Wat is handiger?

28-11-2015 11:37 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan verbouwen en ik kan maar niet beslissen in welke volgorde we alles het beste kunnen doen. De tegels op de gehele benedenverdieping moeten eruit gesloopt worden, alle muren moeten geschilderd worden en de gehele badkamer op de eerste verdieping moet gesloopt en opnieuw betegeld worden .. Op de trap en overloop hebben we tapijt dus dat moet helemaal afgedekt worden.



Wat is beter? Eerst vloer slopen, opnieuw betegelen en daarna schilderen? Dan moet de vloer dus afgedekt worden



Of eerst alles verven zonder vloer te hoeven afdekken en daarna oas vloer slopen en betegelen?



We hebben trouwens vloerverwarming weet dus niet of slopen van de tegels daarna schilderen en als laatst betegelen een goed idee is.



En wanneer de badkamer dan? Voor alles of daarna?



Wie denkt er mee? Kan ff niet logisch nadenken
Eerst de badkamer, want daarmee sleep je rotzooi door je huis van boven naar beneden (en nieuw materiaal andersom).



Daarna de vloer eruit, afdekken zodat je er overheen kunt lopen, dan de muren schilderen, en als laatste de nieuwe vloer er weer in.
Alle reacties Link kopieren
Eerst alles slopen en daarna weer opbouwen anders blijf je aan de gang.



Vraag mezelf af wat je verstaat onder "alle tegels beneden". Ook vloertegels ? of alleen tegels in keuken, toilet en badkamer ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Van boven naar beneden werken. Boven ruimte voor ruimte doen zodat je een kamer kunt afsluiten als die klaar is. Dan komt daar geen rotzooi meer in. Bij slopen tegels beneden de bovenverdieping goed afsluiten met folie anders raakt die weer onder het stof.

Ik hoop voor je dat je niet ook in het huis hoeft te leven ondertussen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 28 november 2015 @ 11:48:

Eerst alles slopen en daarna weer opbouwen anders blijf je aan de gang.



Vraag mezelf af wat je verstaat onder "alle tegels beneden". Ook vloertegels ? of alleen tegels in keuken, toilet en badkamer ?Alle vloertegels op gehele benedenverdieping gaat eruit, ook toilet hal enz
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 28 november 2015 @ 11:53:

Van boven naar beneden werken. Boven ruimte voor ruimte doen zodat je een kamer kunt afsluiten als die klaar is. Dan komt daar geen rotzooi meer in. Bij slopen tegels beneden de bovenverdieping goed afsluiten met folie anders raakt die weer onder het stof.

Ik hoop voor je dat je niet ook in het huis hoeft te leven ondertussen.



Uuuh dat word nog leuk want we wonen er dus gewoon inclusief 4 kinderen 😊

Geen idee hoeveel dagen zoiets in beslag zal nemen en of we er kunnen blijven s avonds, overdag kan ik naar mn ouders
Alle reacties Link kopieren
van boven naar beneden, eerst de badkamer, dan de vloer beneden. En dan pas schilderen.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook boven beginnen. Er zijn ook een soort van zeilen om de bovenverdieping af te schermen met een rits erin. Kan het zo op internet niet vinden, maar onze aannemer had er 1 geregeld. Als je overdag naar je ouders kunt dan zou ik ook regelen dat je daar kunt douchen, wij hebben 2 weken zonder douche gezeten, die is er ook als laatste uitgehaald. informeer goed hoe je de tegels het beste eruit kunt slopen ivm de vloerverwarming. Mijn ouders hebben sinds kort een PVC-vloer over de tegels laten leggen en daar is alleen de bovenste laag van de tegels afgeschuurd en vervolgens geegaliseerd. De vloer is nu ook veel warmer PVC is ook verkrijgbaar in tegellook. Dit is ook nog het overwegen waard, dit kostte slechts 2 dagen, maar in die tijd is er niets aan de muren gedaan (dat was net een jaar eerder gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Eerst alles slopen, ook wat nog lang niet aan de beurt is. Daarna de moed opgeven en dan uiteindelijk Sjon bellen
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ruimte voor ruimte, klus voor klus en van boven naar beneden inderdaad. Dus eerst de badkamer helemaal, dan beneden. Eerst toilet/keuken, dan woonkamer schilderen en dan de vloer eruit/nieuwe vloer erin. Al vind ik het wat lastig in te schatten hoe groot de kans is dat je je schilderwerk beschadigd met het vervangen van de vloer. Maar als je een beetje voorzichtig bent, zou dat toch wel mee moeten vallen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:maritleoni schreef op 28 november 2015 @ 12:05:

Uuuh dat word nog leuk want we wonen er dus gewoon inclusief 4 kinderen 😊

Geen idee hoeveel dagen zoiets in beslag zal nemen en of we er kunnen blijven s avonds, overdag kan ik naar mn ouders



Dan wens ik je heel veel succes.



Wanneer je dit zelf gaat doen mag je er wel van uit gaan dat je minstens een half jaar in de troep zit.



Een kamer afmaken is zinloos want zodra je in de volgende ruimte gaat slopen is de eerste kamer weer een zooitje, zelfs wanneer je het met plastic dicht plakt.



Ligt die vloerverwarming er nu al in ? Ga er dan maar van uit dat deze vervangen moet worden nadat de vloertegels er uit zijn want die is dan gegarandeerd op minstens 10 plaatsen lek.

Die vloertegels er uit halen zonder de vloerverwarming te beschadigen is echt een illusie.
Niet geschoten is altijd mis
In al die klusprogramma's doen ze altijd ruimte voor ruimte. Dus eerst begin je lekker met de kinderkamer, die decoreer je helemaal af, zeiltje voor de deur en verder met de badkamer. Als je dan lekker uit het stof bent, begin je met het slopen van de tegelvloer. Zo zou ik het doen.



Iedere timmerman, aannemer, wie dan ook zal je aanraden om van grof naar fijn te werken en van boven naar beneden. En ik denk dat ik in jouw verbouwing ook maar budget op zou nemen voor nieuw tapijt op trap en overloop. Je klinkt nogal naïef.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 28 november 2015 @ 12:39:

Eerst alles slopen, ook wat nog lang niet aan de beurt is. Daarna de moed opgeven en dan uiteindelijk Sjon bellen
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Sjon
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Een lange adem en veel geduld , dat heb je nodig.



Een zeil ophangen zodat het in andere ruimte niet stoffig wordt is een illusie , moet je je kinderen ook niet aandoen.

Wel zou ik eerst boven de badkamer aanpakken en zorgen dat sloop en weer tegelen werkzaamheden daar gedaan zijn voordat je alles netjes gaat afwerken daar. Zo snel mogelijk weer kunnen douchen, je wil toch niemand aandoen dat je met 6 ! man komt douchen? Gewoon zo lang mogelijk je putje houden en een doucheslang laten hangen en zo.



De benedenverdieping alles aanpakken wat nodig is ( en waar je financiële middelen voor hebt) Oh en ja, de vloerverwarming gaat lek als je je stenen vloer eruit gaat halen! Het slimste vind ik je vloer helemaal afwerken dan stucloper daarop( is stevig karton van sappakken spul ) Stucen en netjes afwerken, verven van muren deuren en deurposten pas als allerlaatste.



As je het zelf gaat doen moet je zeker niet op een maandje meer of minder kijken en ook als je het laat doen gaat het echt langer duren dan je hoopt. Ook een "mannetje " kan niet dezelfde dag een vloer leggen tegelen en stucen. Alles zal moeten drogen en in een huis kan je het ook niet met 6 man tegelijk doen ( alleen John Williams kan dat ;)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een mobiele douche (soort dixie maar dan een douche) huren, maar dat is best prijzig. Tip: Koop op marktplaats een mobiele douche en verkoop hem weer na de verbouwing. Met twee weken heb je je geld er al uit en dan heb je niet zo'n tijdsdruk (je huurt per week). En alles wat je er daarna nog voor krijgt is weer meegenomen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou ik je willen aanraden gewoon de tijd ervoor nemen.



Niet te moeilijk doen, stof zal er zijn. Tip: haal alle kostbare of kwetsbare spullen uit je huis (espressomachine, je design prullenbak, lamp enz..

Niet zeuren op je kinderen en man als er met vieze voeten door het huis gelopen wordt.

Zorgen dat je kan blijven koken, jezelf wassen en een wasmachine hebt tijdens verbouwen en ook niet al je geld opmaken zodat je een keer een weekendje weg kan met z'n allen, dan blijft het gezellig.



En probeer een beetje te genieten je hoeft niet te stofzuigen en te dweilen je huis is een zooitje en je hoeft je er niet voor te verontschuldigen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken! Van boven naar beneden klinkt logisch ja.

Iemand had het er over dat ik ervanuit moet gaan dat dit maaaanden zal duren. Dat kan toch niet?!?

Ik laat alles doen en doe zelf niks.

Binnen 10 dagen zal dit echt wel klaar zijn.



Verder zei iemand dat het onmogelijk is om de vloertegels te verwijderen zonder de vloerverwarming kapot te maken maar ik hoor toch echt van anderen dat dit wel mogelijk is als ze voorzichtig werken. Befrijf die ik inschakel is trouwens sowieso verzekerd tegen dot soort dingen
Alle reacties Link kopieren
Binnen 10 werkdagen ? Echt waar ?



Een dag om alle vloertegels weg te halen, dan kan er boven niet gewerkt worden.

Een dag om de vloeren te egaliseren, vervolgens 3 dagen drogen. In die dagen mag de vloer niet betreden worden.

Een dag om de vloeren beneden opnieuw te betegelen. Na gereed komen ervan mag deze 24 uur niet betreden worden.

De vloeren voegen. Wederom 24 uur niet betreden. Al die tijd kan er dus niet gedaan worden aan de boven verdieping, muren of plafonds.



Dit zijn 6 werkdagen dat er alleen aan de vloeren beneden gewerkt kan worden.



Ik zou toch maar eens gaan informeren bij het bedrijf dat dit werk gaat doen.

Ook een badkamer doe je niet in 4 dagen wanneer die werkelijk volledig gestript en weer opgebouwd moet worden.



Ook muren welke glad gestuukt zijn moeten een week of 3 drogen alvorens je er verder iets aan mag doen.

Die kan je echt niet gelijk er achter aan behangen of betegelen.



Maar ik wens je echt alle geluk van de wereld om dit werk allemaal in 10 werkdagen te laten doen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
En dan blijkt dat de vorige bewoner de muren of het plafond verkeerd geïsoleerd heeft....of er komt ergens een rot balkje tevoorschijn....of het blijkt toch handiger om gelijk alle cv-leidingen ook maar aan te pakken omdat je er later niet meer bij kunt..de bestelde radiator blijkt toch een langere levertijd te hebben....etc..etc
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Het bedrijf is verzekerd voor aangerichte schade en TO kan er niet mee zitten wanneer haar nieuwe vloer er weer uitgehakt moet worden vanwege een lekkende vloerverwarming.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
10 dagen is een strakke planning. Een badkamer grondig verbouwen duurt al snel 7-10 werkdagen.

Bij vloerverwarming de tegels eruit slopen zal ook langer duren dan zonder vloerverwarming. Of dta bedrijf nu verzekert is of niet, die zit echt niet op schade te wachten.

Als je alles laat doen weet dat bedrijf toch wel de juiste volgorde??

In ieder geval van boven naar beneden en schilderen als laatste.

Maar ik zou lekker met het bedrijf aan tafel een bakkie koffie doen en een planning door spreken. Weet je gelijk waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 28 november 2015 @ 18:56:

En dan blijkt dat de vorige bewoner de muren of het plafond verkeerd geïsoleerd heeft....of er komt ergens een rot balkje tevoorschijn....of het blijkt toch handiger om gelijk alle cv-leidingen ook maar aan te pakken omdat je er later niet meer bij kunt..de bestelde radiator blijkt toch een langere levertijd te hebben....etc..etc



Het gaat om een nieuwbouwhuis waar wij al 8 jaar wonen en we gewoon willen opfrissen dus dat zal wel meevallen hoop ik 😊



Ik laat alles door verschillende mensen doen en niet door 1 persoon, ik weet het tis niet ideaal maar een kennis is tegelzetter en dat scheelt gewoon veel in de kosten. Die goede man is nu op vakantie dus heb nog niet kunnen bespreken wat beste volgorde is en hoe lang hij denkt nodig te hebben.



Schilderen doen we zelf, muren zijn al glad gestuucd moeten alleen wit gemaakt worden.

Ben benieiwd of ik me nou echt zo verkeken heb op alles.....
Vloeren leggen altijd als laatst.
Ik heb net een grote verbouwing achter de rug en echt, badkamer slopen ze echt niet in een dag. Leidingen afdoppen, elektra verleggen, etc. etc.. Reken zeker op twee weken voor je badkamer, kan het alleen maar meevallen. Beneden eerst de vloer eruit en dan stuccen en verven dan vloer er weer in. Het is makkelijker een druppel verf van je vloer te halen dan een deuk uit je net gestucte muur. Als de vloerverwarming wordt geraakt ben je nog wel even bezig. Oja, vocht moet uit het stucwerk voor je kunt schilderen. Reken zeker een maand, echt minimaal want het valt altijd tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven