Mijn moeder gelooft niet dat ik bordeline heb

28-11-2015 11:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd heel verward ik vergeet heel veel ik toon eigenlijk heel veel symptomen van een borderline patient maar dit wist ik natuurlijk niet voordat ik naar de dokter was geweest. Ik woon samen met mijn moeder en zusjes en we hebben een hele hechte band.. Toen ik het vertelde zei me moeder ach het komt gewoon door je nieuwe opleiding je stresst je gewoon ff te veel. Mijn vriend die ik zon 3x pw zie denkt er heel anders over hij zei je moet echt naar de dokter ik ben dus uiteindelijk geweest en hij zei dat het borderline was en gaf me een afspraak bij een soort pyscholoog voor de komende week. Ik heb dit net aan mijn moeder verteld en ze moest lache ze zag niet zo seriues dit voor mij was ik moest heel hard huile en vertelde dat ik het heel anders ervaarde ze zei weer je overdrijft het een beetje blabla ging je weer zo praten en uiteindeijk zei je naja als je het zo graag wilt ga dan maar mischien helpt het toch. Ik voel me niet begrepen door haar wat moet ik doen!! Hoe kan ditt
Alle reacties Link kopieren
Je hebt haar begrip niet nodig. Steek liever je energie in je herstel.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: je huisarts kan die diagnose niet stellen, dus dat je moeder het nog niet helemaal gelooft kan ik me voorstellen. Die psycholoog is een goed idee, die kan je verder helpen met uitzoeken wat er aan de hand is. En als er dan duidelijkheid is, dan misschien ook je moeder eens uitnodigen, samen met jou.



Hoe oud ben je?
1) Je bent nog niet eens bij een psycholoog geweest, alleen bij de huisarts. De huisarts stelt geen borderline vast.

2) Ga je op dit topic wél reageren?
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts weet na 1 gesprek dat het borderline is?



Het is niet toevallig zo dat hetvermoeden er is en je nu getest gaat worden?
En als je wel Borderline hebt, wat dan?

Moet de wereld je dan ineens anders gaan behandelen?

Wil je graag die diagnose?
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 28 november 2015 @ 11:54:

Allereerst: je huisarts kan die diagnose niet stellen, dus dat je moeder het nog niet helemaal gelooft kan ik me voorstellen. Die psycholoog is een goed idee, die kan je verder helpen met uitzoeken wat er aan de hand is. En als er dan duidelijkheid is, dan misschien ook je moeder eens uitnodigen, samen met jou.



Hoe oud ben je?Ik ben 22.
Je hebt nog geen diagnose dus dat je moeder het niet gelooft snap ik wel. Een huisarts kan geen diagnose geven. Ik denk dat je hem verkeerd hebt begrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Courage- schreef op 28 november 2015 @ 11:55:

1) Je bent nog niet eens bij een psycholoog geweest, alleen bij de huisarts. De huisarts stelt geen borderline vast.

2) Ga je op dit topic wél reageren?



De dokter zei het echt op een seriueze manier hij liet me er echt in geloven. Waarom

Zou die dan zo iets zeggen?
quote:sinnombre schreef op 28 november 2015 @ 11:56:

En als je wel Borderline hebt, wat dan?

Moet de wereld je dan ineens anders gaan behandelen?

Wil je graag die diagnose?



Ik heb zelf een paar jaar geleden een andere diagnose gekregen, en dat was een enorme opluchting.

Ik snap nu beter hoe andere mensen denken/ervaren en waarom ik niet altijd goed compatibel ben met hen.

De wereld behandelt mij niet anders, maar ik snap de wereld en mezelf nu wel veel beter en weet nu waar ik voor mezelf op moet letten.



En ik kan me niet voorstellen dat iemand graag een dergelijke diagnose wil, maar wel graag duidelijkheid wil.
quote:MandyT schreef op 28 november 2015 @ 11:59:

[...]





De dokter zei het echt op een seriueze manier hij liet me er echt in geloven. Waarom

Zou die dan zo iets zeggen?Ik denk dat je hem verkeerd hebt begrepen. Er gaan heel veel onderzoeken aan een diagnose vooraf en een huisarts kan geen diagnose geven op dat gebied , daar is hij niet voor opgeleid.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd verhaal dit.

De huisarts kan hooguit een vermoeden uiten op dit gebied.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:MandyT schreef op 28 november 2015 @ 11:59:

[...]





De dokter zei het echt op een seriueze manier hij liet me er echt in geloven. Waarom

Zou die dan zo iets zeggen?



Je huisarts neemt waarschijnlijk je klachten wel serieus, en misschien vindt hij in jouw verhaal wel aanwijzingen dat het om borderline zou kunnen gaan, maar je huisarts kan en mag inderdaad geen diagnose stellen.

De reserve van je moeder is dus wel terecht.



Verder eens met diegene die zegt dat je je energie beter kan steken in je herstel dan in een strijd met je moeder die je waarschijnlijk niet - op korte termijn - kunt winnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je moeder wel. Ik zou het ook niet geloven na 1 bezoekje aan de huisarts.

Die kan dat echt niet zomaar vast stellen.



Weet je wel zeker dat hij dat gezegd heeft? Heeft hij niet gezegd vermoeden van.... Of je hebt symptomen die kijken op?

En dat jij daar een conclusie uit hebt getrokken?



Ik zou met de psycholoog gaan praten en pas als die iets vaststeld met je moeder. Misschien kan ze idd een keertje met je mee dan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Als jij met de klacht komt dat je verward bent en heel veel vergeet dan haalt je huisarts daar borderline uit? Of heb je nog meer dingen ter sprake gebracht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat bedoel je trouwens met een 'soort' psycholoog?

Ben je trouwens echt 22? Je klinkt heel erg jong door je manier van schrijven,
quote:MandyT schreef op 28 november 2015 @ 11:58:

[...]



Ik ben 22.Wat is een 'soort psycholoog' lieverd?
Huisarts kan/mag geen diagnose stellen.



Ik zou nog eens goed nadenken of je band met je zussen/moeder wel zo goed is.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2015 @ 12:26:

[...]





Wat is een 'soort psycholoog' lieverd?Iemand van de ggz die wordt afgehuurd door de huisarts een soort tussenpersoon. Maar noemde hem niet meteen een pyscholoog
Alle reacties Link kopieren
Welke symptomen van borderline heb je dan?
Alle reacties Link kopieren
Mja ik ken helaas ook huisartsen die denken in 1 consult een ernstige psychiatrische ziekte te kunnen vaststellen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bedoelt dat je naar de praktijkondersteuner GGZ gaat. Deze mag btw ook geen diagnose stellen
quote:MandyT schreef op 28 november 2015 @ 12:29:

[...]



Iemand van de ggz die wordt afgehuurd door de huisarts een soort tussenpersoon. Maar noemde hem niet meteen een pyscholoog

Een praktijkondersteuner GGZ (PO GGZ) dus?

Die heeft mijn huisarts ook, in veel praktijken zijn die tegenwoordig te vinden. Vaak zijn het wel afgestudeerde psychologen maar de behandeltrajecten zijn over het algemeen korter en minder diepgaand dan bij een gewone psycholoog. Als er idd een vermoeden van borderline is dan zou een verwijzing naar een reguliere psycholoog volgens mij veel logischer zijn. Of ga je naar de PO omdat je daar meteen terecht kunt en kijken ze van daar uit verder?
Een POH GGZ zijn of psychologen of spv' ers, psychologen mogen wel een diagnose bordeline stellen, maar daar is binnen de POHggz tijd geen ruimte voor. Het is een tijdrovende screening dus de POHggz zal je dan doorsturen naar de basis GGZ om dat te laten diagnosticeren als er een vermoeden is.



De huisarts kan deze diagnose inderdaad absoluut niet stellen.



En dat je al 22 bent vind ik ook bijzonder. Je klinkt erg onvolwassen. Maar daar ligt vermoedelijk ook een stuk van het probleem.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het een vreemd verhaal. je schrijft dat je de laatste tijd heel verward bent en dingen vergeet. en dat zou dan duiden op borderline? en daarnaast kan en mag een huisarts dat niet zo stellen hooguit een vermoeden. er kan van alles aan de hand zijn, stress inderdaad of iets heel anders.. misschien goed om ook een hersenscan ofzo te laten maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven