Mode & Beauty alle pijlers

lakjas

03-03-2008 20:05 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lak is weer helemaal in en hot..zo schijnt.

Mijn man wil graag dat ik een lakjas koop, een zwarte halflange trench van YAYA, echter ik vind het een beetje ordinair of ho.rig.

of ligt dat aan mij ?

wuiles schreef op 01 oktober 2008 @ 22:49:

[...]

De jas heeft een goedkope uitstraling: het materiaal is te glimmend, de mouwen zijn te lang & te wijd, de borstwijdte is te krap, de revers zijn niet mooi afgewerkt en de stof is aan de onderkant ineens erg gekreukt. Dat alles gevoegd bij de sexy uitstraling van het model (mond open, geen of zeer kort rokje) maakt het geheel voor mij ordinair en goedkoop.
Zit er wat in, hoewel het gedeeltelijk een kwestie van smaak is. In principe moet je de jas hierboven een hele stuk mooier vinden.
Deze is ook heel glimmend (vind ik persoonlijk heel mooi), maar je merkt wel dat de stof dikker is, er zit dus wat meer kwaliteit in. De jas is ook een stuk langer.

http://images1.hiboox.com/images/4008/4520546270cc1916f6c4d03986b5ff49.jpg
Overigens, een vraag: hoe zouden jullie een lakjas omschrijven die aan jullie ogen erg mooi is (kleur, stof (glimmend of niet, motieven, dikte, doorzichtig of niet....), model, lengte, welke details,....) ?
Deze is op dit moment in de handel te vinden .....

http://images1.hiboox.com/images/4008/a1f15da1602e9e94cc08f4cf73920db2.jpg
Die middelste jas vind ik prachtig!! De andere is idd te glimmend en te veel een plastic look.

Ik ben trouwens dol op lakjassen, en altijd op zoek naar een mooie, dit jaar geslaagd bij Anna van Thoor. Dezelfde jas die Linda de Mol draagt in Gooische vrouwen, dus waarschijnlijk wel een 'verkeerde' jas;-)

Maar hij staat mij geweldig, en ik ben er erg blij mee.
Denk dat je anders ziet.
Ik vind de jas hierboven (van het donkere model dus) wel ordinair. Ik vind het gewoon goedkoop eruit zien, niet subtiel, of verfijnd oid. Ik denk niet dat er omstandigheden zouden zijn waarin ik het wel mooi zou vinden.
Nou ik zou hem wel als regenjas willen hebben (en dan iets langer) maar echt mooi vind ik hem ook niet.
Denk dat je anders ziet.
Deze jas bedoelt TO:

http://www.oarsfraneker.nl/cms.2/uploads/collecties/2/voorjaar%202008%20009.jpg

Maar waarom zou je in godsnaam een lakjas dragen omdat je man het wil, je moet er zelf toch voor open staan?
Viva naar de knoppen.
tweeling schreef op 03 oktober 2008 @ 22:33:

Die middelste jas vind ik prachtig!! De andere is idd te glimmend en te veel een plastic look.

Ik ben trouwens dol op lakjassen, en altijd op zoek naar een mooie, dit jaar geslaagd bij Anna van Thoor. Dezelfde jas die Linda de Mol draagt in Gooische vrouwen, dus waarschijnlijk wel een 'verkeerde' jas;-)

Maar hij staat mij geweldig, en ik ben er erg blij mee.

Kan je er misschien een foto van maken ? Ben benieuwd hoe die eruit ziet.

Zo te lezen wordt het glimmend aspect van een lakjas in Nederland geassocieerd met ordinair. Interessant, in andere landen is dat vaak andersom (chic), het hangt natuurlijk ook af van het model, de kwaliteit en de kleur ..... Vreemd is bijvoorbeeld dat het voor laklaarzen niet lijkt te gelden. Ik weet nog dat mijn vriendin prachtige beige laklaarzen had gekocht bij "Le Ballon" en nadat twee dames gevraagd hadden waar de laarzen vandaan kwamen, viel het viel mij op dat veel vrouwen er naar keken. Waarom een glimmende lakjas als ordainair gestempeld wordt en laklaarzen niet, mag men mij uitleggen.
Arthemis schreef op 03 oktober 2008 @ 23:16:

Maar waarom zou je in godsnaam een lakjas dragen omdat je man het wil, je moet er zelf toch voor open staan?
Ik ben er mee eens, maar het kost weinig op zoek te gaan naar een jas die beiden mooi vinden. Er zijn zoveel modellen ......
Arthemis schreef op 03 oktober 2008 @ 23:16:

Deze jas bedoelt TO:

[afbeelding]

Beetje te kort voor een regenjas;-)

Het is zo eenvoudig, je koopt/draagt iets omdat je het zelf mooi vindt, als iemand op een forum moet gaan vragen of het kan/mooi is, dan ben je te onzeker voor zo'n jas, dus niet doen.

En dat geldt voor alle kleding:-)
Denk dat je anders ziet.
juanfran2 schreef op 03 oktober 2008 @ 23:16:

[...]

Zo te lezen wordt het glimmend aspect van een lakjas in Nederland geassocieerd met ordinair. Interessant, in andere landen is dat vaak andersom (chic), het hangt natuurlijk ook af van het model, de kwaliteit en de kleur ..... Vreemd is bijvoorbeeld dat het voor laklaarzen niet lijkt te gelden. Ik weet nog dat mijn vriendin prachtige beige laklaarzen had gekocht bij "Le Ballon" en nadat twee dames gevraagd hadden waar de laarzen vandaan kwamen, viel het viel mij op dat veel vrouwen er naar keken. Waarom een glimmende lakjas als ordainair gestempeld wordt en laklaarzen niet, mag men mij uitleggen.

Ik was al op zoek naar een foto, maar die kan ik niet vinden, dus Gooische vrouwen kijken?:-)

En verder denk ik dat je je niet druk moet maken over wat kan of niet kan, daar snap ik dus echt niks van. Dat maak je als vrouw toch lekker zelf uit, smaken verschillen (gelukkig;-)

Als het goed is, zien mensen een leuke vrouw, daar gaat het om:-)
Denk dat je anders ziet.
Ik heb ook een lakjas (en nee: totaal niet ordinair, maar juist chique en sexy!!). Moet zeggen dat ik veel positieve reacties krijg.

Enig nadeel is wel dat ie veeeeeeeel te warm en plakkerig is. Maar ja, wie mooi wil zijn.....

Ik zou zeggen: ga eerst es zo'n jas passen en oordeel pas daarna....
juanfran2 schreef op 03 oktober 2008 @ 23:16:

[...]

.
@Juanfran, spánnend he, al die vrouwen die met jou praten over een lakjas!
wuiles schreef op 04 oktober 2008 @ 10:13:

[...]

@Juanfran, spánnend he, al die vrouwen die met jou praten over een lakjas!

Ha ! En wie zegt dat het vrouwen zijn ? Ik kan het niet zien, jij ? ;-)

Nou, ik vind lakjassen bij vrouwen mooi staan (als het een chieke en sexy model is natuurlijk) en ik praat er graag over.

En blijkbaar vind jij het ook spannend, anders was je al weg. Hopelijk vind ik nog wel een lakjas die jij niet ordinair vindt Je hebt mij trouwens niet verteld (na die eerlijke kritiek van de eerste foto) wat jij dacht van de jas die gedragen wordt door die vrouw met lang rood haar...... ;-)
Jeetje, die smileys lijken meer op piraat figuren dan op een smiley........ Halloween is niet ver meer..........
ik vind het ordi en tegelijkertijd geil. Maar alleen bij slanke/ranke/lange vrouwen.
Die gekruiste jas die minder glimt, vind ik inderdaad niet ordinair.

Ik zou me zelf niet prettig voelen in lak, omdat het niet bij me past en omdat ik een hekel heb aan plakplastic :P

Ik heb ooit een rok gehad van skai, wat plakt dat vreselijk zeg!

Nooit meer van die lakmaterialen!
Viva naar de knoppen.
Arthemis schreef op 04 oktober 2008 @ 23:16:

Ik heb ooit een rok gehad van skai, wat plakt dat vreselijk zeg!

Nooit meer van die lakmaterialen!
Ik weet niet of je beide kunt vergelijken. Ik kan mij goed voorstellen dat het dragen van een rok van skai onprettig kan zijn omdat het deels in contact is met je huid (of dichterbij). Een lakjas draag je over andere kleren zoals een T-shirt en/of een trui. En, vergeet niet de omstandigheden. Als je je lakjas draagt een dag dat het net iets warmer is, dan is het misschien minder. Maar een dag als vandaag, frisser met wind en wat regen, is wel geschikt denk ik.
tweeling schreef op 04 oktober 2008 @ 00:31:

[...]

Ik was al op zoek naar een foto, maar die kan ik niet vinden, dus Gooische vrouwen kijken?:-)

Neeee, dat gaat wij niet doen :-)

Mocht je een moment vinden om een foto te schieten, laat maar zien, daar is die draad ook een beetje voor
lepa_ana schreef op 04 oktober 2008 @ 20:40:

ik vind het ordi en tegelijkertijd geil. Maar alleen bij slanke/ranke/lange vrouwen.

Klopt, hoewel dat ook afhankelijk is van jouw persoonlijkheid, en welke type jas je draagt. De meeste vrouwen hebben - onterecht vind ik - een verkeerd idee over lakjassen omdat ze nog steeds denken dat het "hoerig" doet. Mannen denken heel vaak anders. Een vrouw die een mooie lakjas draagt associeer ik met pittig, zelfverzekerd, met de tijd gaande en in bepaalde omstandigheden straalt ze autoriteit (dat meer bij zwarte jassen, ik zal mijn zeggen koppelen aan een voorbeeld). Maar zeker niet hoerig en ook niet ordinair als het chique gedragen wordt.

Trouwens, witte auto's zijn trendy. Zo zijn witte jassen ook, dus waarom geen witte lakjas !?

http://images1.hiboox.com/images/4108/d8193b0fb681aaef759c12adcb98eda3.jpg
Weet iemand waar je leuke lakjacks kan kopen online?

Ik kan ze in de winkels niet vinden.
Kim,

Dat je ze in de winkels in Nederland niet kunt vinden is niet vreemd : ze zijn er amper . Je zult ze misschien in landen moeten gaan zoeken waar ze vaker voorkomen: Engeland, Duitsland voorn. Maar je kunt ook voor weinig geld je eigen jas op maat laten maken met het design en de lakstof van jouw keuze en de gewenste kleur. De juiste bron hangt echter af van de stijl die je zoekt. Kan je misschien een omschrijving geven van wat voor jou een leuke lakjack is, want iedereen heeft een andere visie. Geef zoveel details mogelijk (stijl, stof, kleur, lengte, details (sluiting, knopen/rits, rim/geen rim, enz....), ik zal kijken of ik iets kan vinden.
What else !?

http://images4.hiboox.com/images/4108/a5c9ea73c6ee6ace91f49c73004ef33c.bmp
Ok Wuiles, haar mond is ook een beetje open, maar geef toe, de jas is toch wel mooi, niet ? (het model ook hoor, laten wij niet te veeleisend zijn, anders kunnen jullie altijd jullie vrienden vragen wat ze ervan denken, zou mij sterk verbazen als er een is die afwijzend kijkt ....... ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven