Zwangerschapswens 2016 (met tabel)

29-04-2016 09:42 1499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik een nieuwe topic starten met meiden die dit jaar gestart zijn of gaan starten met het uit laten komen van hun kinderwens. Ervaringen uitdelen en gezellig kletsen over de dingen die ons bezig houden in deze spannende fase!



NaamLeeftijd (v - m)1e/2e/?e KindjeRondeNODZwangerWanneer uitgerekend?BijzonderhedenRosalie8728 - 291e713/08/20161992Mel23 - 281e303/06/201616-02-201713-7-2016 en 26-7-2016 echo's!_pebble31 - 311e417/07/2016Pris199223 - 301e507/07/2016miskraam gehad in januariRoosjediedeldoosje33 - 332e601/07/2016 2 miskramen gehad, eerste echo 25/7!prettymama27 - 272e1??/??/????Begint met zwanger worden in SeptemberSophia1985530 - 301e312/08/2016xEefje91x25 - 251e5miskraam gehad in ronde 4Valentina9224 - 311e229/07/2016zwangerworden2016x 23 - 26 1e618/08/2016Snoep8333 - 311e415/08/2016Pinguinlove28 - 271e48/8/2016miskraam/ curretage aprilHappymommy2727 - 262e210/07/2016 10 augustus 2016 eerste afspraak gyneacoloog!Apenkoppie25 - 301e1??/??/???? Musketi32 - 323e210/08/2016Maki93 22 - 27 1e120/07/2016Antroposoofje 26 - 25 2e1 06/08/2016
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Rosalie en ik ben 28 jaar. Mijn vriend is 29 en we zijn sinds januari gestopt met de pil. De eerste maanden heb ik veel last gehad van het ontpillen en momenteel is mijn menstruatie onregelmatig. We zitten nu dus in ronde 4. We zijn bezig voor ons eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven! Wij gaan nu naar ronde 3, maar ik moet zeggen dat we nog niet heel serieus bezig zijn. Geen idee wanneer precieze data zijn van ovulatie en menstruatie bijv. Maar vanaf nu gaan we wat beter opletten . Ik ben 34 trouwens en dit wordt ons tweede kindje, zoon is bijna 10 maanden. Zijn komst was niet gepland, dus deze fase is wel helemaal nieuw voor ons. Leuk om het er zo met mijn vriend over te hebben en een gat in de lucht te kunnen springen als het mag lukken. Dat hebben we wel gemist de eerste keer! En ik kijk er ook wel naar uit om wat meer te kunnen genieten van mijn zwangerschap.



Succes voor jullie alvast! Spannend! Enig idee wanneer je NOD is? Ik denk dat de mijne rond 20 mei ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pianella,

Leuk dat je meeschrijft. Ik denk dat mijn NOD ook rond de 20ste ligt. Ik ben me wel erg bewust van mijn eisprong maar omdat ik onregelmatig ongesteld ben scheelt het steeds een aantal dagen. ovulatietesten en temperaturen wil ik liever niet, ik hoop dat de natuur gewoon zijn werk doet. Jullie ook succes.
He dames!



Ik zou het ook erg leuk vinden om mee te schrijven. Momenteel zit ik in 'ronde 3' maar heb vorige maand pas voor het eerst m'n eisprong gevonden haha.



Mijn komende nod zal rond 16 mei liggen..



O en ik ben 23 en mijn vriend 28!



Leuk dat we dit met elkaar kunnen delen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mel,

Leuk dat je meeschrijft. Zal je vanmiddag toevoegen aan de tabel. Heb je je eisprong gevonden met behulp van een ovulatietest? Ik denk zelf dat ik hem voel aankomen want krijg dan pijn in m'n zij aan 1 kant. Succes met jullie zwangerschapswens!
Ik wil ook graag meeschrijven! Ik wil niet aan m'n omgeving vertellen dat we proberen zwanger te worden, want dan blijven ze straks vragen of het al gelukt is. Maar ik merk nu toch dat ik het graag kwijt wil!



Ik ben 31 jaar en ben op 29 maart gestopt met de pil. Ik dacht deze maand zelfs even dat het meteen raak was, omdat ik exact de 'naaldsteken' gevolgd door menstruatiekrampen had die mensen omschreven van een innesteling (en ook rond de juiste dagen). Ik werd de hele tijd geslingerd tussen wel/niet durven hopen, ik had niet gedacht dat ik er zo erg op gefocused zou zijn. En wat duren de dagen tot testen dan lang!

Helaas vandaag ongesteld geworden, dus of het echt iets was zal ik nooit weten. Het goede nieuws is dat ik wel meteen een cyclus heb gekregen dus, van 28 dagen (geteld vanaf de onttrekkingsbloeding). Dit wordt dus ronde 2 (voor eerste kind) en mijn volgende NOD is 28 mei.



Ik merk wel dat ik nogal een control freak ben hierin...dus juist daarom nog eventjes geen ovulatietesten, dan wordt dat nog erger.



Succes ook aan jullie!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pebble,

Wat herkenbaar wat je schrijft. Ik heb het wel aan anderen verteld dat ik ermee bezig ben. Twee vriendinnen die rond dezelfde tijd begonnen en direct zwanger werden en aan een collega en merk dat ik daar achteraf wel van baal want nu vragen ze er steeds naar en proberen de vriendinnen het er niet over te hebben omdat dat dan niet leuk is voor mij. Terwijl ik opzich wel heel geïnteresseerd ben in het zwanger zijn, dus opzich hoeven ze er niet zoveel rekening mee te houden. Dat is ook wel mijn reden geweest om dit gesprek aan te maken, even ervaringen delen met mensen die in het zelfde schuitje zitten. Je lichaam kan je inderdaad aardig voor de gek houden met klachten die ook horen bij ongesteld zijn, maar wel fijn dat de cyclus werkt. Bij mij kwam het ook na een maand op gang. Het stomme is wel dat het nu onregelmatig is, vorige maand 23 en nu 26 dagen. Daar houd deze controlefreak ook niet van :P Succes!
Welkom Peble!

Die steekjes enzo herken ik heel erg, die voel je veel beter als je aan het proberen bent!



Wij hebben het ook niet aan iemand verteld, dat geeft denk ik meer rust!

Mocht het zover zijn dan zou ik het namelijk ook fijn vinden dat we er eerst samen van kunnen genieten.



Ik gebruik juist wel ovulatietesten en daardoor heb ik vorige maand m'n eisprong kunnen vinden. Mij geeft dat juist veel rust! Maar dar komt mss ook wel omdat ik heel onregelmatig ben en geen idee wanneer ik m'n eisprong heb. Als je een cyclus van 28'dagen hebt dan weet je dat je ong rond 14 dagen zit!



Ps ik heb een zogenoemde LF van 10/11 dagen dat vind ik wel fijn dan hoef ik altijd minder lang te wachten haha



Zijn jullie getrouwd? Wij niet, wel ruim 5,5 jaar samen. We hebben net een huis gekocht en trouwen vinden wij minder belangrijk!



Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar samen een huis gekocht en zijn toen ook getrouwd. We zijn nu 12 jaar samen. We hebben het niet heel groot gedaan maar we vonden het wel mooi om samen verder te gaan en dat alles goed geregeld is als we aan kinderen beginnen. Ik werk in de kinderopvang. Wat voor werk doen jullie?
@Rosalie, snap dat het lastiger is nu je niet meer in hetzelfde schuitje zit als je vriendinnen, terwijl je natuurlijk wel gewoon blij voor ze bent. Gelukkig kunnen we hier ervaringen kwijt! Een paar dagen variatie tussen cycli is ook normaal toch? En ietsje korter dan 28 dagen is misschien juist fijn, ben je sneller weer 'aan de beurt'.



@Mel, kan me inderdaad voorstellen dat de testen rust geven. Ik kijk deze maand hoe het gaat en misschien dat ik volgende maand het eens uitprobeer. Scheelt dat je met de korte LF iets minder lang hoeft te wachten ja!



Wij zijn ook in het klein getrouwd, voornamelijk om praktische redenen en omdat het goed voelde, maar ik vind dat zelf eigenlijk ook niet zo belangrijk (een kind verbindt je sowieso meer met elkaar dan dat papiertje).



Ik moet inderdaad de signalen van mijn lichaam niet overinterpreteren. De meeste vroege zwangerschapsindicaties worden sowieso hetzelfde omschreven als 'ontpillen' of zelfs PMS... Er gebeurt zoveel in een vrouwenbuik; hoe het echt zal voelen om zwanger te zijn is voor mij dus nog raden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mee willen schrijven om ervaringen te delen.



Ik ben 23 en mijn vriend is 30. Vorig jaar april hebben we besloten om voor ons eerste kindje te gaan. In november hadden we onze eerste positieve test in handen maar helaas bij de eerste echo eind januari, bleek er geen hartje kloppend hartje te zijn. Dit zal dan de 3e ronde worden na de miskraam en mijn NOD zal zijn op 14/5.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pris, welkom! Wat heftig wat jij en je vriend hebben meegemaakt. Ik heb je toegevoegd aan de tabel. Hopelijk hebben jullie snel weer een positieve test in handen.
Alle reacties Link kopieren
@rosalie87, dankjewel voor het toevoegen. Gisteren mijn ei gehad volgens de ovulatietesten, wachten het weer rustig af. Wel altijd spannend weer dat wachten.



@1992Mel, wij zijn niet getrouwd wel al bijna 8 jaar samen en wonen bijna 2 jaar samen.
Welkom Pris, wat verdrietig dat jullie dit moesten meemaken. Hopelijk zal je nu niet te lang in spanning hoeven wachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven! Ik ben 24 en mijn vriend is 30. Ik ben afgelopen februari gestopt met de pil en zit nu in ronde 2. Mijn nod zal rond 7/5 zijn.



Afgelopen maand trouwens ovulatietesten gebruikt, maar kon m'n eisprong niet vinden..
Alle reacties Link kopieren
@lot1 bij mij was het ook even zoeken naar mijn ei afgelopen week. Heb er 7 moeten doen voordat ik erachter was wanneer hij kwam.
Alle reacties Link kopieren
Welke testen gebruik jij Pris? Ik heb die van het Kruidvat gebruikt (7 voor 13 euro geloof ik), maar las hier achteraf negatieve verhalen over. Heb van dag 10 tm dag 16 getest dus misschien ook iets te vroeg.. Streepje bleef vaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze via internet besteld, zal de site zo even opzoeken. Zijn van die dipsticks. Had er 48 + een stuk of 9 zwangerschapstesten voor nog geen 30 euro. Bij mij bleef hij ook heel lang vaag maar gisteren toch een duidelijke streep gehad. Misschien toch wat langer door blijven testen.
Leuk dat jullie meeschrijven pris en lot!



Die ovulatietesten zou ik als ik jullie was in begin veel gebruiken want dan ben je nog niet altijd regelmatig..



Ik gebruik savonds die van action (5voor2,50) en sochtends die van clearblue met smiley. Maar dat is dus echt omdat ik heel ongregelmatif ben..



Heel veel succes allemaal



Er zit 'ei' in de maand dus zou toch denken dat het goedkomt
Alle reacties Link kopieren
Voor de miskraam was mijn cyclus heel regelmatig 28 dagen en na de miskraam was de eerste 35 en nu was hij 32. Heb dus heel veel baat bij de testen.



Ik heb de ovulatietesten besteld via 2besure.com. Kun je verschillende soorten bestellen en eventueel ook combinatie paketten met zovel ovulatie als zwangerschapstesten. Ze bevallen mij erg goed en binnen een paar dagen in huis en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lot. Leuk dat je meeschrijft. Ik heb de leeftijden van de partners er ook bijgezet in de tabel.
Mijn man is ook 31
Alle reacties Link kopieren
Fijn, tabel ziet er overzichtelijk uit! Hebben jullie vorige ronde al voor jullie nod getest? Ik wel, wil nu eigenlijk alleen testen als ik overtijd ben maar dat is zo lastig haha!



Pris, bedankt voor de link! Niet duur inderdaad. Mocht ik volgende week ongesteld worden dan ga ik de ovulatietesten daar bestellen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe steeds zwangerschapstesten. Voor m'n NOD maar ook als ik toch ongesteld ben geworden omdat ik dan denk dat het misschien wel een innestelingsbloeding was. Maar ik wil ook graag proberen te wachten tot na de NOD en het niet meer te doen als ik ongesteld word, maar voel steeds vanalles:P lastig is het. Spannend Lot 7 mei schiet al op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven