Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!



Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.



Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?



Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!



Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........



......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
Geen gekots etc, wel een verschrikkelijke weeënstorm en enorme knip. Zwanger zijn: appeltje eitje, bevallen: grootste hel op aarde, ben er gewoon niet goed in
Alle reacties Link kopieren
Ik had beenweeën. Daar kun je dus ook niks mee. Bij oudste mocht ik na bevalling weer gaan zitten, zag vlekken voor mijn ogen en werd me een partij misselijk! Dus ik roep: Ik moet spugen! NU! Komt ze met zo'n zielig kartonnen bakje aan. Daar heb je als projectielspuger dus niks aan hè. De boerenkool zat tot op mijn tenen...
Alle reacties Link kopieren
Oud topic. Ben benieuwd of de to inmiddels al zelf gebaard heeft

De eerste dagen zitten deed pijn (knippen, hechten).

Het vloeien leverde inmense stolsels op. Had dat nog nooit meegemaakt en duurde me ook allemaal erg lang (8 weken)

Tot een aantal weken na de bevalling (beide keren) iets moeite om mijn sluitspieren helemaal te beheersen. Denk aan windjes en ontlasting. Gelukkig beide keren na aantal weken weer weggetrokken.

Ook een tijdje met gevoelig stuitje rond gelopen, maar dat trok ook weer weg.

Seks was de eerste keren na de bevalling wel gevoelig. De zin was er vrijwel meteen weer.

Borsten zijn gevoeliger geworden en gebleven sinds ik de eerste heb gekregen.

Mijn vagina ziet er hetzelfde uit als vroeger en de hechtingen moet je met een vergrootglas zoeken.

Heb een paar bijna onzichtbare bleke streepjes op mijn onderbuik zitten. Die had ik daarvoor niet, maar vallen zoals gezegd niet op.

Vaginaal voelt het ook allemaal hetzelfde en man en ik hebben geen verschil gemerkt.

Wel is de boel chronisch gelubriceerd zeg maar. Dat had ik voor de kinderen niet. Man vindt het leuk, ik vind het soms iets to much.

Ook heb ik een beetje pigment masker overgehouden. Nu na jaren verkleur ik anders dan daarvoor, meer een beetje als een wasbeertje.



Nou, dat was het eigenlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Fijn topic dit, dus even een tvp.

Ik mag over een week of 13 (al is 11 waarschijnlijker).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook over maximaal 13 weken weer aan de bak! Weet na 3 bevallingen al wel aardig wat, maar altijd leuk om hilarische ervaringen te lezen!



Hier de laatste keer ook ontlasting meegeperst. Het is dat manlief het zei, anders had ik het niet geweten. Zelfs de enorme stank (blijkbaar) is mij totaal ontgaan.



Verder ben ik een 'loeier'. Iedere bevalling lag ik tijdens de ergere weeën te loeien als een koe. En ook echt hard... er was niets anders wat mij nog enigzins hielp het op te vangen.

Ik ga er nu dus ook maar weer vanuit dat ik straks weer lig te bevallen als Bertha 63...

Niet charmant, maar er zijn ergere dingen.
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
Alle reacties Link kopieren
tvp
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2,5 wk geleden bevallen. Had van te voren veel last van maagzuur en kon alleen maar op m'n linkerzijde slapen de laatste paar weken. Tijdens het persen heb ik blijkbaar geroepen 'wat een opluchting', waarop de verloskundige en mijn vriend dachten.. Huh je zit middenin de persweeen?? Blijkbaar had ik me gerealiseerd dat ik eindelijk weer op m'n rug kon liggen zonder last te hebben van maagzuur hahaha



Daarnaast duurden de persweeen behoorlijk lang per keer, ik kon per wee zo'n 4 a 5 keer persen. Dat vond ik alleen veel te vermoeiend, dus riep vaak na 3 keer persen 'de wee is weg', terwijl iedereen om me heen duidelijk kon zien dat dat echt niet zo was maar ik er dan even klaar mee was
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit! Heb het helemaal doorgelezen voordat we überhaupt probeerden om zwanger te worden, en ben inmiddels 4 weken geleden bevallen! Vond het wel fijn om ook op deze manier voor te bereiden haha



Bevalling verliep net als de zwangerschap heel relaxed, maar duurde wel lang. Na 41.4 weken zwanger uiteindelijk na strippen begonnen, al met al wel een kleine 25 uur over gedaan van begin tot eind maar was allemaal heel goed te doen. Behalve toen er bij 7 cm een zenuw in m'n rug in de verdrukking kwam, en ik daardoor de weeën niet meer op kon vangen. Lang leve de remifentanyl verder bij 9 cm gekotst en tijdens het persen kwam er volgens mij ook meer dan alleen een baby naar buiten

Half uurtje persen was onze dochter van bijna 8 pond er, en ik had op 2 kleine scheurtjes na geen schade. Waren 3 uur later al weer onderweg naar huis! Riep de volgende dag al dat ik er zo nog wel 10 wou haha!
quote:Lariba schreef op 24 januari 2016 @ 16:46:

Grappig dat dit topic van tijd tot tijd weer boven komt drijven. Heb er toen in mijn verlof druk in meegelezen en geschreven.

Zoon (zie pagina 70 ) wordt over een paar weken alweer vijf!



Wat grappig!



Topic komt inderdaad van tijd tot tijd weer omhoog. Ik zie ook nog stukjes van mijzelf onder een andere naam.



Succes voor alle dames die nog moeten!
quote:Draakje1188 schreef op 27 april 2016 @ 11:34:

Leuk topic dit! Heb het helemaal doorgelezen voordat we überhaupt probeerden om zwanger te worden, en ben inmiddels 4 weken geleden bevallen! Vond het wel fijn om ook op deze manier voor te bereiden haha



Bevalling verliep net als de zwangerschap heel relaxed, maar duurde wel lang. Na 41.4 weken zwanger uiteindelijk na strippen begonnen, al met al wel een kleine 25 uur over gedaan van begin tot eind maar was allemaal heel goed te doen. Behalve toen er bij 7 cm een zenuw in m'n rug in de verdrukking kwam, en ik daardoor de weeën niet meer op kon vangen. Lang leve de remifentanyl verder bij 9 cm gekotst en tijdens het persen kwam er volgens mij ook meer dan alleen een baby naar buiten

Half uurtje persen was onze dochter van bijna 8 pond er, en ik had op 2 kleine scheurtjes na geen schade. Waren 3 uur later al weer onderweg naar huis! Riep de volgende dag al dat ik er zo nog wel 10 wou haha!Van harte!
Leuk Lariba! Mijn zoon wordt inmiddels ook al bijna 5. Blijft een leuk topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintersportdame27 schreef op 27 april 2016 @ 19:33:

[...]





Van harte!Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 20 weken zwanger en achteraan begonnen met lezen en beland op pagina 23. Volgens mij ben ik nog nooit van mn leven zo goed voorbereid geweest op iets :P Thnx.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag over een paar weken, ga me hier maar eens fijn voorbereiden op wat er niet vertelt word.
Alle reacties Link kopieren
quote:ekeim schreef op 14 februari 2016 @ 23:42:

Ik had beenweeën. Daar kun je dus ook niks mee. Bij oudste mocht ik na bevalling weer gaan zitten, zag vlekken voor mijn ogen en werd me een partij misselijk! Dus ik roep: Ik moet spugen! NU! Komt ze met zo'n zielig kartonnen bakje aan. Daar heb je als projectielspuger dus niks aan hè. De boerenkool zat tot op mijn tenen...Dat van die bakjes snap ik ook niet. Ik kon het niet redden tot de zuster terugkwam met zo'n bakje. Ik heb mijn hoofd maar in de dichtsbijzijnde vuilnisbak gestoken. Dat scheelde een hoop zooi.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik heb wat van die spuugbakjes volgemaakt zeg...nooit op gerekend, ben normaal nooit misselijk!! Verder een uitstekende bevalling gelukkig. Op twee zeer heftige rugweeen na, juist toen ik op mn rug moest gaan liggen om aangesloten te worden op alle apparaten. Die waren niet weg te puffen, en heb ik dus weggeschreeuwd met 'IK KAN DIT NIET!!'. Dat moeten ze in de andere verloskamers gehoord hebben..
Alle reacties Link kopieren
Mijn tantes zijn nu in de leeftijd dat ze oma's worden en je wilt echt niet weten wat ze vertellen over de bevalling van hun (schoon)dochter tegenover familie/vrienden/vage kennissen.



Ik weet precies welke van de nichten er een subtotaalruptuur hebben gehad en ik weet tot in detail hoe hun bevalling is gelopen. Dat wil ik echt helemaal niet weten!



Dat lijkt me nou echt het verschrikkelijkste van het hele zwanger zijn/bevallen, dat je een soort publiek bezit lijkt te zijn. Echt niet dat iemand behalve mijn man gaat weten wat er in de verloskamer is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Heerlijk zo'n topic haha. Jammer dat er na 5 jaar nog maar 1342 reacties zijn en dus maar weinig reacties komen hier..



Helaas zelf geen spannende verhalen van mijn bevalling 10 jaar geleden.

Nu alweer 19 weken zwangef,2 dus wie weet komt er over zo'n 21 weken een update van mijn kant haha.
The finest pleasure is kindness to others.
Hey wat een leuk topic, kunnen we deze niet weer nieuw leven inblazen?

Nog niet alles gelezen, maar wat ze mij wel eens even hadden mogen vertellen was:

- dat je voor de placenta ook nog moet persen: ik viel zowat van mijn bed toen ik na 23 uur bevallen eindelijk mijn kind in mn armen lag en iemand zij: zo, nu gaan we nog even persen voor de placenta, aaahhh gaan we weer

- dat de kraamzorg elke dag je temp wil meten: in je kont!

- dat de vk je vraagt je supersized maandverband te bewaren en daar dan in kijkt: omg..

- naweeen, wat een hufterige streek is dat!
Alle reacties Link kopieren
... dat vruchtwater niks-nie 'heeeerlijk zoetig' ruikt, maar gewoon meurt naar een sloot ouwe sperma!



[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Alle reacties Link kopieren
quote:miems schreef op 24 april 2017 @ 21:25:

Hey wat een leuk topic, kunnen we deze niet weer nieuw leven inblazen?

Nog niet alles gelezen, maar wat ze mij wel eens even hadden mogen vertellen was:

- dat je voor de placenta ook nog moet persen: ik viel zowat van mijn bed toen ik na 23 uur bevallen eindelijk mijn kind in mn armen lag en iemand zij: zo, nu gaan we nog even persen voor de placenta, aaahhh gaan we weer

- dat de kraamzorg elke dag je temp wil meten: in je kont!

- dat de vk je vraagt je supersized maandverband te bewaren en daar dan in kijkt: omg..

- naweeen, wat een hufterige streek is dat!



Ik ben nog steeds (wurm is inmiddels 26) pissig op die gyn. Wurm is geboren en gyn zegt pas te feliciteren als de placenta er ook uit is. Dan is voor haar de bevalling compleet.

Maar die placenta kwam er niet uit en na dik een liter bloedverlies onder narcose dat kreng eruit gehaald.

Gyn heb ik nooit meer gezien. Die moet mij nóg feliciteren... hork
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vond ik dit topic heerlijk om te lezen tijdens mijn zwangerschap. Inmiddels is de kleine meid 2,5 maar helaas zin er weinig verhalen bij gekomen.

Mijn bevalling ging redelijk voorspoedig. Waar ik me wel onwijs over heb verbaasd is de snelheid waarmee bv uit je tepels kan spuiten! Manoman daar was geen houden aan. Ik voelde het vaak wel aankomen, maar niet altijd. Vooral als je net warm had gedoucht. Ben je net afgedroogd, vraag je je af waarom je buik en de grond voor je helemaal nat is. Spuiten de melk er gewoon een halve meter tot een meter ver uit



Achteraf heb ik misschien wel een iets te enthousiaste melkproductie gehad. Maar door meerdere borstontstekingen werd dat steeds geremd.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het topic ook maar door ga lezen, ik mag bij de bevalling van mijn dochter zijn! Wel pas in november dus ik heb nog even.



Ze hadden me bij mijn eerste op mijn kop kunnen hangen, ik was na 42 uur kapot.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven