Is er een droomdeskundige in de zaal??Raar gevoel na droom

05-10-2008 14:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat je, je zo raar kan voelen na een droom.

Ik wil het even van me afschrijven.

Mijn relatie is een maand of 2 uit.

1 Van de redenen was dat ik vond dat wij te verschillend zijn.

Ex heeft 1 hele goede vriend en die heeft dus wel precies dezelfde interesses als ik, ik kon ook altijd goed praten lachen met deze jongen. Ik heb hem nu ook al een maand of 2 niet gezien, maar door onze zelfde interesses ga ik hem nog wel eens tegen het lijf lopen in de toekomst.

Nu droomde ik vanacht dus dat ik hem tegen kwam. Heel vaag ik herinner me niet precies meer hoe of wat, maar op het geven moment waren we met zijn tweeen op een romantisch plekje. En toen gingen we dus zoenen en ik voelde me in mijn droom toen zo gelukkig.

....En toen (shit) schrok ik dus wakker. En ik voel me nu toch een partij teleur gesteld dat het niet echt is.

Ik ben er me nooit van bewust geweest dat ik echt zulke gevoelens voor hem had. Ik heb wel tijdens mijn relatie met mijn ex een paar keer gedacht, als ik ze allebei tegelijkertijd was tegen gekomen en alles van te voren had geweten dan had ik echt niet voor mijn ex gekozen (ondanks dat mijn ex er qua uiterlijk beter uit ziet, de click die ik heb met die ander maakt hem voor mijn aantrekkelijk, het is dus echt het innerlijk wat telt). Ik ben ook weleens zonder mijn ex met die ander op stap geweest en dat was echt leuk toen.

Ik heb nu ook echt de behoefte om hem een mailtje te sturen om te kijken hoe het met hem is.

En nee dat ga ik niet doen. Het is 1 van mijn beste vrienden van , mijn ex (die nog steeds kapot is van onze breuk) dus afblijven, geboden verbied, dingen die je gewoon niet doet etc.!!!!

Maar voel me echt even rot over dit gebeuren, ik hoop dat het een bevlieging door de droom is.
Ik droom ook regelmatig dat ik met mannen flirt/zoen/seks heb, maar daar zit niet per se een diepere betekenis achter hoor. Seks kan in een droom symbool staan voor een band die je met iemand voelt of wilt. En ja, als het een fijne droom is dan kan het even balen zijn als je wakker wordt en het was maar een droom... dat is heel gewoon. Zoek er nou maar niet te veel achter, dromen zijn over het algemeen vrij willekeurig. Wel zou je kunnen zeggen dat uit de droom en je reactie bij het ontwaken blijkt dat je behoefte hebt aan intimiteit met iemand (wie niet?). Maar of dat per se met hem is? Nee, zou ik niet te veel aan ophangen.
MissMara schreef op 05 oktober 2008 @ 14:15:

Ik droom ook regelmatig dat ik met mannen flirt/zoen/seks heb, maar daar zit niet per se een diepere betekenis achter hoor. Seks kan in een droom symbool staan voor een band die je met iemand voelt of wilt. En ja, als het een fijne droom is dan kan het even balen zijn als je wakker wordt en het was maar een droom... dat is heel gewoon. Zoek er nou maar niet te veel achter, dromen zijn over het algemeen vrij willekeurig. Wel zou je kunnen zeggen dat uit de droom en je reactie bij het ontwaken blijkt dat je behoefte hebt aan intimiteit met iemand (wie niet?). Maar of dat per se met hem is? Nee, zou ik niet te veel aan ophangen.
Ik ben vrijgezel, dus dat zou inderdaad wel kunnen. Ik vind het echt een leuke gozer, maar heb nooit eerder wilde seks fantasien ofzo over hem gehad,
Hoe langer ik droog sta hoe meer ik over seks droom. Heb vannacht ook nog over een ex gedroomd. Ik zat op Hogwarts ook nog, was de secretaresse van Patrick Bateman (seriemoordenaar uit American Psycho) en sloeg mijn ex uit volle macht met een zweep in z'n bek omdat hij de muziek niet af wilde zetten.

Dus: volkomen normaal, die droom van jou.
Ik droom ook de raarste dingen. Sex met andere mannen (en soms vrouwen) is niet eens het allervreemdste. En dat wil echt niks zeggen over mijn wensen 'in het echt.'

Secretaresse van Bateman, hmmm, lijkt me érg spannend.
Ik vind jouw droom veel leuker Digi X-D
668, the neighbour of the Beast
@ nieuwe, zo te lezen ging je droom over een (toen nog) onbewust verboden verlangen.

Digi, als jouw droom al zo is, hoe zijn je (bewuste) fantasieen dan wel :-O
Sja toyboygirl, dat kan ik niet zeggen want dan word ik gearresteerd ;-)

Overigens lijken mij onbewuste fantasieen een graadje erger. Dit is een milde droom voor mij hoor, ik droom dingen die Tolkien, JK Rowling en Stephen King tezamen nog niet kunnen bedenken. Tijdens het dromen vallen normale remmingen weg (in rust), dus is ook niet zo verwonderlijk dat je na een droom denkt: what the fuck?

Ergo, gewoon niet over nadenken. Dromen hebben geen diepere betekenis. Ik heb weleens gedroomd over seks met mijn vader. Ik wil A) helemaal geen seks met mijn pa, en B) ga ik hem ook niet opbellen.
Digi, misschien kun je schrijfster worden. De auteurs die jij noemt zijn harstikke rijk ;-)

Fantaseren doe ik ook regelmatig. Vandaag dat ik op een privestrand aan de stille zuidzee zit samen met toyboy. Helaas zit ik in m'n uppie, met kl@te weer aan m'n onderzoek te werken 8-.

Dromen schijnen onze onbewust angsten en verlangens duidelijk te maken. Soms in een concrete en andere keren in een verborgen vorm. Zoals dat dromen over spinnen een angst voor je moeder zou kunnen zijn......
En een zwarte hond staat voor angst. Enzo. Nah. Geloof er niets van.

Ik heb wel een heeeeel erg langlopende fantasie trouwens. Een dagdroom. Die zou ik eens op moeten schrijven. Hij is echt magnifique!

Ik moord trouwens ook vaak en ik word ook heel vaak vermoord. Over die seks-met-pa-droom wil ik niet meer denken. Ran-zig.
Digi, die seks-met-pa-droom komt vaak voor, dat zou staan voor het willen aanhalen van contact, een betere relatie willen - verder niks seksueels. Misschien stelt je dat wat gerust? X-D
Haha, lichtelijk MissMara. Maar ik heb een goed contact met pa. Wil het alleen niet uitbreiden tot een 'keep it in the family-contact' ;-)
digi ik heb wel eens zo'n droom gehad over mijn moeder. Je snapt dat ik die ook hevig verdrongen heb ;) wilde het eigenlijk niet eens opschrijven maar ach... Om maar even aan te tonen dat dromen écht geen wensdromen zijn en je de meeste maar beter zo snel mogelijk kan vergeten. Dromen zijn een zootje ongeregeld, moet je niet teveel achter zoeken.
.
lees nu de uitleg van MissMara. hmmmm zou kunnen... Heb nu een hele goede relatie met mijn moeder maar het was vroeger misschien een tikkie koel. droom uitgekomen? Jammer alleen dat daar een crisis tussen pa en ma voor nodig was (nee, droom sindsdien níet over mijn vader).
.
Overigens werden we betrapt door moeders....

Hm.
Zijn dromen niet een soort uitlaatklep voor je psyche? Een uitlaatklep voor alles waar je overdag niet aan toe komt?

Ben het eens met MissMara, dromen staan vaak symbool voor iets, dus ik zou ze nooit te letterlijk nemen.

Digi, dat soort dromen heb ik ook. Heb seks gehad met de hele familie, heb mijn moeder vermoord in een droom, baby'tjes verminkt (handen en voetjes eraf gehakt) en kan zo nog doorgaan. Geen moment gedacht dat ik gek aan het worden was. Wel dat ik kennelijk een darkside heb waar ik overdag kennelijk niet aan wil....
Nieuwe, je hele topic is zowat gekaapt. Even een reactie van mij op jouw droom: dromen kun je nooit via anderen analyseren. Je zult zelf je gevoel hierin moeten volgen of niet. Maar mijn ervaring is dat iedereen zijn eigen symbolen heeft en een vis in mijn droom betekent niet hetzelfde als een vis in jouw droom. Wel een tip: laat dromen los. Zoek er niet te veel achter.
Ik ben niet akkoord met de meeste reacties hier :p

Ik geloof wel degelijk dat dromen een diepere betekenis hebben, dat je onderbewustzijn je iets wil vertellen.

Maar over de situatie zelf, als je ex er nog zo kapot van is zou het natuurlijk erg voor hem zijn als ie zou vernemen dat jij date met 1 van zijn beste vrienden. Misschien als hij zelf date met iemand anders dat hij er dan niet meer zwaar zal aan tillen.

Dus best even wachten met mailen..

En hopen dat je straks het vervolg droomt:p
Bedankt voor jullie reacties, wat kunnen mensen toch raar dromen!

Ik voel me vandaag overigens wil helemaal normaal.

Terleurgestelde gevoel is alweer voor bij :))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven