Actueel
alle pijlers
Uitzending Radar: over telefoonterreur!
maandag 29 september 2008 om 21:26
Zat net Radar te kijken toen het onderwerp van de hedendaagse telefoonterreur aan bod kwam. Snelle telemarketiers proberen je in mum van tijd een contract aan te smeren waar je, als je geluk hebt, binnen een week onderuit kunt. Het kan ook zijn dat het contract een week later pas bij je binnenkomt en ja, dan bent je net te laat met opzeggen. Dit overkwam mij een paar weken geleden. Vaak sta ik zeer sceptisch tegenover zulke telefonische verkoop, ware het niet dat deze dame van de Nederlandse Energie Maatschappij zich toch echt voordeed als iemand van NUON waar bij ons contract bij hebben afgesloten. Ik trapte er met open ogen in en binnen 5 minuten had ik een deal (terwijl mij werd gezegd dat dit van NUON was). Gelegenheid om vragen te stellen had ik niet, behalve nadat ik akkoord was gegaan met de voorwaarden. heel handig allemaal. Door de post kwam het pakketje nog net op tijd binnen. Dus hadden we precies 1 dag om op te zeggen. Om dit dus voor te zijn, heb ik dezelfde dag van het telefoongesprek nog, via de mail het contract opgezegd en e.e.a. uitgelegd. Dit is gewoon te erg voor woorden. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar je wordt belazerd waar je bij staat. Hoe staan jullie hier tegenover? Ook hiermee te maken gehad?
maandag 29 september 2008 om 21:32
Ik heb nog nooit de neiging gehad om op 'n telefonisch aanbieding in te gaan, omdat ik alleen maar heel erg geirriteerd word door dat soort ongewenste telefoontjes. Ik sta geregistreerd bij infofilter en mijn nummer staat ook niet meer in 't telefoonboek en dat scheelt echt enorm. Vrijwel nooit heb ik zo'n telemarketing trut meer aan de lijn. Bovendien neem ik 'nummer onbekend' niet op en als ik toch 'n keer in gedachten de telefoon oppak dan smijt ik 'm er net zo hard weer op als het zo'n zeur blijkt.
maandag 29 september 2008 om 21:39
Vind het ook erg voor oudere mensen, die worden ook gelijk van alles aangesmeerd zonder dat sommigen weten met wie ze spreken uberhaupt. En door al die aantrekkelijke aanbiedingen die ze voor de neus worden gehouden geven ze uiteindelijk toch toe aan de verkoop. En de telemarketiers? Die doen dit voor hun felbegeerde MP3 spelertje of I-POD of WII. Echt misselijk die hebzucht!
maandag 29 september 2008 om 21:41
Hee! Die klojos van NEM belden mij vanmiddag. Konden het ook maar liefst 15% ofzo goedkoper aanbieden dan NUON. Maar ging wel via NUON. Het was wel groene stroom. Ik vroeg hem of hij recentelijk nog de krant had gelezen, stond in een negatief daglicht. Nee dat niet. Vervolgens vroeg ik hoe het kon dat zij het dan wel goedkoper konden leveren, en NUON niet. Omdat ze ermee samenwerkten. Ja, dus?
Vervolgens zei ik, stuur maar informatie toe. Ja ze hadden mijn adres en zowaar het klopte. Totdat ze over mijn rekeningnummer begonnen. Of ik dat even wilde doorgeven. Ik zeg, waarom? Ja dat moest. Ik zeg, luister, je hebt mijn naam en adres, dus stuur een infopakket toe. Als het me wat lijkt, kan ik altijd nog mijn rekeningnummer geven. Toen moest hij 'overleggen' met zijn baas wat nog geen 5 seconden duurde. Hij moest echt mijn rekeningnummer hebben. Hij kreeg het niet en dus kon ik niet de aanbieding krijgen. En naar mijn infopakket kon ik fluiten....
Zo link. Ik had ooit eens van die jokers van UPC aan de deur. Voor telefonie en Internet. Ik zeg: heb je geen folder. Die mensen hebben altijd pakken papier, maar nooit een folder, is dat je wel eens opgevallen? Ik kon iets invullen voor een infopakket. Dus hij vult braaf in, en komt ook met van: nog even uw rekenignnummer en handtekening. Hallo, voor een suffe folder vanuit het hoofdkantoor heb je dat toch niet nodig? Ik bekeek het formulier eens beter: het was gewoon de opdracht tot het omzetten van mijn telefonie en Internet! Ongelofelijk! Mijn moeder is bijv. slechtziend, die zou bij wijze van spreke haar handtekning zetten - ware het niet dat ik haar heb opgevoed - zonder dat ze het goed leest, omdat dat soort lui je dus gewoon overrompelen.....
Ik heb de UPC meneer gedreigd met pek en veren de straat uit te vegen als hij niet héél snél opsodemieterde.
Honden zijn het. Hónden.
Vervolgens zei ik, stuur maar informatie toe. Ja ze hadden mijn adres en zowaar het klopte. Totdat ze over mijn rekeningnummer begonnen. Of ik dat even wilde doorgeven. Ik zeg, waarom? Ja dat moest. Ik zeg, luister, je hebt mijn naam en adres, dus stuur een infopakket toe. Als het me wat lijkt, kan ik altijd nog mijn rekeningnummer geven. Toen moest hij 'overleggen' met zijn baas wat nog geen 5 seconden duurde. Hij moest echt mijn rekeningnummer hebben. Hij kreeg het niet en dus kon ik niet de aanbieding krijgen. En naar mijn infopakket kon ik fluiten....
Zo link. Ik had ooit eens van die jokers van UPC aan de deur. Voor telefonie en Internet. Ik zeg: heb je geen folder. Die mensen hebben altijd pakken papier, maar nooit een folder, is dat je wel eens opgevallen? Ik kon iets invullen voor een infopakket. Dus hij vult braaf in, en komt ook met van: nog even uw rekenignnummer en handtekening. Hallo, voor een suffe folder vanuit het hoofdkantoor heb je dat toch niet nodig? Ik bekeek het formulier eens beter: het was gewoon de opdracht tot het omzetten van mijn telefonie en Internet! Ongelofelijk! Mijn moeder is bijv. slechtziend, die zou bij wijze van spreke haar handtekning zetten - ware het niet dat ik haar heb opgevoed - zonder dat ze het goed leest, omdat dat soort lui je dus gewoon overrompelen.....
Ik heb de UPC meneer gedreigd met pek en veren de straat uit te vegen als hij niet héél snél opsodemieterde.
Honden zijn het. Hónden.
maandag 29 september 2008 om 21:43
maandag 29 september 2008 om 21:46
Ook heel typerend: als er eenmaal een telemarketeer heeft gebeld, volgen er meer. Heb zo op 1 dag 6 (!!!) telefoontjes van telemarketeers gehad. Ook vragen ze weleens: heb je leningen lopen? Ja dahag! Gaat jullie echt geen bal aan. Dan lachen ze meestal schaapachtig, nee hoor, daar gaat het ook niet om. Waarom vraag je het dan? Fijne avond nog! Had die even netjes afgewimpeld. Dag MP3 tje! Die gaat naar je buurvrouw!
maandag 29 september 2008 om 21:47
Ik heb jaren telemarketing gedaan. En als ik me zo zou gedragen als de jongen in het filmpje bij Radar zou ik per direct ontslagen worden. Ik heb bij véél verschillende bedrijven gewerkt, maar dit is echt heel extreem. Heb zelf een tijd voor Tele2 gebeld, met hetzelfde systeem, en toen is het 1x voorgekomen dat iemand ook zo een contract afsloot, en diegene stond een dag later op straat. Bij ons werden namelijk ook regelmatig hele gesprekken opgenomen, en daar waren ze héél streng in.
Overigens vind ik het aan de deur veel storender. Hier komen regelmatig mensen die zich voordoen als 'iemand van uw energiebedrijf', die 'komt vertellen dat het allemaal goedkoper wordt'. Aso, soms heb je nauwelijks door dat je iets verkocht wordt.
Overigens vind ik het aan de deur veel storender. Hier komen regelmatig mensen die zich voordoen als 'iemand van uw energiebedrijf', die 'komt vertellen dat het allemaal goedkoper wordt'. Aso, soms heb je nauwelijks door dat je iets verkocht wordt.
maandag 29 september 2008 om 21:49
Die telemarketeringlijers zouden eigenlijk via hun headset geelectrocuteerd moeten worden.
Dat je je verlaagt tot het willens en wetens oplichten van mensen uit naam van een of andere kutenergiemaatschappij uit Rotterdam.
Er is toch wel een ander baantje te vinden. Ga verdomme hondenpoep scheppen op het rokin. Dan ben je nuttiger bezig.
Dat je je verlaagt tot het willens en wetens oplichten van mensen uit naam van een of andere kutenergiemaatschappij uit Rotterdam.
Er is toch wel een ander baantje te vinden. Ga verdomme hondenpoep scheppen op het rokin. Dan ben je nuttiger bezig.
maandag 29 september 2008 om 21:50
maandag 29 september 2008 om 21:50
Dat lijkt me logisch ja. Ieder werkt voor zijn geld. Maar bij het bedrijf waar recentelijk was gefilm (via verborgen camera van Radar) werd de cursisten toch echt een MP3 speler of een WII computer beloofd. Die jongen zei nog: Zo'n contractje afsluiten gaat zo snel als broodjes smeren, kijk, die MP3 gekregen, en die computer en die dure merkkleding die ik aanheb. 3 contacten binnen een half uurtje afgesloten? Voila 600 euro cash in je handje en ga er maar iets moois voor kopen!
maandag 29 september 2008 om 21:52
Wat ik het probleem vind met de hedendaagse marketeer-terreur is dat ze altijd van die geweldige aanbiedingen hebben, waar nooit een folder van verkrijgbaar is of info op het Internet te vinden is. Dat vind ik het bezwaar. Je kan het niet fatsoenlijk nalezen. Op je gemak eens kijken wat het precies in moet houden. Ik ben ooit eens in een grijs verleden gebeld door een of andere organisatie dat je je kon bijverzekeren naast je gewone ziektekostenverzekering. Nooit meer iets over gelezen, zal dus wel overleden zijn, dat plan, maar goed. Ik zei: stuur maar eerst informatie toe. Dat kon niet. Ik kon het wel als volgt doen: ik gng op het aanbod in, en had een maand bedenktijd (dat dan weer wel...) en moest het dan schriftelijk opzeggen. Ik bedankte voor de eer: sinds wanneer moet ik lid worden om informatie te ontvangen? Wat is dat voor onzin?
maandag 29 september 2008 om 21:54
Ze kunnen echter niet controleren wanneer jij het pakketje ontvangt. Als het via de post een aantal dagen later bij jou binnenkomt en de bedenktermijn is verstreken, is het jammer voor jou, fijn voor de energiemaatschappij. Daarom heb ik gelijk diezelfde dag nog een mailtje gestuurd om het op te zeggen.
maandag 29 september 2008 om 21:57
Dat mailtje komt nooit aan.
Google maar eens op nederlandse energie maatschappij en je zult zien dat je aan een jaarcontract vast zit.
Je hebt naast je bankrekeningnummer op je geboortedatum opgegeven en op een aantal vragen "ja" geantwoord.
Jammer maar helaas, van nu af aan ben je geen nuon klant meer,