Entertainment
alle pijlers
Wende Snijders - wauw!
dinsdag 7 oktober 2008 om 21:03
Kennen jullie Wende Snijders?
Wende is een mooie zangeres van 30 jaar, die bekend is geworden door Franse chansons (covers van Brel, Piaf enz). Inmiddels zingt ze steeds vaker Nederlands, Engels en ook Zuid Afrikaans.
Ik bewonder haar erg, ze zingt erg mooi en is zo expressief. Al vaker heb ik haar zien zingen, vooral in kleine zalen is dat indrukwekkend.
Afgelopen weekend zong ze Lost van Anouk op het Pink Ribbon gala. Ook mooi. (maar nu houd ik ook wel van de muziek van Anouk)
Ben benieuwd of jullie haar kennen, wat jullie van haar/haar muziek vinden. Voor wie haar nog niet kende, kijk vooral even deze filmpjes!
Je suis comme je suis
Laat me
Lost
Wende is een mooie zangeres van 30 jaar, die bekend is geworden door Franse chansons (covers van Brel, Piaf enz). Inmiddels zingt ze steeds vaker Nederlands, Engels en ook Zuid Afrikaans.
Ik bewonder haar erg, ze zingt erg mooi en is zo expressief. Al vaker heb ik haar zien zingen, vooral in kleine zalen is dat indrukwekkend.
Afgelopen weekend zong ze Lost van Anouk op het Pink Ribbon gala. Ook mooi. (maar nu houd ik ook wel van de muziek van Anouk)
Ben benieuwd of jullie haar kennen, wat jullie van haar/haar muziek vinden. Voor wie haar nog niet kende, kijk vooral even deze filmpjes!
Je suis comme je suis
Laat me
Lost
Everytime you make a typo, the errorists win.
woensdag 8 oktober 2008 om 16:36
hmm apart dat jullie haar franse uitspraak zo slecht vinden, mijn franse man vindt deze nl wel erg goed....
Ik vind haar geweldig, en die maniertjes, tja ik ken maar weinig zangeressen/zangers die dat niet hebben, mij stoort het niet.
"De wereld beweegt" vind ik een fantastisch nummer !
Nynke Laverman zingt fado's trouwens.
Maargoed, ik hou wel van Wende, heb haar 2x live gezien, de eerste keer was 3jaar geleden in een klein zaaltje in de provincie, 80 man publiek, maar ze gaf zich helemaal, na afloop nog leuk met haar staan praten, ze kwam erg sympathiek over, de 2e keer was in het concertgebouw, dat was ook erg mooi.
Tja ik hou er wel van.
Ik vind haar geweldig, en die maniertjes, tja ik ken maar weinig zangeressen/zangers die dat niet hebben, mij stoort het niet.
"De wereld beweegt" vind ik een fantastisch nummer !
Nynke Laverman zingt fado's trouwens.
Maargoed, ik hou wel van Wende, heb haar 2x live gezien, de eerste keer was 3jaar geleden in een klein zaaltje in de provincie, 80 man publiek, maar ze gaf zich helemaal, na afloop nog leuk met haar staan praten, ze kwam erg sympathiek over, de 2e keer was in het concertgebouw, dat was ook erg mooi.
Tja ik hou er wel van.
woensdag 8 oktober 2008 om 21:21
Haha, dat is wel apart ja.
Weet je zeker dat je man het niet gewoon goed vindt voor een buitenlandse?
Of misschien ligt het maar net aan het Frans dat je zelf spreekt en gewend bent. Ik spreek zelf goed Frans, maar heb het accent van de streek waar ik gewoond heb aardig opgepikt en ben ook erg aan die manier van spreken gewend. Wende's lallende L, rollende R die eerder Italiaans dan Frans aandoet, het "vet" uitspreken van bepaalde N-klanken en de A die bij haar een soort nasale E-klank krijgt, vind ik gewoon niet mooi en on-Frans.
donderdag 9 oktober 2008 om 12:38
maandag 13 oktober 2008 om 19:09
Ze gebruikt niet alleen haar stem als instrument maar ook haar lijf en gezicht en daar is niks overdrevens aan wat mij betreft, ik vind het echt prachtig om te zien wat ze doet en hoe ze klinkt.
Ja, ik ben een grote fan van Wende Snijders.
En nu ook die overstap van chansons naar o.a. Nederlandstalige teksten die ze zelf schrijft....heel mooi!!!
Ja, ik ben een grote fan van Wende Snijders.
En nu ook die overstap van chansons naar o.a. Nederlandstalige teksten die ze zelf schrijft....heel mooi!!!