Seks
alle pijlers
Alles over Soa"s en veilig vrijen!
vrijdag 22 september 2006 om 00:22
In dit Topic kun je al je vragen en/of opmerkingen kwijt over geslachtsziekten (Sexueel Overdraagbare Aandoeningen), safe sex en anticonceptie/ zwangerschappen.
In begin van deze topic staan wat onderwerpen met reacties die eerder op dit forum zijn geschreven.
Maar eerst zijn hier enkele handige links die je al op weg kunnen helpen bij je vragen!
Algemeen sexualiteit (soa's, anticonceptie, tips en trucks etc):
www.nvsh.nl
www.sexwoordenboek.nl
www.seksvraagbaak.nl
Soa's:
www.soa.nl
www.soatest.nl
www.safesex.nl
geslachtsziekten.startpagina.nl
www.geslachtsziekte.nl
geslachtsziekten.start.nu
Anticonceptie dames (buiten reguliere pil zoals Diana en Microgynon, Yasmin etc):
www.anticonceptie.nl
www.anticonceptie-online.nl www.medicaldynamics.nl/producten/8/0/25/1 (Femcap, merk, vergelijkbaar met pessarium)
www.mirena.nl (spiraal, geeft in tegenstelling tot koperspiraal o.a. hormonen af)
www.implanon.nl (geïmplanteerd staafje)
www.nuvaring.nl
Menstruatie (naast de reguliere tampons, inlegkruisjes en maandverband):
www.menstruatie.net (algemene site)
www.softcup.nl www.beppy.com (sponsjes) www.gynotex.com (sponsjes)
Condooms (ook vingercondooms, latexvrije condooms, vrouwencondoom, beflapjes, glijmiddel en zaaddodende pasta etc):
www.e-rubbers.nl
www.veiligglijden.nl
www.condoomkoerier.nl www.condomerie.nl
Geen vraag is dom, twijfel je ergens over stel dan zeker je vraag hier als je niet al de antwoorden hebt gevonden. Neem het zekere voor het onzekere!
In begin van deze topic staan wat onderwerpen met reacties die eerder op dit forum zijn geschreven.
Maar eerst zijn hier enkele handige links die je al op weg kunnen helpen bij je vragen!
Algemeen sexualiteit (soa's, anticonceptie, tips en trucks etc):
www.nvsh.nl
www.sexwoordenboek.nl
www.seksvraagbaak.nl
Soa's:
www.soa.nl
www.soatest.nl
www.safesex.nl
geslachtsziekten.startpagina.nl
www.geslachtsziekte.nl
geslachtsziekten.start.nu
Anticonceptie dames (buiten reguliere pil zoals Diana en Microgynon, Yasmin etc):
www.anticonceptie.nl
www.anticonceptie-online.nl www.medicaldynamics.nl/producten/8/0/25/1 (Femcap, merk, vergelijkbaar met pessarium)
www.mirena.nl (spiraal, geeft in tegenstelling tot koperspiraal o.a. hormonen af)
www.implanon.nl (geïmplanteerd staafje)
www.nuvaring.nl
Menstruatie (naast de reguliere tampons, inlegkruisjes en maandverband):
www.menstruatie.net (algemene site)
www.softcup.nl www.beppy.com (sponsjes) www.gynotex.com (sponsjes)
Condooms (ook vingercondooms, latexvrije condooms, vrouwencondoom, beflapjes, glijmiddel en zaaddodende pasta etc):
www.e-rubbers.nl
www.veiligglijden.nl
www.condoomkoerier.nl www.condomerie.nl
Geen vraag is dom, twijfel je ergens over stel dan zeker je vraag hier als je niet al de antwoorden hebt gevonden. Neem het zekere voor het onzekere!
woensdag 23 juli 2008 om 06:31
Hoewel mijn eerste reactie ook hetzelfde is als die van Stew, ben ik het wel met Ivy eens... een onjuiste aanname kan veel schade aanrichten.
Je hebt het hier idd over één kant van het verhaal en het lijkt erop alsof er opzet in het spel is, maar dat weet je niet zeker.
Mocht uit de reactie van die vent blijken dat hij wel degelijk op de hoogte was van zijn besmetting, dan is het vroeg genoeg om hem terug te "pakken".
Je hebt het hier idd over één kant van het verhaal en het lijkt erop alsof er opzet in het spel is, maar dat weet je niet zeker.
Mocht uit de reactie van die vent blijken dat hij wel degelijk op de hoogte was van zijn besmetting, dan is het vroeg genoeg om hem terug te "pakken".
woensdag 23 juli 2008 om 19:17
Heb hem idd een mailtje gestuurd (anoniem zeg maar) om hem te laten weten dat het verstandig is zich te laten testen bij huisarts of ggd...
(nu neemt de ggd binnen 2 weken ook contact met me op, en wat ik begrepen heb, is dat ook zij contact kunnen opnemen met de ander, dus ook dat laat ik nog een keer doen denk ik)
Dan is t nu aan hem of hij er wat mee doet. Tis ook gewoon een gevoel van mij, dat hij het bijna wel geweten moet hebben. In ieder geval is hij wel een vrouwenman zeg maar (gezien de hoeveelheid vrouwen in zn hyves tegenover de hoeveelheid mannen). Om de zoveel tijd schoont hij zn hyves op, en verdwijnen er zo weer 20 mensen (lees vrouwen) uit zn lijstje.
Maar goed, ik heb mn lesje wel geleerd, en zal dus ook noooooooit meer zomaar zonder condoom vrijen.Één ding wat zeker is.
Blijf me trouwens ook verbazen over t feit hoe makkelijk mannen uberhaupt zijn. Als je t woord condoom noemt, zijn zij degene die bijna meteen hard wegrennen en geen sex meer willen. Heb vaker meegemaakt dat je een zucht enz.... te horen krijgt, dan dat ze zonder problemen een condoom om doen.
Bedankt iig voor jullie reacties
(nu neemt de ggd binnen 2 weken ook contact met me op, en wat ik begrepen heb, is dat ook zij contact kunnen opnemen met de ander, dus ook dat laat ik nog een keer doen denk ik)
Dan is t nu aan hem of hij er wat mee doet. Tis ook gewoon een gevoel van mij, dat hij het bijna wel geweten moet hebben. In ieder geval is hij wel een vrouwenman zeg maar (gezien de hoeveelheid vrouwen in zn hyves tegenover de hoeveelheid mannen). Om de zoveel tijd schoont hij zn hyves op, en verdwijnen er zo weer 20 mensen (lees vrouwen) uit zn lijstje.
Maar goed, ik heb mn lesje wel geleerd, en zal dus ook noooooooit meer zomaar zonder condoom vrijen.Één ding wat zeker is.
Blijf me trouwens ook verbazen over t feit hoe makkelijk mannen uberhaupt zijn. Als je t woord condoom noemt, zijn zij degene die bijna meteen hard wegrennen en geen sex meer willen. Heb vaker meegemaakt dat je een zucht enz.... te horen krijgt, dan dat ze zonder problemen een condoom om doen.
Bedankt iig voor jullie reacties
woensdag 23 juli 2008 om 19:43
nou ik laat me ook geregeld testen maar 2 maanden ervoor en niets hebben zou bij mij dus juist reden zijn om niet met iemand die ik niet als vaste partner heb zonder condoom te vrijen.
'Zo'n opmerking moet je al aan het denken zetten, net getest en met mij wil je zonder dat je weet of ik ook getest heb en niets heb het zonder doen? VREEMD
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
donderdag 18 september 2008 om 21:32
hoi ik ben nieuw hier en had een vraagje., t gaat over GW..
ik weet niet of ik hier dan goed zit maar ik vraag het tog maar even..
die dingen krijg je die nou omdat je dat virus zelf al hebt, of krijg je dat door iemand anders? want ik heb namelijk een vriend en als dat door hem komt is hij dan vreemd gegaan.?
ik zit hier best mee en durf hem nix te zeggen dus zou iemand hier aub een antwoord op willen geven?
dank je wel
gr E
ik weet niet of ik hier dan goed zit maar ik vraag het tog maar even..
die dingen krijg je die nou omdat je dat virus zelf al hebt, of krijg je dat door iemand anders? want ik heb namelijk een vriend en als dat door hem komt is hij dan vreemd gegaan.?
ik zit hier best mee en durf hem nix te zeggen dus zou iemand hier aub een antwoord op willen geven?
dank je wel
gr E
dinsdag 30 september 2008 om 17:57
Stel als je 3/4 jaar geleden onveilige orale seks waarin in je mond is klaargekomen hebt gehad en je hoort nu van je ex dat hij voor jouw relatie onveilige penetratie heeft gehad met een andere vrouw. Daarna heb ik geen SOA-test gedaan omdat ik het laatste van mijn vorige zin pas sinds afgelopen weekend weet en ik heb eigenlijk geen duidelijke klachten. Is er dan nu een kans dat je een SOA hebt en is die nog te bestrijden?
dinsdag 30 september 2008 om 19:01
Ja je hebt kans op een soa als een man in je mond klaarkomt. Dit is zelfs risico vol voor hiv.
Lees anders even op soa.nl bij "wat is veilig vrijen" hier kun je per handeling lezen wat wel en niet veilig is en wat je kunt krijgen.
soms zal je een kuurtje nodig hebben. Soms levenslange medicatie (hiv en hepatitus B) soms gaat het zelfs vanzelf over (in de keel dan en met name gonoroee)
Maar het enige dat je wijzer zal maken is een test. Ga even naar de gggd en laat je testen. Kans is heel groot dat het meevalt en dat je je voor niets zorgen maakt, maar in andere gevallen kun je alleen maar eerder met medicatie beginnen.
Lees anders even op soa.nl bij "wat is veilig vrijen" hier kun je per handeling lezen wat wel en niet veilig is en wat je kunt krijgen.
soms zal je een kuurtje nodig hebben. Soms levenslange medicatie (hiv en hepatitus B) soms gaat het zelfs vanzelf over (in de keel dan en met name gonoroee)
Maar het enige dat je wijzer zal maken is een test. Ga even naar de gggd en laat je testen. Kans is heel groot dat het meevalt en dat je je voor niets zorgen maakt, maar in andere gevallen kun je alleen maar eerder met medicatie beginnen.
woensdag 8 oktober 2008 om 22:19
Soatest-vraag. Ik wil met m'n nieuwe vriend graag seks hebben zonder condoom. Mét was niet zo'n succes... We hebben allebei geen losbandig seksleven achter de rug, maar toch vind ik het wel fijn om zeker te weten dat we allebei niks hebben. Hij zei dat hij zich best wilde testen en ik heb al een afspraak gemaakt. Maar nou vraag ik me af of het niet overdreven van me is... Laten jullie je bij een nieuwe sekspartner meestal testen, of alleen als daar echt aanleiding toe is? Wat kan ik verwachten (volgens de site van de GGD doen ze geen inwendig onderzoek) en hoe lang duurt het voor we de uitslag hebben? Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus ervaringen van anderen zijn meer dan welkom!
woensdag 8 oktober 2008 om 22:37
donderdag 9 oktober 2008 om 06:55
Ik vind het ook helemaal niet raar, heel verstandig juist, al die mensen die altijd maar denken dat ze het echt wel met "schone" nette mensen hebben gedaan en vast niets hebben.
wat weet je nou van hun exen als hij al eerlijk is? Wat weet je van vreemdgaan waar jij vast ook niets over hoort?
Wat weet je van hun sexpartners waarmee hij het zonder deed als je hem wel vertrouwd?
Een test is de enige zekerheid en iedereen die niet test en na een paar maanden op blind vertrouwen maar een condoom weg laat is simpel met russisch roullette bezig.
wat weet je nou van hun exen als hij al eerlijk is? Wat weet je van vreemdgaan waar jij vast ook niets over hoort?
Wat weet je van hun sexpartners waarmee hij het zonder deed als je hem wel vertrouwd?
Een test is de enige zekerheid en iedereen die niet test en na een paar maanden op blind vertrouwen maar een condoom weg laat is simpel met russisch roullette bezig.
donderdag 9 oktober 2008 om 06:58
overigens is het per poli verschillend he er getest wordt, Soms worden er wel uitstrijkjes gemaakt, je krijgt vaak een folder met info. maar je kunt ook even wat verder doorlezen volgens mij staat er wel wat over in dit topic of op het parenclub topic, En even bellen kan ook altijd als je toch gaat informeren.
overigens wel zelf ook gaan testen natuurlijk want ook jij kan niet erop vertrouwen dat je vorige onveilige sex veilig was en hij kan niet aan je neus zien of jij wel daarin eerlijk was als je zegt het altijd met condoom te hebben gedaan. alleen een test geeft zekerheid en bewijs.
overigens wel zelf ook gaan testen natuurlijk want ook jij kan niet erop vertrouwen dat je vorige onveilige sex veilig was en hij kan niet aan je neus zien of jij wel daarin eerlijk was als je zegt het altijd met condoom te hebben gedaan. alleen een test geeft zekerheid en bewijs.
zaterdag 31 januari 2009 om 20:08
Even een vraag. Sinds vanochtend heb ik last van een branderig gevoel bij het plassen. Nu heb ik geen blaasontsteking want dan moet je contstant naar het toilet. En dat gevoel heb ik niet. Maar ik heb wel een wat drukkend gevoel in de onderbuik. Ik heb een vriend en hij heeft voor mij nog nooit seks gehad. En ik ook niet voor hem. Kan ik toch een Soa op hebben gelopen?
Live your life!