Dingen waar je BLIJ van wordt gezocht!

20-04-2012 08:31 1979 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een zware periode ben ik nu aan de beterende hand; het lichamelijke deel vd depressie is met medicijnen aangepakt, maar nu zal ik ook kritisch naar mijn leven moeten kijken en naar de prioriteiten die ik stel.



Ik wil om te beginnen minder 'moetjes' in m'n leven, en weer meer in contact komen met LEUKE dingetjes. Iets waar ik me weer fijn bij voel. Een soort geestelijke reanimatie; om weer 'leven' in mijn in slaap gesukkelde 'leven' te pompen.



Hoeft niet hoogdravend, parasurvival-bungee-jump-freestyle-ingewikkelds, maar....Gewoon. Iets positiefs in m'n leven toevoegen .



Wie heeft er tips?

Waar word jij BLIJ van...?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel. En het is gelukt Ik ben inmiddels zo'n beetje compleet doof (wel een extreem gevalletje vandaag, die oren, dat had ik vanochtend niet zo ingeschat), lekker rustig zeggen we dan Gesprek met de directie was in tweede instantie idd een prima en inspirerend gesprek. En bij thuiskomst twee schatjes die de hele middag hebben gelegoot (ik lego, wij legoën, we hebben gelegood?) en trots alles lieten zien wat ze hebben gemaakt, dochter die me stiekem kwam vertellen dat papa haar 'valentijn' is en zoon die trots vertelde dat ook hij met lippenstift een mooie kaart had gemaakt
Alle reacties Link kopieren Quote
All you need is love
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaah, femke09



Hier vandaag een turbulente dag met onze puberella. Minder schattig

Ze is duidelijk alle grenzen aan het verkennen, en geeft een hele nieuwe betekenis aan het begrip luiheid.

Een mooie gelegenheid om te oefenen met onze parenting skills mbt haar nieuwe gedrag



Het liep even flink hoog op, ik ben ècht boos op haar geworden. Ben flink tegen haar tekeer gegaan (verbaal), en dat is ze van mij niet gewend, ik word ZELDEN echt boos. Gelukkig kon ik er op een later tijdstip nog even op terugkomen. Ik heb haar uit kunnen leggen dat ik het erg rot vond, dat ik zo niet met haar om wil gaan, maar dat ik erg geraakt was door haar gedrag.

Ik wist mijn man ook te kalmeren, en heb samengevat wat ik precies van haar verwacht morgen. Grenzen gesteld. En daarna hebben we de avond geprobeerd weer positief in te gaan. Het gezellig gemaakt. Wat lekkers erbij.



Dus dat laatste is wel iets om blij van te worden.

Voelen dat ik heel boos kan worden, maar daarna het ook weer terug op kan pakken, bespreekbaar kan maken en in een kader kan plaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag een heerlijke dag gehad.

Uitgeslapen, mok koffie, douche, fijne seks, ontbijt, naar werk, relaxte werk omgeving met gezellige collega, mooi weer om terug te fietsen, manlief had zich intussen flink uitgesloofd op een geweldige maaltijd, puberella had haar huiswerk af (!? ) en jongste had de groente helemaal op (!? )



Yes....!

Doemijnogmaarzo'ndag
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ikbenik schreef op 16 februari 2016 @ 23:57:

Vandaag een heerlijke dag gehad.

Uitgeslapen, mok koffie, douche, fijne seks, ontbijt, naar werk, relaxte werk omgeving met gezellige collega, mooi weer om terug te fietsen, manlief had zich intussen flink uitgesloofd op een geweldige maaltijd, puberella had haar huiswerk af (!? ) en jongste had de groente helemaal op (!? )



Yes....!

Doemijnogmaarzo'ndag Klinkt goed Af en toe zo'n dag tussendoor geeft de burger weer moed
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij, net gesprek gehad met directeur, 'kijk, dit is nou sparren, dit is ook belangrijk!' Precies... daarom had ik het gesprek ook deze kant opgestuurd

Blij, net mijn laatste sollicitant gehad (ik wilde haar eigenlijk niet hebben o.b.v. uitstraling/leeftijd ), maar ik was door al mijn opties heen en toen kwam die brief van haar er achteraan, en ja, niet geschoten...), blijkt dat een onwijs leuke dame te zijn van precies het goede niveau, met precies de juiste salariseis.



Blij, mijn kindjes al twee dagen netjes op school afgeleverd, jongste die (net vers op school sinds deze week) heel keurig, lief, braaf, uberschattig aan zijn tafeltje gaat zitten, zonder al te veel gezeur 's ochtends netjes aankleden en ontbijten etc.

Oudste die mijn memoires over haar (dagboekje dat ik voor haar bij houdt) minutieus zit over te pennen in haar eigen notitieschriftje

De zon gistermiddag en dat ik die twee druiven lekker naar buiten heb geschopt, mezelf er achteraan, lekker door dat (wat een bende!) zompige gras, bal erbij, loopblikken erbij, trapauto erbij, de nieuwe paraplu's uitgetest (als zijnde parasol )
Ik kan ook wel blij zijn, had gister een dip. Dat is niet leuk maar zorgt wel voor inzichten waardoor ik dingen los kan gaan laten. En daar word ik wel blij van
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren een kl*tedag gehad, en vanmorgen overvallen door dat aloude super heftige depressieve gevoel. In een poging om de koe bij de horens te pakken heb ik een telefoontje gepleegd met de afdeling waardoor ik me benadeeld voelde. Niet slim, want ik was slecht voorbereid en onscherp. Het gevolg was dat ik me alleen maar als een slappe dweil heb geprofileerd. 😕 Spijt van. Kon wel janken.

Maar nu ben ik op mijn werk en merk ik dat ik me iets beter voel. Ik sta bij een aardige collega die mijn verhaal herkende en meer info had over de context. (Beetje vaag mss, maar ik bedoel dat het relativeerde. Het is niet MIJN probleem, maar steekt anders in elkaar.)

Nu kijk ik iets lichter naar de situatie. Dat is fijn.

Ik wil echt wat liever/milder leren te zijn voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms is diep ademhalen nodig
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanx femke09. .!

Het gaat nu weer een stuk beter. Heb echt bij kunnen komen op mijn werk. Wat dingen aangepakt, nieuwe ideeën aangedragen en meteen begonnen met de uitvoering. Het vervelende telefoontje zakte weg naar de achtergrond, mijn collega appte me nog na dat ze erg fijn met me gewerkt had. (Was wederzijds!) Fijn hoe een dag soms kan keren..!
Alle reacties Link kopieren Quote
Terug on topic:



- Voelen hoe de warmte van een warm kersenpit kussentje je koude voeten langzaam ontdooit



- De zon op je huid



- Kijken naar dieren YouTube filmpjes



-Lillyhammer kijken (Netflix serie)
Alle reacties Link kopieren Quote
Kast uitgemest en hele stapels onzinnige dingen eindelijk weg kunnen gooien.

Van die dingen die er al zeker 10 jaar lagen, maar die nooit weg deed omdat ik bang was het 'ooit' nog nodig te hebben.

Lege cd hoesjes, mappen vol werk van vruuuger, info die ik verzamelde die mij toen mss van pas zou zijn gekomen, mappen vol oude cursussen, die toen gepromoot werden als Super - belangrijk, maar die ik vervolgens NOOIT meer nodig bleek te hebben, etc etc.

Het was een lastig klusje, maar ik voel me heel opgeruimd en lichter nu dit weg is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tjaaaa, ik mag wel een voorbeeld aan je nemen



Gisteren werd ik blij van de lekkere kookgeuren bij mijn schoonouders thuis (wij bleven eten, schoonmoeder kan feitelijk absoluut niet koken, maar het rook nu voor de verandering eens lekker, en het was uiteindelijk nog redelijk eetbaar ook).

Kinderen daar laten logeren, zodat ze vanochtend konden uitslapen i.p.v. door moeders in alle drukte de deur uitgewerkt te worden. Ik had mijn wekker niet gezet, ben nog redelijk op tijd wakker geworden (heerlijk) en stond op een acceptabel tijdstip op mijn werk, voor de verandering eens zonder stress (echt, het voelt op sommige dagen of ik er al twee uur arbeid op heb zitten voor ik überhaupt op het werk aan kom).



Deze week vakantie voor de kinderen, dus sowieso geen broodtrommelstress En een smokkelhalfuurtje omdat de bso eerder open gaat dan school. Uiteraard is de bso mijn streeftijd, maar mocht het mis lopen, dan is dat nu niet erg omdat ik drie kwartier uitlooptijd heb.



Ik verheug me op zoon, die het ontzettend naar zijn zin had, eerste week op de bso, ik ben zo benieuwd hoe hij het deze week vindt. Hij is absoluut uberknuffelig op het moment. Zijn zus kan mopperen bij het leven, maar is tevens zo knutselig (en dat vindt ze dan wel leuk om met mij te doen), dat we toch veel 'goed' contact hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Internet ging steeds trager, vandaag heeft mijn man ziggo gebeld, (NOG MAAR EENS )

En.....ik hoef nu geen 14 seconden meer te wachten als ik van het ene naar het andere topic ga, hier op het forum...! WHIEIEIEHAAAA!

Het gaat nu veeeeel sneller!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben blij omdat mijn 56-jarige echtgenoot na 2 jaar werkloosheid bij zijn nieuwe werkgever na 2 tijdelijke contracten gisteren een vast dienstverband heeft gekregen, met zelfs nog 10% salarisverhoging! Onze financiele zorgen voor de toekomst zijn voorbij!

Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh, wat GAAF...!! DAT is goed nieuws Amarna! Blij voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, da's zeker goed nieuws. Niet alleen een baan, maar ook nog zeer gewaardeerd dus, dat is sowieso al leuk om te horen



Zojuist met beide kinderen gezwommen (vanwege de voorjaarsvakantie mocht dochter meedoen met de ouder/kind les). Wat doen ze het allebei toch goed, wat hadden ze een lol toen ze na afloop samen in het pierebadje zaten In de kleedkamer hebben ze de harten van alle aanwezige 'oma's' (van de les erna) verovert met hun kletspraatjes en grapjes En dan stap je naar buiten, blijkt de zon er enorm zin in te hebben Kom maar op met de rest van de dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben enorm blij én dankbaar dat ik na een zware periode weer wat lichtpuntjes zie! Dat ondanks dat ik er nog niet ben, ik wel weer zonnenstralen zie tussen die wolken!



Dat ik weer levenslust ervaar, kracht in mijzelf voel en ik langzaam weer steeds meer kan genieten!! ★



Dat ik zoveel liefde voel voor mijn vriend, maar ook voor mijzelf en ons! ♥
Choose love in everything you do! ♥
Alle reacties Link kopieren Quote
Genoten van de (prille) zo'n vandaag! Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een beetje een rare, maar wel eentje die voor mij werkt als een trein: touwtjespringen.



Zowel endorfinen van de inspanning, als de associatie met vrolijke tijden. Werkt een beetje als huppelen, daar word je ook vanzelf vrolijk van. Ziet er net zo debiel uit bij een volwassene, maar het kan in huis he (makkelijker dan huppelen)
Alle reacties Link kopieren Quote
En nog hartstikke goed voor je conditie ook!
Mijn lieve oude katje van bijna 18! Fijn dat ze er nog is en nog steeds gezond😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle reacties Link kopieren Quote
Trots dat ik toch heb durven vragen om salarisverhoging. Ik vind dat altijd zo'n rotonderwerp, maar werkgever gaat dat nooit ter sprake brengen, ook al zat ie gewoon te wachten tot ik erover begon. Ik verdien nu hetzelfde als hij... (maar naar zijn salaris gaan we ook nog kijken, beloofd). Toch niet zoveel voldoening hieruit gehaald.

Wel uit het gesprek zelf, heb ook aangegeven (nadat de buit binnen was) dat salaris niet het belangrijkst is, en dat ik deze week (eerlijk waar) mijn baan aan iemand heb toegelicht als 'cadeautje'.

Ik heb nogmaals de universitaire opleiding onder zijn neus geschoven die heel hoog op mijn verlanglijstje staat. Uiteraard enorm duur (voor hoeveel dagen is dat?! Nee joh, het is een eenjarige opleiding), maar erg gewenst (door mij ) Ben blij dat ik die opleiding er nu alvast een paar keer in heb gegooid, tegen de tijd dat ik echt wil (over drie jaar, als jongste 5 dagen naar school gaat) moet ik dat toch wel voor elkaar gekregen hebben. Plus dat ik zelf al aan het sparen ben voor een bijdrage.



Vanochtend genoten van muppie en guppie, wat hadden die het naar hun zin, ze konden niet wachten tot de vakantie eindelijk voorbij zou zijn en school weer begon. Oh wacht, gaan we vandaag naar de bso? Ohw, dat is ook wel heeeeeeel leuk! Haha, lekker flexibel nog, op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag heb ik de grootste sneeuwvlokken OOIT zien vallen.

Ik heb niets met winter en sneeuw, maar dit was een prachtig gezicht! Hele dikke vlokken, echt ter grootte van je handpalm, heel uitzonderlijk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven