercommissie. Maar aan je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg Jeroen!!!.....je voorstel ....het kind naar een andere school . Dus jij wil het kind oook nog van school halen voor je eigen verzetje!!!Jouw belang is belangrijker dan het kind. Dat dit al door je hoofd gaat zegt meer dan genoeg.



Het is te erg voor woorden.........de school is misschien nog de enige plek waar het kind zicg hij voelt. Want mammie en pappie denken alleeen aan zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk ook wachten tot je kind van de opvang af is en tot die tijd de juf een klein beetje op afstand houden.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Wat overdreven voor een vrouw waar je net wat mee hebt.



Je dochter staat duidelijk niet op de eerste plaats. Tinder er op los, date nichten van je vrienden oid, maar ga niet zo triest lopen janken over je leven bij een juf en daar dan meteen weer boven op willen duiken.
quote:Defietsboer schreef op 12 oktober 2015 @ 11:32:

Wat overdreven voor een vrouw waar je net wat mee hebt.



Je dochter staat duidelijk niet op de eerste plaats. Tinder er op los, date nichten van je vrienden oid, maar ga niet zo triest lopen janken over je leven bij een juf en daar dan meteen weer boven op willen duiken.Inderdaad, ook weinig professioneel van de juf.
Alle reacties Link kopieren
Ga uit van het belang van je kind! je ben bij kleuterjuf gekomen omdat je je verhaal over je ex bij haar kunt doen. Het lijkt me nogal pril. en je zit nog duidelijk in de fase van verwerken van je stukgelopen huwelijk. Sluit eerst het ene goed af en denk goed na voordat je het leven van je kind op de kop zet.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 11:38:

[...]



Inderdaad, ook weinig professioneel van de juf.



Dat ook. Dat ze een keer een ouder die in zak en as ziet een riem onder het hart steekt, okay, maar er meteen een relatie mee beginnen Ik neem deze relatie en de belangrijkheid ervan dan ook weinig serieus.



TO, denk aan je kind, want je ex-vrouw heeft haar al lelijk in de kou laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij vooral heel verwarrend voor je dochter. De scheiding is pas sinds juli bekend. We zijn net koud 3 maanden verder en haar vader heeft een relatie met haar juf. Een juf is op die leeftijd vaak een heel belangrijk persoon voor een kind. Ik zou het verstandiger vinden om eerst de scheiding helemaal af te wikkelen, je dochter daarbij te begeleiden. Vergeet niet dat dit een hele grote impact heeft. Haar hele leven staat op z'n kop.

Is de nieuwe vriend van moeder ook al bij je dochter geïntroduceerd?



Verder denk ik dat het aan de juf is om haar leidinggevende op de hoogte te stellen van het feit dat de relatie met vader van x niet meer louter professioneel is.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
@peecee ik vind het jammer dat je alles hier op dit forum zo zwart-wit bekijkt en sorry dat ik het zeg soms onrespectvol benaderd.



Wat de mama betreft heb ik geen zaken mee, alles wat ik haar zeg gaat 1oor in en het andere er weer uit. Ja ze heeft onze dochter al voorgesteld aan hare nieuw vrienden en zijn kinderen blijkbaar wat ik absoluut afkeur. Dit is veel te veel voor haar om te verwerken. Daarom wil ik haar een stabiele thuis zonder teveel veranderingen en zal de juf de eerste maanden nog niet worden voorgesteld worden hier in huis.

We hebben afgesproken eerst d scheiding regelen en dan zien we verder...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de relatie gewoon voorzichtig voortzetten en traag uitbouwen. Verliefd worden gebeurt de meeste mensen niet erg vaak dus om dat nou weg te gooien. ja, het komt niet op het goeie moment, maar daar doe je niets aan. Chemie is de baas over jou en niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een iets ander verhaal, maar ging ook om relatie met juf. De juf is daar per direct over geplaatst na een andere school.

Ik ga geen mening geven over wat je wel en niet moet doen.

Zet altijd je kind voorop!

Relaties kunnen stoppen maar je kind blijft voor altijd je kind.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, even een update over de situatie.



Na alle pro's en contra's te hebben overwogen hebben we onze relatie doorgezet. Het af en toe binnenspringen van de juffrouw bij papa thuis na schooltijd was voor mijn 3-jarige dochter een belangrijke stap. Hierdoor begon ze het wat gewoon te worden om haar juffrouw bij haar thuis te zien. We deden met ons 3 ook samen wat uitstapjes, kerstmarkten etc. waaraan we alle 3 plezier beleefden met af en toe het nodige geknuffel waardoor ze het gevoel krijgt erbij te horen. Uiteindelijk was het mijn dochter die spontaan, believe it or not, de toestemming gaf dat haar juffrouw mocht blijven slapen. Zo gezegd zo gedaan en nu blijft ze wat regelmatiger slapen. Het is zelfs zo dat mijn dochter achter haar vraagt als ze thuis komt en dat ik haar moet teleurstellen aangezien we de stap tot samenwonen nog niet gezet hebben, maar waar we wel naartoe aan het werken zijn.



De school is sinds eind 2015 ook op de hoogte van onze relatie en de reacties zijn allemaal zeer positief geweest van zowel collega's als directie. Iedereen is gelukkig voor ons en wenst ons het beste toe.



Nu zijn we bijna 4 maanden verder sinds de start van onze relatie. Onze liefde is gegroeid door de maanden heen, mijn dochter voelt zich goed en veilig bij haar.... alle tekens zijn er voor de volgende stap te kunnen zetten. We zijn naar ons gevoel de goede weg ingeslagen en hopen terug een mooie toekomst uit te bouwen met ons 3.
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 06 oktober 2015 @ 18:49:

Leuk hoor met de juf babbelen over je relatie problemen. applaus. Arm kind. ga je dochter eens aandacht geven in plaats van aan je piemeltje te denken



Ik zou hier als ouder niet blij mee zijn.

Wordt kind voorgetrokken?

Wat krijgt vader voor informatie over de andere kinderen in de klas? Dus logisch dat ouders dat moeten weten.



Nee. Wacht tot kind een andere juf heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:chelseabarky schreef op 01 februari 2016 @ 00:24:

Hallo iedereen, even een update over de situatie.



Na alle pro's en contra's te hebben overwogen hebben we onze relatie doorgezet. Het af en toe binnenspringen van de juffrouw bij papa thuis na schooltijd was voor mijn 3-jarige dochter een belangrijke stap. Hierdoor begon ze het wat gewoon te worden om haar juffrouw bij haar thuis te zien. We deden met ons 3 ook samen wat uitstapjes, kerstmarkten etc. waaraan we alle 3 plezier beleefden met af en toe het nodige geknuffel waardoor ze het gevoel krijgt erbij te horen. Uiteindelijk was het mijn dochter die spontaan, believe it or not, de toestemming gaf dat haar juffrouw mocht blijven slapen. Zo gezegd zo gedaan en nu blijft ze wat regelmatiger slapen. Het is zelfs zo dat mijn dochter achter haar vraagt als ze thuis komt en dat ik haar moet teleurstellen aangezien we de stap tot samenwonen nog niet gezet hebben, maar waar we wel naartoe aan het werken zijn.



De school is sinds eind 2015 ook op de hoogte van onze relatie en de reacties zijn allemaal zeer positief geweest van zowel collega's als directie. Iedereen is gelukkig voor ons en wenst ons het beste toe.



Nu zijn we bijna 4 maanden verder sinds de start van onze relatie. Onze liefde is gegroeid door de maanden heen, mijn dochter voelt zich goed en veilig bij haar.... alle tekens zijn er voor de volgende stap te kunnen zetten. We zijn naar ons gevoel de goede weg ingeslagen en hopen terug een mooie toekomst uit te bouwen met ons 3.



Wat fijn dat het allemaal goed heeft uitgepakt.

En al zal de buitenwereld het er niet mee eens zijn, het is jullie leven!

Ik wens jullie veel geluk in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Een 3-jarige geeft toestemming aan haar vader om op haar juf te duiken?
Ab imo pectore
quote:chelseabarky schreef op 01 februari 2016 @ 00:24:

...

Het is zelfs zo dat mijn dochter achter haar vraagt als ze thuis komt en dat ik haar moet teleurstellen aangezien we de stap tot samenwonen nog niet gezet hebben, maar waar we wel naartoe aan het werken zijn.

...

Nu zijn we bijna 4 maanden verder sinds de start van onze relatie.Uh, ik ben hopelijk niet de enige die het wel érg snel vind om het na 4 (vier!) maanden al over samenwonen te hebben?
quote:emmylou schreef op 01 februari 2016 @ 08:50:

Een 3-jarige geeft toestemming aan haar vader om op haar juf te duiken?Nou.. Like wtf
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 01 februari 2016 @ 08:50:

Een 3-jarige geeft toestemming aan haar vader om op haar juf te duiken?Nee, een 3-jarige denkt niet aan sex, de juf blijft gewoon slapen/ logeren bij papa. Zolang ze discreet zijn en niet naakt tikkertje spelen doorheen het huis is er geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:drakenvlieg schreef op 01 februari 2016 @ 08:58:

[...]





Uh, ik ben hopelijk niet de enige die het wel érg snel vind om het na 4 (vier!) maanden al over samenwonen te hebben?



Nee hoor. En als ik mij niet vergis begonnen ze na 3,5 na de breuk met moeder al te daten...

Die zijn pas sinds afgelopen half juli uit elkaar dacht ik te lezen. Vind het nogal ondoordacht overkomen, de snelheid waarop alles gaat met als bijkomende complicatie factor dat het om de juf gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven