Entertainment alle pijlers

Zijn er programma's waar je je op verheugt? (toen en nu)

20-09-2008 18:01 71 berichten
Vroeger, in mijn tijd althans, toen er nog twee netten waren, hadden de omroepen allemaal hun vaste avonden en vooral de zaterdagavond was iets om naar toe te leven. Willem Ruis, Ron Brandsteder, dat soort jongens. Onder de douche en daarna in je pyama met zelfgemaakte chocolademelk op de bank met pa en moe en broer en dan TV kijken. In de zomer speelden we trouwens buiten, keek ik nauwelijks TV. Woensdagmiddag was en Kinderbios van de Avro, ook dat vraten mijn broer en ik.

Ik mocht lang niet alles kijken (mijn ouders kijken nog steeds heel selectief en alleen de publieke omroep en dan alleen de NOS, Vara, VPRO, IKON, RVU e.d.) maar zaterdagavond waren er geweldige shows en vooral mijn broer en ik keken daar naar uit.

Nu verheug ik me op Paul de Leeuw, Koefnoen, de Lama's, ANTM, en Expeditie Robinson. Ook kijk ik uit naar de nieuwe serie van Wie is de Mol, dat vind ik het allerleukste programma van de afgelopen tien jaar of zo.

Waar verheugde jij je op toen je klein was en waar kijk je nu naar uit? Het is natuurlijk allemaal anders nu met al die aanbieders maar toch, zijn er programma's waar je echt zín in hebt van te voren?
Alle reacties Link kopieren
MiekieD schreef op 21 september 2008 @ 15:47:

Is toch te zien op BBC 2. Vrijdagavond om 22.00 uur.

Ik vermoed niet dat het door een Nederlandse zender uitgezonden gaat worden. Omdat, naar ik vermoed, toch veel mensen geen beeld hebben bij Hendrik de Achtste en zo wel er toch minder mee zullen hebben dan de Britten.

Ik ga persoonlijk heeeel erg voor Henry Cavill dus.

Staat ook écht niet als achtergrond op mijn pc of als mijn screensaver ingesteld. neuh, echt niet.
Naar het schijnt heeft rtl 4 de serie gekocht, vandaar.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
misschicken schreef op 21 september 2008 @ 08:18:

Vroeger: Stuif es in, toppop, zaterdagavondshows, het kleine huis op de prairie op woensdagmiddag, en daarna het gristelijke EO-uurtje van Nannie en ? , Q&Q

Theo en Thea!! Daar kwam ik zondagochtend mijn bed vooruit, hoe laat het ook geworden was die nacht hahaha.

Sisters, Flying Doctors, Sons&Daughters, Neigbours.

Eastenders.

Momenteel: Paul de Leeuw! En Gooische Vrouwen.
\

Misschicken: we zouden zusjes kunnen zijn. Ook dit zijn / waren mijn favoriete programma's. Ik neem aan dat jij de EO Kinderkrant bedoelt?

Verder: Avro's Wiekentkwis met de caviabak .... geweldig!

Willem Ruis, Honeymoonquiz, de Zevensprong, de Bereboot, A-team, Paulus de boskabouter (wordt weer uitgezonden trouwens) Dynastie, Dallas, Zoek Op jacht naar de schat (of zoiets, ene Leo ging van de ene naar de andere plek met een helikopter), Snelbinder (Paul de Leeuw), Sterrenslag. Verder nog een of andere sf-serie met een (knappe) donkerharige jongen in een wit pak ... geen idee hoe het heette, er speelde ook een lange donkere man in mee.

Heel veel dus. Tegenwoordig vind ik Desperate Housewives, Mooi weer de leeuw, Gooische Vrouwen, Catwalk, House, Zevende (of is het het zesde) zintuig, ER leuk.
sallie68 wijzigde dit bericht op 21-09-2008 19:15
Reden: goede titel --> op jacht naar de schat
% gewijzigd
Ik mocht geen EO kijken vroeger. De Kinderkrant dat vond ik helemaal geweldig. Die presentatoren die zo blij vertelden over de Here Jezus en zo.

Weten we het nog?

http://www.jeugdsentimenten.net/media/2005/01/eo.jpg

http://www.kindertv.net/screenshots/albums/screenshots/EO%20Kinderkrant/eokinderkrant2.jpg

http://www.kindertv.net/screenshots/albums/screenshots/EO%20Kinderkrant/eokinderkrant1.jpg

Omdat we het absoluut niet mochten zien had het een ongelooflijke aantrekkingskracht. Fascinerend.

Stuif es In mochten we dan wel weer zien en mijn man en ik spelen nog steeds het 'balkenspel' zoals Ria Bremer altijd deed.

Dan gaat hij met zijn rug naar een schap staan en dan wijs ik naar links, links, links, koud, koud, warm, heet! heet! wat ik wil hebben.....

http://www.kindertv.net/screenshots/albums/screenshots/Stuif-es-in/stuifesin12.jpg
En deze serie?

http://www.justwebshop.nl/images/KrisPusaka.jpg

En daarna deze?

http://www.dvd-home.nl/review/images/inlays/divers/dueldiepte.jpg

Met Peter Faber in de rol van 'El Loco'.....Zó spannend. Ik durf beide series niet te kopen en te kijken, ik ben bang dat het ontzettend tegenvalt.
Oh mijn god ja duel in de diepte. Die serie was ik vergeten ik was daar helemaal gek op. Even googelen.
@pepe, Echt waar? Goh, wist ik nog niet. Maar ja, ik heb het toch al gezien op de BBC. En eigenlijk vind ik het ook wel jammer, dan zal Henry Cavill er vast fans bijkrijgen en dat wil ik eigenlijk helemaal niet, haha. Zielig, he?
vroeger kon je me wakker maken voor postbus x (belgische serie), de familie knots, ome willem en later was het fort boyard (heel erg jammer dat ze zulke programma's niet meer uitzenden)

nu mag je me wakker maken voor friends (Helaas niet meer op tv), het moment van de waarheid, alle cabaret op nederland 1, 2 of 3 en daar eindigt het wel (vraag me nu sterk af wat ik allemaal kijk op televisie)

ik heb wel favoriete series maar die koop ik altijd op dvd omdat ik door mijn onregelmatige diensten altijd een boel afleveringen mis
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik was er nog 1 vergeten ... een hele belangrijke!!!!

Ren je rot.

Gaaf Eleonora die plaatjes van de EO's Kinderkrant. Dat was't helemaal. Zonde dat je dat niet mocht kijken, was zo leuk. Volgens mij kregen wij de kinderkrant ook thuis, alhoewel mijn ouders sinds jaar en dag op de AVRO-gids zijn geabonneerd en toen ook al volgens mij. Kon je je zeker apart voor aanmelden dan. Er staat me in elk geval iets vaags van bij.
Speciaal voor Leo:

http://www.youtube.com/watch?v=QKkiKwPQlqs

(let ook op de piepjonge Bert van Leeuwen :-d )
Jaaaaaaaaaaa de kinderkrant bedoelde ik!
Oooooh Lé wat schattig!

'Gestoken in een nieuw jasje....de EO Kinderkrant!'

Compleet met zalvende christenstem, dat zuchterige wat voorgangers hebben en dan van die liedjes....

Hou je vast, alles aan de kant,

hier is de EO Kinderkrant!
Dick Turpin, Stuif es in en niet te vergeten ter land ter zee en in de lucht. Toendertijd met de caravanrace en commentaar van Andre van Duin. Geweldig!

Het eurovisiesongfestival en kinderen voor kinderen waren ook altijd thuisblijvers!

Nu is de dinsdagavond kookprogramma avond mijn favoriet. De engelse detectives kijk ik ook graag zoals a touch of frost.
Hier keek ik ook altijd naar uit:

http://www.youtube.com/watch?v=0KlVxhtMcmU

Dossier Verhulst, met o.a. Liz Snoyink, oehh spannend! Ik kan de tune ook nog helemaal meeneurien!
Ik kijk nu alweer uit naar Project Catwalk. Vorige week net afgelopen en ik zit echt met een gat in mijn avond.

Verder kijk ik nergens echt naar uit of het moet al bij de publike omroep zijn, zoals "Wie is de Mol" en "ER", omdat zij niet aan die belachelijk irritante reclameblokken ín de programma's doen.

Ik koop dus alles wat ik leuk vind op DVD en kijk het in mijn eigen tijd.
Net als Lys: dr. Who en Hamelen.

Nu kijk ik niks meer. De laatste serie waar ik me echt op verheugde was Buffy the Vampire slayer, maar dat is alweer een paar jaar afgelopen, helaas.

Eo kinderkrant was ook errug sterk, met Flap-Uit. "Ik ben Manneke en Ik ben Kanneke, wij zijn de mannekes van Flap Uit." En dan een mislukt verhaalt je met marionetten. En een moraal.

Komen nu ineens weer allemaal programma's in me op: Rikki en Slingertje, Oebele, Orimoa, het programma met de muis... :-)

En er was iets als 'Kijkdoos' of 'Kijkkast', hoe heette het toch, met Gompie en Majolica. Gompie wou altijd knuffeltjes.
momenteel:

AMNT

mooi weer de leeuw

de lama's

de naakte waarheid

vroegah:

zondagochtend VPRO

Kleine huis op de prairie

medisch centrum west

flying docters

honeymoon

op goed geluk

love letters

schreeuw van de leeuw

mini playbackshow
Heb al een heel stel (oude) favorieten zien langskomen, maar nog niet:

The powers that be

The practice

Cold feet

Spooks
Nu kijk ik uit naar Six feet under (ongeveer twee jaar geduurd voordat de nps besloot de laatste serie uit te zenden...). Voor de rest vind ik dat er erg weinig programma's zijn waar ik echt blij van word. Mike & Thomas show vond ik altijd erg leuk.

Word niet echt blij van al die talentenjachten en realityprogramma's. Helaas ben ik hiermee in de minderheid, want het zijn er vele!

Toppers van toen vind ik ook de Willem Ruisshow, maar ook de serie de Octopus (Italiaanse maffia), heartbreakhigh, flying docters, Sonja, enz. enz!
korenwolf schreef op 27 september 2008 @ 17:03:

Net als Lys: dr. Who en Hamelen.

Nu kijk ik niks meer. De laatste serie waar ik me echt op verheugde was Buffy the Vampire slayer, maar dat is alweer een paar jaar afgelopen, helaas.

Eo kinderkrant was ook errug sterk, met Flap-Uit. "Ik ben Manneke en Ik ben Kanneke, wij zijn de mannekes van Flap Uit." En dan een mislukt verhaalt je met marionetten. En een moraal.

Komen nu ineens weer allemaal programma's in me op: Rikki en Slingertje, Oebele, Orimoa, het programma met de muis... :-)

En er was iets als 'Kijkdoos' of 'Kijkkast', hoe heette het toch, met Gompie en Majolica. Gompie wou altijd knuffeltjes.

De Kijkkastman. "Kom kijken, kom maar kijken.. Kom bij de kijkkastman". En dan Daktari en Skippy. Gompie ja. En Peentje, met dat rode haar.

Je bent de eerste persoon van wie ik hoor dat ze zich ook Orimoa nog kan herinneren ;-)
Ha oude herinneringen herleven!

"Dossier Verhulst" daarin heb ik nog eens ooit als figurant gespeeld! Helaas ben ik niet ontdekt.

Ik mis nog Love Boat! Ook heel erg fout maar toen heel erg leuk.

Kleine huisje op de prairy keek ik ook. Komt nu ook weer. Eigenlijk wel goed dat ze die weer uitzenden vind ik. Hopelijk wat opvoedkundige bijdrage ipv al dat geweld...Haha.

A-team, komt nu ook weer en ik vind het zo flauw.

James Herriot toen en nu (recent)

Q&Q was superspannend. Zeg 'ns Aa ook leuk. Nu Kinderen geen bezwaar.

Black Beauty. Wie kent die nog? Met een paard en een knappe jongen.

Who pays the ferryman? Ook spannend.

Nu: Gooische Vrouwen, de co-assistent, Ivo Niehe, detectives, six feet under. Soms married with children.

Ik vind het heerlijk om series te volgen maar tegelijkertijd soms ook lastig. Opnemen kan natuurlijk maar je het kijken weer 'inplannen' voor de volgende aflev. komt. TV kijken is tegenwoordig flink plannen! haha.
Vroeger:

Na inderdaad te zijn gedouchd en in pyama te zijn gezet door moeders mocht ik met chocomel en een gevulde koek op de bank en keken wij:

De showbizzquiz (met snuif, snuif, Ron Brandsteder)

De Willem Ruis show in die tent

De kluchten met Piet Bambergen en die andere man (ben even zijn naam kwijt)

De shows van Andre van Duin

Toppop

Avro's kinderbios

Pieter Post

de familie Knots

Kanaal 13 (pas nog op youtube zitten kijken....hehehe zo jaren 80)

Toen ik iets ouder was keek ik graag naar:

Miami Vice

Nightheat (met Jeff Wincott)

Dallas en Dynasty

North and South

Countdown

Fun factory op sky channel

The cosby show

In mijn puberteit:

Different world

Beverly Hills 90210

The Fresh Prince of Bell Air

Toen ik pas op mezelf woonde:

Millenium

Profiler

De woensdagavond tear jerker op RTL 4

Clipjes kijken (en bestellen) op The Box

Savannah

En nu kijk en keek ik graag naar:

So you think you can dance

Heroes

Point Pleasant

Paul de Leeuw
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven