Entertainment alle pijlers

Wende Snijders - wauw!

07-10-2008 21:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie Wende Snijders?

Wende is een mooie zangeres van 30 jaar, die bekend is geworden door Franse chansons (covers van Brel, Piaf enz). Inmiddels zingt ze steeds vaker Nederlands, Engels en ook Zuid Afrikaans.

Ik bewonder haar erg, ze zingt erg mooi en is zo expressief. Al vaker heb ik haar zien zingen, vooral in kleine zalen is dat indrukwekkend.

Afgelopen weekend zong ze Lost van Anouk op het Pink Ribbon gala. Ook mooi. (maar nu houd ik ook wel van de muziek van Anouk)

Ben benieuwd of jullie haar kennen, wat jullie van haar/haar muziek vinden. Voor wie haar nog niet kende, kijk vooral even deze filmpjes!

Je suis comme je suis

Laat me

Lost
Everytime you make a typo, the errorists win.
heb Lost geluisterd. Nogal emotieloze uitvoering, vind ik. Geef mij anouk maar. Ken wende alleen uit de krant, ga dat maar zo houden.
.
Ik heb haar gezien op de Uitmarkt een paar jaar geleden. Wat een vreselijke Franse uitspraak heeft ze, echt niet om aan te horen.
Haar stem vind ik mooi en ze zingt heel goed, maar de uitspraak van het Frans is tenenkrommend slecht. En dat stoort toch, als je aandachtig zit te luisteren.
Ontzettend overdreven, lelijke kop, slecht Frans. Maar 'Je suis comme je suis' vind ik wel mooi. Eigenlijk ondanks Wende, maar met dank aan de band. Ik ben nu eenmaal een sucker voor mooie vioolpartijen. '
d'r engels is anders ook niet best
.
Ik hoor veel liever de friese chansons van Nynke Laverman.
hmm apart dat jullie haar franse uitspraak zo slecht vinden, mijn franse man vindt deze nl wel erg goed.... ;-]

Ik vind haar geweldig, en die maniertjes, tja ik ken maar weinig zangeressen/zangers die dat niet hebben, mij stoort het niet.

"De wereld beweegt" vind ik een fantastisch nummer !

Nynke Laverman zingt fado's trouwens.

Maargoed, ik hou wel van Wende, heb haar 2x live gezien, de eerste keer was 3jaar geleden in een klein zaaltje in de provincie, 80 man publiek, maar ze gaf zich helemaal, na afloop nog leuk met haar staan praten, ze kwam erg sympathiek over, de 2e keer was in het concertgebouw, dat was ook erg mooi.

Tja ik hou er wel van.
Ik kende haar nog niet, heb net wat van haar beluisterd en ik vind haar goed!

Franstalig vind ik heel mooi, mijn Frans is niet zo goed ontwikkeld, dus ik kan ook niet horen of ze het goed of slecht uitspreekt.

Voor mij klinkt het goed.
amelie schreef op 08 oktober 2008 @ 16:36:

hmm apart dat jullie haar franse uitspraak zo slecht vinden, mijn franse man vindt deze nl wel erg goed.... ;-]

Haha, dat is wel apart ja.

Weet je zeker dat je man het niet gewoon goed vindt voor een buitenlandse?

Of misschien ligt het maar net aan het Frans dat je zelf spreekt en gewend bent. Ik spreek zelf goed Frans, maar heb het accent van de streek waar ik gewoond heb aardig opgepikt en ben ook erg aan die manier van spreken gewend. Wende's lallende L, rollende R die eerder Italiaans dan Frans aandoet, het "vet" uitspreken van bepaalde N-klanken en de A die bij haar een soort nasale E-klank krijgt, vind ik gewoon niet mooi en on-Frans.
Helemaal mee eens.
Grappig topic, in mijn omgeving is Wende nogal hot en niemand begrijpt dat ik haar nogal gemaakt vind. Die mimiek, die sommigen helemaal geweldig vinden, vind ik vreselijk: ´kijk mij eens kunstzinnig zijn´, dat idee. Ik luister wel graag naar haar, maar 1 x in concert gezien is voor mij genoeg..
Ik vind haar prachtig om naar te kijken. Ze komt op mij heel integer over.

Voor de liefhebbers;

Nederland 2,

10 oktober 2008, 22:55-23:55 uur

Het uur van de wolf: Wende Snijders - De wereld beweegt
De uitvoering van Lost is ronduit slecht.

Ze zingt het nummer zo anders, en ik vind dat echt zonde.

Anouk kan het 1000 keer beter.

Misschien moet Wende gewoon doen waar ze goed in is. Franse chansons zingen.

Met bijbehorende expressie.
Dandelion schreef op 09 oktober 2008 @ 13:52:

Ik vind haar prachtig om naar te kijken. Ze komt op mij heel integer over.

Voor de liefhebbers;

Nederland 2,

10 oktober 2008, 22:55-23:55 uur

Het uur van de wolf: Wende Snijders - De wereld beweegt
Bedankt voor de tip!!
rammetje79 schreef op 09 oktober 2008 @ 15:07:

De uitvoering van Lost is ronduit slecht.

Ze zingt het nummer zo anders, en ik vind dat echt zonde.

Anouk kan het 1000 keer beter.

Misschien moet Wende gewoon doen waar ze goed in is. Franse chansons zingen.

Met bijbehorende expressie.
Vind je Lost nou slecht, ómdat ze het anders zingt dan Anouk??
Het is in principe niet erg dat ze er haar eigen draai aan geeft. Maar dit vind ik een typisch geval van hoe verkracht ik een nummer. Zonde.

En dan die blikken erbij. Gat.
Ze gebruikt niet alleen haar stem als instrument maar ook haar lijf en gezicht en daar is niks overdrevens aan wat mij betreft, ik vind het echt prachtig om te zien wat ze doet en hoe ze klinkt.

Ja, ik ben een grote fan van Wende Snijders.

En nu ook die overstap van chansons naar o.a. Nederlandstalige teksten die ze zelf schrijft....heel mooi!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven