Dingen waar je BLIJ van wordt gezocht!

20-04-2012 08:31 1979 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een zware periode ben ik nu aan de beterende hand; het lichamelijke deel vd depressie is met medicijnen aangepakt, maar nu zal ik ook kritisch naar mijn leven moeten kijken en naar de prioriteiten die ik stel.



Ik wil om te beginnen minder 'moetjes' in m'n leven, en weer meer in contact komen met LEUKE dingetjes. Iets waar ik me weer fijn bij voel. Een soort geestelijke reanimatie; om weer 'leven' in mijn in slaap gesukkelde 'leven' te pompen.



Hoeft niet hoogdravend, parasurvival-bungee-jump-freestyle-ingewikkelds, maar....Gewoon. Iets positiefs in m'n leven toevoegen .



Wie heeft er tips?

Waar word jij BLIJ van...?
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatste consultatiebureau-bezoekje met zoon, heel gezellig, leuke jonge cb-arts, vrolijke, kletsende zoon, alles deed hij prima en bij de prik heeft hij geen kik gegeven (dat deed helemaal geen pijn hoor!). Zoon op school gebracht, waar hij enthousiast broodtrommel en bekers over de juiste bakken verdeelde en in de klas zijn tafel opzocht, even zwaaien nog naar mama, nauwelijks dan, want hij was erg geïnteresseerd in de uitleg van een klasgenootje mbt zijn werkje wat al klaar lag.

Ohw, hij is zo lief, vrolijk, knuffelig en goed bezig
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag mee.

Ik wordt vrolijk van jullie.

En ik wil juist wat vaker gaan stilstaan bij m'n geluksmomentjes.



Laatst van mijn vriend Een nieuwe tas gehad en ik wordt zo blij als ik ernaar kijk.



Donderdag een heerlijke dag gehad.

Een rustige ochtend op mn werk.

Daarna een heerlijke middag bijgekletst met een goede vriendin.

En savonds met mijn vriend naar de bios geweest.

Op de scooter.

En het was niet koud.



Vrijdag een mooie spreuk op de keukenmuur gekrijt. En elke keer als ik langsloop wordt ik blij.



Vandaag een rustige ochtend op het werk.

Kappersbezoekje.

Bij thuiskomst een bloemetje gehad van onze bejaarde buurvrouw, we wonen hier net, heel attent.

Gewandeld met de hond in het zonnetje en daarna opgewarmd met warme chocolademelk met slagroom.

Thuis even een middagdutje gedaan en wat gekleurd in mijn nieuwe kleurboeken.

Nu ben ik op mn werk, er staan kaarsjes aan, en ik ga zo een kopje thee zetten.

Deze Dag Hangt Van Geluk Aan Elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag naar een eco boerderij geweest, kalfjes geaaid met jongste. Kaas gekocht en echte streek appelstroop. Het was nog fris buiten maar het zonnetje scheen. Fijn!



S avonds aan tafel een serieus gesprek gehad met puber dochter. Een goede vriend van haar denkt blijkbaar over zelfmoord. Heftig. Ben erg blij met dat we hier heel open over hebben kunnen praten. Dankbaar hiervoor. Ook dat ze het durft te delen met ons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heerlijk topic!



Waar ik blij van word:

- het fijn vinden om na vakantie naar huis telt gaan, huis was tot 6 jaar terug niet leuk. Nu wel, met mister vriend en kat.

- straks een dikke vette burger eten bij een leuk tentje op de hoek

- nu een stuk witte chocola eten met een kop thee erbij en een goed boek

- gelukkig dat ik in april niet werkloos ben

- voor mezelf opgekomen bij een 'vriendin'



Ik hoop dat ik hier ook regelmatig geluksmomentjes zal delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en nog wat, op vakantie de zwerfhonden en -katten stiekem wat eten geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:mich_me schreef op 06 maart 2016 @ 11:32:

Wat een heerlijk topic!



Waar ik blij van word:

- het fijn vinden om na vakantie naar huis telt gaan, huis was tot 6 jaar terug niet leuk. Nu wel, met mister vriend en kat.

- straks een dikke vette burger eten bij een leuk tentje op de hoek

- nu een stuk witte chocola eten met een kop thee erbij en een goed boek

- gelukkig dat ik in april niet werkloos ben

- voor mezelf opgekomen bij een 'vriendin'



Ik hoop dat ik hier ook regelmatig geluksmomentjes zal delen.

Gewoon doen..!

Puur voor jezelf. Elke dag minimaal één keer de blik richten op de positieve dingen, vormt hoe je naar dingen kijkt. Er zijn dagen dat je het gevoel hebt dat er geen positieve dingen gebeurd zijn, maar dat is eigenlijk nooit zo. Zelfs de meest ellendige baaldag heeft kleine pareltjes in zich verstopt. Als je die leert zien is dat heel waardevol.

En het mooie van zo'n forum is dat je elkaar hierin ook nog versterkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend helaas wakker geworden met buikpijn. Gelukkig kon ik lekker blijven liggen.

Vriendlief kwam een kopje thee en gekookt eitje brengen nadat ik hintte.

Uiteindelijk opgestaan en in mn pyjamaatje lekker zitten kleuren op de bank.

Afentoe wat huiswerk tussendoor waarmee ik opschiet.

Croissaintjes erbij, kaarsjes aan.



Ga mezelf straks bij elkaar rapen om naar mn paard te gaan. Geen zin. Maar als ik daar eenmaal ben doet het mij goed.

Mn vriend gaat ondertussen lekker voor ons koken.

En na het eten wil ik gaan bankhangen en films kijken, uitgebreid douchen, en optijd slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt fijn!



Hier lekker uitgeslapen tot 10.00 uur, gezamenlijk ontbijt met lekkere broodjes, gekookt eitje, etc. Daarna opgeruimd en een spelletje gedaan met de kinderen. Rest van de middag op de bank gehangen onder een dekentje met netflix en vitaminepillen. (Half griepje onder de leden.)

Wel ontspannen. (Proberen niet te stressen Hoe dat nu moet de komende week als ik griep krijg)
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen zin om naar stal te gaan.

Daar aangekomen droog weer, zomaar een zak hondenvoer gekregen voor mn pup, en mn paard was blij om me te zien.

Goed dat ik toch even ben gegaan...
TVP!!!
[quote]ikbenik schreef op 10 mei 2012 @ 12:35:

Fijn als je je daar even bewust van bent, hè, Cherke?



Ik heb (had?) de neiging om het leven af te werken als één grote lijst 'to-do-dingen' en word daar erg ongelukkig van.





Zo herkenbaar! Zo griezelig herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Troeteltje schreef op 06 maart 2016 @ 21:31:

[quote]ikbenik schreef op 10 mei 2012 @ 12:35:

Fijn als je je daar even bewust van bent, hè, Cherke?



Ik heb (had?) de neiging om het leven af te werken als één grote lijst 'to-do-dingen' en word daar erg ongelukkig van.





Zo herkenbaar! Zo griezelig herkenbaar!Bedankt dat je deze oude quote nog eens herplaatst. Ik was vergeten dat ik dat geschreven had. In 2012. Jeetje, bijna 4 jaar geleden. Confronterend! Want het is nog steeds mijn valkuil. Geneigd zijn het leven af te werken als een lange 'to-do-lijst'.
ikbenik, ik lees nu stapsgewijs je topic door, vandaar dat ik nog bij berichten uitkom die al oud zijn. Wat mij betreft echter nog steeds relevant....voor mij in ieder geval wel.



Lees dit topic in de hoop er veel van te leren en uit te kunnen putten wanneer ik dat goed kan gebruiken.



En gaandeweg de rit zal ik vast vernemen hoe het inmiddels met enkele posters gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blij van: dit forum. Dit topic laat me stil staan bij positieve dingen, ik lees al een paar dagen de nieuwe posts hier en kan me er niet toe zetten daar iets aan toe te voegen Een dipje heet zoiets geloof ik. Maar niettemin belangrijk, dus dat ga ik dan maar even doorbreken (bij deze).

Ik heb ook andere topics gelezen, dingen terug gelezen, en ik leer daar van, weer wat handvatten gevonden om er een positieve draai aan te kunnen geven en door te gaan. Iets helderder gekregen waar ik wat kan parkeren.



Vanochtend: me niks aangetrokken van de as ever huilende zoon ('ik wil papa!!'), die daarna eieren voor zijn geld koos en een knuffel kwam halen bij me. Dochter die aangaf niet zo goed geslapen te hebben, maar vervolgens (ze mocht even blijven liggen nog) zichzelf aankleed (vrij uniek) en vrolijk beneden kwam. Kinderen die bij oma in de auto springen en het heel gezellig vinden om te zwaaien naar hun moeder, kushandjes geven e.d. Zoon die vroeg waar we naar toe gingen, en dat 'school' het antwoord was waar hij op hoopte. Dochter die me nog even terecht wees: je moet wel de papieren van de zomerschool invullen hoor! Haha, gaan we regelen.



Nu: zon schijnt, werkgever heeft van het weekend verschillende potten frisse plantjes gekocht voor in de vensterbanken, de koffie staat klaar en het einde van mijn deadline komt in zicht (altijd een opluchting).
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn lichtpuntje van vandaag: mijn moeilijkste patiënt heeft het naar haar zin op haar nieuwe woonplek en bedankte me vandaag. Dat is een hele grote vooruitgang, gezien ik voor mijn vakantie nog werd uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk is.



Ander geluksmoment: de kat zit op schoot
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag erg op tegen mn stage dag, maar hij vloog zo voorbij.

Mn opdracht is ook nog goed beoordeeld.

En ik kreeg complimenten dat ik het goed doe.



Nu op mn werk, waar cliënt heerlijk met mijn hond in de tuin aan het rennen is. Zij blij, hond blij, ik blij.
Ik werd vandaag heel erg blij van mijn lieve collega's die doorhadden dat ik een beetje van de leg was ivm een vervelende gebeurtenis zaterdag. (Zie mijn andere topic op deze pijler)

Ook aan mn leidinggevende gemeld, die reageerde ook heel lief en gaf aan dat als het niet ging ik gewoon kon gaan.

Erg fijn als mensen begripvol zijn en een luisterend oor willen zijn.



En ik vond het eerst eng maar mn verhuizing komt steeds dichterbij en ik krijg er steeds meer zin in
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag veel onzekerheid (en negatieve gedachtes in mijn hoofd ) door mijn nieuwe werkervaringsplaats waarbij ik veel nieuwe dingen moest leren.

Positief: hoe mijn man me meteen onvoorwaardelijk steunde toen ik dit aan hem vertelde. Betekende veel voor me..!

Ander positief puntje: ik had mijn (momenteel nogal eigengereide) puberella gevraagd of ze zin had om mee boodschappen te doen. Dat had ze. (Niet zeker of dit oprechte interesse was of studie ontwijk gedrag, maar ach ). Dit was echt gezellig. Na afloop nog samen de spruiten staan schoonmaken terwijl ze me liet horen welke muziek ze tegenwoordig mooi vindt.

Qualitytime
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn! En, wat vindt ze leuk?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:mich_me schreef op 07 maart 2016 @ 20:16:

Wat fijn! En, wat vindt ze leuk?Nou, ik had me ingesteld op de allergrootste takke-herrie, (ze is nogal extreem emo geworden sinds een aantal maanden) maar eigenlijk, als ik eerlijk ben, viel het best mee..! Best leuke muziek; gewoon met een melodie, zeg maar.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ikbenik schreef op 07 maart 2016 @ 20:19:

[...]



Nou, ik had me ingesteld op de allergrootste takke-herrie, (ze is nogal extreem emo geworden sinds een aantal maanden) maar eigenlijk, als ik eerlijk ben, viel het best mee..! Best leuke muziek; gewoon met een melodie, zeg maar. Haha, klinkt leuk. Ik weet nog dat mijn ouders helemaal verward waren dat ze mijn muziek leuk vonden. En dat was een jaar geleden toen ik 27 was
Alle reacties Link kopieren Quote
- Aan dochter gevraagd: en, hoe vond je het vandaag, ging alles goed? Antwoord: ja, het was heel leuk, ik voel me blij (+ knuffel )

- Zoon vraagt of ik hem op wil vangen, hij gaat springen van de kruk om te zien of hij kan vliegen. O, en na het eten wil ik heel graag een spelletje met jou doen mam! (kwartetten, en laat dat nou net iets zijn dat ie niet kan. Gelukkig heeft hij een methode ontwikkeld om altijd te winnen)

- Ein-de-lijk de jaarrekening af (de deadline was ook wel echt verstreken nu ) en het klopt helemaal met mijn gevoel. Ik weet wat er staat, het klopt wat er staat en ik vind het prima zo.

- Nu lekker naar echtgenoot toe
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:mich_me schreef op 07 maart 2016 @ 20:39:

[...]





Haha, klinkt leuk. Ik weet nog dat mijn ouders helemaal verward waren dat ze mijn muziek leuk vonden. En dat was een jaar geleden toen ik 27 was

Grappig

(Dan ben ik er nog redelijk op tijd bij, met m'n 16 jarige )
Alle reacties Link kopieren Quote
Geluksmoment voor vandaag ... Even goed nadenken. Het is vandaag lastiger dan gisteren.



Maar: opgeruimd op werk en net een koekje gegeten. En gesport terwijl ik echt niet wilde.



Hoe is het bij jullie?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven