Met Aeroflot naar Bangkok vliegen, ja of nee?

30-04-2016 19:59 126 berichten
Het is de goedkoopste maatschappij die ik kon vinden, maar is het ook veilig? En hoe zit het met het onboard entertainment systeem? Ik lees ook verhalen dat bij veel mensen de bagage niet aankwam in Bangkok ivm te weinig personeel in Moskou. Ik verwacht geen luxe, maar zou toch wel fijn zijn als ik enigszins zorgeloos aan mijn vakantie kan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 30 april 2016 @ 20:19:

[...]





Ik vlieg niet terug naar Amsterdam, dus je hoeft alleen voor de heenreis te kijken!Als je naar een andere stad terugvliegt, dan kun je beter wel in 1 x boeken. Is zeker goedkoper dan twee enkeltjes. Als je een stad en datum noemt kan ik je een vb geven. (Of je moet al geboekt hebben)
Ik maak een soort rondreis, via Amsterdam naar Bangkok, dan naar Maleisie en terug naar Duitsland...
Tenzij het dan echt veel goedkoper is om vanuit Bangkok terug naar Duitsland te boeken en dan vanuit Bangkok een retourje Maleisie te boeken?
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden met Aeroflot gevlogen naar India.. Nooit nooit weer!!

Te weinig ruimte om normaal te zitten. Slechte service. Kan me niet herinneren of er entertainment aanwezig was, o ja.. die werd pas halverwege de vlucht aangezet na 4 uur. Overstappen op Moskou is kut. Bagage kwam niet aan... En we vlogen door naar een andere bestemming in india... We hebben 5 keer moeten bellen en dreigen, en waren 4 dagen verder voor de bagage aankwam. Lenzenvloeistof en andere belangrijke spullen was ik dus tijdelijk kwijt. Alles in India moeten kopen.

Tijdens de reis werden we ziek en hebben we tegen betaling de vlucht eerder terug kunnen om booken. Echter, toen we doodziek weer op Delhi airport waren bleek die vlucht geannuleerd en moesten we een halve dag wachten op de luchthaven... Terwijl we allebei nodig naar een dokter moesten. De luchtvaart organisatie wilde en kon niks voor ons doen. We kwamen de cabincrew van een KLM vlucht tegen die ons zag discussiëren om een andere vlucht te krijgen... Zij wilden ons wel meenemen maar waren helaas overbooked. Dus konden uiteindelijk na overleg niks voor ons doen.



Besteed alsjeblieft wat meer aan je ticket...
Oei, dat klinkt niet goed
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 01 mei 2016 @ 18:29:

Ik maak een soort rondreis, via Amsterdam naar Bangkok, dan naar Maleisie en terug naar Duitsland...

Is het niet makkelijker dan om bv. een retourtje Amsterdam-Frankfurt te kopen, retourtje Frankfurt-Bangkok, en een retourtje Bangkok-Kuala Lumpur?

Bel morgen gewoon eens met een Lufthansa o.i.d. en leg je dilemma voor.

Vroeger, heel vroeger , heb ik op een reisbureau gewerkt, toen had je altijd speciale tarievenstructuren voor dit soort rondreizen. Maar ik weet niet in hoeverre deze nog bestaan na/met de komst van internet.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb wel gezien dat Amsterdam-Bangkok en dan een retour van Bangkok terug naar Frankfurt voordeliger is. Dan moet ik inderdaad zelf een retourtje naar Maleisie kopen. Probleem is dat ik niet in Bangkok blijf maar naar Chiang Mai wil dus dat is even onhandig.
500 euro enkele reis naar bangkok vind ik best duur, ik zie vaak genoeg retourtickets voor minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 01 mei 2016 @ 20:53:

Ik weet ook niet zo goed hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb wel gezien dat Amsterdam-Bangkok en dan een retour van Bangkok terug naar Frankfurt voordeliger is. Dan moet ik inderdaad zelf een retourtje naar Maleisie kopen. Probleem is dat ik niet in Bangkok blijf maar naar Chiang Mai wil dus dat is even onhandig.Die laatste kun je met een binnenlandse vlucht heel makkelijk regelen. Volgens mij is dat niet de moeilijkste 'stretch' van je hele reis... Gewoon morgen bellen met een aantal luchtvaartmaatschappijen!
Alle reacties Link kopieren
Oa via tix.nl kan je diverse heen en terug bestemmingen invoeren, misschien is dat nog een goede optie
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 01 mei 2016 @ 20:54:

500 euro enkele reis naar bangkok vind ik best duur, ik zie vaak genoeg retourtickets voor minder.Dan kun je ook beter gewoon het retourticket kopen en een gedeelte van de boeking niet gebruiken. Is veel goedkoper!
Leuke puzzel is dat! Ben er wel achter dat een retour terug naar Frankfurt een goede tip was, dank daarvoor! Nu nog even kijken hoe ik de rest invul.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je kijken voor open jaw ticket? Wanneer wil je terug vanuit kuala lumpur?
Ik kom uit Miri.

Ik heb dus een ticket nodig van Amsterdam naar Bangkok (of chiang mai, maar dat is goedkoper om zelf te boeken heb ik gezien),

dan van Bangkok (of Chiang Mai) naar Miri en dan vanaf Miri weer terug naar Frankfurt.

Ingewikkeld he?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even een ervaring. Vorig jaar heen en terug Amsterdam - Bangkok met Aeroflot via Moskou en het echt prima gehad. Groot toestel met eigen entertainmentsysteem, slofjes en een dekentje dus lekker geslapen, overstap op Moskou was goed te doen (nieuwe internationale vertrekhal, veel winkeltjes/café's/restaurants) en het eten en drinken aan boord was ook nog best oké. Geen gedoe gehad met koffers, alles is gewoon zowel op de heen- als terugweg aangekomen. Ik zou het zo weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb het topic even snel gescand, was een tussenstop een probleem?



Als ik hier google vind ik een vlucht met Aeroflot op de 31e, vertrektijd 11.45 met één overstap (Moskou) en een totale reistijd van 15.45 uur voor 300 euro. Nu weet ik niet wat daar qua toeslagen nog bovenop komt, maar lijkt me dat je onder de 500 euro uitkomt welke je zelf had gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 01 mei 2016 @ 18:29:

Ik maak een soort rondreis, via Amsterdam naar Bangkok, dan naar Maleisie en terug naar Duitsland...



Ik heb even snel op kayak.com (onder meerdere bestemmingen) gekeken en hierbij een voorbeeld:

ams-bkk 31/07

kul-fra 22/08

Met Emirates voor EUR 766



Of



ams-bkk 31/07

kul-fra 05/09

Met Qatar voor EUR 722



Of



fra-bkk 01/08

kul-fra 30/08

Met Etihad voor EUR 689



Zelfs



fra-cnx 01/08

myy-fra 30/08

Met Etihad voor EUR 872



Trein naar Frankfurt werkt ook prima, heb ik 2x gedaan.



En binnen Azie kun je veel vluchten met Airasia vinden.
Alle reacties Link kopieren
BKK-CM kan makkelijk met Air Asia

CM-KL-Miri kan makkelijk met Air Asia

Miri-Singapore kan ook makkelijk met Air Asia, dus je kunt ook nog vluchten van SIN naar Europa bekijken.
Heb je al gekeken naar een retour met een laagseizoen retourdatum? Dat kan zelfs goedkoper zijn dan een enkeltje. Anders is Norwegian misschien een goedkope optie? Is no frills, maar tenminste veilig.
Hee, das een goede tip! Maar ik heb nu een retour gevonden met Etihad AMS-Bangkok en terug van Kuala Lumpur naar Frankfurt voor 800 euro met Emirates. Goedkoper dan dat ga ik het niet vinden denk ik. De rest boek ik met Air Asia, dan ben ik alles bij elkaar rond de 1000 euro kwijt. Niet slecht denk ik!
quote:saywhat schreef op 02 mei 2016 @ 00:32:

[...]





Ik heb even snel op kayak.com (onder meerdere bestemmingen) gekeken en hierbij een voorbeeld:

ams-bkk 31/07

kul-fra 22/08

Met Emirates voor EUR 766



Of



ams-bkk 31/07

kul-fra 05/09

Met Qatar voor EUR 722



Of



fra-bkk 01/08

kul-fra 30/08

Met Etihad voor EUR 689



Zelfs



fra-cnx 01/08

myy-fra 30/08

Met Etihad voor EUR 872



Trein naar Frankfurt werkt ook prima, heb ik 2x gedaan.



En binnen Azie kun je veel vluchten met Airasia vinden.Bedankt voor je hulp!
Alle reacties Link kopieren
Heb je skyscanner al geprobeerd?
Yes!
Alle reacties Link kopieren
Dat onboard entertainment zou me niets kunnen schelen - als je een i-pad meeneemt of een kleine multimediaspeler heb je dat zo zelf geregeld en heb je ook nog je eigen films. Zelfde voor eten.



Wel cruciaal: veiligheid. Aeroflot heeft een bewezen slecht track record voor veiligheid. Grondafhandeling is ook beroerd: verwacht geen hulp als je een aansluiting mist door vertraging.



Mijn laatste vlucht met Aeroflot was vijftien jaar terug in een Toepolev - halverwege de vlucht viel de verlichting in de cabine uit (inclusief noodverlichting). Zaten we vier uur in het stikkedonker. Zuurstofmaskers waren er niet - volgens de kaart in het stoelvak deelde de stewardess in geval van wegvallen cabinedruk flesjes zuurstof uit (net alsof het blikjes cola waren), met daaraan een masker. Zo kon je dan jezelf in leven houden. Moet je je de paniek voorstellen als er iets gebeurt, en iedereen de stewardess bestormt om een teug lucht.



Ik zou het niet doen.
quote:sophie_emma schreef op 03 mei 2016 @ 10:29:

Mijn laatste vlucht met Aeroflot was vijftien jaar terug in een Toepolev - halverwege de vlucht viel de verlichting in de cabine uit (inclusief noodverlichting). Zaten we vier uur in het stikkedonker. Zuurstofmaskers waren er niet - volgens de kaart in het stoelvak deelde de stewardess in geval van wegvallen cabinedruk flesjes zuurstof uit (net alsof het blikjes cola waren), met daaraan een masker. Zo kon je dan jezelf in leven houden. Moet je je de paniek voorstellen als er iets gebeurt, en iedereen de stewardess bestormt om een teug lucht.



Ik zou het niet doen.HOR-ROR!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven