Wasmachine-droger combinatie. Ervaringen?

16-11-2015 18:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren viel de deur van onze wasmachine er bij het dichtdoen vanaf. Ik probeerde hem in een reflex op te vangen en dat was geen goed idee De machine is 16 jaar oud, dus lijkt me niet dat we hem moeten laten repareren. Tijd voor een nieuw modelletje!

De wasmachine en wasdroger staan in onze (kleine) badkamer onder een 'vouwplank'. Ik vind het wel handig zo, maar man oppert om te kijken naar een combinatie van wasmachine en wasdroger omwille van de ruimte die we zo winnen. Heeft iemand ervaring met deze apparaten, welk merk is goed?

Wij zijn een tweepersoons huishouden en het enige tegenargument dat ik nu kan bedenken is dat je geen tweede was kan draaien terwijl was 1 aan het drogen is. Maar dat kan omwille van de stroomgroepen hier in huis nu ook niet.



Update: het wordt een aparte wasmachine, maar welke? Waar zijn jullie blij mee - en nog belangrijker - waar zijn jullie absoluut niet blij mee?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een indesit was/droogcombi, kostte een jaar geleden 300¤.

Daarvoor voor 199¤ daarvan een wasmaschine gehad die het 10 jaar zonder problemen gedaan heeft...
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allen. Man gaat onderzoek op het internet doen. Hij heeft namelijk het grootste probleem: Hij heeft weinig kleding daar mopper ik over en nu heeft hij het grootste probleem als we niet kunnen wassen
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wij hebben toevallig sindskort ook een nieuwe wasmachine, Samsung Eco bubble en heel tevreden over
na mijn onderzoek naar een was/droog combi koos ik ook een wasmachine :-)

het werd een lg, model fh48t, koste 460.

- heel energiezuinig (AAA)

- kan 8 kg in ('standaard' is 7 kg)

- extra grote vulopening

- kan tussentijds even gestopt worden om event nog een verloren sokje toe te voegen

- hij weegt zelf hoe zwaar de was is, stelt zich er zelf op in

- veel programmamogelijkheden zoals nachtprogramma (extra stil), uitgesteld programma ed maar dat hebben ze vast allemaal wel indertussen (hiervoor had ik 20 jaar lang een Miele, die had 2 draaiknoppen en geen enkel ledlichtje. moet je de mijne nou es zien, voel me een piloot soms :-)



maar de was wordt prachtig schoon, hij is stil en ik tevreden!



hoop dat ik hier wel zo enthousiast mag schrijven over slechts 1 merk..

heb begrepen dat die van Aeg wirlpool akai miele siemens samsung appie jamin ook geweldig goed werken
Alle reacties Link kopieren
Gewoon Beko is voldoende voor klein huishouden. Die all in one machines zijn drama en zijn vaak ook stroomsluppers eerste klas.



16 jaar en valt je deurtje eruit (vast geen Miele) die van ons is aankomend jaar 16 en heb het gevoel net ingewassen
Alle reacties Link kopieren
Slobber: ja dus wel een Miele:(
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 17 november 2015 @ 10:26:

Slobber: ja dus wel een Miele:(Vreemd ? bij Miele kun je deur echt dicht gooien, geen schroeven los ? want zowel scharnier als sluiting is van metaal, wat bij veel machines van kunststof is.
TO, heb het typenummer even voor je opgezocht: WW80H7600EW

Hier zijn wij heel tevreden over
Alle reacties Link kopieren
In de loop der jaren twee combi's gehad: Indesit en Bosch. De ene wat duurder dan de andere. Maar beide binnen drie jaar kapot. En dat terwijl wij twee wassen per week draaiden en alleen de witte was droogden. Dus geen combi meer.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips. Ik ga na het werk even naar de mediamarkt kijken naar een LG en een samsung. Het wordt dus inderdaad een aparte wasmachine.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 17 november 2015 @ 13:55:

Dank voor alle tips. Ik ga na het werk even naar de mediamarkt kijken naar een LG en een samsung. Het wordt dus inderdaad een aparte wasmachine.



Jammer ,ik zou eerder eerst kijken wat oude machine mankeert en vaak draait hij weer jaren voor een paar euro.



En kan hij niet gerepareerd worden,dan zou ik eerder gaan voor een Beko voordeliger en beter dan bovenstaande merken.
Alle reacties Link kopieren
Slobber: voorrijkosten, nieuwe deur en ophangsysteem. Je zit zo aan + ¤200. Om dat neer te tellen voor een machine van 16 jaar oud lijkt mij niet verstandig.

Wat is er beter aan de Beko?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
@oudblond, Zelfs deur+ glas kapot ? Hoe krijg je dat voor elkaar ? Koopt identieke wasmachine terug van MP ook met defect ben je met aantal tientjes wel klaar uiteraard zelf erop zetten maar dat is zo gebeurd.



Hier reactie op merken wasmachines van reparateurs.



http://www.wasmachinepagi ... urs_over_Beko_wasmachines



Prijs/Kwaliteit alles dus.
Alle reacties Link kopieren
Tja, niet moeilijk: scharnieren kwamen los en deur viel op de tegelvloer. Hierdoor het glas stuk en de hendel afgebroken. Ik probeerde hem in een reflex op te vangen, met als gevolg een flinke jaap in mijn arm door het opspringende glas. Was niet mijn beste dag geloof ik
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Slobber: je hebt me behoorlijk aan het twijfelen gebracht. Was in de mediamarkt, maar zag door de bomen het bos niet meer. Heb jouw link goed doorgelezen en ben nu verder aan het googlen. Man wordt intussen gestoord van mijn twijfel want meestal ben ik een snelle beslisser
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond, laat je eens adviseren in een goede witgoedzaak. Daarna zelf even op internet zoeken en de wasmaschine bestellen. Heb ik ook zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dag allen: Gekocht: Beko wasmachine WMB61421M. Dank voor al jullie raadgevingen, in mijn startvraag heb ik daar heel veel aan gehad en toen ik daardoor wist dat ik toch echt een aparte wasmachine wilde, hebben jullie me ook heel goed geholpen:

NYC en (sorry ben naam even kwijt): Jullie zijn heel tevreden over LG en Samsung. Slobber stuurde me een link en vanaf die link ben ik verder gaan googlen en die merken blijken heel goed de eerste 5 jaar, maar vertonen daarna blijkbaar vaak (dure) problemen.

Vanavond tijdens verder onderzoek bedacht ik ook dat het meeste van mijn ' bovenkleding' naar de stomerij gaat, dat ik met mijn huidige 16-jaar oude Miele ook alleen maar de 30,40,60,90 programma's draai en dat bij de 'moderne machines' de printplaat, touchscreen vaak als eerste stuk gaan.

Vandaar dat ik gekozen heb voor een machine met een 'ouderwetse' draaiknop. Ik heb wel nog een vergelijking ivm geluidsniveau gedaan, maar daar kwam deze ook goed uit.

En voor deze prijs voel ik me niet bekocht als ik over xx jaar denk dat ik toch iets anders nodig heb.

Dank allen! (En als ik een miskoop heb gedaan kom ik het natuurlijk melden)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier ermee!

Ik heb daarom dus ook bewust een goedkoper, analoog apparaat, dus ik snap je overweging.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo benieuwd jadaiswa! (Zo cool je ava, ik heb denk ik zowat 500 verschillende badeendjes vanuit de hele wereld. Was een hobby van me, lang geleden, maar ze staan nu nog in mijn opslag. Als je een verzamelaar bent pb me dan).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Geen verzamelaar! Gewoon een leuk plaatje
Alle reacties Link kopieren
Shit blijf ik hier nog met mijn badeendjes zitten! Hm... misschien een goede wasbeurt geven in de nieuwe machine?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Arme eendjes...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg minstens een keer per week ' boeboe' tegen ze, :rofl:Maar ze liggen in de opslag en ik ben niet actief op facebook of zo. Verzameling is trouwens al meer dan 20 jaar geleden gestart; man reisde toen veel voor werk en hij scoorde de meest waanzinnig leuke eendjes. Maar toen ze 'hip' werden vond ik er niets meer aan. Maar om ze nu te dumpen bij de kringloop voelt ook niet ok.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe machine !



Ik ben groot voorstander van die oude Miele,s en had hem gerepareerd, Er kan geen nieuw wasmachine tegen op qua levensduur.



Tja, die deur valt er echt niet zomaar af die scharnieren zijn met de jaren losser gaan zitten maar dat je maandelijks bij de manchet controle wel kunnen zien en vast kunnen draaien tijdig.



Hoe goed zo,n Beko is en voordelig zelfs voor dat geld wassen wij wel 40 jaar met 6 personen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een warmtepompdroger. Gebruikt een stuk minder stroom en wordt niet heel heet omdat de luchtstroom circuleert. Erg tevreden over tot nu toe Geloof een samsung.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven