Seks na zwangerschap

28-11-2015 09:45 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 27 jaar en ik ben 8 jaar samen met mijn man. We zijn 14 maanden geleden ouders geworden van ons eerste kindje. Het probleem waar we nu tegenaan lopen is dat ons seksleven volledig in het slop zit sinds mijn zwangerschap. Al sinds we de eerste echo hebben gehad, wilde mijn man niet meer vrijen. Hij vond het eng om het te doen met een baby in de buik omdat hij bang was de baby te beschadigen. Ook nu blijft hij de seks afhouden. Als ik hem vraag waarom hij geen zin heeft, antwoordt hij dat zich nu gewoon zo voelt, dat alles nog wat aanpassen is en dat het wel gaat loslopen. Een betere uitleg heeft hij niet. We hebben in het laatste anderhalf jaar op die manier maar vier keer gevreeën en dit voelt voor mij als een groot gemis. Ik heb hem gisterenavond opnieuw proberen verleiden, maar hij is er alweer niet op in gegaan. Hij was te moe na een drukke werkweek, hij heeft zich omgedraaid en is gaan slapen. Ik voel mij vreselijk afgewezen.



Voor ik zwanger was, was ons seksleven best goed. Hij is nooit echt avontuurlijk geweest in bed, maar het was wel altijd fijn en bevredigend. Hij heeft wel al gezegd dat hij mij soms ‘te hevig’ vindt omdat ik graag nieuwe dingen uitprobeer in bed, hij houdt meer van het vertrouwde.



We hebben een heel gemakkelijke kind, die al vanaf het begin goed doorslaapt en altijd vrolijk is. Mijn man is een erg goede en betrokken vader. Ik heb al gevraagd aan mijn man hoe het vaderschap voor hem is, of het hem zwaar valt, of hij het zich anders had voorgesteld. Hij antwoordt dat hij het helemaal geweldig vindt en hij heeft zelfs gezegd dat hij niet zo lang meer wil wachten op een tweede.



Lichamelijk zie ik er niet meer zo goed uit als voor ik zwanger ben geworden, waarover ik soms wel onzeker ben. Mijn gewicht is terug hetzelfde (doe ik ook mijn best voor), maar ik heb veel striemen op mijn billen en dijen omdat ik tijdens de zwangerschap veel vocht heb opgehouden. Mijn man zegt dat hij mij nog steeds aantrekkelijk vindt. Ik geef nog steeds borstvoeding. Hij heeft al eens gezegd dat hij blij gaat zijn als hij “zijn borsten” terugkrijgt. Hier ben ik bozig om geworden. Het belang van mijn kindje staat wel voorop en hij doet toch helemaal niets met ‘zijn’ borsten. Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft.



Ik probeer hem heel vaak te verrassen, uitjes te plannen en de peuter op logeren te doen zodat we avonden alleen hebben. Relationeel zit het volgens mij wel goed. We praten en lachen nog veel, hebben geen ruzie.

Sorry, het is nogal een lange en warrige post geworden, maar ik moest dit echt even ergens kwijt. Is dit voor iemand herkenbaar? Weet iemand raad over hoe ik dit het beste moet aanpakken? Bedankt.
Ik begrijp je wel TO.



Hoe lang wil je nog doorgaan met borstvoeding geven? Misschien dat als je daar ooit mee stopt dat het dan wat meer terugkomt...

Wat je zegt over het beste voor je kind begrijp ik wel, maar 14 maanden borstvoeding is misschien langer dan wat hij vooraf had verwacht, en kan hij dat niet zo goed los zien van sex / seksuele aantrekkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Het zou heel goed kunnen dat je man tijd nodig heeft gehad om te moeten wennen aan het nieuwe leven. Dan is hij afgedraaid na een week werken.

Misschien is een avond, wanneer hij wat uitgeruster is, wat handiger.

Ik zou zelf ronduit vragen: wanneer wel? Ik wil gewoon seks en voel me afgewezen.

Dat gevoel is namelijk gewoon k#t.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:RosaRoodhart schreef op 28 november 2015 @ 11:58:

[...]





Ik heb hierover al zo vaak het gesprek met hem aangegaan. De enige uitleg die hij heeft is dat 'hij het op dit moment niet zo voelt' en 'het komt wel'. En daar moet ik het mee doen want meer uitleg kan/wil hij niet geven. Ik zou denk ik zelfs liever hebben dat hij zegt dat hij mij uitgescheurd en uitgezakt vindt en niet meer tot mij aangetrokken is, dan kunnen we er tenminste aan werken.

Hij was bij mijn bevalling. Ik weet niet of dit meespeelt, dit weet hij waarschijnlijk zelf niet. Ik heb ook al eens het gesprek laten rusten om de druk niet te hoog te maken, maar dan gebeurt er ook niets.

Ik weet dat jullie niet kunnen vertellen wat er in mijn mans gedachten omgaat. Ik voel mij soms zo alleen staan omdat hij mij volledig buitensluit. Hij zegt soms dat we moeten genieten van het feit dat we nu ouders zijn. Hij doet mij soms schuldig voelen dat ik meer wil dan enkel moeder zijn. Ik mis het om ook zijn vrouw te zijn.Nou, dat snap ik prima, dat je je afgewezen, buitengesloten en wat dies meer zij voelt. Ben het helemaal met Amand eens, al weet ik niet of het helpt, maak het ook zijn probleem met desnoods huilen, schreeuwen en boos zijn. Want zo kom je ook niet nader tot elkaar.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
quote:ponny schreef op 28 november 2015 @ 12:01:

Ik begrijp je wel TO.



Hoe lang wil je nog doorgaan met borstvoeding geven? Misschien dat als je daar ooit mee stopt dat het dan wat meer terugkomt...

Wat je zegt over het beste voor je kind begrijp ik wel, maar 14 maanden borstvoeding is misschien langer dan wat hij vooraf had verwacht, en kan hij dat niet zo goed los zien van sex / seksuele aantrekkelijkheid.We hadden vooraf afgesproken om het tot een jaar te proberen - als dit zou lukken. Voorlopig genieten ik en mijn kindje er nog erg van, het is een knuffelmomentje. Ik wil niet stoppen om de verkeerde redenen. Ik wil niet dat dit een laatste wanhoopspoging is om mijn man geïnteresseerd te krijgen.
Hey klinkt mij in de oren alsof hij je nu als moeder ziet en niet als geile vrouw. Het zou me niet verbazen als dit weer voorbij is als de borstvoeding stopt.



Hebben jullie al een seksuoloog overwogen?
Hij wilde al na de eerste echo niet meer, terwijl je dan nog niet eens aan de buitenkant kan zien dat je zwanger bent, dus zit het in zijn hoofd, denk ik.



Misschien is het ook een heerlijk excuus om niet meer te hoeven, heeft hij de behoefte niet aan seks, in ieder geval niet voor de fun.



Er is ook een lopend topic die gaat over relaties waarin er weinig tot geen seks meer is.
Alle reacties Link kopieren
In mijn beleving/ ervaring heeft seksuele aantrekkingskracht te maken met wat je naar elkaar uitstraalt. Wat je voelt onderhuids. Ik vraag me wel af hoe dat bij jullie is gegaan de laatste keer. Jij probeerde hem te verleiden, hij zegt nee ik ben nu te moe en draait zich weg. Dus ook niet even aandacht voor elkaar, even knuffelen of zoiets? Ik denk dan dat er wat anders aan de hand is. Ben het met anderen eens dat het dan tijd wordt om uit te vinden wat er gaande is.
quote:RosaRoodhart schreef op 28 november 2015 @ 10:20:

[...]





Het zijn nooit zijn borsten geweest, maar die van mij. Lichamelijke interesse kan hij op heel wat andere manieren tonen.Ja, jullie gaan er wel uit komen!
Alle reacties Link kopieren
Is er wel andere lichamelijke intimiteit? Dus niet perse seks maar knuffelen, zoenen etc.?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 28 november 2015 @ 12:54:

Is er wel andere lichamelijke intimiteit? Dus niet perse seks maar knuffelen, zoenen etc.?Er is gelukkig wel nog lichamelijke intimiteit, al is dat wel minder dan vroeger. We slapen nog dicht tegen elkaar aan, lopen nog hand in hand als we ergens naartoe gaan, hij masseert af en toe mijn nek. We kussen bv wel wat minder dan vroeger. Ik denk dat ik dit onbewust ook wat afhoud, uit angst om opnieuw afgewezen te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 28 november 2015 @ 12:15:

Hebben jullie al een seksuoloog overwogen?Ik zou dit wel willen, maar mijn man absoluut niet. Hij minimaliseert, zegt dat het niet nodig is. Hij is veel te preuts om over problemen in de slaapkamer met anderen te praten, hij kan er zelfs amper over praten met mij (ook toen er nog geen problemen waren in bed).
Toch zou ik ook wat gaan lezen in het topic 'laag libido bij partner, hoe ga ik hiermee om' onder de pijler seks. Daar kom je vrouwen en mannen tegen die in de zelfde situatie zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen zijn we een maand en veel gesprekken (en ruzies) verder, maar helaas met erg weinig verandering.



Ik heb hem nogmaals mijn gevoelens proberen duidelijk te maken, hij blijft nog steeds met excuses komen. Hij is er zelfs in geslaagd om te zeggen dat we toch nog niet moeten vrijen als we nog niet voor een tweede gaan. Ik heb hem proberen duidelijk te maken dat ik mij afgewezen voel. Hij zei dat hij zelf niet goed begrijpt waar zijn afgenomen libido vandaan komt. Hij heeft na deze ruzie beterschap beloofd. We hebben het die avond zelf gevreeën en hierna heeft hij geen enkel initiatief meer genomen. Zelfs nu we beiden twee weken verlof hebben, is hij te moe (terwijl hij wel tot 1u 's nachts voor de TV zit). Ik had gehoopt dat de rust van de vakantie hem goed zou doen, niet dus :(.
Alle reacties Link kopieren
Hij wordt dus niet opgewonden van je. Heb je ook sexy dingen geprobeerd? Bijv opeens in sexy lingerie voor hem staan? (Ik noem maar wat). Het kan zijn dat het een hormonale kwestie is. Hoe zit het met de beharing van bijv zijn gezicht?(baard,snor etc)
Alle reacties Link kopieren
Pfff moeilijk hoor, ik zou een online bestelling van een leuk trilding doen en hem zo laten merken dat je hem niet perse nodig hebt voor je plezier.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
En vertel ook gelijk even bij de volgende discussie dat je zo geen tweede wilt als dit de gevolgen voor je zijn.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven