Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!



Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.



Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?



Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!



Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........



......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
Alle reacties Link kopieren
Ik was even op zoek naar dit topic omdat ik eraan moest denken hoe vervelend ik mij over de emotionele aspecten van de bevalling voelde. Ik wil toch nog even vertellen dat dat gelukkig helemaal weggetrokken is. Jullie hadden gelijk, ik moest het gewoon wat tijd geven. Ik kijk nu met veel 'plezier' op de bevalling terug en ook op de eerste paar weken met de baby maar toen ik er middenin zat vond ik het wel zwaar. Absoluut geen roze wolk. Het was wel fijn dat ik met veel mensen erover kon praten hoe ontheemt ik mij na de bevalling voelde en dat bijna alle moeders het wel herkenden. Toch wel gek dat ik vooheen altijd dacht dat het anderen helemaal niet zwaarviel een nieuwe baby behalve diegenen met een opfficiele post-natale depressie, terwijl ik nu weet en zie dat de meesten dezelvde verwarrende gevoelens hadden en dat je over het algemeen tijd nodig hebt voor je aan het nieuwe leven gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn bevalling verschrikkelijk, dacht dat ik dood ging, schreeuwde hele ziekenhuis bij elkaar en vooral persen was een hel. Ik dacht bij mezelf; waarom heeft nooit iemand gezegd dat het zó zeer deed?? Het was nog veel erger dan ik van tevoren had gedacht. Ik riep dat ik een keizersnee wilde en dat ze hem moesten halen met een tang. IK ben een paar dagen terug bevallen en t staat nog vers in mijn geheugen alhoewel het al minder wordt. Over een jaar zal het allemaal naar de achtergrond zijn vervaagd. Maar het heeft enorme indruk op me gemaakt. Diep respect voor alle vrouwen die bevallen zijn!!
oeps, foutje
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, heb niet alles gelezen maar moest vaak erg lachen om jullie verhalen over scheten etc!



Ik weet nog goed dat de verpleegkundige mijn placenta had laten vallen. Het arme mens zat helemaal onder het bloed, haha!



En dan al die stolsels na de bevalling... Elke keer als ik mijn sexy netbroekje met kraamverbaden uittrok om te gaan douchen floepte er weer zo'n groot ding op de badkamervloer. Bah!



Het ergste vond ik echter toen bleek dat er een stuk vlies was achtergebleven en in de kraamweek alsnog zijn weg naar buiten vond. Ik dacht toen ik iets voelde tijdens het afvegen na tolitetbezoek echt: wat hángt daar?? Ik was wel enigszins voorbereid want ik had al een aantekening gelezen dat er mogelijk een stuk vlies was achtergebleven. Ik durfde er dan ook niet aan te trekken, bang dat er weer wat achterbleef. Heb een halve dag het ding tussen mijn benen gevoeld tot ik hem tijdens het douchen letterlijk uit me voelde vallen. Iieieieieieieieiewwww!



En daarna een ontsteking, precies de dag nadat de kraamverzorgster weg was. Wat stonk ik! Kon mezelf enorm ruiken. De huisarts dacht da het wel meeviel maar ik heb haar ervan overtuigd dat ik normaal echt niet zo stonk



En de bevalling...ik voelde van alles stromen.dacht dat ik constant aan het plassen was. Volgens de verloskundige was dit echter vruchtwater. Ik ben er nog niet zo van overtuigd, zelfs vandaag de dag nog niet. Vreemd dat je van alles voelt en toch totaal geen controle hebt over je eigen lichaam!
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik de positieve bevallingsverhalen aangenamer vind om te lezen, vind ik t erg prettig om eens te horen wat ik straks misschien echt kan verwachten
Alle reacties Link kopieren
Die vacuum kan ik mij nix van herinneren... echt niet. Wel die gyn die zei: "ik feliciteer u pas als de placenta eruit is want dan is voor mij de bevalling pas achter de rug". Na de bevalling dus onder narcose want placenta wilde er niet uit. Ze moet mij nu nog feliciteren, heb het mens nooit meer gezien. Daar baalde en baal ik nog van...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
up



Om thuis rustig verder te kunnen lezen
Nou Druppel, ga er maar even voor zitten. Hopelijk ben je niet zwanger... (ik las dit topic overigens toen ik zwanger was en ben nu, drie jaar later toch nog een keer zwanger, dus laat je niet afschrikken!!)
Alle reacties Link kopieren
@Kastanjez

Hihihi dat ben ik dus wel, ruim 26 weken, dus als het een beetje meezit kan ik over een maand of 3 ook een duit in het zakje doen.



Overigens heb ik in het voortraject en de MMM al vaarwel gezegd tegen mijn genitale privacy, dus dat schikt al niet meer af.



Wat ik al gelezen heb deed me af en toe flink schateren. Het is hier ook mijn tweede zwangerschap, dus meer de herkenning ipv afschrikken. Maar hoe dan ook: ik kan toch niet meer terug
Alle reacties Link kopieren
4mnd geleden bevallen van een meisje. Halverwege de bevalling namen de weeen weer flink af. Maar ik lag al een week in het ZH met gebroken vliezen en was 34wkn zwanger.



Idiote was dat m'n vliezen braken op de 3 jarige verjaardag van mijn zoon. Dat was maandag en de bevalling begon van do op vrij.



De hartslag daalde tot 40bpm en dit kon ik zelf ook heel goed horen. Het metertje op haar koppie stond heel hard te bonken en ik hoorde het afnemen en niet meer herstellen.



De weeen namen dus ook af maar die er waren waren nog wel heftig. En uiteindelijk toucheerde ze me toch maar. Dit wilde ze eigenlijk niet doen omdat ik pas 34wkn was en al gebroken vliezen had. Dan willen ze het liefst de baby zolang als het kan blijft zitten.



Uiteindelijk heb ik geroepen: spuit me plat snij me open HAAL DIE BABY ERUIT. Neeeeee mevrouwtje zo werkt het niet.



Uiteindelijk opwekkers gehad want bleek 4,5cm te hebben. En toen ging het snel.



Helaas was ze een vaatdoek en moest ze gelijk mee met de kinderarts die al opgebeld was en stond te wachtten.



En toen lag ik daar. Iedereen met de baby mee naar de neo of een andere bevalling en ik helemaal onder het bloed net bevallen met de placenta er nog niet uit op dat bed. Wat voelde ik me alleen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Nu nog even bedenken of ik blij ben dat ik alles gelezen heb...
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat ik niet had moeten beginnen met lezen
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mies85 schreef op 03 december 2013 @ 15:00:



De hartslag daalde tot 40bpm en dit kon ik zelf ook heel goed horen. Het metertje op haar koppie stond heel hard te bonken en ik hoorde het afnemen en niet meer herstellen.



Uiteindelijk heb ik geroepen: spuit me plat snij me open HAAL DIE BABY ERUIT. Neeeeee mevrouwtje zo werkt het niet.



Hier dipte het hartje een keer of 4 van 160 naar 60 en toen is besloten tot een keizersnee (zelfs toen ik op bijna 10 cm ontsluiting zat). Daar was ik al lang blij mee, ik vind het doodeng die lage hartslag.
Alle reacties Link kopieren
Jee Mies, wat eng lijkt me dat, zo'n dippende hartslag. Je zou bijna zelf een mes ter hand nemen om de baby eruit te halen.

Niet zo netjes dat ze je alleen lieten daarna, misschien kreeg je wel een nabloeding, of wat dan ook.

Alles nu goed met je kleintje?
Alle reacties Link kopieren
quote:ironwill schreef op 08 maart 2014 @ 01:46:

Ik wist dat ik niet had moeten beginnen met lezen



Haha, herkenbaar!

Moet je binnenkort bevallen?
Ik ben deze week bevallen. Zodra ik tijd heb komt mijn verhaal hier, hahah.. Veel leuke verhalen trouwens!
Ooit jaren geleden mijn eerste bevallingsongemakken hier neergezet en ondertussen alweer even bevallen vd tweede.

Prima bevalling gehad met ruggenprik en paar kleine hechtingen, heel anders dan mijn eerste.

Helaas eenmaal thuis bleef ik enorm bloeden dus nacht erna retour zh alweer een deel placenta er nog in bleek te zitten.

Handmatig verwijderd ( heel erg vernederend) en daarna ging het beter maar man man wat voelde ik mij rot na 2 nachten zonder slaap, net bevallen, veel bloedverlies en niet mogen eten ivm ingreep.

Na ingreep en 4 zakken bloed trok ik aardig bij
Oh soophanoniem gefeliciteerd! Hoe is het gegaan? Voel je je een beetje ok?
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje111 schreef op 08 maart 2014 @ 10:11:

[...]





Haha, herkenbaar!

Moet je binnenkort bevallen?



Heb nog een tijdje om mij voor te bereiden (wat ik ook wel nodig heb na dit te hebben gelezen :P)



Moet jij binnenkort bevallen?
I may be young, but I'm not dumb.
Up! Dan heb ik zo vanuit m'n app weer wat leesvoer
Alle reacties Link kopieren
Ja alles is méér dan goed gelukkig. Gek om mn verhaal weer even zo te lezen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Oh Update ik heb nog een gesprek gehad met de gyn die de bevalling deed. Er bleken wat fouten gemaakt te zijn. Ik heb onderandere heel lang aan de ctg gelegen en mocht niet zitten liggen staan bewegen anders zou het niet goed gemeten worden. Dat ding bleek urenlang niets geregistreerd te hebben en ik dus niet ge monitord.



Ook hadden ze bij naderinzien eerder ingegrepen.

Ook wegens mijn depressie hadden ze me nooit alleen mogen laten.



Toen ik voor het eerst met rolstoel op de neo kwam en opstond lekte ik finaal door. Moest ik gelijk weer naarboven.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik zwanger ben, vertelt iedereen me opeens dat een bevalling best meevalt. Ik geloofde er al niks van, dus dit topic is perfect, haha. Ik wil wel weten wat ik kan verwachten, en ik ben niet bang voor pijn of bloed, dus hier word ik nog niet echt bang van eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nergens last van gehad.. had 2 kleine hechtingen die ik niet zo voelde... maar die waren er al snel uit.. ik vond alleen dat poepen raar.. maar het was gelukkig 1 keutel
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waarom maar eerste 5 paginas gelezen en ik ben misselijk nu, bah! Waarom beginnen vrouwen hier vrijwillig aan? Ik weet nu heel zeker dat ik NOOIT kinderen wil.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven