Kinderlaptop leuk? En welke dan?

06-10-2008 21:47 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik zie regelmatig kinderlaptops in speelgoedboekjes staan waarop ze educatieve spelletjes kunnen spelen. Nu denk ik dat mijn dochter van 3 dat hartstikke leuk vind maar ik heb geen flauw idee of het werkelijk leuk en educatief is, en zo ja welke dan.



Als jullie er eentje hebben, welke dan en bevalt hij?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er twee. Eentje van Nijntje voor de jongens van 3 (ze kregen hem toen ze 2 waren), de oudste heeft er eentje van Thomas de Trein (hij is net 5).

Er wordt weinig mee gespeeld helaas. Hier dus niet echt een succes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nog geen 3 (net 1 ;-) ), maar ik ben erg enthousiast over het merk Vtech. Die hebben ook kinderlaptops, zag ik in de folder. Misschien even een kijkje nemen op www.vtechnl.com ?
Mijn dochter heeft voor haar derde verjaardag een nijntje laptop gekregen. En op zich is die heel leuk, maar mijn dochter was er al net iets te ver voor: zoek de rode cirkel, de u van uil, etc, dat was allemaal net iets te simpel voor haar. Er zitten ook spelletjes op,maar daar had ze geen geduld voor. En nu ze volgens mij er wel het geduld voor heeft, kijkt ze er niet meer nar om.



Deze heeft ze:



http://www.speelotheekpinoccio.nl/z59.JPG



Er is nog een andere, die is net iets uitgebreider, heeft een muis enzo.
Alle reacties Link kopieren
Het grote nadeel van die laptops is dat er maar een zeer beperkt aantal dingen opzit die ze kunnen doen.

Dochter (4,5) had eerst een Nijntje-laptop, daar was ze helemaal zo op uit gekeken en ze heeft dit jaar met haar verjaardag een Dora-laptop gekregen en daar kan ze inmiddels ook alles van dromen.

Ergo: ligt ongebruikt in een hoek.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kunnen de rest van hun leven nog achter een computer doorbrengen, en zullen dat in de meeste gevallen ook echt gaan doen. Ik zou zoiets zelf nooit aan mijn jonge kind geven - juist omdat hij er totaal door gebiologeerd en haast gehypnotiseerd is als hij er bij een ander mee speelt. Laat ze maar lekker zo lang mogelijk andere dingen doen.



Hij is vijf en mag trouwens wel met ons samen een spelletje op de pc doen, en heeeel soms alleen iets op de pc (Robbie Konijn vind ik wel een aanrader). Maar een eigen computer gaat me te ver.
Mijn dochter heeft voor der 3e verjaardag de Dora laptop van VTech gekregen, en ze vind het super, speelt er heel veel mee!

Zal zo wel even kijken of ik er een plaatje van kan vinden. Er zitten verschillende spelletjes op, waarbij ze bijv van van 2 halve vormen een hele moeten maken, ze leren er op tellen, de letters, er zitten muziekjes op, zo'n balletjeballetje spelletje.

Het is officieel vanaf 4 jaar, maar de iets simpelere spelletjes hebben ze al heel snel onder de knie!
anoniem_63586 wijzigde dit bericht op 06-10-2008 22:03
Reden: kan geen plaatje plakken, zucht
% gewijzigd
tilalia2 schreef op 06 oktober 2008 @ 21:51:

Mijn dochter heeft voor haar derde verjaardag een nijntje laptop gekregen. En op zich is die heel leuk, maar mijn dochter was er al net iets te ver voor: zoek de rode cirkel, de u van uil, etc, dat was allemaal net iets te simpel voor haar. Er zitten ook spelletjes op,maar daar had ze geen geduld voor. En nu ze volgens mij er wel het geduld voor heeft, kijkt ze er niet meer nar om.



Deze heeft ze:



[afbeelding]



Er is nog een andere, die is net iets uitgebreider, heeft een muis enzo.
Mijn dochter heeft bovenstaande laptop voor haar 2e verjaardag gekregen en was (en is) een groot succes. Idd de vormen en cijfers e.d. Toen ze 3 werd, heeft ze de bovengenoemde uitgebreidere versie gekregen en deze wordt nog veel gebruikt. In het begin was het vooral zoek de plaatjes, maar nu tikt ze de woorden na. Mijn dochter is nu 4 jaar en nog lang niet uitgekeken. Maar ik denk dat het per kind verschilt, hier zijn de laptops succesvolle aankopen geweest.
Hier heeft dochterlief (4,5 jaar) inmiddels twee laptops.. Misverstand van opa.

Ze heeft er eentje van vtech, princess. Erg leuk, met een soort muis, een glazen muiltje en een touch/screen. Ze was hier helaas wat sneller op uitgekeken.

Nu heeft ze er weer een van vtech, volgens mij. Een gewone roze. er staan net wat meer oefeningen op en er zit ook een muis aan vast. Deze vind ze wel geweldig. Vanmorgen zat ze er nog op, oefeningen te doen om links en rechts te onderscheiden.

Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties so far.



Tijger, is de uitgebreide versie die met een muis erbij?



Ik wil het liefst een 'onzijdige laptop' omdat ik nog een zoontje heb en ik weet niet of die prinsessen oid net zo leuk vind ;-)
Alle reacties Link kopieren
mijn zoon, van nu vier heeft sinds zijn derde een dora laptop, heeft er toevallig vanmiddag weer meegespeelt, maar dingen zijn al heel gauw te simpel (voor hem dan) en hij zit liever op de nintendo DS, Nintendo 64 of de pc te spelen
Alle reacties Link kopieren
oh en selma duim, van die muis moet je niet teveel voorstellen want pijltjes op beeldschermen is er niet bij hoor, er zitten een paar knoppen op enmeer kun je er niet mee
Alle reacties Link kopieren
2 Jongens van 4 en 5 hier in huis mogen gewoon op mijn laptop spelen, af en toe, al sinds de oudste 3 was. Spelletjes van Sesamstraat (Elmo's Peuterpretpark, Cijfers, Letters) zijn érg geliefd. Pluk v/d Petteflat, Jip en Janneke, Cars zijn ook erg leuk.
Selma Duim schreef op 06 oktober 2008 @ 22:12:

Bedankt voor de reacties so far.



Tijger, is de uitgebreide versie die met een muis erbij?



Ik wil het liefst een 'onzijdige laptop' omdat ik nog een zoontje heb en ik weet niet of die prinsessen oid net zo leuk vind ;-)




Ja, dat is die met de muis. Maar daar doet ze eigenlijk niks mee, terwijl ze de "echte" muis wel weet te gebruiken. Mijn dochter is trouwens wel helemaal into cijfers en letters, vandaar dat zij de laptop wel nog steeds geweldig vindt. Laatst had ze uit haar hoofd beer op papier geschreven. Toen bleek dat dat een woord is van de laptop, daar had ze die middag woorden mee geoefend.



Ik ben idd ook blij dat ik onzijdige laptops heb, ik heb ook nog een zoontje van anderhalf. Hij speelt ook al met de laptops, gewoon met de geluidjes.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Moeders, licht me in: wáárom een laptop voor een peuter?!

Mijn stiefdochtertje heeft net ook voor haar derde verjaardag een laptop van haar pa&ma gekregen. Nou bemoei ik me dus zeker niet met het kado dat zij samen geven maar ik heb me de hele tijd af zitten vragen: waarom??

Zoals MissMara ook al schreef, ze gaan in hun leven toch nog lang genoeg achter een pc zitten. Wat is er mis met 'gewoon' speelgoed? Stiften of klei of puzzels stimuleren je kind toch ook om te leren en zich te ontwikkelen? Of verkleedkleren, of een winkeltje?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft de sesamstraat laptop. Hij is 5 en hij doet er nog niet veel mee omdat de opdrachten nog te lastig zijn voor hem. Hij pakt wel vaak om te proberen maar legt hem vaak na 1 of 2 spellen/opdrachten weer aan de kant. Ik zou hem zelf nooit gekocht hebben.



Wat hij wel leuk vindt zijn spelletjes op "mijn" laptop. Speciaal afgestemd op zijn leeftijd en deze kan hij heel goed spelen.



Ik vind zelf het schermpje op de kinderlaptop erg eenvoudig, gewoon zwarte letters en verder geen kleur. Ik vind het echt zonde van het geld geweest dus ik zou zeker geen kinderlaptop aanbevelen.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Spijker schreef op 07 oktober 2008 @ 07:44:

Moeders, licht me in: wáárom een laptop voor een peuter?!

Mijn stiefdochtertje heeft net ook voor haar derde verjaardag een laptop van haar pa&ma gekregen. Nou bemoei ik me dus zeker niet met het kado dat zij samen geven maar ik heb me de hele tijd af zitten vragen: waarom??

Zoals MissMara ook al schreef, ze gaan in hun leven toch nog lang genoeg achter een pc zitten. Wat is er mis met 'gewoon' speelgoed? Stiften of klei of puzzels stimuleren je kind toch ook om te leren en zich te ontwikkelen? Of verkleedkleren, of een winkeltje?
Ze spelen er toch niet de hele dag mee,en tegenwoordig leven we in en tijd van computers,wat is er mis me om ze er nu kennis mee te laten maken dat is volgens mij alleen maar makkelijker voor later.Ze hebben er hier alledrie eentje en ze leren er vrij veel van.Meer in ieder geval dan van een gameboy of spelcomputer.En ze spelen hier verder ook gewoon met lego playmobil,stiften e.d.Tis gewoon leuk en leerzaam
Alle reacties Link kopieren
sorry voor de spelfouten,tis vroeg he :-p
Alle reacties Link kopieren
Dus het is om te voorkomen dat ze 'later' computerskills missen die andere kinderen al wel hebben ofzo?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Spijker; ik denk niet dat het is om vroeger dan andere kinderen computer skills te hebben. Het is gewoon een stuk speelgoed van deze tijd.



Jij hebt jouw kind misschien ook wel een pop gegeven terwijl hij/zij later wellicht ook lang genoeg voor haar/zijn eigen kind kan zorgen. Je hebt misschien zelf wel een autootje gegeven terwijl zo'n beetje ierdereen later wel in een auto zal rijden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Spijker schreef op 07 oktober 2008 @ 09:19:

Dus het is om te voorkomen dat ze 'later' computerskills missen die andere kinderen al wel hebben ofzo?
Daar gaat het niet om.Het is gewoon iets van deze tijd.Het is gewoon een leerzaam stuk speelgoed.Speelgoed is toch allemaal gebaseerd op dingen uit het echte leven?een pop is een zogenaamde baby word zelfs geleverd met maxi cosi,kinderzitje en weet ik al wat.Voor jongens zijn er auto's ,kranen en noem maar op,allemaal dingen die echt bestaan,dus waarom een computer dan niet?Zoals ik dus al zei,ze groeien er mee op,het is alleen iets van nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam laatst in de speelgoedwinkel MiniLoco tegen.

Het soort spelletjes lijkt volgens mij heel erg op de spelletjes die op laptops wordt aangeboden.

Ik wist niet dat het nog bestond maar hier komt het zeker op het verjaardagslijstje van mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
Een kinderlaptop leuk? Nee, dat lijkt mij niet leuk.



Wat ik wel leuk vond voor mijn kinderen toen die peuter/kleuter waren?

Boekjes (samen lezen), spelletjes (samen spelen), blokken, lego e.d. (samen bouwen), verkleedkleren, winkeltje, keukentje, poppen e.d. (samen doen alsof)



Samen, dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven