Discussietopic n.a.v. het topic mijn "held"

08-10-2008 16:13 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leef je uit, discussieer er op los en ben aub zo netjes om minnys topic niet verder te vervuilen...
__justme__ schreef op 09 oktober 2008 @ 17:25:

[...]

Nou ja, zo werkt het in het brein dus wel. Door training en oefening kunnen er wel degelijk neuronenpaden worden aangelegd die de voorkeur hebben bij bepaalde prikkels. Wanneer die paden dus nog niet het voorkeurspad zijn, is er niet genoeg geoefend.
Ja, dat zei ik dus ook al. Ik wilde het kneuterige voorbeeld erbij halen van mensen die hardop tegen zichzelf moeten zeggen dat ze mooi zijn. Tegen de spiegel. En dat keer op keer. Werkt ook andersom trouwens. Je kunt jezelf heel makkelijk de put in praten door bepaalde gedachten tig keer te herhalen. Of door keer op keer een bepaald concerto te pingelen op je viool, daardoor leer je het stuk ook beheersen.
Digitalis schreef op 09 oktober 2008 @ 17:27:

[...]

Ja, dat zei ik dus ook al. Ik wilde het kneuterige voorbeeld erbij halen van mensen die hardop tegen zichzelf moeten zeggen dat ze mooi zijn. Tegen de spiegel. En dat keer op keer. Werkt ook andersom trouwens. Je kunt jezelf heel makkelijk de put in praten door bepaalde gedachten tig keer te herhalen. Of door keer op keer een bepaald concerto te pingelen op je viool, daardoor leer je het stuk ook beheersen.
Precies! Het is alleen heel controversieel om het motorisch systeem gelijk te stellen of te vergelijken met het emotionele systeem. Het brein maakt echter geen onderscheid.
elninjoo schreef op 09 oktober 2008 @ 14:57:

[..] Een ongewenste snikkel die er in wordt gestopt laat zoveel materiele schade niet na. [...]

Ach nee, het laat zoveel schade niet na nee...

Behalve dan blauwe plekken, wondjes (als je vagina te droog is bij het neuken doet dat pijn) eventuele onvruchtbaarheid, nare herpesbulten, schaamluis, of hoe leuk... HIV of hepatitis!

Nee joh, echt, zo'n ongewenste snikkel laat absoluut geen materiële schade na....
__justme__ schreef op 09 oktober 2008 @ 17:19:

Ja natuurlijk! Maar helpt het je op den duur verder? Iedereen heeft op een gegeven moment een schop onder z'n kont nodig. Van zichzelf, van zijn omgeving of desnoods van een therapeut.
Maar heeft het zin om tegen iemand te zeggen dat het niet zo erg is, en dat het veel erger is om in elkaar te worden geslagen?
tangerine schreef op 09 oktober 2008 @ 17:38:

[...]

Ach nee, het laat zoveel schade niet na nee...

Behalve dan blauwe plekken, wondjes (als je vagina te droog is bij het neuken doet dat pijn) eventuele onvruchtbaarheid, nare herpesbulten, schaamluis, of hoe leuk... HIV of hepatitis!

Nee joh, echt, zo'n ongewenste snikkel laat absoluut geen materiële schade na....
Zeg, ze zegt duidelijk in 1 of 2 posts daarvoor, wanneer er geen sprake is van een soa. Je hoeft echt niet hele lappen tekst te quoten, maar verdraai ze dan niet.
__justme__ schreef op 09 oktober 2008 @ 17:17:

[...]

En dan manouvreer je je van begin af aan al in een slachtofferrol.

Ik ga ook op stap, zuip me af en toe klem, fiets alleen in het donker in hele korte rokjes. Maar dat is een keus! Een keus die risico's met zich meebrengt. En dat ik ervoor kies me in die situatie te brengen is mijn verantwoordelijkheid! Dat maakt het nog niet mijn schuld als er iets gebeurt.

Door die eigen verantwoordelijkheid te ontkennen, ontken je dus eigenlijk de risico's. Dat maakt je juist kwetsbaar en naïef denk ik.

Ik ben absoluut niet naïef. Sorry dat ik je tegenspreek daarin.

Het is idd een kéus van mij en ik vertik het namelijk om een saai, bang leven te leven of in een burqa over straat te gaan. Want zóver ben je daar niet eens vanaf, als je roept dat je als vrouw tenslotte gewoon maar uit moet kijken en maar beter niet over straat kan gaan. Nu is het 6 uur 's nachts wat dom is, straks is het 3 uur 's nachts, 11 uur 's avonds, en voor je het weet zit je op een hellend vlak waarbij je als vrouw sowieso maar verantwoordelijk bent voor het feit dat je misschien wel verkracht kan worden.

Een man kan ik elkaar geslagen worden (of verkracht trouwens), da's óók heel kut en naar, en toch wordt gek genoeg nooit tegen een man gezegd 'goh lieverd, moet je ook maar niet om 3 uur 'snachts nog over straat willen. En al helemaal niet in dat lekkere gucci overhemdje van je, dat róept toch ook 'overval mij! overval mij!'? Echt, het is heus niet je schúld hoor, maar je bent toch weldegelijk verantwoordelijk voor het feit dat je half dood bent geslagen en nu in het ziekenhuis ligt, je weet toch tenslotte dat je als man alleen niet over straat kan....'

Ik bedoel, kom op zeg.

(Overigens heb ik ook geleerd hoe ik iemand neersla en ik ben sterker dan de gemiddelde kerel. Maar of ik dichtsla of niet is nooit te voorspellen van te voren.)
De jongen wilde haar zelfs naar huis brengen, nadat ze eerst lekker geslapen had. Schopt haar dus niet eens zijn bed uit zo van busje komt zo, nee, ze mag zelfs blijven slapen. Wie weet zou hij haar vorstellen aan zijn huisgenootjes. Dat is toch bijna cute te noemen?

Fashon, de sexuele belevenis is allemaal in het hoofd en bovendien beperkt tot het individu. Terwijl de hoer op haar rug ligt beleeft klant nummer 3 de tijd van zijn leven. Terwijl Piet met gusto weghamert vraagt Klaartje zich af of ze er spijt van zal hebben van deze one nighter. Een wespennest is het!
JohnnyCake schreef op 09 oktober 2008 @ 17:51:

De jongen wilde haar zelfs naar huis brengen, nadat ze eerst lekker geslapen had. Schopt haar dus niet eens zijn bed uit zo van busje komt zo, nee, ze mag zelfs blijven slapen. Wie weet zou hij haar vorstellen aan zijn huisgenootjes. Dat is toch bijna cute te noemen?

Romantiseer je de boel nou niet een beetje?!
Digitalis schreef op 09 oktober 2008 @ 17:19:

[...]

Het gaat er wel om hoe Minny het heeft ervaren, maar niet ten koste van alles. Wat als zij vindt dat het een brute verkrachting is? Dan wordt die gozert straks onterecht veroordeeld voor een ernstig zedendelict. Dat is buiten proportie en je berokkent er ernstige schade mee. Dus tot op zekere hoogte gaat het zeker om rationaliteit en niet enkel om hoe iemand het ervaart.

Kijk, en dit is dus precies waarom we een wet hebben.

Het is natuurlijk onzin dat deze meneer veroordeeld wordt alleen omdat Minny zou zeggen dat het een verkrachting is. Als zij zou vínden dat het een brute verkrachting is, kan ze daar hulp voor zoeken. Een gevoel hierin is niet 'goed' of 'fout'. De wet bepaalt of dit wel of niet onder 'verkrachting' valt, je gevoel niet.

Ik heb ook gezegd dat ze altijd met de politie kan overleggen en daar blijf ik bij. Overleg, praten over wat er gebeurd is, is geen aangifte doen en kan nooit kwaad. Je mag altijd overléggen hoe de wet hier tegenover zou staan.

Als ik me grof in elkaar geslagen zou voelen omdat ik een blauwe plek op mijn scheenbeen heb, wordt de man die ik aanklaag ook niet direct voor 10 jaar in het gevang geworpen. Bewijslast en zo...
JohnnyCake schreef op 09 oktober 2008 @ 17:21:

[...]

Tangerine, waarom zoveel emotie? Zelfs de stoerste man mijdt het om in z'n eentje door een donkere stad te lopen als hij weet dat dat niet het slimste is wat je kunt doen.
Als ik op stap ben zie ik honderden mannen door de stad struinen terwijl dat 'niet het slimste is wat ze kunnen doen'. En alsi k naar huis fiets, fietsen daar ook genoeg mannen alleen rond. Ik ken geen enkele man die zich in huis opsluit omdat ie vermoord kan worden door een zinloosgeweld pleger.
Johnny, het lijkt me wel heel sterk dat 2 mensen zo'n totaal verschillende beleving hebben aan een sexuele ervaring!

Zij ervaart het als naar: "ik werd overdonderd en in ene zat hij in". En hij ervaart het vervolgens als een goddelijke nacht en wil haar voorstellen aan zijn vriendjes?

Iemand van 20 is echt geen imbiciel hoor!
yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 17:46:

[...]

Maar heeft het zin om tegen iemand te zeggen dat het niet zo erg is, en dat het veel erger is om in elkaar te worden geslagen?
Waarom moet je het vergelijken met iets anders? Nee, ik denk niet dat het zin heeft om te zeggen dat het één erger is dan het ander. Dat is ook helemaal niet wat ik zeg.
__justme__ schreef op 09 oktober 2008 @ 17:50:

[...]

Zeg, ze zegt duidelijk in 1 of 2 posts daarvoor, wanneer er geen sprake is van een soa. Je hoeft echt niet hele lappen tekst te quoten, maar verdraai ze dan niet.
Die post kwam een pagina later pas en toen hadi k al getypt. Ik quote één tekst en daarin stond niks over soa's. Dus doe nu niet net alsof het zo'n genuanceerde tekst was die elninjoo geschreven heeft, dat was het niet. Die soa kwam tijden later om het hoekje kijken.
Vind het ook een beetje geromantiseerd hoor Johnny. Ik denk dat die kerel eerder dacht dat 'ie mazzel had vandaag. Ik denk niet dat hij de kerkklokken al hoorde luiden bij wijze van spreken. Als je wat hebt gedronken, sla je meestal wel wat stappen over in het spel. Dat wel.
tangerine schreef op 09 oktober 2008 @ 17:51:

[...]

Ik ben absoluut niet naïef. Sorry dat ik je tegenspreek daarin.

Het is idd een kéus van mij en ik vertik het namelijk om een saai, bang leven te leven of in een burqa over straat te gaan. Want zóver ben je daar niet eens vanaf, als je roept dat je als vrouw tenslotte gewoon maar uit moet kijken en maar beter niet over straat kan gaan. Nu is het 6 uur 's nachts wat dom is, straks is het 3 uur 's nachts, 11 uur 's avonds, en voor je het weet zit je op een hellend vlak waarbij je als vrouw sowieso maar verantwoordelijk bent voor het feit dat je misschien wel verkracht kan worden.

Een man kan ik elkaar geslagen worden (of verkracht trouwens), da's óók heel kut en naar, en toch wordt gek genoeg nooit tegen een man gezegd 'goh lieverd, moet je ook maar niet om 3 uur 'snachts nog over straat willen. En al helemaal niet in dat lekkere gucci overhemdje van je, dat róept toch ook 'overval mij! overval mij!'? Echt, het is heus niet je schúld hoor, maar je bent toch weldegelijk verantwoordelijk voor het feit dat je half dood bent geslagen en nu in het ziekenhuis ligt, je weet toch tenslotte dat je als man alleen niet over straat kan....'

Ik bedoel, kom op zeg.

(Overigens heb ik ook geleerd hoe ik iemand neersla en ik ben sterker dan de gemiddelde kerel. Maar of ik dichtsla of niet is nooit te voorspellen van te voren.)

Daar gaan we weer, vrouw dit vrouw dat. Ik ga ook niet om drie uur in mijn eentje te voet de grote stad in. Te veel risisco. Dat heeft niks met vrouw of man te maken, dat is common sense.

Overigens ben ik verbaasd dat we het nog over dat dichtslaan hebben. Natuurlijk kun je het effe niet meer weten als de situatie ernstig is. Maar wil je echt beweren dat je een gewillige pop wordt die lekker meegaat in alles?
__justme__ schreef op 09 oktober 2008 @ 17:58:

Waarom moet je het vergelijken met iets anders? Nee, ik denk niet dat het zin heeft om te zeggen dat het één erger is dan het ander. Dat is ook helemaal niet wat ik zeg.
elninjoo wel..
Verkrachting is erg, aanranding is erg, beroofd worden is erg, in elkaar geslagen worden is erg, vermoord worden is erg, het is allemaal erg. Op het moment dat mensen je lichamelijke integriteit aantasten, is dat erg.
yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 17:56:

Johnny, het lijkt me wel heel sterk dat 2 mensen zo'n totaal verschillende beleving hebben aan een sexuele ervaring!

Vind ik helemaal niet raar.
Johny, fijn dat jij jezelf wel opsluit in je huis, gelukkig doen mijn (mannelijke én vrouwelijke) vrienden dat niet. Wat een leven heb je dan...

Maar goed, ik ga onthouden dat ook jij vindt dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is als ik verkracht word, had ik maar niet alleen over straat moeten gaan. (Of als ik in elkaar geslagen wordt, of als een mannelijke vriend van mij half doodgeslagen wordt, da's allemaal eigen verantwoordelijkheid - hadden we maar niet zo stom moeten zijn om onze neus in die grote boze buitenwereld te laten zien...)

ALs je een beetje leest lees je trouwens dat het helemaal geen 'vrouw dit, vrouw dat' is, ik vind dat mannen én vrouwen over straat moeten kunnen en moeten gáán en hun leven niet moeten laten verpesten door een stelletje criminelen.

Verschil is dat tegen een vróuw wordt gezegd dat ze ontzettend onverstandig is als ze om 3 uur alleen naar huis fietst, terwijl mijn mannelijke vrienden dat soort opmerkingen nooit of te nimmer te verstouwen krijgen. Hoezo dubbele moraal???
__justme__ schreef op 09 oktober 2008 @ 18:01:

[...]

Vind ik helemaal niet raar.
Come to think of it, ik ook niet. Ik ben eens tegen mijn wil genomen (was zat) en mijn minnaar dacht dat mijn afweer een verkrachtingsspelletje was. Sja.

Je bent als man toch ook niet achterlijk?

Als een vrouw je niet zoent, niet pijpt, niet bespringt, geen leuke dingen tegen je zegt... etc.. dan kun je dat toch niet ervaren als geweldige sex en haar vervolgens gaan voor stellen aan je vrienden? Mocht je dat echt zo ervaren, dan ben je in mijn ogen gewoon nog dommer dan een goudvis.
En trouwens Johnny, fijn dat jíj nooit bent dichtgeslagen, het is echter een vrij normale reactie.

Je hebt mensen die terugslaan en je hebt mensen die dichtslaan. Dat laatste komt bijzonder veel voor. Dat jij dat niet snapt is prima, doe echter niet alsof het niet voorkomt, want het komt wél voor. En ja, dan laat je inderdaad 'dingen gebeuren', omdat je lichaam blokkeert, je opeens niet meer weet hoe je moet slaan, je misschien zelfs niet eens meer weet hoe je moet práten. Zeer veel ménsen (mannen , vrouwen, whatever) ondergaan lijdzaam een geweldsdaad. De gemiddelde mens die wordt overvallen levert ook gewoon volledig van zijn apropos zijn portomonnee in, bij verkrachting hoeft dat niet heel anders te zijn.
yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 17:56:

Zij ervaart het als naar: "ik werd overdonderd en in ene zat hij in". En hij ervaart het vervolgens als een goddelijke nacht en wil haar voorstellen aan zijn vriendjes?

Iemand van 20 is echt geen imbiciel hoor!

Ze werd niet overdonderd. Ze was verbaasd en perplex dat het gebeurde. De alcohol zorgde ervoordat het wat langzamer doordrong. Lees de OP maar na. Overdonderen is in mijn ogen wat anders.

Yoyo, heb je nooit gestunteld in je jonge jaren? Was je op je 19de 100% gefocust op het gevoel van je partner of waren je gedachten toch iets meer bij jezelf bij je eerste neukpartij/one night stand? Ik zeg je, ik heb ook wat afgestunteld in het begin. Dat hoort er toch bij? Kan je het die jongen echt aanrekenen dat hij het gebrek aan initiatief niet direkt interpreteerde als een ferme NEE? Zo ja, stuur de politie maar naar mij toe, dan heb ik aardig wat aanrandingen op mijn naam staan. En zo ook elke man op deze planeet.
JohnnyCake schreef op 09 oktober 2008 @ 17:59:

[...]

Daar gaan we weer, vrouw dit vrouw dat. Ik ga ook niet om drie uur in mijn eentje te voet de grote stad in. Te veel risisco. Dat heeft niks met vrouw of man te maken, dat is common sense.

Echt?! Laat jij je echt leiden door angst?
yoyo2 schreef op 09 oktober 2008 @ 18:04:

[...]

Je bent als man toch ook niet achterlijk?

Als een vrouw je niet zoent, niet pijpt, niet bespringt, geen leuke dingen tegen je zegt... etc.. dan kun je dat toch niet ervaren als geweldige sex en haar vervolgens gaan voor stellen aan je vrienden? Mocht je dat echt zo ervaren, dan ben je in mijn ogen gewoon nog dommer dan een goudvis.
Tja, er zijn genoeg mannen al zo'n 30 jaar met zo'n vrouw getrouwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven