Bijlagen niet kunnen openen

04-10-2008 19:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is me al een aantal keer overkomen, dat ik een mail kreeg met bijlage, en dat ik die bijlage niet kon openen. Ik zal even letterlijk de tekst overnemen die ik te zien krijg als ik de bijlage wil openen:

"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het Configuratiescherm". Nou ja, ik dus naar het Configuratiescherm, want zo technisch ben ik dan nog wel. Maarja, het onderdeel "Koppelingen instellen", wat ik dus zogezegd moet aanklikken, staat er helemaal niet bij! Ja, dan houdt het voor mij dus op, ik zou echt niet weten wat ik nog meer kan proberen. Jullie misschien wel? Ik zou er echt heel blij mee zijn!
You don't have to fit into the format
Ik zou het bestand eerst opslaan op schijf daarna kies je openen met... en dan het programma.

Wat voor formaat is het bestand? .doc .pdf ?
Het kan ook tamelijk simpel zijn, namelijk dat er in de bestandsnaam een punt staat. Dus iets als dit.dat.doc Alles wat achter de punt staat wordt door de pc gezien als een bestand en een bestand met naam dat.doc kent ie niet. Als dat het geval is, wil het nog wel eens helpen om het bestand opnieuw op te slaan onder een andere naam.

Het kan ook gewoon zijn dat je het bestand niet kunt openen omdat het in een ander programma gemaakt is dan jij op je pc hebt staan.
Als je weet wat voor bestand het kan zijn dan kun je ook rechtsklikken en dan "openen met" en dan een programma dat gelijkwaardig is aan klikken.
@MMP: Het is een DOC-bestand. Ik heb je tip opgevolgd, en het bestand opgeslagen. Vervolgens gekozen voor openen met........ Maar bij alle opties weigert hij het document weer te geven. Bij sommige opties (zoals Adobe reader) krijg ik een heel engels verhaal te zien, dat er geen "support" is om het document te openen. Erg frustrerend allemaal, aangezien deze computer net nieuw is. Met mijn oude computer had ik nooit problemen, kon alles altijd gewoon openen!

@Caylinn: Opslaan onder een andere naam mocht ook niet baten. In ieder geval bedankt voor het meedenken!
IS het bestand niet in een nieuwere versie van word gemaakt dan jij hebt?

klinkt namelijk alsof het een bestand is waarvoor jij geen programma op de pc hebt staan om te openen.
Heb bjij wel MS Office op je PC staan? Dan is het logisch dat de bijlage NIET geopend kan worden.

Een prima alternatief is OpenOffice, geheel gratis en is compatible met MS Office

OpenOffice NL
Wat Sander zegt: Net nieuwe computer -> waarschijnlijk geen Office erbij gekocht. Word is onderdeel van Office.

Kijk eens bij Start -> Programma's of je daar het Word programma wel kunt vinden.
Sander heet Xander ;-)
Ik heb MS Office op mijn computer!

Maar ik ga dat OpenOffice ook uitproberen, bedankt voor de tip, Xander.
Xander68, bedankt voor je geweldige tip. Ik heb OpenOffice geïnstalleerd, en kan m'n bijlagen openen!

Echt wel blij!
Geen dank Lotte :)
MMP schreef op 04 oktober 2008 @ 20:11:

Ik zou het bestand eerst opslaan op schijf daarna kies je openen met... en dan het programma.

Wat voor formaat is het bestand? .doc .pdf ?
Er is volgens mij ook een mogelijkheid om in het dialoogvenster aan te geven dat een bepaald programma altijd gebruikt moet worden voor het openen van dat bestand.

Ikzelf sla het op op de harde schijf en ik zoek daar wel uit welk programma daar bij hoort.
World of Warcraft: Legion
Sorry hoor! :-]
:)
Ikzelf sla het op op de harde schijf en ik zoek daar wel uit welk programma daar bij hoort.
Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar geen enkel programma sloeg aan. Ik kreeg óf een foutmelding, óf er verschenen allerlei vreemde tekens. 't Zal wel aan mijn computer liggen, heeft wel meer kuren. Maar dat OpenOffice werkt als een speer, ben er erg blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven