Werk & Studie
alle pijlers
Waarom is er altijd die paintball collega?!
dinsdag 30 september 2008 om 22:19
Ben net begonnen met mijn nieuwe baan, samen met nog een paar andere nieuwe collega's. Nou ben ik net op tijd om mee te doen aan het geplande bedrijfsuitje. Een der keuzes was paintballen....zucht. Waarom is er altijd een of andere vervelende etter die dergelijke dingen voorstelt? De nieuwe mannelijke collega riep meteen heel hard dat ie dat ging kiezen, een der vrouwelijke collega's en ik keken elkaar meteen aan van "Ah nee he?!". Er zijn veel mannen in het team. Grote kans dus dat het paintballen wordt. Heel fijn.... Is een bedrijfsuitje niet bedoeld voor je lol?
Waarom is er altijd die ene actieve collega die met dergelijke voorstellen komt en dan de meerderheid overhaalt (niemand wil per slot van rekening de pretbederver of het watje zijn natuurlijk)? Waarom? Als ik actief wil gaan doen dan weet ik wel iets leukers te bedenken dan paintballen....zucht.... Iets niet agressiefs waarvan men niet irritant fanatiek wordt. Want je zult zien dat men nog zeer agressief lukraak gaat schieten ook. Dat schijnt leuk te zijn.....of zo....
Mijn humeur heeft nodig een polletje nodig. Alweer idd!
Waarom is er altijd die ene actieve collega die met dergelijke voorstellen komt en dan de meerderheid overhaalt (niemand wil per slot van rekening de pretbederver of het watje zijn natuurlijk)? Waarom? Als ik actief wil gaan doen dan weet ik wel iets leukers te bedenken dan paintballen....zucht.... Iets niet agressiefs waarvan men niet irritant fanatiek wordt. Want je zult zien dat men nog zeer agressief lukraak gaat schieten ook. Dat schijnt leuk te zijn.....of zo....
Mijn humeur heeft nodig een polletje nodig. Alweer idd!
woensdag 1 oktober 2008 om 20:43
Ik kan me er van alles bij voorstellen dat je er zó genoeg van hebt dat je er gewoon helemaal mee stopt.
En het ergste is, als een bedrijf dan zegt 'bekijk het met je gezeik, doenw e toch géén personeelsuitje meer' dan is het ook niet goed.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 1 oktober 2008 om 20:49
Nee ik ga ook niet mee, en dat vinden ze vast niet lief dat Minny niet netjes meespeelt. Jammer dan. Paintballen.... Dat je nooit iets vind wat iedereen leuk vindt, dat klopt, maar dat al dat actieve gedoe door zeeeeer veel mensen echt heel erg niet leuk gevonden wordt, dat kan iedereen op de vingers natellen. En wie probeert er dan de zin door te drijven...?!
woensdag 1 oktober 2008 om 20:52
woensdag 1 oktober 2008 om 21:02
Eerlijk gezegd heb ik er altijd de pest aan dat de vrouwen op de afdeling er altijd voor zorgen dat het weer zo'n mutsenuitje wordt met een moorddiner oid. Dan in godsnaam maar paintballen, alles beter dan dat suffe, inactieve gedoe.
Ik ben nooit sportief geweest (pas het afgelopen jaar is mijn sport-gen gaan opspelen) maar voor bedrijfsuitjes heb ik altijd een uitzondering gemaakt. Ik heb geen balgevoel, had geen conditie, m'n motoriek is niet geweldig en ik ben altijd de slechtste / laatste en heb de grootste lol!
Ik ben nooit sportief geweest (pas het afgelopen jaar is mijn sport-gen gaan opspelen) maar voor bedrijfsuitjes heb ik altijd een uitzondering gemaakt. Ik heb geen balgevoel, had geen conditie, m'n motoriek is niet geweldig en ik ben altijd de slechtste / laatste en heb de grootste lol!
woensdag 1 oktober 2008 om 21:08
Het is vooral dat fanatieke gedrag dat me tegenstaat, krijg een erg naar beeld van bepaald collega's. Als het nou met mijn kinderen was zou ik het nog doen, snap nog wel dat die dat leuk vinden. Maar met volwassen mannen die bijna hysterisch lopen te gillen en rennen alsof hun leven er echt van afhangt....nou nee. Doe toch normaal mensen...
woensdag 1 oktober 2008 om 22:08
T met zo'n moorddiner ben je wel bezig maar niet dat je zegt dat je jezelf lekker in het zweet werkt. En vermoeiend om uit te puzzelen dat de butler het gedaan heeft? Niet echt
Maar mensen kunnen er wel bloedfanatiek van worden
Maar mensen kunnen er wel bloedfanatiek van worden
woensdag 1 oktober 2008 om 22:14
Paintballen is nou ook niet mijn favoriet, maar man lief kwam gister thuis met het heugelijke feit dat we met zijn werk lekker gezellig naar zo'n net niet theater diner buffet gaan.
Jippie (dus niet)
Ben blij dat wij (mijn collega's en ik) gewoon regelmatig een borrel gaan doen of 's nachts naar de shoarma tent. ipv uitzoeken wie wat wel wil of niet wil enz enz enz
Jippie (dus niet)
Ben blij dat wij (mijn collega's en ik) gewoon regelmatig een borrel gaan doen of 's nachts naar de shoarma tent. ipv uitzoeken wie wat wel wil of niet wil enz enz enz
donderdag 2 oktober 2008 om 18:45
Men gaat dus paintballen. Ik niet, heb eerlijk verteld dat ik er geen zin in heb omdat ik paintballen verschrikkelijk vind. Dat was oke. Gelukkig is kort daarop een borreltje voor iemand die 25 jaar bij de zaak werkt dus dan heb ik alsnog kans om wat leuks te doen met mijn nieuwe collega's. De organisator zei al zo ongeveer verontschuldigend dat wie niet mee wilde zich niet bezwaard hoefde te voelen. Het was een krappe meerderheid die voor stemde...ik kon ook meteen zien wie dat vooral niet waren!
donderdag 2 oktober 2008 om 19:49
donderdag 2 oktober 2008 om 19:51
donderdag 2 oktober 2008 om 22:16
vrijdag 3 oktober 2008 om 12:05
Ja maar naar de sauna zou ik dus sowieso neit doen met collega's.
Ik vind dat ook zeer op (eigenlijk over) het randje. Hoe zouden de hyrarchische verhoudingen liggen na zo'n uitje? Je gaat je baas (of je medewerker) toch met andere ogen bekijken na zoiets vrees ik.
Overigens ben ik eens een manager van me tegen gekomen toen ik met een aantal forummers in de sauna was. Het was een vrouw, en ze heeft mij niet gezien denk ik, maar ik vond het wel heel vreemd...
Ik vind dat ook zeer op (eigenlijk over) het randje. Hoe zouden de hyrarchische verhoudingen liggen na zo'n uitje? Je gaat je baas (of je medewerker) toch met andere ogen bekijken na zoiets vrees ik.
Overigens ben ik eens een manager van me tegen gekomen toen ik met een aantal forummers in de sauna was. Het was een vrouw, en ze heeft mij niet gezien denk ik, maar ik vond het wel heel vreemd...
vrijdag 3 oktober 2008 om 12:35
Oh, ik vind dat soort dingen eigenlijk altijd leuk. Ik ben niet goed, sportief gezien, maar ik vind het wel grappig juist. In mijn vorige baan gingen we een soort minisurvival doen, inclusief lasergamen. Ik heb me nog nooit zo slap gelachen. Geweldig. Mijn vrouwelijke manager veranderde in een soort Rambo
Leuk toch? Ik neem me altijd voor om gewoon alles te proberen, ookal lijkt het niet leuk op het eerste gezicht. Het gaat om het idee, iemand heeft er moeite in gestoken en of je al dan niet lol hebt ligt vooral aan je eigen instelling.
Leuk toch? Ik neem me altijd voor om gewoon alles te proberen, ookal lijkt het niet leuk op het eerste gezicht. Het gaat om het idee, iemand heeft er moeite in gestoken en of je al dan niet lol hebt ligt vooral aan je eigen instelling.
vrijdag 3 oktober 2008 om 12:48
Wij hadden zo'n leuk uitje laatst: een puzzeltocht door Amsterdam. Heel origineel bedacht voor een bedrijf waar de meeste werknemers daar al jaaaaaren wonen.
Verder een keer een dagje op het strand. Best leuk bedacht maar ik ga echt niet een dag in bikini tussen mijn collega's zitten. Er zitten een paar ouwe glibbers bij, die zouden het dan veel te leuk hebben. Brr. Dus die dag kon ik niet. Jammer hoor..
Verder een keer een dagje op het strand. Best leuk bedacht maar ik ga echt niet een dag in bikini tussen mijn collega's zitten. Er zitten een paar ouwe glibbers bij, die zouden het dan veel te leuk hebben. Brr. Dus die dag kon ik niet. Jammer hoor..